Ja tak! Det ville i den grad kunne bidrage til folkeoplysningen.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:14JA TAK.baresi skrev: ↑15. maj 2025, 10:08er der nogen der er interesseret i at se en økonomisk analyse med kommentarer, hvor jeg sammenliger seneste regnskabsår med AaB, Agf og viborg
samt hvor jeg prøver at sammenligne AaBs seneste 2 regnskabsår for at se hvordan udviklingen har været siden SSE22?
hvis der min er 10 JA, så kommer der sådan en i næste uge :-)![]()
Økonomitråden
-
Optimistens arving
- Lilleput

Re: Økonomitråden
Så længe vi bare er enige om, at de fuldtræffere ikke er lavet på baggrund af deres netværk.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:49Den ER skandaløs imo. Men når vi kritiserer SSE22 for de spillere, de har hentet, så må vi også rose dem for de enkelte træffere, der har været.AaBager skrev: ↑15. maj 2025, 10:45Er det ikke lide at strække den, at give SSE fuld kredit for at hente MJ? Han havde spillet i nærmest halvdelen af SLklubberne inden vi hentede ham, så hans kompetencer var kendt af alle i dansk fodbold. Var Widell ikke også en spiller, Hiljemark udpegede?
Ser vi alene på de spillere, der er hentet via SSEs højtbesungne netværk, er hitraten endnu lavere og på grænsen til skandaløs.
Vi kan også rose dem for at formå at sælge og ovenikøbet få fornuftige priser for de spillere der forlader os, det har vi aldrig været ret gode til.
Legaliser pyro!
+1Optimistens arving skrev: ↑15. maj 2025, 11:16Ja tak! Det ville i den grad kunne bidrage til folkeoplysningen.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:14JA TAK.baresi skrev: ↑15. maj 2025, 10:08er der nogen der er interesseret i at se en økonomisk analyse med kommentarer, hvor jeg sammenliger seneste regnskabsår med AaB, Agf og viborg
samt hvor jeg prøver at sammenligne AaBs seneste 2 regnskabsår for at se hvordan udviklingen har været siden SSE22?
Legaliser pyro!
Ret sikker på det var Ask der udpeget af Hiljemark og ikke Widell.AaBager skrev: ↑15. maj 2025, 11:19Så længe vi bare er enige om, at de fuldtræffere ikke er lavet på baggrund af deres netværk.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:49Den ER skandaløs imo. Men når vi kritiserer SSE22 for de spillere, de har hentet, så må vi også rose dem for de enkelte træffere, der har været.AaBager skrev: ↑15. maj 2025, 10:45Er det ikke lide at strække den, at give SSE fuld kredit for at hente MJ? Han havde spillet i nærmest halvdelen af SLklubberne inden vi hentede ham, så hans kompetencer var kendt af alle i dansk fodbold. Var Widell ikke også en spiller, Hiljemark udpegede?
Ser vi alene på de spillere, der er hentet via SSEs højtbesungne netværk, er hitraten endnu lavere og på grænsen til skandaløs.
Vi kan også rose dem for at formå at sælge og ovenikøbet få fornuftige priser for de spillere der forlader os, det har vi aldrig været ret gode til.
Widell blev fundet af Nagel igennem hans Puma netværk. Nagel er dog en af de nøgleansættelser jeg aldrig har forstået. Der er jo kæmpe forskel på at scoute spillere til sponsoraftaler og til indgå på et hold og performe. Selvfølgeig vil Puma gerne associeres med spillere der har succes osv., men det der handler jo også meget om hvordan spilleren tager sig ud på sociale medier osv.
I det hele taget er det bare et problem, at SSE22 holdet er for uprøvede. Julius Nagel skriger mest til himlen og det har jeg også påpeget tidligere. Kappmeier lød også noget traineeagtig med hans "Projektlederstillinger" fra HSVs amatørafdeling og noget fortid i Heerenveen der er så minimal det ikke står nogen sider. Synes dog faktisk Kappmeier egentlig slap godt fra en del, men vi mangler stadig at få at vide hvorfor han skulle videre.
James Gows erfaring er jo heller ikke just den mest prangende. At han har kunne få succes i et eller andet Saudi-hul med uendelige penge i en uendeligt ringe lokal liga og hans erfaring fra Liverpools CSR akademier er heller ikke just.
Jeg tror faktisk, at Kappmeier har gode muligheder for at kunne blive en god fodboldleder, men de andre er svære at regne for alverden.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Ejeren af møddingen er ved at købe en lufthavn.
Tænk, hvis vi havde sådan en dude med sådan en pengetank med et bankende AaB-hjerte.
Tænk, hvis vi havde sådan en dude med sådan en pengetank med et bankende AaB-hjerte.
Ædruelighedens stemme
Igen, læs det indlæg jeg kommenterer på.Optimistens arving skrev: ↑15. maj 2025, 11:13
Hvem er det som "ønsker dem sparket ud for enhver pris, grundet manglende investeringer"?
Den kritik som jeg ser af SSE, og som jeg selv er enig i, går på hvordan AaB bruger de penge som er til rådighed under deres ejerskab. Det vil sige deres kompetencer og erfaring.
AaB havde et sportslig budget på 63 millioner i 2024. Når man siger, at man ikke har råd til at hente spillere på superliganiveau, så er det fordi man valgte at bruge dem på noget andet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ja takOptimistens arving skrev: ↑15. maj 2025, 11:16Ja tak! Det ville i den grad kunne bidrage til folkeoplysningen.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:14JA TAK.baresi skrev: ↑15. maj 2025, 10:08er der nogen der er interesseret i at se en økonomisk analyse med kommentarer, hvor jeg sammenliger seneste regnskabsår med AaB, Agf og viborg
-
R Rosenberg
- Allstar

En lokal investorgruppe, der putter x antal kroner i eller SSE22, der putter x antal kroner i. Det synes jeg ikke, er et svært valg.jonas386 skrev: ↑15. maj 2025, 09:56Hvis der er noget om snakken, er det vel en lokal investorkreds ligesom vi har set I Esbjerg og Vejle. Det kan jo være fint nok, men giver næppe den saltvandsindsprøjtning folk herinde hungrer efter, navnlig ikke i tilfældet af en nedrykning.haghdk skrev: ↑14. maj 2025, 22:25Spændende... Der meldes ikke noget om, om det er lokale eller udenlandske investorer?FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 22:11Har haft en mindre korrespondance med Simon Ydesen kørende. Ifølge ham så står der investorer klar, hvis/når SSE22 kaster håndklædet i ringen og opgiver projekt AaB. Der meldes ikke noget om hvem disse investorer er og hvor mange penge de kommer med. Men ifølge Ydesen vil tyskerne have deres investering tilbage for at sælge…
Han melder også om at knivene er slebet inde på redaktionen og at de vil gå hårdt til SSE22, når ( forhåbentlig ikke ) nedrykningen er en realitet. Det håber jeg virkelig de står ved inde på Nordjyske - tyskerne fortjener sgu at blive grillet for den her sæson
En udenlandsk investor ville vel lede videre, fremfor at afvente hvorvidt nuværende ejer vil beholde klubben eller af med den.
Jeg har principielt intet imod, at AaB kommer på udenlandske hænder. Jeg var også én af dem, der knuselskede, da SSE22 blev offentliggjort.
Men så skal det være, fordi man har ambitioner med klubben og ikke bare skal bruge den til et eller andet forsøg.
Ædruelighedens stemme
Som flere herinde er jeg også overvejende skuffet over SSE22 og deres for forvaltning af klubben hidtil..
Men vi skal også huske at skille skidt fra kanel.
De har investeret intensivt i akademiet. Og det synes jeg også vi kan se på resultaterne på i hvert fald u-17 og i særdeleshed på u-19 niveau. Det var et punkt som i mange år har været syltet. Ros for det
Tanken med at ansætte flere specialtrænere synes jeg også er rigtig god. Hvis vi vil udvikle vores spillere så de får top-kompetencer, så er det vejen frem. Ros for det
Ift salg af spillere, må vi også give kredit. At sælge Otoa og Widell for samlet ca 45 mil ( husker ikke det præcise beløb ) og samtidig forhandle hjem, at Widell skulle blive hos os i foråret, er samlet set godt købmandskab. Klart bedre end samtlige forgængere præsterede..
Der hvor kæden hopper alvorligt af for mig, er den meget naive tilgang til sammensætningen af truppen og indkøb af nye spillere. Ud af alle de spillere som de har hentet ( jeg er rimelig sikker på at Widell ikke er en SSE22 scouting ), er der vel 2-3 spillere som har slået til ( MJ, Pudel og til dels Müller ). Resten vil jeg vurdere til at være gedigne skuffelser og med et niveau som er langt under det acceptable. Det er fair nok at man var nødt til at skære ind til benet pga tidligere tiders økonomiske morads, men man har været alt for fokuseret på at hente unge spillere - spillere som har vist sig ikke at have niveau eller rygrad til at begå sig i superligaen. De få “rutinerede” spillere man har hentet, har været katastrofalt dårligt scoutet.
Læg dertil at man valgte at gå med en meget uprøvet træner, som ikke havde nogen erfaring på Superliga ( eller tilsvarende ) niveau…
Man har læst niveauet i trænerteam, trup og lige helt forkert - det er meget sløjt arbejde…
I mine øjne, så kan SSE22 fortsætte i klubben, forudsat at Gow og Nagel hældes ud og der ansættes en sportsdirektør med et helt andet kendskab til det primært nordiske marked. SSE22 må indse at der skal mere kapital ind i klubben, man kan ikke spare sig ud af det morads vi er havnet i.
Det er fint at vi har fokus på unge spillere og at der skal være et videresalgspotentiale. Men de er nødt til at indse at der skal være en rutineret stamme på holdet, der kan bygges op omkring. Nu forsvinder Kramer og Widell - senest til vinter er Helenius og Kasper Jørgensen fortid. Det er nok også meget sandsynligt at MJ bliver solgt om kort tid. Der venter et GIGANTISK stykke arbejde forude
De har investeret intensivt i akademiet. Og det synes jeg også vi kan se på resultaterne på i hvert fald u-17 og i særdeleshed på u-19 niveau. Det var et punkt som i mange år har været syltet. Ros for det
Tanken med at ansætte flere specialtrænere synes jeg også er rigtig god. Hvis vi vil udvikle vores spillere så de får top-kompetencer, så er det vejen frem. Ros for det
Ift salg af spillere, må vi også give kredit. At sælge Otoa og Widell for samlet ca 45 mil ( husker ikke det præcise beløb ) og samtidig forhandle hjem, at Widell skulle blive hos os i foråret, er samlet set godt købmandskab. Klart bedre end samtlige forgængere præsterede..
Der hvor kæden hopper alvorligt af for mig, er den meget naive tilgang til sammensætningen af truppen og indkøb af nye spillere. Ud af alle de spillere som de har hentet ( jeg er rimelig sikker på at Widell ikke er en SSE22 scouting ), er der vel 2-3 spillere som har slået til ( MJ, Pudel og til dels Müller ). Resten vil jeg vurdere til at være gedigne skuffelser og med et niveau som er langt under det acceptable. Det er fair nok at man var nødt til at skære ind til benet pga tidligere tiders økonomiske morads, men man har været alt for fokuseret på at hente unge spillere - spillere som har vist sig ikke at have niveau eller rygrad til at begå sig i superligaen. De få “rutinerede” spillere man har hentet, har været katastrofalt dårligt scoutet.
Læg dertil at man valgte at gå med en meget uprøvet træner, som ikke havde nogen erfaring på Superliga ( eller tilsvarende ) niveau…
Man har læst niveauet i trænerteam, trup og lige helt forkert - det er meget sløjt arbejde…
I mine øjne, så kan SSE22 fortsætte i klubben, forudsat at Gow og Nagel hældes ud og der ansættes en sportsdirektør med et helt andet kendskab til det primært nordiske marked. SSE22 må indse at der skal mere kapital ind i klubben, man kan ikke spare sig ud af det morads vi er havnet i.
Det er fint at vi har fokus på unge spillere og at der skal være et videresalgspotentiale. Men de er nødt til at indse at der skal være en rutineret stamme på holdet, der kan bygges op omkring. Nu forsvinder Kramer og Widell - senest til vinter er Helenius og Kasper Jørgensen fortid. Det er nok også meget sandsynligt at MJ bliver solgt om kort tid. Der venter et GIGANTISK stykke arbejde forude
-
AaBWanKenobi
- 2. div

Jeg er helt enig i det meste, men…FlemmingG skrev: ↑15. maj 2025, 14:30Som flere herinde er jeg også overvejende skuffet over SSE22 og deres for forvaltning af klubben hidtil..
- Der er ikke noget, der kommer af ingenting, men der er vel generel enighed om, at vores U17- og især U19-trup altid har været meget talentfulde. Så SSE22 kan ikke tage/få hele æren for de spillere, selvom de selvfølgelig skal udvikles.
- SSE22 har i mine øjne været ALT for fokuserede på at kunne sige, “vi spiller med en af de yngste trupper i Europa”. De ultimative holdninger har det med at bide ejeren i r*ven, når der ikke er magt og/eller økonomi til at følge det til dørs.
Jeg kunne sagtens leve med en FCN-light-model med mange unge spillere tilsat en rutineret, proven stamme med fx Dalsgaard. I stedet har de sat sig mellem 2 stole, hvor de hverken kun spiller med (dygtige) unge spillere eller efter førnævnte model, men derimod med en del lovende unge spillere, tilsat (dårlige) lejespillere, journeymen og erfarne/gamle spillere med erfaring, men uden kvalitet.
Som mange andre også har skrevet, så bliver deres ultimative strategi derfor udvandet og uforståelig, for hvilken ræson er der i kun at ville spille med unge spillere, når man så alligevel ender med at købe Diakite (i stedet for Dalsgaard)?
En smule fornuftig pragmatisme ville virkelig have klædt strategien - særligt her i de første år, som viser sig at være nøjagtigt lige svær, som alle andre end SSE22 har kunnet se på 10 kilometers afstand.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Problemet er blot, at der ingen er i Aalborg/Nordjylland med den pengepung eller med ønske om at smide de millioner ned i det bundløse hul AaB efterhånden har udviklet sig til. 50-75 millioner vil være storsindet og realistisk og ikke mindst en smuk gestus. Men i moderne fodbold er det småpenge og flytter intet. Det er en øseske til en synkende jolle. Ikke en speedbåd.R Rosenberg skrev: ↑15. maj 2025, 13:28En lokal investorgruppe, der putter x antal kroner i eller SSE22, der putter x antal kroner i. Det synes jeg ikke, er et svært valg.jonas386 skrev: ↑15. maj 2025, 09:56Hvis der er noget om snakken, er det vel en lokal investorkreds ligesom vi har set I Esbjerg og Vejle. Det kan jo være fint nok, men giver næppe den saltvandsindsprøjtning folk herinde hungrer efter, navnlig ikke i tilfældet af en nedrykning.haghdk skrev: ↑14. maj 2025, 22:25Spændende... Der meldes ikke noget om, om det er lokale eller udenlandske investorer?FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 22:11Har haft en mindre korrespondance med Simon Ydesen kørende. Ifølge ham så står der investorer klar, hvis/når SSE22 kaster håndklædet i ringen og opgiver projekt AaB. Der meldes ikke noget om hvem disse investorer er og hvor mange penge de kommer med. Men ifølge Ydesen vil tyskerne have deres investering tilbage for at sælge…
Han melder også om at knivene er slebet inde på redaktionen og at de vil gå hårdt til SSE22, når ( forhåbentlig ikke ) nedrykningen er en realitet. Det håber jeg virkelig de står ved inde på Nordjyske - tyskerne fortjener sgu at blive grillet for den her sæson
En udenlandsk investor ville vel lede videre, fremfor at afvente hvorvidt nuværende ejer vil beholde klubben eller af med den.
Jeg har principielt intet imod, at AaB kommer på udenlandske hænder. Jeg var også én af dem, der knuselskede, da SSE22 blev offentliggjort.
Men så skal det være, fordi man har ambitioner med klubben og ikke bare skal bruge den til et eller andet forsøg.
-
Baatnakken
- 1. div

- Favoritspiller: Prica
Ja takOptimistens arving skrev: ↑15. maj 2025, 11:16Ja tak! Det ville i den grad kunne bidrage til folkeoplysningen.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:14JA TAK.baresi skrev: ↑15. maj 2025, 10:08er der nogen der er interesseret i at se en økonomisk analyse med kommentarer, hvor jeg sammenliger seneste regnskabsår med AaB, Agf og viborg
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg kan se, at vi inden for 5 år skal være top 3-hold i superligaen og spille europæisk. Fedt!
Og der er vel ingen bedre måde at begynde den rejse ved at kreere er sammenrend af lykkeriddere og divisionsskrald, der rykker ned i 1. division med en et brag.

Og der er vel ingen bedre måde at begynde den rejse ved at kreere er sammenrend af lykkeriddere og divisionsskrald, der rykker ned i 1. division med en et brag.

Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Mon ikke pengene findes. Viljen gør næppe. Og det forstår man jo godt.NIN skrev: ↑15. maj 2025, 17:08Problemet er blot, at der ingen er i Aalborg/Nordjylland med den pengepung eller med ønske om at smide de millioner ned i det bundløse hul AaB efterhånden har udviklet sig til. 50-75 millioner vil være storsindet og realistisk og ikke mindst en smuk gestus. Men i moderne fodbold er det småpenge og flytter intet. Det er en øseske til en synkende jolle. Ikke en speedbåd.R Rosenberg skrev: ↑15. maj 2025, 13:28En lokal investorgruppe, der putter x antal kroner i eller SSE22, der putter x antal kroner i. Det synes jeg ikke, er et svært valg.jonas386 skrev: ↑15. maj 2025, 09:56Hvis der er noget om snakken, er det vel en lokal investorkreds ligesom vi har set I Esbjerg og Vejle. Det kan jo være fint nok, men giver næppe den saltvandsindsprøjtning folk herinde hungrer efter, navnlig ikke i tilfældet af en nedrykning.haghdk skrev: ↑14. maj 2025, 22:25Spændende... Der meldes ikke noget om, om det er lokale eller udenlandske investorer?FlemmingG skrev: ↑14. maj 2025, 22:11Har haft en mindre korrespondance med Simon Ydesen kørende. Ifølge ham så står der investorer klar, hvis/når SSE22 kaster håndklædet i ringen og opgiver projekt AaB. Der meldes ikke noget om hvem disse investorer er og hvor mange penge de kommer med. Men ifølge Ydesen vil tyskerne have deres investering tilbage for at sælge…
Ædruelighedens stemme
Så var det altså ikke bare en fortalelse da Gow eller Kappmeier (kan ikke huske hvem af dem) udtalte det til et medie. Som jeg skrev dengang så mister de for mig ret meget troværdighed ved at have en målsætning, der er så langt fra at være realistisk med den økonomiske investering de har lavet i klubben. Fint at være ambitiøse men der er også nød til at være bundet i en klar og realistisk strategi om at nå dertil. Det der er jo bare en drøm.R Rosenberg skrev: ↑15. maj 2025, 18:55Jeg kan se, at vi inden for 5 år skal være top 3-hold i superligaen og spille europæisk. Fedt!
![]()
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
Fuldstændig sindsygt projekt når man det på hvor meget de rammer ved siden af og de penge de har. Det er en joke..R Rosenberg skrev: ↑15. maj 2025, 18:55Jeg kan se, at vi inden for 5 år skal være top 3-hold i superligaen og spille europæisk. Fedt!
![]()
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Ja tak lyder spændendePortland skrev: ↑15. maj 2025, 12:57Ja takOptimistens arving skrev: ↑15. maj 2025, 11:16Ja tak! Det ville i den grad kunne bidrage til folkeoplysningen.FIDEL skrev: ↑15. maj 2025, 10:14JA TAK.baresi skrev: ↑15. maj 2025, 10:08er der nogen der er interesseret i at se en økonomisk analyse med kommentarer, hvor jeg sammenliger seneste regnskabsår med AaB, Agf og viborg
- Krage
- 1. div

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Aalborg
Det er jo helt skævt det der. Noget vi alle kunne lave ud fra vores drømme, men jo ikke noget som man kan præsentere uden at have en hvis pondus, handling og økonomi med, da man kan se på næsten samtlige fortællinger at den stærkeste økonomi vinder i sidste ende...DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2025, 19:46Fuldstændig sindsygt projekt når man det på hvor meget de rammer ved siden af og de penge de har. Det er en joke..R Rosenberg skrev: ↑15. maj 2025, 18:55Jeg kan se, at vi inden for 5 år skal være top 3-hold i superligaen og spille europæisk. Fedt!
![]()
Vi kan godt blive enige om, at det er ambitiøst og kræver ret mange penge.Krage skrev: ↑15. maj 2025, 21:03Det er jo helt skævt det der. Noget vi alle kunne lave ud fra vores drømme, men jo ikke noget som man kan præsentere uden at have en hvis pondus, handling og økonomi med, da man kan se på næsten samtlige fortællinger at den stærkeste økonomi vinder i sidste ende...DenSataniskeHest skrev: ↑15. maj 2025, 19:46Fuldstændig sindsygt projekt når man det på hvor meget de rammer ved siden af og de penge de har. Det er en joke..R Rosenberg skrev: ↑15. maj 2025, 18:55Jeg kan se, at vi inden for 5 år skal være top 3-hold i superligaen og spille europæisk. Fedt!
![]()
Men ambitionen er top 10 i år og den er nu stadig mulig. Men den skal vist ændres, hvis vi rykker ned igen.