Sidste runde af grundspillet: SE-AaB - 16. marts 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sidste runde af grundspillet: SE-AaB - 16. marts 2025

Indlæg af Gentleman Finn » 17. mar 2025, 01:59

Salle17 skrev:
17. mar 2025, 00:05
Genistreg af Menno at skifte Ross ud i pausen.. Med den løse kanon (dommeren) på banen kunne alt ske..
Jeg synes måske at kritikken af Redder er lidt for skarp, i og med han ikke kan gøre noget ved hjørnesparks målet. Men hvordan Tykgaard og Redder anser indlægget som SE målmanden bare skal samle op, som et skud på mål, hvilket næsten må være årsagen til det er den samme spilsituation, det kommer jeg ikke til at forstå.

Men det tager helt sikkert for meget fokus herinde, fra hvad der var en rigtig, rigtig god præstation. Vi ser bedre ud med bolden end i efteråret. Og så har vi haft et godt tag på SE indtil videre, hvilket også kan være vigtigt i de 2 resterende kampe mod dem.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Indlæg af strangecap » 17. mar 2025, 07:04

Gentleman Finn skrev:
17. mar 2025, 01:59
Salle17 skrev:
Genistreg af Menno at skifte Ross ud i pausen.. Med den løse kanon (dommeren) på banen kunne alt ske..
Jeg synes måske at kritikken af Redder er lidt for skarp, i og med han ikke kan gøre noget ved hjørnesparks målet. Men hvordan Tykgaard og Redder anser indlægget som SE målmanden bare skal samle op, som et skud på mål, hvilket næsten må være årsagen til det er den samme spilsituation, det kommer jeg ikke til at forstå.

Men det tager helt sikkert for meget fokus herinde, fra hvad der var en rigtig, rigtig god præstation. Vi ser bedre ud med bolden end i efteråret. Og så har vi haft et godt tag på SE indtil videre, hvilket også kan være vigtigt i de 2 resterende kampe mod dem.
Vi skal fokusere på vores spil og ikke dommeren, der er klart øvepunkter

Hvem skal skyde straffe?
Hvordan undgår vi de store fejl? Gytkjær ville have scoret mindst en i dag.
Hvem skal erstatte Melker hvis han går i stykker?

Men vi kan håbe på vi får Sønderjyske i første kamp grundet karantæner og muligheden for at ligge afstand til stregen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. mar 2025, 07:09

Gentleman Finn skrev:
Salle17 skrev:

Det var netop en rigtig god præstation, hvis den sætter standarden for, hvordan spillerne kommer til at håndtere nerverne i slutspillet, så kommer vi til at se stærke ud. Jeg tror, Widell spiller en stor rolle i det, så ham skal man virkelig tænke grundigt over, hvordan man vil erstatte. Og så var det en ret god præstation af Ross indtil han blev pillet ud - enig. Jeg vil mene, hans gule kort er en af dem, det er lidt svært at undgå - begge spillere går efter bolden, SJ-spilleren stikker sin fod under Ross's, hvad skulle han lige gøre? Men det var et flot mål, han scorede, virkelig ærgerligt, det blev annulleret på hvad der ligner en fejldom.

4 points udbytte af de sidste 5 kampe i grundspillet med dét program, og de 3 af dem mod SJ. Jeg tænker, vi nok havde købt det på forhånd. Det er så ærgerligt, at Lyngby og Vejle er kommet så meget i gang, som de er, men det kan man jo ikke kontrollere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. mar 2025, 07:15

strangecap skrev:
17. mar 2025, 07:04
Gentleman Finn skrev:
Salle17 skrev:

Vi skal fokusere på vores spil og ikke dommeren, der er klart øvepunkter

Hvem skal skyde straffe?
Hvordan undgår vi de store fejl? Gytkjær ville have scoret mindst en i dag.
Hvem skal erstatte Melker hvis han går i stykker?

Men vi kan håbe på vi får Sønderjyske i første kamp grundet karantæner og muligheden for at ligge afstand til stregen
1. En af Jørgensen'erne. Måske ham den iskolde nordmand (Hernes) også har psyken.
2. Jeg har ikke genset situationen hvor SJ får en kontra i 1. halvleg, så jeg tør ikke sige, hvordan den lige skulle være undgået, men med de stoppere, vi har, så vil en højbaglinie nok altid være en risiko. Nu havde vi (en i øvrigt velspillende) Jimenez på back, og han er heller ikke nogen raket. Måske hvis det var Bruus eller Noel vi ville have lidt mere fart at skyde med i defensiven, men det må også handle om, at vores spillere er maksimalt opmærksomme på ikke at sætte Kramer og Pudel i de forkerte situationer.
3. Det har vi ikke nogen, der kan 1:1 overhovedet, men Davidsen kan give noget af det samme arbejdsraseri og løbepensum i defensiven, og det var nok det, jeg ville gå med først.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. mar 2025, 07:29

Ifølge Widell så mente Redder - som stod 1½ meter fra situationen og gloede på det - at Eminis tackling sad nede på foden. Altså, Redder ville absolut ikke af sig selv have stanget et rødt kort ud. Det er jo flot. Og Widell og der Pudel har aldrig oplevet at spille en mere 'mærkelig' kamp.
Cypriotiske dommere NU, tak...
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/blod ... et/5464003

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. mar 2025, 07:31

Hanga skrev:
16. mar 2025, 23:12
R Rosenberg skrev:
16. mar 2025, 22:53
Hanga skrev:
16. mar 2025, 21:22
haghdk skrev:
16. mar 2025, 18:46
Er der en der kort kan beskrive hvordan vi spiller/har spillet i dag?
Det var en dejlig aften i Haderslev :cheers: :aabfan:

Vi starter faktisk kampen ret skidt, især de første 5 minutter bruger vi på at halse efter dem, men de får så et fortjent rødt kort for en skidt stempling på Widell efter 9 min, og herfra havde vi så godt som totalt kontrol på kampen. Vi spiller bolden godt rundt og har overtaget på midtbanen, får skubbet holdet højt op og lykkes med presset. Pånær en enkelt stor kontramulighed til dem i første halvleg, som Müller piller flot, så giver vi ingenting væk i resten af kampen. Især Widell var stærk men jeg synes også at Hernes spiller en rigtig god kamp på midtbanen, og Kasper Jørgensen var rigtig stærk i dag.

Vi skifter Seydel ind i pausen for Ross, der var lidt anonym, og hvis jeg skal finde noget negativt ved vores indsats, så er det hvor dårlig samspillet lader til at være med ham. Vi fandt ham ganske enkelt aldrig i boksen trods masser af indlæg mod ham, han og medspillerne virkede ikke rigtig til at være på samme frekvens i tanke og handling. Han arbejdede dog godt for sagen.
At Ross fortsat kan finde vej til startopstillingen er jo en gåde. Eller et udtryk for AaB's nuværende forfatning.
Han laver af og til noget rigtig fint som dribleturen sidste weekend, men der er eddermame langt mellem snapsene med ham.
Det er Seydels indsats jeg beskriver. Ross får vi heller ikke spillet farlig i boksen og han havde en noget anonym dag i det hele taget, men med det jeg har set til Seydel i dag, så er det i hvert fald ikke ham der slår Ross af lige nu.
Ja, det er jeg klar over. Det er pointen, at alternativet bare ikke er bedre, når Ross nærmest er garanteret en startplads = den nuværende forfatning.
Man kunne håbe, at der til sommer kunne findes lut til en 9'er, der i kommentatorsprog hedder "en kilde til evig uro i modstanderens felt".
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 17. mar 2025, 09:27

Det er rart ikke at skide grønne grise her til morgen efter kaffen..

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 17. mar 2025, 09:35

Skulle vi ikke efterhånden sørge for at få forlænget med Kasper Jørgensen? Er du gal et niveau han har fundet..

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. mar 2025, 09:39

RicoBR02 skrev:
17. mar 2025, 09:35
Skulle vi ikke efterhånden sørge for at få forlænget med Kasper Jørgensen? Er du gal et niveau han har fundet..
Enig vi får ikke en bedre højreback end ham, han bliver svær at erstatte med vores discount budget... det lyder desværre bare ikke til at han er interesseret i at blive.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 17. mar 2025, 09:42

Hanga skrev:
17. mar 2025, 09:39
RicoBR02 skrev:
Enig vi får ikke en bedre højreback end ham, han bliver svær at erstatte med vores discount budget... det lyder desværre bare ikke til at han er interesseret i at blive.
Men handler det om løn eller udlængsel? For man MÅ vel formode, at en del af SSE2's udviklingsplan er, at man også på sigt skal være i stand til at hæve lønloftet lidt igen.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2025, 09:45

Jeg kom først ind til kampen efter det røde kort, og synes ikke jeg ordentligt kan se på superligaens highlights hvad der gav SønderjyskE manden direkte rødt, nogen der kan uddybe?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jonesgs23
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Mogens Jørgensen

Indlæg af Jonesgs23 » 17. mar 2025, 09:50

jonas386 skrev:Jeg kom først ind til kampen efter det røde kort, og synes ikke jeg ordentligt kan se på superligaens highlights hvad der gav SønderjyskE manden direkte rødt, nogen der kan uddybe?
Stempling højt oppe på Widells ben, bagfra.
Redder mener den er gul, skal se den på VAR-skærmen, og bliver omstødt til rødt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 17. mar 2025, 09:57

jonas386 skrev:
17. mar 2025, 09:45
Jeg kom først ind til kampen efter det røde kort, og synes ikke jeg ordentligt kan se på superligaens highlights hvad der gav SønderjyskE manden direkte rødt, nogen der kan uddybe?
Hensynsløs stempling af læggen på Widell, uden chance for at ramme bolden.
Det røde kort var helt på sin plads. Der var flere bemærkelsesværdige kendelser manglende straffe til Isak, annullering af Pudels mål (ny spil situation) også ved jeg ikke hvorfor Ross mål blev annulleret.

Flot kamp selvom det selvfølgelig var 10 mod 11 i 80 minutter, så syntes jeg mange af vores spillere viste sig rigtig flot frem. Vi burde vel have vundet 6-0.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 17. mar 2025, 10:01

Funky skrev:
17. mar 2025, 09:42
Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Men handler det om løn eller udlængsel? For man MÅ vel formode, at en del af SSE2's udviklingsplan er, at man også på sigt skal være i stand til at hæve lønloftet lidt igen.
Det handler nok om mere end blot løn ja.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2025, 10:08

Jonesgs23 skrev:
17. mar 2025, 09:50
jonas386 skrev:Jeg kom først ind til kampen efter det røde kort, og synes ikke jeg ordentligt kan se på superligaens highlights hvad der gav SønderjyskE manden direkte rødt, nogen der kan uddybe?
Redder mener den er gul, skal se den på VAR-skærmen, og bliver omstødt til rødt.
Tak. I den vinkel de har valgt på superligaens highlights er det nærmest umuligt at se hvor højt oppe Sønderjyskemandens ben faktisk rammer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 17. mar 2025, 11:08

jonas386 skrev:
17. mar 2025, 10:08
Jonesgs23 skrev:
17. mar 2025, 09:50
Tak. I den vinkel de har valgt på superligaens highlights er det nærmest umuligt at se hvor højt oppe Sønderjyskemandens ben faktisk rammer.
Du kan se VAR-billederne i denne artikels video:
https://bold.dk/fodbold/nyheder/dal-hen ... jeg-elsker
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 17. mar 2025, 11:23

Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Jeg mener at have læst at det var AaB der var tilbageholdende og Jørgensen der gerne ville blive.. Men kan ikke lige underbygge min påstand

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 17. mar 2025, 11:34

RicoBR02 skrev:
17. mar 2025, 11:23
Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Jeg mener at have læst at det var AaB der var tilbageholdende og Jørgensen der gerne ville blive.. Men kan ikke lige underbygge min påstand
Mon ikke han er tæt på at være den spiller på holdet med højest løn - hvis vi ser bort fra Helenius? Jeg tror sagtens en forlængelse kunne afhænge særdeles meget af kroner og ører!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

RicoBR02
Allstar
Allstar

Indlæg af RicoBR02 » 17. mar 2025, 11:48

le Cid skrev:
17. mar 2025, 11:34
RicoBR02 skrev:
Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Mon ikke han er tæt på at være den spiller på holdet med højest løn - hvis vi ser bort fra Helenius? Jeg tror sagtens en forlængelse kunne afhænge særdeles meget af kroner og ører!
Det tror jeg bestemt også han er, men hans betydning for holdet gør ham også det mere værdifuld..

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 17. mar 2025, 11:54

RicoBR02 skrev:
17. mar 2025, 11:48
le Cid skrev:
17. mar 2025, 11:34
RicoBR02 skrev:
Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Det tror jeg bestemt også han er, men hans betydning for holdet gør ham også det mere værdifuld..
Jeg synes nu ikke en forlængelse nødvendigvis ligger først for, hvis han er en af de mere løntunge spillere. Jeg synes han i lange perioder ikke har leveret overhovedet.

Besvar