Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Sports excellence 22

Indlæg af le Cid » 23. maj 2025, 14:22

jonas386 skrev:
23. maj 2025, 14:07
Bech skrev:
23. maj 2025, 13:28
haghdk skrev:
23. maj 2025, 13:15
Er der ingen der har en smule vandrørssnak eller er det hele en "nothing-burger"?
Billy Beane var med samme flyver som mig CPH - AAL i morges.
Er det en man burde vide hvem er?
Her er hvad jeg fik ud af AI:
ChatGPT skrev: Billy Beane has been involved in European football, primarily through advisory and investment roles, applying his Moneyball philosophy — data-driven decision making — to the sport. Key connections include:

AZ Alkmaar (Netherlands)
Beane has served as an advisor to AZ Alkmaar since around 2015.

His role was to help the club adopt data analytics to improve scouting, player acquisition, and match strategy.

AZ Alkmaar is known for punching above its weight in the Eredivisie, aligning well with Beane’s philosophy.

Barnsley FC (England)
Beane held a minority stake in Barnsley FC, a club in the English Championship/League One.

The club's ownership group includes Chien Lee and Paul Conway, who promote data-driven recruitment and player development.

Toulouse FC (France)
While not a direct investor, Beane's RedBall Acquisition Corp has been connected to various discussions about investing in European clubs, including indirectly related entities tied to Toulouse.

RedBall Acquisition Corp
This SPAC (special purpose acquisition company), co-founded by Beane and Gerry Cardinale (RedBird Capital), was established to explore investments in sports.

Though attempts to merge with Fenway Sports Group (Liverpool FC’s owner) fell through, it highlighted Beane’s serious interest in global football investments.

Conclusion:
Billy Beane has actively influenced European football, primarily via AZ Alkmaar and Barnsley FC, with a clear mission to bring Moneyball principles to a traditionally intuition-based sport. His strategic and data-oriented approach continues to shape clubs aiming for competitive edge without massive budgets.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. maj 2025, 14:25

jonas386 skrev:
Bech skrev:
haghdk skrev:
Er der ingen der har en smule vandrørssnak eller er det hele en "nothing-burger"?
Billy Beane er personen som Brad Pitt spiller i Moneyball... Det vidste jeg godt... Men ville jeg genkende ham ombord et fly? Nej, og hvem ville egentlig det, er tanken der får mig til at tvivle mest
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. maj 2025, 14:26

Er det ikke han fra Horsens? Eller var det Haderslev?
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2025, 14:31

Hanga skrev:
23. maj 2025, 14:25
jonas386 skrev:
Bech skrev:
haghdk skrev:
Billy Beane er personen som Brad Pitt spiller i Moneyball... Det vidste jeg godt... Men ville jeg genkende ham ombord et fly? Nej, og hvem ville egentlig det, er tanken der får mig til at tvivle mest
Men Brad Pitts rolle i moneyball er da ikke ejer, men træner? Ikke at du ikke kan have ret
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 23. maj 2025, 14:33

jonas386 skrev:
23. maj 2025, 14:31
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Bech skrev:
haghdk skrev:
Men Brad Pitts rolle i moneyball er da ikke ejer, men træner? Ikke at du ikke kan have ret
Jeg tror du skal gense filmen :P Om han var ejer kan jeg ikke huske men han er i hvert fald ikke træneren, men nærmere direktør/sportsdirektør.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 23. maj 2025, 14:39

Sønderhof skrev:
23. maj 2025, 13:23
Det er dit udsagn om de har rettet op på vores økonomi, som anfægtes.

Vi er milevidt fra at være bæredygtige, hvis det kræver 50 mio årligt for at gå i nul. Der findes jo ingen strategi eller forretningsmodel, der kommer med konkrete planer for hvordan man vil få vendt rundt på den her gennemhullede supertanker.

I sommervinduet skal der sælges spiller for 25 millioner, og i 2026 skal der igen sælges spiller for 50 millioner. Det må være Mathias J., Arnorsson, Davidsen, Ross, og Bomholt som skal skibbes videre for bare at nå noget af vejen.

Vi må håbe, at akademiet har gjort de næste spillere klar i pipelinen, til at tage over, når vi forhåbentligt er rykket op næste sommer, for de har lige nøjagtigt ét år som senior til at bære et superligahold for så at skulle sælges året efter.

Jeg håber paradokset fremstår tydeligt.
Nu ligger du jo også ind, at vi er rykket ned og derfor nødvendigt med ekstra salg. Jeg tror ikke, at planen var nedrykning. Så de ekstraudgifter bør SSE22 ikke klandres for.
Igen skal der sælges for 50 mio kr. i 2026, så er det jo netop 1.division som koster mange penge og ikke organisationen/SSE22's handlinger. Det er også langt fra sikkert, at det er så højt et beløb.
Mange af udgifterne fra sidst var jo netop, at AaB ikke havde klausuler omkring nedrykning og kronisk dårligt til at sælge spillere dyrt. Så købe spillere fri af deres kontrakt er nok ikke samme tema og det var dyrt sidst. Samtidigt er spillerbudgettet også lavere end sidst.

Det var i sommers ikke tanken at AaB kunne gå fra et årsresultat på minus 40 mio kr. i 2024 til 0 i 2025. Det gjorde vi ikke, men det skyldes alene nedrykningen, at det ikke er tilfældet. Derfor mener jeg klart, at vi er langt bedre stillet økonomisk, da vi denne gang alene skal "betale" for nedrykningen og ikke et generelt underskud.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 23. maj 2025, 14:48

FlæskeFrank skrev:
23. maj 2025, 14:39
Sønderhof skrev:

Vi er milevidt fra at være bæredygtige, hvis det kræver 50 mio årligt for at gå i nul. Der findes jo ingen strategi eller forretningsmodel, der kommer med konkrete planer for hvordan man vil få vendt rundt på den her gennemhullede supertanker.

I sommervinduet skal der sælges spiller for 25 millioner, og i 2026 skal der igen sælges spiller for 50 millioner. Det må være Mathias J., Arnorsson, Davidsen, Ross, og Bomholt som skal skibbes videre for bare at nå noget af vejen.

Vi må håbe, at akademiet har gjort de næste spillere klar i pipelinen, til at tage over, når vi forhåbentligt er rykket op næste sommer, for de har lige nøjagtigt ét år som senior til at bære et superligahold for så at skulle sælges året efter.

Nu ligger du jo også ind, at vi er rykket ned og derfor nødvendigt med ekstra salg. Jeg tror ikke, at planen var nedrykning. Så de ekstraudgifter bør SSE22 ikke klandres for.
Igen skal der sælges for 50 mio kr. i 2026, så er det jo netop 1.division som koster mange penge og ikke organisationen/SSE22's handlinger. Det er også langt fra sikkert, at det er så højt et beløb.
Mange af udgifterne fra sidst var jo netop, at AaB ikke havde klausuler omkring nedrykning og kronisk dårligt til at sælge spillere dyrt. Så købe spillere fri af deres kontrakt er nok ikke samme tema og det var dyrt sidst. Samtidigt er spillerbudgettet også lavere end sidst.

Det var i sommers ikke tanken at AaB kunne gå fra et årsresultat på minus 40 mio kr. i 2024 til 0 i 2025. Det gjorde vi ikke, men det skyldes alene nedrykningen, at det ikke er tilfældet. Derfor mener jeg klart, at vi er langt bedre stillet økonomisk, da vi denne gang alene skal "betale" for nedrykningen og ikke et generelt underskud.
A'hva'? Vil du ikke klandre SSE22 for en nedrykning med en trup de selv har sammensat ud fra deres egen idé om at de er bedre til at finde kvalificerede spillere for ingen penge, og dermed ikke har ønsket at bruge penge på proven quality? Det giver overhovedet ingen mening for mig!

Der er ingen der modstrider at der skulle ske økonomiske ændringer. Men de valgte at spare så meget, og være så dårlige til det de ellers proklamerede de var, og konsekvensen er så -30 mio. kr. i kassen pga en nedrykning. Der var vi altså nogle der allerede ret tidligt beskrev at det var en ret farlig vej at gå, og at i stedet for at gå fra -40 til 0, kunne en gradvis nedtrapning fra fx. -40 til -10 (med større sandsynlighed for at blive oppe) være økonomisk langt bedre.

Havde vi smidt 10 mio. kr. ind i en kvalitets 6'er og lejet en Onugha type (som jo burde være barnemad for SSE22 med deres ih og åh så stærke kompetencer på den front), havde vi ikke rykket ned og rendt ind i -30 mio. kr. ekstra. Det er i hvert fald min opfattelse, og jeg kan slet ikke se hvordan SSE22 skal fritages for kritik af dette.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. maj 2025, 14:52

Hanga skrev:
23. maj 2025, 14:33
jonas386 skrev:
23. maj 2025, 14:31
Hanga skrev:
jonas386 skrev:
Bech skrev:
haghdk skrev:
Jeg tror du skal gense filmen :P Om han var ejer kan jeg ikke huske men han er i hvert fald ikke træneren, men nærmere direktør/sportsdirektør.
Selvom jeg lige har erhvervet mig en 20 timers dokumentar om Baseball, så er det ikke en sport der interesserer mig det store. Nu hvor du siger det kan jeg dog godt huske, at han har nogle problemer med, at træneren ikke vil benytte de spillere han har hentet, fordi han ikke forstår logikken i de transfers.

Anyway, så var min tanke mere, at hans karakter i filmen ikke slog mig som en pengemand der lige har et par 100 millioner at smide i en fodboldklub (eller noget som helst andet), men måske der er flere penge i det end jeg lige troede.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 23. maj 2025, 15:08

Frygah skrev:
23. maj 2025, 14:48
FlæskeFrank skrev:
Sønderhof skrev:

A'hva'? Vil du ikke klandre SSE22 for en nedrykning med en trup de selv har sammensat ud fra deres egen idé om at de er bedre til at finde kvalificerede spillere for ingen penge, og dermed ikke har ønsket at bruge penge på proven quality? Det giver overhovedet ingen mening for mig!

Der er ingen der modstrider at der skulle ske økonomiske ændringer. Men de valgte at spare så meget, og være så dårlige til det de ellers proklamerede de var, og konsekvensen er så -30 mio. kr. i kassen pga en nedrykning. Der var vi altså nogle der allerede ret tidligt beskrev at det var en ret farlig vej at gå, og at i stedet for at gå fra -40 til 0, kunne en gradvis nedtrapning fra fx. -40 til -10 (med større sandsynlighed for at blive oppe) være økonomisk langt bedre.

Havde vi smidt 10 mio. kr. ind i en kvalitets 6'er og lejet en Onugha type (som jo burde være barnemad for SSE22 med deres ih og åh så stærke kompetencer på den front), havde vi ikke rykket ned og rendt ind i -30 mio. kr. ekstra. Det er i hvert fald min opfattelse, og jeg kan slet ikke se hvordan SSE22 skal fritages for kritik af dette.
Hørt! Det er i høj grad SSE22's beslutninger der har gjort at vi er rykket ned og med en elendig økonomi til følge - specielt med tanke på at vi havde historisk gode muligheder for at sikre os (eks. OB der sidste år rykkede ned med 8 point flere).
Ydermere når man tager rygterne om at ledelsen ude i AaB ikke kan tage en beslutning uden at inddrage SSE22. Ganske vist kun rygter, men med de summer vi bruger på konsulenter lyder de rygter desværre gangbare...

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 23. maj 2025, 17:01

Der er et interview på nordjyske med Jan Peters. Lidt samme smøre som vi har hørt. Kan være jeg læser det forkert, men jeg læser at de ligger (næsten) alt fokus på akademiet så det kan fremavle spillere i fremtiden.. altså at førsteholdet ikke skal have den største prioritet, men at man finder nogle spillere dertil der kan være konkurrencedygtige i 1. division. Igen - jeg kan læse det forkert, men det skræmmer mig, fordi det må betyde at man er klar til at være i 1. division så længe det er nødvendigt for at have fokus på akademiet.

Kan anbefale at læse hele interviewet.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 23. maj 2025, 17:03

SSE så sig så overlegne, at de bevidst skyllede mange års AaB kultur i lokummet. De alene vide og nu står vi identitetsløse tilbage.

Mange har skældt ud, når klubben har hentet tidligere spillere tilbage, men nu har de så fået det modsatte - ingen i organisationen på Hornevej har klubben i hjertet og er lige så ligeglade med deres arbejdsgiver, som en gennemsnitlig dansk lønmodtager.

Det samme med truppen. De mange lykkeriddere havde ikke evnerne, men åbenlyst heller ikke andet at kæmpe for end sig selv - tydeliggjort ved hvem der blev siet fra inden den sidste kamp og hvem der stod frem og turde vise sine følelser.

Hvem er AaB til for? For medlemmerne? Fansene? Spillerne? Ejerne? I hver fald ikke de sidste, hvis du spørger mig.

Jeg kan tydeligt mærke forskel på min følelsesmæssige involvering, siden vi pludselig støttede et langsigtet investeringsprojekt, som kunne være foregået i 100vis af andre byer eller regioner, uden det for ejerne havde gjort nogen forskel. Der skal være noget lokal forankring i klubben, både i organisationen og på banen, før det giver mening for mig, uden at vi behøver gå full blown Bilbao.

Det nytter ikke noget at stå og synge "vi er Aalborg, hvem er I"?, når hele den inderste kerne af klubben og truppen, ikke ville kunne genkende Aalborgtårnet i en line-up.

Automatsvaret på kritik mod SSE er altid "jamen de tidligere ejere kørte klubben i sænk". De tidligere ejere fejlede, men det var med en strategi, som næsten alle professionelle fodboldklubber følger. Invester og håb på succes.

Det kunne være bedre udført, (meget bedre endda) men succes i fodbold er for de få og havde skæbnen været bare lidt anderledes og 3 tætte kampe endt ud til vores fordel, kunne vi har stået med 3 kval til Europakvalifikation siden 2020, i stedet for den nedrykning det endte med.

Der blev taget mange dårlige beslutninger af det tidligere ejerskab, men strategien kommer jeg aldrig til at kritisere, da den havde sportslig succes som mål. De skulle bruge 10 år på at rykke ned.

SSE skulle bruge 1 år, fordi de nægtede at bruge 5 mio på en rutineret midterakse, som alle (Menno inkl) kunne se manglede. Deres strategi har ikke sportslig succes som mål, men at skabe salgbare spillere, så de kan profitmaximere. De prioriter konsulenthonorarer frem for en defensiv midt. Det fortjener langt større kritik, end hvad de tidligere ejere bød os.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 23. maj 2025, 17:19

haghdk skrev:
23. maj 2025, 17:01
Der er et interview på nordjyske med Jan Peters. Lidt samme smøre som vi har hørt. Kan være jeg læser det forkert, men jeg læser at de ligger (næsten) alt fokus på akademiet så det kan fremavle spillere i fremtiden.. altså at førsteholdet ikke skal have den største prioritet, men at man finder nogle spillere dertil der kan være konkurrencedygtige i 1. division. Igen - jeg kan læse det forkert, men det skræmmer mig, fordi det må betyde at man er klar til at være i 1. division så længe det er nødvendigt for at have fokus på akademiet.

Peters siger direkte at man har været for naive og truppen manglede op til 5 (!) spillere med erfaring til at støtte de unge. Meeen nu skal de lige analyserer alle de fejl de har gået og lavet (som enhver fan med øjne i hovedet ellers har kunnet se) og så bliver alt jo meget bedre fremover. Vel og mærke uden fortsat at bruge penge, der skal nemlig skæres endnu mere for at budgetterne kan holde til 1. div.

Har nul tiltro til deres projekt og strategi. Det er simpelthen for meget snak og alt for lidt kvalitet i håndværket. Troværdigheden er helt i bund.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler

Indlæg af haghdk » 23. maj 2025, 17:19

AaBager skrev:
23. maj 2025, 17:03

Hvem er AaB til for? For medlemmerne? Fansene? Spillerne? Ejerne? I hver fald ikke de sidste, hvis du spørger mig.
Jeg tror at AaB for SSE22 ikke er en klub med historie og kultur, men en business case hvor deres mål er et profitskabende akademi som de kan skrive på deres CV.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. maj 2025, 17:21

haghdk skrev:

Det giver jo fin mening. AaB er en forretning for dem, som de gerne vil tjene penge på - hvad der sker på stadion og i pokalskabet rager dem nok langsomt.

Det er klart, at de er interesserede i at være i superligaen, for det øger prisen på deres varer, men hvordan det går i superligaen har næppe den store betydning for dem. Det er sådan noget sentimentalt pjat, som fans og den slags idioter går op i. Money men kerer sig om money.

Det lugter meget af FCN - man har ikke rigtig de vilde ambitioner, men vil gerne tjene en masse penge.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar

Indlæg af Hanga » 23. maj 2025, 17:39

haghdk skrev:

Link til artiklen som er tilgængelig for alle.
Først og fremmest vil jeg gerne rose Ydesen som ellers modtager meget kritik. Jeg synes han har gjort det godt igennem et længere stykke tid med mange relevante artikler og indspark, og jeg synes også han stiller flere gode spørgsmål her.

Nogle af Jans svar er til at græmme sig over - det er naturligvis tåbeligt at snakke om "bagklogskab" omkring trup sammensætning når alle kunne se at der manglede rutine. I det mindste indrømmer han det. Dernæst slipper han udenom at snakke om kvaliteten på dem mange flop der er hentet, og her synes jeg også Ydesen skulle have stukket kniven ind. Slutteligt savner jeg stadig at høre hvordan den økonomi rent faktisk er forbedret, når vi skal sælge for 50+ mio. kr. bare for at håbe på et 0 selv med superligabold. Det virker bare komisk.

Han giver dog også enkelte gode svar. Det er nemlig helt rigtigt at vi skulle have været mere stålsatte i vores spillestil - det skal simpelthen være SLUT med al den vaklen og tvivl der opstår når tingene ikke lige lykkes. Vi får aldrig nogensinde skabt et fundament for os selv hvis ikke vi én gang for alle bruger en sæson eller to på at indarbejde de her kerneprincipper for vores spil, naturligvis med plads for visse justering fra kamp til kamp. Det missede vi første gang i 1 division, nu har vi chancen igen.

Dernæst så har han ret i at vi fortsat skal tænke langsigtet. Investeringerne i akademiet er i alles interesser. Indtil der kommer en anden ejer der er klar til at investere 150+ mio. kr. så kan vi ikke forstærke 1. holdet til så meget succes at forretningen pludselig kan fungere på den måde. Vi skal udvikle flere spillere selv og lave flere spillersalg end vi historisk har gjort, det er simpelthen hævet over enhver tvivl. Men man frygter godt nok at de igen undervurderer hvad der skal til for at sikre en trup der er god nok, og/eller igen fejlvurderer alt for mange af de spillere der hentes ind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 23. maj 2025, 18:22

Forza skrev:
22. maj 2025, 18:02
R Rosenberg skrev:
22. maj 2025, 17:52
FlemmingG skrev:
22. maj 2025, 17:44
Forza skrev:
22. maj 2025, 17:29
Peters udtaler sig om kritikpunkterne, uden jeg dog kan læse indholdet:

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... -underskud
Han siger at han naturligvis er skuffet over nedrykningen og at de i bagklogskabens klare lys burde ha investeret i 2-3 erfarne spillere…
Han freder og roser Gow for at gøre et godt stykke arbejde
Alle spillere har nedrykningsklausuler i deres kontrakt
Peters mener at klubben står et langt bedre sted i dag økonomisk end den gjorde for 2 år siden
De fastholder deres strategi med at fokusere på unge spillere
Han mener ikke at klubben har behov for at rejse ny kapital og SSE22 kommer ikke til at skyde yderligere kapital ind i klubben
Han afviser blankt at SSE22 er på vej til at forlade klubben og de vil ikke indgå i samtaler med evt nye investorer som eksempelvis Saabye og hans gruppe..

Så vi kan nok forvente mere af det samme lort, som vi er blevet udsat for de sidste par år..
Skal tyskerne drives ud, så kræver det nok et statement fra os tilhængere - en tom Vesttribune i starten af sæsonen, vil måske gøre dem lidt møre og medgørlige
Betryggende.
Så fik da endegyldigt cementeret at SSE22 toget ikke fører nogen vegne.

Da de overtog havde vi trods alt varer på hylden og kvalitet i truppen. I dag er truppen blottet for det, og de 50 mio. fra Otoa og Widell er forsvundet i et sort hul, uden så meget som en krone er gået til erstatninger.

Klubben er i forfald - og med SSE2 så rykker vi næppe op igen.
Godt nok har jeg meget lave tanker om dette foretagende, for nu at udtrykke det mildt. Ikke desto mindre lyder det som den totale virkelighedsfornægtelse, hvis de i ramme alvor vil køre videre af det samme spor - og føre AaB til afgrunden bagved afgrunden. For hvis dette holder stik, så bliver AaBs elevatortilværelse mellem divisionerne.

Mig bekendt har de tyske investorer det som erklæret mål at skabe en topklub af AaB?

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 23. maj 2025, 19:46

Bech skrev:
haghdk skrev:
Det må være en and. Der er sgu da ikke nogen der spotter ham - ingen kender manden af udseende. Eller hvad?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 23. maj 2025, 20:08

FlæskeFrank skrev:
Sønderhof skrev:

Selvfølgelig skal SSE 22 klandres for de ekstraudgifter, for det er lige præcis deres strategi, der har medført nedrykningen og derpå skabt endnu en dundrende hul i AaBs økonomi. Det stod klart for ethvert tænkende menneske, at nedrykning ikke var blot var realistisk, men decideret sandsynlig allerede i juli i fjor. Det har været så uansvarligt, at det skriger til alle himler. Og nej, de havde næppe planlagt at rykke ned, al den stund at de fabler om AaB som topklub i landet - de ikke enten kan eller vil anvende penge, hvilket jeg sådan set er ligeglad med. Til gengæld har de en forbandet forpligtelse til - som et absolut minimum - at sørge for, at klubben befinder sig på niveauet i Gaardetiden!

De har fejlet så stort, at man tror, det er løgn. Heldigvis - havde jeg nær sagt - er der atter kommet opmærksomhed om AaB igen, og her, der og allevegne lyder det enslydende, at SSE 22 simpelthen har ødelagt den klub. Jeg kunne ikke være mere enig!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 23. maj 2025, 21:07

Den artikel lugter af man forbereder sig mentalt på man ikke bare rykket op i første hug men man må tage nogle år i 1 div og få talenterne til at blive bærende kræfter

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 23. maj 2025, 21:30

DenSataniskeHest skrev:
23. maj 2025, 21:07
Den artikel lugter af man forbereder sig mentalt på man ikke bare rykket op i første hug men man må tage nogle år i 1 div og få talenterne til at blive bærende kræfter
Tror selt ikke det er planen at de bedste talenter skal være bærende på førsteholdet.
De bedste talenter skal sælges så snart de kan om det er fra u holdene eller kort efter debut er ligegyldigt.
De næst bedste kan så spille for AaB i 1 div.
De handler om at være talent udviklende og intet om hvordan holdet/klubben klarer sig.
Vi er et FCN ultra ultra light.

Besvar