R Rosenberg skrev: ↑24. apr 2025, 15:52
jonas386 skrev: ↑24. apr 2025, 15:26
Buzz Killington skrev: ↑24. apr 2025, 15:19
Jeg synes egentlig ikke, der er andre succeskriterier end, at vi får nogle point på kontoen. Jeg var bare enig med @Portland i, at det er svært at forstå den hype, ansættelsen har medført.
Noget af det er formentlig backtracking over, at det stensikkert ville blive en eller anden random englænder, James Gow engang har mødt på en pub i Liverpool, og som først skulle lære navnene på holdene i rækken.
Situatiuonen taget i betragtning synes jeg det er svært at forvente meget mere. Udlandet er blevet en realistisk destination for trænerkarusellen, og vi ser også fhv. etablerede navne ala Glen Riddersholm, Jakob Friis og Lars Friis tage skridtet som assistenter i udlandet, frem for at vente på et cheftrænerjob herhjemme.
Ja, det er klart. Alle er idioter på et refleksionsniveau, hvor det var eneste signing, man kunne se for sig.
Du har godt nok taget den høje hat på pt. Ligner dig ikke.
Jeg havde aldrig gættet på Wichmann. Jeg havde faktisk nul ide om konkrete navne, men var til gengæld rimelig afklaret med, at vi skulle dybt ned i pølen af (danske) trænere for at finde noget der kunne give mening, tidspunktet og situationen taget i betragtning. Af de navne der har været fremme, er Wichmann, sammen med Silberbauer, det jeg bedst kunne leve med. Jeg havde selvfølgelig foretrukket vi kunne tiltrække bedre alternativer, men der er lang vej endnu, og i takt med at danske trænere bliver mere eftertragtede i udlandet, bliver det også kun sværere at rekruttere den rigtige træner i fremtiden.
Jeg forstår ikke hvor frygten for, at en random udlænding uden det mindste kendskab til dansk fodbold skulle være vores foretrukne valg kommer fra. Jeg synes der er en del i rekrutteringen der tyder på, både ud fra hvad vi har hentet og været rygtet sammen med, at vi først og fremmest søger i Danmark (både på hvad vi har hentet og været rygtet sammen med), og derefter Sverige, Tyskland, Norge, og derefter spillere der af en eller anden grund ikke kan tage springet fra et større europæisk akademi (PSV, Genk..) til førsteholdsfodbold. Derfor tror jeg også at en engelsk ungdomstræner vil ligge ret langt nede på listen over træneremner man ville tilbyde en kontrakt.
Menno er rigtigt nok hollænder, men kom alligevel fra et par år i Brøndby, hvorfor jeg går ud fra han havde en vis føling med superligaen da han fik tilbudt jobbet. Jeg forstår godt utilfredsheden med resultaterne, og nogle af de konkrete valg, men jeg synes også meget tyder på, at de er bevidste omkring hvordan man bygger en mere holdbar infrastruktur op i klubben. Og at det næppe hjælper det store - se bare Vejle - at hente en uerfaren træner med nul viden om ligaen ind i klubben. Så ville det give bedre mening at Gow selv satte sig i stolen, eller at Bo Zinck fik tøjlerne.