Nedrykningsspil, 2025
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Re: Nedrykningsspil, 2025
Dejligt at SiF tværer BiF ud, men hvorfor pokker kunne de ikke spille sådan mod Lyngby.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Tværer ud og tværer ud 3-3 på ude bane er et fint resultat men vel ikke en udtværringBrodernumsi skrev: ↑30. apr 2025, 19:34Dejligt at SiF tværer BiF ud, men hvorfor pokker kunne de ikke spille sådan mod Lyngby.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Jeg skrev det ved halvleg.Laumag skrev: ↑30. apr 2025, 20:33Tværer ud og tværer ud 3-3 på ude bane er et fint resultat men vel ikke en udtværringBrodernumsi skrev: ↑30. apr 2025, 19:34Dejligt at SiF tværer BiF ud, men hvorfor pokker kunne de ikke spille sådan mod Lyngby.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Kallerhauge
- 2. div

- Geografisk sted: 9982 Ålbæk
Fik du jinxet godt såBrodernumsi skrev: ↑30. apr 2025, 20:56Jeg skrev det ved halvleg.Laumag skrev: ↑30. apr 2025, 20:33Tværer ud og tværer ud 3-3 på ude bane er et fint resultat men vel ikke en udtværringBrodernumsi skrev: ↑30. apr 2025, 19:34Dejligt at SiF tværer BiF ud, men hvorfor pokker kunne de ikke spille sådan mod Lyngby.![]()
Ja jeg havde ikke set hvordan kampen havde udviklet sig - kun resultatet.Brodernumsi skrev: ↑30. apr 2025, 20:56Jeg skrev det ved halvleg.Laumag skrev: ↑30. apr 2025, 20:33Tværer ud og tværer ud 3-3 på ude bane er et fint resultat men vel ikke en udtværringBrodernumsi skrev: ↑30. apr 2025, 19:34Dejligt at SiF tværer BiF ud, men hvorfor pokker kunne de ikke spille sådan mod Lyngby.![]()
Du rammer det hele meget godt Forza.Forza skrev: ↑30. apr 2025, 11:43Nuancerne er jo ikke meget - for det meste af det du foreslog var umuligt i praksis.Alpa Chino skrev: ↑30. apr 2025, 08:06Men nu rykker vi ned og så er nuancerne ligemeget. De har jo skåret alt alt for meget økonomi væk istedet for at tage det i mindre steps.Forza skrev: ↑29. apr 2025, 15:03Ville ønske fodboldverdenen var så let som nogle fans tror den er.Alpa Chino skrev: ↑29. apr 2025, 14:02Tænk hvis vi stadig havde haft Bakiz, Højholt og Thelander. Måske krydret med Henrik Dalsgaard, Andre Rømer og en angriber (Onugkha var ledig).
Istedet har vi fået 18-årige lejesvende som hellere vil gå i byen. Hernes, Isak Aarøen, Makolli og andet bras.
Det er ikke for sjov at man smider alle ud med højere lønninger og erstatter dem af ungdomsspillere. Man har ikke kongens mønt. De forsøger at skabe en fodboldforretning der kan køre rundt.
Men lad os da gennemgå dine fine forslag:
Rømer kostede 1,5 mio + sikkert en god løn for en 31 årig spiller uden videresalgspotentiale. De penge har vi stensikkert ikke haft til en transfer.
Onughka var IKKE en mulighed. Manden var spærret fordi han allerede havde spillet for FCK og Vejle i denne sæson. Derfor kunne han kun udlejes til Vejle eller enkelte andre lande.
Højholt nærmede sig kontraktudløb og man skyldte ham vel et udenlandsophold.
Bakiz var eftersigende opsat på at skifte. 2 år igen af kontrakten og AaB manglede desperat salg. Jeg havde også foretrukket at man kunne beholde ham.
Dalsgaard var over the hill og AaB var klare omkring at man ville spille med en fire back kæde. Dalle er bedst i en tre back kæde og uden salgspotentiale. Han havde været god nu - men på daværende tidspunkt forstod jeg godt beslutningen.
Thelander var højt i hierarkiet, sprang det nuværende lønbudget, passede ikke godt i en fireback kæde og den daværende plan om at man ville stå højt passede ikke til hans kompetencer. Kunne vi bruge ham i dag? Ja helt sikkert. Men på daværende tidspunkt lignede han en dyr bænkevarmer.
Erstatningerne er uden tvivl for dårlige. Og det koster nu. Det er bare vigtigt ikke at glemme nuancerne. AaB har haft gang i en vanvittig svær manøvre. Skære ned i udgifter (på alt andet end ungdomssiden), satse på unge (og salgsbare) spillere, skifte spillestil uden at bruge penge, og samtidig klare sig i superligaen.
I mine øjne er udfordringen af at de har været alt for ambitiøse. Og uden økonomi i hånden er det nærmest umuligt. Uanset om vi rykker ned eller bliver oppe, så skal vi simpelthen have et højere budget.
De har undervurderet superligaen, som alle andre udenlandske ejere, og James Gow burde fyres for det transfervindue han havde i vinters.
Hvorfor er det desuden at Ole Jan Kappmeier skulle videre? Han virkede da væsentlig mere kompetent end James Gow, som har været junior-træner i Liverpool og eneste bedrift er at have snakket med Kenny Dalglish til træning.
Kappmeier ønskede selv at stoppe. Så man var nødt til at finde en afløser.
Og det Al Pachinho foreslår med at skære ned i lavere tempo er jo bare urealistisk, hvis livkiderne ikke længere har været der til at have den gamle underpræsterende garde rendende.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Hvis det er et likviditetsspørgsmål, så skærer man jo ikke ned på den måde som tyskerne har gjort. Det presser jo netop likviderne, når man skal hoste op med et stort engangsbeløb til fx Thelander, som skal ud af en lang kontrakt. Så Alpa Chinos forslag om at skære ned i langsommere tempo er da ikke urealistisk. Det giver oven i købet fin mening.Jakobsen skrev: ↑1. maj 2025, 12:54Du rammer det hele meget godt Forza.Forza skrev: ↑30. apr 2025, 11:43Nuancerne er jo ikke meget - for det meste af det du foreslog var umuligt i praksis.Alpa Chino skrev: ↑30. apr 2025, 08:06Men nu rykker vi ned og så er nuancerne ligemeget. De har jo skåret alt alt for meget økonomi væk istedet for at tage det i mindre steps.Forza skrev: ↑29. apr 2025, 15:03Ville ønske fodboldverdenen var så let som nogle fans tror den er.Alpa Chino skrev: ↑29. apr 2025, 14:02Tænk hvis vi stadig havde haft Bakiz, Højholt og Thelander. Måske krydret med Henrik Dalsgaard, Andre Rømer og en angriber (Onugkha var ledig).
Istedet har vi fået 18-årige lejesvende som hellere vil gå i byen. Hernes, Isak Aarøen, Makolli og andet bras.
Det er ikke for sjov at man smider alle ud med højere lønninger og erstatter dem af ungdomsspillere. Man har ikke kongens mønt. De forsøger at skabe en fodboldforretning der kan køre rundt.
Men lad os da gennemgå dine fine forslag:
Rømer kostede 1,5 mio + sikkert en god løn for en 31 årig spiller uden videresalgspotentiale. De penge har vi stensikkert ikke haft til en transfer.
Onughka var IKKE en mulighed. Manden var spærret fordi han allerede havde spillet for FCK og Vejle i denne sæson. Derfor kunne han kun udlejes til Vejle eller enkelte andre lande.
Højholt nærmede sig kontraktudløb og man skyldte ham vel et udenlandsophold.
Bakiz var eftersigende opsat på at skifte. 2 år igen af kontrakten og AaB manglede desperat salg. Jeg havde også foretrukket at man kunne beholde ham.
Dalsgaard var over the hill og AaB var klare omkring at man ville spille med en fire back kæde. Dalle er bedst i en tre back kæde og uden salgspotentiale. Han havde været god nu - men på daværende tidspunkt forstod jeg godt beslutningen.
Thelander var højt i hierarkiet, sprang det nuværende lønbudget, passede ikke godt i en fireback kæde og den daværende plan om at man ville stå højt passede ikke til hans kompetencer. Kunne vi bruge ham i dag? Ja helt sikkert. Men på daværende tidspunkt lignede han en dyr bænkevarmer.
Erstatningerne er uden tvivl for dårlige. Og det koster nu. Det er bare vigtigt ikke at glemme nuancerne. AaB har haft gang i en vanvittig svær manøvre. Skære ned i udgifter (på alt andet end ungdomssiden), satse på unge (og salgsbare) spillere, skifte spillestil uden at bruge penge, og samtidig klare sig i superligaen.
I mine øjne er udfordringen af at de har været alt for ambitiøse. Og uden økonomi i hånden er det nærmest umuligt. Uanset om vi rykker ned eller bliver oppe, så skal vi simpelthen have et højere budget.
De har undervurderet superligaen, som alle andre udenlandske ejere, og James Gow burde fyres for det transfervindue han havde i vinters.
Hvorfor er det desuden at Ole Jan Kappmeier skulle videre? Han virkede da væsentlig mere kompetent end James Gow, som har været junior-træner i Liverpool og eneste bedrift er at have snakket med Kenny Dalglish til træning.
Kappmeier ønskede selv at stoppe. Så man var nødt til at finde en afløser.
Og det Al Pachinho foreslår med at skære ned i lavere tempo er jo bare urealistisk, hvis livkiderne ikke længere har været der til at have den gamle underpræsterende garde rendende.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Bare rolig venner, jeg har lige taget https://superliga.dk/slutspilssimulator og vi ender et point over vejle ned til stregen

-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror altså også stadig på at det kan lade sig gøre. Det kræver at de andre resultater falder ud til vores fordel, og at vi selv kan sørge for at vinde. Men det er ikke umuligt.bedstefar skrev: ↑2. maj 2025, 10:38Bare rolig venner, jeg har lige taget https://superliga.dk/slutspilssimulator og vi ender et point over vejle ned til stregen![]()
![]()
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Selvfølgelig er det ikke umuligt, men prøv nu at høre her.
I runde 29 spiller Lyngby hjemme imod Viborg på et tidspunkt, hvor Viborg spiller mellem 2 pokalkampe. Den vinder Lyngby.
Vejle skal til Silkeborg, som også spiller mellem 2 pokalkampe. Den vinder Vejle.
Vi spiller imod SønderjyskE, som med en sejr kan sikre sig overlevelse, men kan egentlig spille relativt frit. Vi SKAL vinde for at hænge på. Det fucker vi selvfølgelig op og SønderjyskE vinder.
I runde 30 skal vi til Viborg. Den vinder Viborg.
Vejle og Lyngby deler i porten.
Dvs. at når vi når til runde 31, så er vi 4 point efter Lyngby. Det henter vi ikke i de 2 sidste runder, da Lyngby kan nøjes med en uafgjort hjemme mod os.
Beklager.
I runde 29 spiller Lyngby hjemme imod Viborg på et tidspunkt, hvor Viborg spiller mellem 2 pokalkampe. Den vinder Lyngby.
Vejle skal til Silkeborg, som også spiller mellem 2 pokalkampe. Den vinder Vejle.
Vi spiller imod SønderjyskE, som med en sejr kan sikre sig overlevelse, men kan egentlig spille relativt frit. Vi SKAL vinde for at hænge på. Det fucker vi selvfølgelig op og SønderjyskE vinder.
Dvs. at når vi når til runde 31, så er vi 4 point efter Lyngby. Det henter vi ikke i de 2 sidste runder, da Lyngby kan nøjes med en uafgjort hjemme mod os.
Beklager.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Kald mig sindssyg, men jeg tror vi vinder på mandag.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Hvis hele SønderjyskE's spillertrup har får en ordentlig omgang racer-røv, fordi de lørdag har været en tur nede på den lokale kinesiske restaurant, hvor den har fået hele armen med Mongolian BBQ og tvivlsom sushi, så kan det være, at vi måske, men kun måske, har en chance på mandag.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Meget enig. Alt i sol, måne og stjerner skriger en klar nedrykning. Formentlig som nr. 12.doukas skrev: ↑2. maj 2025, 11:02Selvfølgelig er det ikke umuligt, men prøv nu at høre her.
Beklager.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er fuldstændigt ligegyldigt hvordan de andre resultater flasker sig. Hvis ikke vi kan vinde de næste kampe, så har vi intet at skulle lave i superligaen. Håber at Kristoffer kan få banket noget selvtillid i spillerne, og få mønstret et par sejre i træk inden den sidste kamp mod Lyngby.
-
R Rosenberg
- Allstar

- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Der er stille fra Hornevej i den her uge, det må betyde at de fremlægger den dybe tallerken på mandag. Reder vi os, er det legendarisk.
Muligvis fremlægger de den dybe tallerken, men så bliver det med et hul i midten.
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Silkeborg foran... Indtil videre....
Frygter lidt Lyngby tager den mod Viborg
Edit: 1-1 i Silkeborg!
Frygter lidt Lyngby tager den mod Viborg
Edit: 1-1 i Silkeborg!
Jeg har så svært ved at se den her trup og den her klub være bedre end Lyngby resten af vejen ind.
Jeg håber det, men det virker bare ikke logisk.
Jeg håber det, men det virker bare ikke logisk.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Når jeg ser Lyngby spille, så ser jeg virkelig ikke mange kvalitetsspillere, men det er et homogent hold der har ro på i den situation de befinder sig i. De ved præcist hvad de vil, har bygget holdet til det og har hele tiden vidst at dette ville være scenariet i slutningen af sæsonen. Det står i skærende kontrast til AaB, der helt klart har flere individuelle kvaliteter på holdet, men som er i panik både på og udenfor banen. Det er dét der får os rykket ned igen, fuldstændig som i 2023. Og det var meget nemt at se komme.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14