AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nordjysk Stolthed
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. feb 2025, 08:59
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Nordjysk Stolthed » 24. feb 2025, 01:29

Der går sgu lidt for meget runde i at være efter Diakhité i min bog. Han redder flere situationer i særligt anden halvleg. Bestemt ikke en stærk præstation, men han var langt bedre end Kramer.

Alpa Chino
Superliga
Superliga
Indlæg: 595
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Alpa Chino » 24. feb 2025, 08:07

Nordjysk Stolthed skrev:
24. feb 2025, 01:29
Der går sgu lidt for meget runde i at være efter Diakhité i min bog. Han redder flere situationer i særligt anden halvleg. Bestemt ikke en stærk præstation, men han var langt bedre end Kramer.
Hvad nytter det at redde flere situationer når man selv er skyld i 2 mål, og konstant smider afleveringer i fødderne på modstanderne.

Det var en af de værste præstationer for en AaB spiller, jeg har set i meget lang tid.

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Raptorr » 24. feb 2025, 08:35

I tråd med flere spilleres (meget) dårlige præstation, så fejlede de som hold i går. Sådan går det nemt, når mange spillere præsterer under niveau. Som alle andre havde jeg håbet, at de var et andet sted. Nu bliver de testet igen allerede på onsdag, og det må for alt i verden ikke blive en tilsvarende præstation. Ind med Widell fra start og skift Diakhite og Marc Nielsen ud. Vi må håbe og formode, at vi formår at spille mere på modstandernes banehalvdel på onsdag. I går fik vi overhovedet ikke set, om vores offensiv har lagt på i vinterpausen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 24. feb 2025, 09:04

Nordjysk Stolthed skrev:
24. feb 2025, 01:29
Der går sgu lidt for meget runde i at være efter Diakhité i min bog. Han redder flere situationer i særligt anden halvleg. Bestemt ikke en stærk præstation, men han var langt bedre end Kramer.
Kramer får så også kun en marginalt bedre vurdering i Nordjyske. Diakhités problem er vel, at Kramer-Pudel konstellationen har set rigtig stærk ud i efteråret. Måske han og Pudel også ville fungere godt, men jeg kan ikke forestille mig, det lige er dér, trænerteamet går hen efter gårsdagens kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 368
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af SteenA » 24. feb 2025, 09:33

Pollack2 skrev:
23. feb 2025, 22:35
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.
FCN på udebane (og på vinter-græsbane) er trods alt en størrelse der er til at tale med. Der skal selvfølgelig en bedre AaB-indsats til, men det må man trods alt også forvente.

Ellers er det jo bare meget tydeligt, at den valgte spillestil fungerer bedst mod de andre hold i bund-6 end mod topholdene. Det er sådan set også fint nok, her og nu hvor overlevelse i ligaen er prioriteten. Jeg kan ikke se, at nedrykning bliver et tema i denne sæson. Noget andet er så, hvad planen er for den svære sæson 2 efter oprykningen. Der er vel stadig ikke råd til at kaste mange penge i transfers, så det bliver vel noget med at skifte de værste vildskud ud med nogle nye wildcards og så ellers håbe at de unge spillere vokser efter en hård første sæson i ligaen. Top-6 ligner dog noget der har lange udsigter.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Dennis Nielsen » 24. feb 2025, 09:45

Funky skrev:
23. feb 2025, 17:29
Dennis Nielsen skrev:
23. feb 2025, 17:20
En pudset lort, er stadig en lort, meeen...

Jeg havde godt nok håbet på, at vi ville ligne en hold, der lå tættere på vores fodbold filosofi og med spillere i en marginal udvikling, hvor det var mere realistisk at tro på.

Jeg havde ikke en forventning om, at vi vil spille total fodbold og spillerne var som forvandlet, men jeg havde godt nok forventet mere end det de leverede.

Det er total stilstand ift spillestil og udvikling taktisk, samt spillere.
Jeg mener, det er en stor fejl af trænerteamet at bryde op i Kramer-Pudel konstellationen. De var bankhamrende stabile sammen i efteråret, de gjorde hinanden bedre, og det skabte tryghed på holdet. Jeg gad vide, om man er vendt tilbage til nogle idéer om, at man vil stå meget længere fremme på banen, hvor Diakhités (påståede - jeg kan ikke få øje på det) fartoverskud i fht. Pudel skulle gøre en forskel. Det er i givet fald en røv og nøgler idé, som man i øvrigt heller ikke formåede at udmønte i kampen mod Bodø hvor Kramer og Diakhitë fik lov at spille sammen og Bodø egentlig var ret dominerende i spillet, og når midtbanen og venstre back så samtidig svækkes så meget, som den blev til denne kamp…

Edit: I øvrigt er Pudel også bedre på bolden, end Diakhité var i dagens kamp. Meget bedre, endda.
Jeg har svært ved at se, hvad der er, at vi vil.

Jeg er med på, at AGF pt er gode, men på trods af det, så har vi ikke en periode i spillet - bare 5-10 min - hvor vores koncept og udvikling skinner igennem.

Det skuffer mig.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Halil » 24. feb 2025, 09:53

Hold da magle, det er ikke en fornøjelse at se hajlashjt her til formiddag.

Ifølge hajlajsht har AaB 0 chancer, 0,20 i xG ifølge forza appen, antyder AaB var ufatteligt skidt kørende offensivt.

4 mål med tøvende forsvarsspil og personlige fejl(især Kramers aflevering direkte til en gf-spiller og Oumars selvmål er ringe) gør det umådeligt svært at vinde fobolkampe. Eller blot få point.

Men det er ikke mod top6 hold AaB skal sammenlignes for her er AaB markant ringere. Det er hårdt for selvforståelsen, men det må vi leve med i disse år. Håbet er at det vender.

Op på hesten og fuld gas på onsdag mod fcn.
Uden Synd Ingen Frelse

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Pollack2 » 24. feb 2025, 10:23

SteenA skrev:
24. feb 2025, 09:33
Pollack2 skrev:
23. feb 2025, 22:35
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.
FCN på udebane (og på vinter-græsbane) er trods alt en størrelse der er til at tale med. Der skal selvfølgelig en bedre AaB-indsats til, men det må man trods alt også forvente.

Ellers er det jo bare meget tydeligt, at den valgte spillestil fungerer bedst mod de andre hold i bund-6 end mod topholdene. Det er sådan set også fint nok, her og nu hvor overlevelse i ligaen er prioriteten. Jeg kan ikke se, at nedrykning bliver et tema i denne sæson. Noget andet er så, hvad planen er for den svære sæson 2 efter oprykningen. Der er vel stadig ikke råd til at kaste mange penge i transfers, så det bliver vel noget med at skifte de værste vildskud ud med nogle nye wildcards og så ellers håbe at de unge spillere vokser efter en hård første sæson i ligaen. Top-6 ligner dog noget der har lange udsigter.
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2334
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af RicoBR02 » 24. feb 2025, 10:37

Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
SteenA skrev:
24. feb 2025, 09:33
Pollack2 skrev:
23. feb 2025, 22:35
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.
FCN på udebane (og på vinter-græsbane) er trods alt en størrelse der er til at tale med. Der skal selvfølgelig en bedre AaB-indsats til, men det må man trods alt også forvente.

Ellers er det jo bare meget tydeligt, at den valgte spillestil fungerer bedst mod de andre hold i bund-6 end mod topholdene. Det er sådan set også fint nok, her og nu hvor overlevelse i ligaen er prioriteten. Jeg kan ikke se, at nedrykning bliver et tema i denne sæson. Noget andet er så, hvad planen er for den svære sæson 2 efter oprykningen. Der er vel stadig ikke råd til at kaste mange penge i transfers, så det bliver vel noget med at skifte de værste vildskud ud med nogle nye wildcards og så ellers håbe at de unge spillere vokser efter en hård første sæson i ligaen. Top-6 ligner dog noget der har lange udsigter.
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Præcis! Vi skal ikke male fanden på væggen endnu, men vi skal samtidig være realistiske! Vi kan sagtens rykke ned igen, det er nemlig de vilkår vi har lige nu når vi forsøger at lappe et skib med et gigantisk hul i skroget og ingen penge. Vi skal håbe på at ramme jackpot for de midler vi har og vi kommer til at løbe ind i flere nedsablinger før vi har fået rettet op..

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Halil » 24. feb 2025, 10:51

RicoBR02 skrev:
24. feb 2025, 10:37
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
SteenA skrev:
24. feb 2025, 09:33
Pollack2 skrev:
23. feb 2025, 22:35
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.
FCN på udebane (og på vinter-græsbane) er trods alt en størrelse der er til at tale med. Der skal selvfølgelig en bedre AaB-indsats til, men det må man trods alt også forvente.

Ellers er det jo bare meget tydeligt, at den valgte spillestil fungerer bedst mod de andre hold i bund-6 end mod topholdene. Det er sådan set også fint nok, her og nu hvor overlevelse i ligaen er prioriteten. Jeg kan ikke se, at nedrykning bliver et tema i denne sæson. Noget andet er så, hvad planen er for den svære sæson 2 efter oprykningen. Der er vel stadig ikke råd til at kaste mange penge i transfers, så det bliver vel noget med at skifte de værste vildskud ud med nogle nye wildcards og så ellers håbe at de unge spillere vokser efter en hård første sæson i ligaen. Top-6 ligner dog noget der har lange udsigter.
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Præcis! Vi skal ikke male fanden på væggen endnu, men vi skal samtidig være realistiske! Vi kan sagtens rykke ned igen, det er nemlig de vilkår vi har lige nu når vi forsøger at lappe et skib med et gigantisk hul i skroget og ingen penge. Vi skal håbe på at ramme jackpot for de midler vi har og vi kommer til at løbe ind i flere nedsablinger før vi har fået rettet op..
En langvarig skade til Mathias Jørgensen og AaB har gigantiske udfordringer offensivt. Så bliver det helt sikkert alt alt alt for spændende i nedrykningsspillet.

AaB har 6 point(og en kamp i hånden) til 11. pladsen, men når det går løs i nedrykningsspillet, så kan en sejr eller to til Lyngby hurtig rykke rundt på det.

Eller Vejle, som har fået deres bomber tilbage.
Uden Synd Ingen Frelse

calciomania
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af calciomania » 24. feb 2025, 11:19

Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Jeg har stadig lidt svært ved at se, hvad fidusen var og er i, at SSE22 skulle overtage AaB.

Normalt når man lader sig købe op af udenlandske investorer, er det fordi de har en hulens masse penge at sprøjte ind i klubben. Men det har SSE22 jo ikke. Det virker som et rent discount-projekt.

Hvorfor er man fra AaB´s side gået med til at lade sig overtage af tyske investorer, som reelt ikke har ret mange penge eller ikke VIL skyde ret mange penge ind i klubben, men som kører et rent discount-projekt, hvor man henter en masse unge talenter i håb om at man kan få pengene tilbage ved at sælge dem. Jeg skulle mene, at det kunne en flok lokale investorer også have gjort. Jeg googler mig frem til, at SSE22 har skudt omkring 45 millioner ind i AaB. Det er for os andre rigtigt mange penge, men i topfodbold er det ikke særligt meget.

Kunne man ikke have overtalt ham der Henning Kjeldsen, som investerer nærmest trecifrerede millionbeløb oppe i Skagen på museer og hoteller, til at gå ind i AaB? Han har i det mindste masser af penge... :P

Eller er der ikke også en eller anden rigmand oppe i villaerne i Hasseris, der har AaB sit hjerte nært og gerne vil investere en stor del af sin formue i klubben?

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Indlæg: 624
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af AnyFellow » 24. feb 2025, 11:22

Halil skrev:
24. feb 2025, 10:51
RicoBR02 skrev:
24. feb 2025, 10:37
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
SteenA skrev:
24. feb 2025, 09:33
Pollack2 skrev:
23. feb 2025, 22:35
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.
FCN på udebane (og på vinter-græsbane) er trods alt en størrelse der er til at tale med. Der skal selvfølgelig en bedre AaB-indsats til, men det må man trods alt også forvente.

Ellers er det jo bare meget tydeligt, at den valgte spillestil fungerer bedst mod de andre hold i bund-6 end mod topholdene. Det er sådan set også fint nok, her og nu hvor overlevelse i ligaen er prioriteten. Jeg kan ikke se, at nedrykning bliver et tema i denne sæson. Noget andet er så, hvad planen er for den svære sæson 2 efter oprykningen. Der er vel stadig ikke råd til at kaste mange penge i transfers, så det bliver vel noget med at skifte de værste vildskud ud med nogle nye wildcards og så ellers håbe at de unge spillere vokser efter en hård første sæson i ligaen. Top-6 ligner dog noget der har lange udsigter.
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Præcis! Vi skal ikke male fanden på væggen endnu, men vi skal samtidig være realistiske! Vi kan sagtens rykke ned igen, det er nemlig de vilkår vi har lige nu når vi forsøger at lappe et skib med et gigantisk hul i skroget og ingen penge. Vi skal håbe på at ramme jackpot for de midler vi har og vi kommer til at løbe ind i flere nedsablinger før vi har fået rettet op..
En langvarig skade til Mathias Jørgensen og AaB har gigantiske udfordringer offensivt. Så bliver det helt sikkert alt alt alt for spændende i nedrykningsspillet.

AaB har 6 point(og en kamp i hånden) til 11. pladsen, men når det går løs i nedrykningsspillet, så kan en sejr eller to til Lyngby hurtig rykke rundt på det.

Eller Vejle, som har fået deres bomber tilbage.
Jeg synes det er fair nok at snakke om at nedrykning stadig er et tema, for det er det.

Generelt forstår jeg dog ikke sortsynet fra flere omkring at vi er sikre nedrykkere.
Vi har 6 point til 11. pladsen og status pt. er altså at vi over 18 kampe har været 6 point bedre end både Lyngby og Vejle.

Derudover har vi ikke tabt en kamp til hverken Lyngby, Vejle eller Sønderjyske i denne sæson.

Kigger vi på kampene mellem Lyngby, Vejle og AaB er resultatet følgende:
AaB har hentet 6 point
Vejle har hentet 5 point
Lyngby har hentet 4 point

Jeg er enig i, at vurderet på den ene kamp mod AGF ser det sort ud, men hvem fanden vurderer også mulighederne på baggrund af vores første kamp efter vinterpausen, mod et tophold, der allerede havde spillet en betydende kamp inden, med mindre man bare VIL finde hår i suppen?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2025, 12:01

calciomania skrev:
24. feb 2025, 11:19
Hvorfor er man fra AaB´s side gået med til at lade sig overtage af tyske investorer, som reelt ikke har ret mange penge eller ikke VIL skyde ret mange penge ind i klubben, men som kører et rent discount-projekt, hvor man henter en masse unge talenter i håb om at man kan få pengene tilbage ved at sælge dem. Jeg skulle mene, at det kunne en flok lokale investorer også have gjort. Jeg googler mig frem til, at SSE22 har skudt omkring 45 millioner ind i AaB. Det er for os andre rigtigt mange penge, men i topfodbold er det ikke særligt meget.

Kunne man ikke have overtalt ham der Henning Kjeldsen, som investerer nærmest trecifrerede millionbeløb oppe i Skagen på museer og hoteller, til at gå ind i AaB? Han har i det mindste masser af penge... :P

Eller er der ikke også en eller anden rigmand oppe i villaerne i Hasseris, der har AaB sit hjerte nært og gerne vil investere en stor del af sin formue i klubben?
Fordi alternativet var nul penge og nul kompetencer. Problemet er dels, at vi har solgt for sent, at vi rykkede ned nærmest inden blækket var tørt, og at Bælum slog bunden ud af kassen 2 minutter i overdragelse. Den sidste rest af brugbart fundament blev reelt set smadret lige inden ejerskabet kom til.

De 45 mio. kr. er rigtigt nok ikke alverden, men de havde da haft en noget anden effekt hvis vi ikke tog en sæson i 1. division, og hvis vi ikke havde brugt 15-20 millioner samlet på Kasper Jørgensen, Helenius og Thelander plus hvad vi nu smed efter hele trænerfadæsen med Friis og Hamren. De "nye" penge gik nærmest udelukkende til dækning af underskud og fejldisponeringer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af R Rosenberg » 24. feb 2025, 12:05

calciomania skrev:
24. feb 2025, 11:19
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Jeg har stadig lidt svært ved at se, hvad fidusen var og er i, at SSE22 skulle overtage AaB.

Normalt når man lader sig købe op af udenlandske investorer, er det fordi de har en hulens masse penge at sprøjte ind i klubben. Men det har SSE22 jo ikke. Det virker som et rent discount-projekt.

Hvorfor er man fra AaB´s side gået med til at lade sig overtage af tyske investorer, som reelt ikke har ret mange penge eller ikke VIL skyde ret mange penge ind i klubben, men som kører et rent discount-projekt, hvor man henter en masse unge talenter i håb om at man kan få pengene tilbage ved at sælge dem. Jeg skulle mene, at det kunne en flok lokale investorer også have gjort. Jeg googler mig frem til, at SSE22 har skudt omkring 45 millioner ind i AaB. Det er for os andre rigtigt mange penge, men i topfodbold er det ikke særligt meget.

Kunne man ikke have overtalt ham der Henning Kjeldsen, som investerer nærmest trecifrerede millionbeløb oppe i Skagen på museer og hoteller, til at gå ind i AaB? Han har i det mindste masser af penge... :P

Eller er der ikke også en eller anden rigmand oppe i villaerne i Hasseris, der har AaB sit hjerte nært og gerne vil investere en stor del af sin formue i klubben?
Fordi AaB er en børsnoteret virksomhed, og de daværende ejere ville gerne ud af det. Og så fandtes der nogle købere, som de solgte til. Længere er den jo reelt ikke.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af haghdk » 24. feb 2025, 12:15

R Rosenberg skrev:
24. feb 2025, 12:05
calciomania skrev:
24. feb 2025, 11:19
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Jeg har stadig lidt svært ved at se, hvad fidusen var og er i, at SSE22 skulle overtage AaB.

Normalt når man lader sig købe op af udenlandske investorer, er det fordi de har en hulens masse penge at sprøjte ind i klubben. Men det har SSE22 jo ikke. Det virker som et rent discount-projekt.

Hvorfor er man fra AaB´s side gået med til at lade sig overtage af tyske investorer, som reelt ikke har ret mange penge eller ikke VIL skyde ret mange penge ind i klubben, men som kører et rent discount-projekt, hvor man henter en masse unge talenter i håb om at man kan få pengene tilbage ved at sælge dem. Jeg skulle mene, at det kunne en flok lokale investorer også have gjort. Jeg googler mig frem til, at SSE22 har skudt omkring 45 millioner ind i AaB. Det er for os andre rigtigt mange penge, men i topfodbold er det ikke særligt meget.

Kunne man ikke have overtalt ham der Henning Kjeldsen, som investerer nærmest trecifrerede millionbeløb oppe i Skagen på museer og hoteller, til at gå ind i AaB? Han har i det mindste masser af penge... :P

Eller er der ikke også en eller anden rigmand oppe i villaerne i Hasseris, der har AaB sit hjerte nært og gerne vil investere en stor del af sin formue i klubben?
Fordi AaB er en børsnoteret virksomhed, og de daværende ejere ville gerne ud af det. Og så fandtes der nogle købere, som de solgte til. Længere er den jo reelt ikke.
Og så var det vel også en anerkendelse af at man manglede fodboldforretningsmæssige kvalifikationer og viden som SSE22 kom med?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af R Rosenberg » 24. feb 2025, 12:25

haghdk skrev:
24. feb 2025, 12:15
R Rosenberg skrev:
24. feb 2025, 12:05
calciomania skrev:
24. feb 2025, 11:19
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Jeg har stadig lidt svært ved at se, hvad fidusen var og er i, at SSE22 skulle overtage AaB.

Normalt når man lader sig købe op af udenlandske investorer, er det fordi de har en hulens masse penge at sprøjte ind i klubben. Men det har SSE22 jo ikke. Det virker som et rent discount-projekt.

Hvorfor er man fra AaB´s side gået med til at lade sig overtage af tyske investorer, som reelt ikke har ret mange penge eller ikke VIL skyde ret mange penge ind i klubben, men som kører et rent discount-projekt, hvor man henter en masse unge talenter i håb om at man kan få pengene tilbage ved at sælge dem. Jeg skulle mene, at det kunne en flok lokale investorer også have gjort. Jeg googler mig frem til, at SSE22 har skudt omkring 45 millioner ind i AaB. Det er for os andre rigtigt mange penge, men i topfodbold er det ikke særligt meget.

Kunne man ikke have overtalt ham der Henning Kjeldsen, som investerer nærmest trecifrerede millionbeløb oppe i Skagen på museer og hoteller, til at gå ind i AaB? Han har i det mindste masser af penge... :P

Eller er der ikke også en eller anden rigmand oppe i villaerne i Hasseris, der har AaB sit hjerte nært og gerne vil investere en stor del af sin formue i klubben?
Fordi AaB er en børsnoteret virksomhed, og de daværende ejere ville gerne ud af det. Og så fandtes der nogle købere, som de solgte til. Længere er den jo reelt ikke.
Og så var det vel også en anerkendelse af at man manglede fodboldforretningsmæssige kvalifikationer og viden som SSE22 kom med?
Det er umuligt at vide, hvad der er foregået i skallen på de sælgende aktionærer, men personligt tror jeg, det var sekundært. Man var træt af at hælde penge i et sort hul, og så kom der en kæber, som man solgte billigt til for at komme ud.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1741
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Halil » 24. feb 2025, 12:26

R Rosenberg skrev:
24. feb 2025, 12:25
haghdk skrev:
24. feb 2025, 12:15
R Rosenberg skrev:
24. feb 2025, 12:05
calciomania skrev:
24. feb 2025, 11:19
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Jeg har stadig lidt svært ved at se, hvad fidusen var og er i, at SSE22 skulle overtage AaB.

Normalt når man lader sig købe op af udenlandske investorer, er det fordi de har en hulens masse penge at sprøjte ind i klubben. Men det har SSE22 jo ikke. Det virker som et rent discount-projekt.

Hvorfor er man fra AaB´s side gået med til at lade sig overtage af tyske investorer, som reelt ikke har ret mange penge eller ikke VIL skyde ret mange penge ind i klubben, men som kører et rent discount-projekt, hvor man henter en masse unge talenter i håb om at man kan få pengene tilbage ved at sælge dem. Jeg skulle mene, at det kunne en flok lokale investorer også have gjort. Jeg googler mig frem til, at SSE22 har skudt omkring 45 millioner ind i AaB. Det er for os andre rigtigt mange penge, men i topfodbold er det ikke særligt meget.

Kunne man ikke have overtalt ham der Henning Kjeldsen, som investerer nærmest trecifrerede millionbeløb oppe i Skagen på museer og hoteller, til at gå ind i AaB? Han har i det mindste masser af penge... :P

Eller er der ikke også en eller anden rigmand oppe i villaerne i Hasseris, der har AaB sit hjerte nært og gerne vil investere en stor del af sin formue i klubben?
Fordi AaB er en børsnoteret virksomhed, og de daværende ejere ville gerne ud af det. Og så fandtes der nogle købere, som de solgte til. Længere er den jo reelt ikke.
Og så var det vel også en anerkendelse af at man manglede fodboldforretningsmæssige kvalifikationer og viden som SSE22 kom med?
Det er umuligt at vide, hvad der er foregået i skallen på de sælgende aktionærer, men personligt tror jeg, det var sekundært. Man var træt af at hælde penge i et sort hul, og så kom der en kæber, som man solgte billigt til for at komme ud.
Det vil være spekulation, enig.
Uden Synd Ingen Frelse

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Pollack2 » 24. feb 2025, 13:12

Halil skrev:
24. feb 2025, 10:51
RicoBR02 skrev:
24. feb 2025, 10:37
Pollack2 skrev:
24. feb 2025, 10:23
SteenA skrev:
24. feb 2025, 09:33
Pollack2 skrev:
23. feb 2025, 22:35
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.
FCN på udebane (og på vinter-græsbane) er trods alt en størrelse der er til at tale med. Der skal selvfølgelig en bedre AaB-indsats til, men det må man trods alt også forvente.

Ellers er det jo bare meget tydeligt, at den valgte spillestil fungerer bedst mod de andre hold i bund-6 end mod topholdene. Det er sådan set også fint nok, her og nu hvor overlevelse i ligaen er prioriteten. Jeg kan ikke se, at nedrykning bliver et tema i denne sæson. Noget andet er så, hvad planen er for den svære sæson 2 efter oprykningen. Der er vel stadig ikke råd til at kaste mange penge i transfers, så det bliver vel noget med at skifte de værste vildskud ud med nogle nye wildcards og så ellers håbe at de unge spillere vokser efter en hård første sæson i ligaen. Top-6 ligner dog noget der har lange udsigter.
Det var lige præcis, hvad bestyrelsen også sagde i nedrykningssæsonen... Lad mig sige det på den her måde: Vi rykker ned, hvis ikke vi tror, vi kan rykke ned. Vores discounthold er ungt, uerfarent og fyldt med spillere som måske/måske ikke har niveauet til SL. SSE22 er ude i et kæmpe gamble (med en beskeden indsats) men det er jo vilkårne, når man stadig forsøger at rejse en klub, der har været kørt helt ned i så mange år forinden.
Præcis! Vi skal ikke male fanden på væggen endnu, men vi skal samtidig være realistiske! Vi kan sagtens rykke ned igen, det er nemlig de vilkår vi har lige nu når vi forsøger at lappe et skib med et gigantisk hul i skroget og ingen penge. Vi skal håbe på at ramme jackpot for de midler vi har og vi kommer til at løbe ind i flere nedsablinger før vi har fået rettet op..
En langvarig skade til Mathias Jørgensen og AaB har gigantiske udfordringer offensivt. Så bliver det helt sikkert alt alt alt for spændende i nedrykningsspillet.

AaB har 6 point(og en kamp i hånden) til 11. pladsen, men når det går løs i nedrykningsspillet, så kan en sejr eller to til Lyngby hurtig rykke rundt på det.

Eller Vejle, som har fået deres bomber tilbage.
Ja, oven i den virkelige bekymrende defensive indsats igår, var offensiven også tam. John vidste intet af det, som han i træningskampene havde bygget på med (men det kan jo komme), MJ fik slet ikke mulighed for at sætte sit præg på kampen, men værst: Ross var helt væk og vidste ingen tegn på at han bevæger sig i den rigtige retning. Så ja, en skade til MJ vil virkelig være et hårdt slag - så er der en del spillere der skal steppe mindst et gear op i foråret.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af haghdk » 24. feb 2025, 14:25

Kan det ikke også være noget så simpelt som at holdet simpelthen havde en rigtig dårlig dag? Det er jo ikke første gang i fodboldens historie, at et hold har haft en kollektiv offday hvor intet fungerer, og det er heller ikke sidste gang i historien.

At det så lige sker mod et tophold, som efter min mening er mesterskabskandidat. Det er bare dobbelt uheldigt.

Jeg tror på, at det er et helt andet hold på onsdag.

Nordjysk Stolthed
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. feb 2025, 08:59
Favoritspiller: Jeppe Curth

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Nordjysk Stolthed » 24. feb 2025, 14:26

Alpa Chino skrev:
24. feb 2025, 08:07
Nordjysk Stolthed skrev:
24. feb 2025, 01:29
Der går sgu lidt for meget runde i at være efter Diakhité i min bog. Han redder flere situationer i særligt anden halvleg. Bestemt ikke en stærk præstation, men han var langt bedre end Kramer.
Hvad nytter det at redde flere situationer når man selv er skyld i 2 mål, og konstant smider afleveringer i fødderne på modstanderne.

Det var en af de værste præstationer for en AaB spiller, jeg har set i meget lang tid.

Jeg ser aldrig Diakhité være skyld i to. Uheldigt og klodset selvmål, det var ikke godt nok, men de andre er aldrig på ham? Det er sgu for nemt bare at smide ham under bussen for at lave selvmål, han var sgu den eneste der gad forsvare i går. Skidt selvmål, men sammenlignet med fejlene fra Jimenez og Kramer på de andre mål er det sgu intet.

Besvar