AaB - FCK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: AaB - FCK

Indlæg af DellOrto » 4. mar 2025, 15:29

Jeg vil bare sige stor tak til KAOS og Unitas og alle de andre for det arbejde der gøres på tribunen.
Jeg var selv i Aarhus og det var klasse at se børn, unge og gamle med Holger-huer i Aarhus - Det betyder noget!

Søndagens tifo vakte stor begejstring blandt dem jeg sad ved på Nord. Jeg bemærkede nogle ældre “Bitre Nord” herrer som skulle igennem 4 lags tøj for at fiske mobilen op så de kunne tage et billede af tifoen.

Der sidder en gut derude som er ophavsmand til Skipperen som Unitas logo, du får den største Jeppe Curth :thumbsup: - Hands down det fedeste ultras logo i ligaen.

Hvad jeg ikke fatter er det der "Fuck tv2Nord" topindsflag? eller hvad der står? - Er det ikke lidt små sko at blive ved med at flashe det?
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 4. mar 2025, 15:33

Oprigtig spørgsmål. Hvorfor vælger en fan fraktion at kalde sig Unitas. Så vidt jeg husker fra min tid på seminariet, er det en fraktion af kristendommen. Så er oprigtig nysgerrig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

DellOrto
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af DellOrto » 4. mar 2025, 15:47

Unitas = Enhed. Ikke at forveksle med unitarierne eller unitarisme og deres blasfemiske forståelse af treenigheden.
Det er en prøvelse, at være forelsket i dig

1885Cricket
1. div
1. div
Favoritspiller: Jan Pedersen

Indlæg af 1885Cricket » 4. mar 2025, 15:50

DellOrto skrev:Unitas = Enhed. Ikke at forveksle med unitarierne eller unitarisme og deres blasfemiske forståelse af treenigheden.
Men blev Unitarierne ikke kendt som Unitas??
Jeg synes de gør et pisse godt stykke arbejde(altså dem på fan scenen:)), men blev lige et kort sekund i tvivl om navnet.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Geografisk sted: DK

Indlæg af Halil » 5. mar 2025, 12:00

Nu fik jeg set hajlasjht på AaBs egen hjemmeside.

Efter 4 minutter har Anfører Jørgensen en stor chance. Lidt mere skarphed og han havde scoret. Stor chance.

Efter 50 minutter har Anfører Jørgensen en gigantisk chance, som han skal score på. Alt er smukt lige til bolden skal losses i rusen. ÆV!

Efter 80 minutter har Delayney en stor chance efter noget pres fra fck. Lykkeligvis afslutter han utrolig ringe.

Det var rart at få 1 point, ligesom det var rart at se fck ikke vadede i kæmpe chancer konstant. Dertil at AaB fik sat en stopper for fortvivlende store personlige fejl.

1 point er fint på nuværende tidspunkt, hvor der stadig er 6 point ned til nr. 11.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Indlæg af YentotreKaffe » 5. mar 2025, 19:18

Igen vil jeg stille mig i koret på dem der mener at Isak og Trevor har været et friskt pust på holdet. Og jeg så gerne man forsøgte at tilknytte dem til næste sæson. Forestiller mig det samarbejde kun bliver bedre jo flere kampe der spilles. Ellers brav kamp af drengene.

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 7. mar 2025, 23:17

Jeg syntes også, at tifoen var virkeligt flot og veludført.

Det er selvfølgelig sure penge for AaB at skulle betale bøder for pyroteknik, men hvis jeg nu skal være helt ærlig, så synes jeg, at det er forkert, at det er forbudt med pyroteknik på Vesttribunen. Jeg kan egentlig godt forstå, at man ikke er så vild med pyroteknik oppe på siddetribunerne og på familietribunerne, men i de afsnit, hvor de hardcore fans befinder sig, mener jeg at reglerne burde være langt mere lempelige. Jeg mener jo nok, at de folk, der bringer pyroteknik ned på f.eks. Vesttribunen, har styr på det og ved, hvad de laver. Så hvorfor skal det partout være forbudt?

Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at der blev lagt pres på både klubber, DBU og politikere for at lave nogle mere lempelige regler. Nutidens nul-tolerance politik finder jeg helt ude af proportioner. Jeg synes at pyroteknik er noget, der kan forstærke oplevelsen ved at gå til fodbold og så længe, det bruges forsvarligt, synes jeg at det er fedt nok. Det er dumt at kriminalisere folk, bare fordi de gerne vil have lidt stemning og lir nede i stemningsafsnittet.

Så selvom jeg på sin vis godt kan se, at det måske er lidt dumt at medbringe og benytte pyroteknik, så klubben får store bøder, så kan jeg samtidig godt have sympati med dem, der gør det, fordi jeg synes på en måde, at det er fint nok, at de gør lidt oprør mod systemet og nogle meget firkantede regler på området, som er ude af proportioner (mener jeg).

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 8. mar 2025, 00:08

calciomania skrev:
7. mar 2025, 23:17
Så selvom jeg på sin vis godt kan se, at det måske er lidt dumt at medbringe og benytte pyroteknik, så klubben får store bøder, så kan jeg samtidig godt have sympati med dem, der gør det, fordi jeg synes på en måde, at det er fint nok, at de gør lidt oprør mod systemet og nogle meget firkantede regler på området, som er ude af proportioner (mener jeg).
Jeg synes de skal identificeres og have karantæne fra stadion.

Det er sku let at gøre oprør mod systemet og være en rebel, når andre må betale regningen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 8. mar 2025, 09:03

Jeg synes, det er træls, at det med kanonslag på tribunen er nærmest ophørt i Danmark. Det er nu engang mit favorit tribunefyrværkeri.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 8. mar 2025, 16:14

R Rosenberg skrev:
8. mar 2025, 09:03
Jeg synes, det er træls, at det med kanonslag på tribunen er nærmest ophørt i Danmark. Det er nu engang mit favorit tribunefyrværkeri.
Ja, det var da pisse-irriterende, at kanonslag blev pisse-forbudt dengang i 70'erne!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Besvar