Nedrykningsspil, 2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Re: Nedrykningsspil, 2025

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. apr 2025, 09:00

Dalbjerg skrev:
28. apr 2025, 08:32
Selv hvis det skulle lykkes at vinde mod Vejle i dag, ja så er AaB I den situation, at de nærmest må betragtes som favorit til at rykke ned..

Oddsene vil formentlig sige 50/50 pga pointfordelen i det tilfælde..

Men når man kigger på kampene tilbage, så er det lige før at jeg sidder og frygter, at man reelt tager til Lyngby uden nogen chance for at redde det i sidste runde..

Håber at vi har den rette træner nu..

Men der skal så meget kulturændring til i AaB, fordi tankegangen blandt spillerne synes fortsat at være, at AaB af sig selv nok skal blive en kæmpe igen, og man slet ikke kan forstille sig en Vejle deroute..

Svært at bevare optimisme..

Puuuuha..
Menno skulle være fyret for 2 kampe siden. Jeg tror desværre vi rykker ned, det er for sent at steppe op nu. Vinder man ikke over Vejle idag, tror jeg de er så ramt mentalt at de ikke kan trække sig op.

Det er dog sindsygt at tænke på, hvor dyre de afbrændere har været.. Med lidt dygtighed havde man haft 4 point mere end vi har.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 28. apr 2025, 09:22

Vi SKAL vinde i dag.

Og sker det, er vi jo stadig tre point foran Lyngby. Og Vejle er ude. Det er klart den bedste position at være i, for så er Lyngby tvunget til at vinde på søndag

Bemærkelsesværdigt er det for øvrigt med de udsagn fra spillerne om, at vi bliver bedre taktisk med Wichmann. Jeg har sjældent set så slet skjult kritik af en træner som her.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. apr 2025, 09:50

Remark skrev:
28. apr 2025, 09:22

Bemærkelsesværdigt er det for øvrigt med de udsagn fra spillerne om, at vi bliver bedre taktisk med Wichmann. Jeg har sjældent set så slet skjult kritik af en træner som her.
hvor har du set det?

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2025, 10:08

DenSataniskeHest skrev:
28. apr 2025, 09:00
Dalbjerg skrev:
Selv hvis det skulle lykkes at vinde mod Vejle i dag, ja så er AaB I den situation, at de nærmest må betragtes som favorit til at rykke ned..

Men når man kigger på kampene tilbage, så er det lige før at jeg sidder og frygter, at man reelt tager til Lyngby uden nogen chance for at redde det i sidste runde..

Men der skal så meget kulturændring til i AaB, fordi tankegangen blandt spillerne synes fortsat at være, at AaB af sig selv nok skal blive en kæmpe igen, og man slet ikke kan forstille sig en Vejle deroute..

Puuuuha..
Menno skulle være fyret for 2 kampe siden. Jeg tror desværre vi rykker ned, det er for sent at steppe op nu. Vinder man ikke over Vejle idag, tror jeg de er så ramt mentalt at de ikke kan trække sig op.

Det er dog sindsygt at tænke på, hvor dyre de afbrændere har været.. Med lidt dygtighed havde man haft 4 point mere end vi har.
Tidspunktet var ihvertfald for sent, hvis man samtidigt havde kigget på kampprogrammet..

Men ja, Widells kæmpe afbrænder I Vejle plus lidt flere..

Og så de groteske afbrændere hjemme mod Lyngby..

Ja, de fire point (som reelt ville være 5 point, fordi det også ville tage et fra Lyngby), ja det er dem man mangler nu.
Og ja, Lyngby kunne også til sidst have rendt med det hele i den kamp, men det havde nok været anderledes sidste kvarter, hvis vi havde været oppe med to..

Nu sidder vi i saksen, og selv hvis vi vinder i dag, ja så er vi kun 2,1 point foran Lyngby..

Kunne være klassisk, hvis vi rykker ned pga alle lussingerne mod top 8..

Men ja, jeg har os nærmest stadigvæk som favorit til at ryge ned, selv hvis vi vinder i dag.

Taber vi I dag, ja så tror jeg ikke at vi får noget at spille for i sidste runde.

Wickmann må modbevise mig, men tror han har for kort tid til at kunne gøre noget på den korte bane..
10 års kultur rettes ikke op på uger..
Vi er mini United.. Råddenskaben løses ikke med noget træbeskyttelse oven på..
Det ser kortvarigt godt ud, men råddenskaben trækker hurtigt ud igen..

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 28. apr 2025, 10:23

Jeg håber ikke AaB-spillerne læser med herinde, for her er da ikke andet end håbløshed og dommedagsprofetier.

Sidste kamp mod Vejle burde vi have vundet. De så trætte ud de sidste 25 minutter. Vi skal bare køre hårdt mod dem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 10:24

Dalbjerg skrev:
28. apr 2025, 10:08
DenSataniskeHest skrev:
28. apr 2025, 09:00
Dalbjerg skrev:

Puuuuha..

Tidspunktet var ihvertfald for sent, hvis man samtidigt havde kigget på kampprogrammet..

Men ja, Widells kæmpe afbrænder I Vejle plus lidt flere..

Og så de groteske afbrændere hjemme mod Lyngby..

Ja, de fire point (som reelt ville være 5 point, fordi det også ville tage et fra Lyngby), ja det er dem man mangler nu.
Og ja, Lyngby kunne også til sidst have rendt med det hele i den kamp, men det havde nok været anderledes sidste kvarter, hvis vi havde været oppe med to..

Nu sidder vi i saksen, og selv hvis vi vinder i dag, ja så er vi kun 2,1 point foran Lyngby..

Kunne være klassisk, hvis vi rykker ned pga alle lussingerne mod top 8..

Men ja, jeg har os nærmest stadigvæk som favorit til at ryge ned, selv hvis vi vinder i dag.

Taber vi I dag, ja så tror jeg ikke at vi får noget at spille for i sidste runde.

Wickmann må modbevise mig, men tror han har for kort tid til at kunne gøre noget på den korte bane..
10 års kultur rettes ikke op på uger..
Vi er mini United.. Råddenskaben løses ikke med noget træbeskyttelse oven på..
Det ser kortvarigt godt ud, men råddenskaben trækker hurtigt ud igen..
Er det Wikkarn eller SSE22, der er Gori?
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 28. apr 2025, 10:26

Dommedagsprofetierne osv. er fuldt forståelige, men vi skal selv kunne afgøre det, hvis vi vil blive i SL. Det har vi større chancer for nu med Wichmann som træner.

Jeg tror på en fin præstation imod Vejle, og jeg har ikke været så optimistisk i laaang tid. Tror vi vinder i aften, hvilket vil give tro på tingene og fornyet energi.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 28. apr 2025, 12:59

OG så stopper teenage-fnidderet lige med det samme. Gå ud og træk noget frisk luft, og så tråden tilbage på sporet.

/Juntaen

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 28. apr 2025, 21:08

Lettere omskrivning..: De har ikke niveau til mere end 1. Division

Men okay, der er heller ikke nogen som skal købe lejede spillere..

Hvor var det skræmmende at se, hvor tandløst det var efter 0-1..

Det var bare 20 minutters langgab uden intensitet Eller noget som helst..

Det her er afgjort inden sidste runde..

Positive briller: Godt vi holdte Vejle inde i det, således at de går ud og vinder over Lyngby... :o
Never mind.. Game over..

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 28. apr 2025, 22:11

Dalbjerg skrev:
28. apr 2025, 21:08

Positive briller: Godt vi holdte Vejle inde i det, således at de går ud og vinder over Lyngby... :o
Never mind.. Game over..
Ja det er sgu game over... Desværre...
Spændt på om økonomien holder. Tyskerne sidder for hårdt på deres pengepung eller så har de bare ikke nogen... :S

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 28. apr 2025, 22:30

Krage skrev:
28. apr 2025, 22:11
Dalbjerg skrev:

Never mind.. Game over..
Spændt på om økonomien holder. Tyskerne sidder for hårdt på deres pengepung eller så har de bare ikke nogen... :S
De har ikke nogen.. De forsøgte at få en anden part med ind i starten men det kunne de ikke.. Klubben er færdig hvis ikke anden investor vil smide penge

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 28. apr 2025, 22:47

DenSataniskeHest skrev:
28. apr 2025, 22:30
Krage skrev:
28. apr 2025, 22:11
Dalbjerg skrev:

Never mind.. Game over..
De har ikke nogen.. De forsøgte at få en anden part med ind i starten men det kunne de ikke.. Klubben er færdig hvis ikke anden investor vil smide penge
Det er så useriøst. Tænk at købe en klub og så ikke have råd til at drive den. Der er så useriøst.

Tiden, hvor SSE22 skulle bruge AaB som forsøgskanin til deres håbløst idiotiske og naive projekt vil i fremtiden stå som en skamstøtte over klubben.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 29. apr 2025, 13:50

Det giver nu odds 3,0, hvis AaB overlever - og kun 1,33, hvis de rykker ned. :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 29. apr 2025, 14:02

Tænk hvis vi stadig havde haft Bakiz, Højholt og Thelander. Måske krydret med Henrik Dalsgaard, Andre Rømer og en angriber (Onugkha var ledig).

Istedet har vi fået 18-årige lejesvende som hellere vil gå i byen. Hernes, Isak Aarøen, Makolli og andet bras.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. apr 2025, 15:03

Alpa Chino skrev:
29. apr 2025, 14:02
Tænk hvis vi stadig havde haft Bakiz, Højholt og Thelander. Måske krydret med Henrik Dalsgaard, Andre Rømer og en angriber (Onugkha var ledig).

Istedet har vi fået 18-årige lejesvende som hellere vil gå i byen. Hernes, Isak Aarøen, Makolli og andet bras.
Ville ønske fodboldverdenen var så let som nogle fans tror den er.

Det er ikke for sjov at man smider alle ud med højere lønninger og erstatter dem af ungdomsspillere. Man har ikke kongens mønt. De forsøger at skabe en fodboldforretning der kan køre rundt.

Men lad os da gennemgå dine fine forslag:

Rømer kostede 1,5 mio + sikkert en god løn for en 31 årig spiller uden videresalgspotentiale. De penge har vi stensikkert ikke haft til en transfer.

Onughka var IKKE en mulighed. Manden var spærret fordi han allerede havde spillet for FCK og Vejle i denne sæson. Derfor kunne han kun udlejes til Vejle eller enkelte andre lande.

Højholt nærmede sig kontraktudløb og man skyldte ham vel et udenlandsophold.

Bakiz var eftersigende opsat på at skifte. 2 år igen af kontrakten og AaB manglede desperat salg. Jeg havde også foretrukket at man kunne beholde ham.

Dalsgaard var over the hill og AaB var klare omkring at man ville spille med en fire back kæde. Dalle er bedst i en tre back kæde og uden salgspotentiale. Han havde været god nu - men på daværende tidspunkt forstod jeg godt beslutningen.

Thelander var højt i hierarkiet, sprang det nuværende lønbudget, passede ikke godt i en fireback kæde og den daværende plan om at man ville stå højt passede ikke til hans kompetencer. Kunne vi bruge ham i dag? Ja helt sikkert. Men på daværende tidspunkt lignede han en dyr bænkevarmer.

Erstatningerne er uden tvivl for dårlige. Og det koster nu. Det er bare vigtigt ikke at glemme nuancerne. AaB har haft gang i en vanvittig svær manøvre. Skære ned i udgifter (på alt andet end ungdomssiden), satse på unge (og salgsbare) spillere, skifte spillestil uden at bruge penge, og samtidig klare sig i superligaen.

I mine øjne er udfordringen af at de har været alt for ambitiøse. Og uden økonomi i hånden er det nærmest umuligt. Uanset om vi rykker ned eller bliver oppe, så skal vi simpelthen have et højere budget.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar

Indlæg af DenSataniskeHest » 29. apr 2025, 15:17

salget af Bakiz kom som et chock for ham, da han fik afvide AaB gerne vil sælge ham....

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 29. apr 2025, 15:30

DenSataniskeHest skrev:
29. apr 2025, 15:17
salget af Bakiz kom som et chock for ham, da han fik afvide AaB gerne vil sælge ham....
Som han præsterede i 1. Division burde det være verdens mindste overraskelse. Thelander var derudover en modarbejdende faktor i at implementere en spillestil, var en af arkitekterne bag fyringen af Friis, hvilket man selvfølgelig heller ikke kan have rendende. Uanset lønnen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 29. apr 2025, 15:41

DenSataniskeHest skrev:
29. apr 2025, 15:17
Jeg mener det var Simon Ydesen i ripodsten som sagde at han gerne ville videre.

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 30. apr 2025, 08:06

Forza skrev:
29. apr 2025, 15:03
Alpa Chino skrev:

Det er ikke for sjov at man smider alle ud med højere lønninger og erstatter dem af ungdomsspillere. Man har ikke kongens mønt. De forsøger at skabe en fodboldforretning der kan køre rundt.

Rømer kostede 1,5 mio + sikkert en god løn for en 31 årig spiller uden videresalgspotentiale. De penge har vi stensikkert ikke haft til en transfer.

Onughka var IKKE en mulighed. Manden var spærret fordi han allerede havde spillet for FCK og Vejle i denne sæson. Derfor kunne han kun udlejes til Vejle eller enkelte andre lande.

Bakiz var eftersigende opsat på at skifte. 2 år igen af kontrakten og AaB manglede desperat salg. Jeg havde også foretrukket at man kunne beholde ham.

Dalsgaard var over the hill og AaB var klare omkring at man ville spille med en fire back kæde. Dalle er bedst i en tre back kæde og uden salgspotentiale. Han havde været god nu - men på daværende tidspunkt forstod jeg godt beslutningen.

Thelander var højt i hierarkiet, sprang det nuværende lønbudget, passede ikke godt i en fireback kæde og den daværende plan om at man ville stå højt passede ikke til hans kompetencer. Kunne vi bruge ham i dag? Ja helt sikkert. Men på daværende tidspunkt lignede han en dyr bænkevarmer.

Erstatningerne er uden tvivl for dårlige. Og det koster nu. Det er bare vigtigt ikke at glemme nuancerne. AaB har haft gang i en vanvittig svær manøvre. Skære ned i udgifter (på alt andet end ungdomssiden), satse på unge (og salgsbare) spillere, skifte spillestil uden at bruge penge, og samtidig klare sig i superligaen.

I mine øjne er udfordringen af at de har været alt for ambitiøse. Og uden økonomi i hånden er det nærmest umuligt. Uanset om vi rykker ned eller bliver oppe, så skal vi simpelthen have et højere budget.
Men nu rykker vi ned og så er nuancerne ligemeget. De har jo skåret alt alt for meget økonomi væk istedet for at tage det i mindre steps.

De har undervurderet superligaen, som alle andre udenlandske ejere, og James Gow burde fyres for det transfervindue han havde i vinters.

Hvorfor er det desuden at Ole Jan Kappmeier skulle videre? Han virkede da væsentlig mere kompetent end James Gow, som har været junior-træner i Liverpool og eneste bedrift er at have snakket med Kenny Dalglish til træning.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. apr 2025, 11:43

Alpa Chino skrev:
30. apr 2025, 08:06
Forza skrev:
29. apr 2025, 15:03
Alpa Chino skrev:

Men nu rykker vi ned og så er nuancerne ligemeget. De har jo skåret alt alt for meget økonomi væk istedet for at tage det i mindre steps.

De har undervurderet superligaen, som alle andre udenlandske ejere, og James Gow burde fyres for det transfervindue han havde i vinters.

Hvorfor er det desuden at Ole Jan Kappmeier skulle videre? Han virkede da væsentlig mere kompetent end James Gow, som har været junior-træner i Liverpool og eneste bedrift er at have snakket med Kenny Dalglish til træning.
Nuancerne er jo ikke meget - for det meste af det du foreslog var umuligt i praksis.

Kappmeier ønskede selv at stoppe. Så man var nødt til at finde en afløser.

Besvar