Kamptråd Lyngby - AaB
Re: Kamptråd Lyngby - AaB
Vi kan ikke score mål. Helenius har været meget skadet, og Ross er slet ikke god nok. Mens Jørgensen ganske vist scorer mål, men godt nok også misser kæmpe chancer. Ikke eneste rigtig målscorertype har vi haft i sæsonen.
- morten-aab
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
I det mindste sidder man ikke og tænker at vi da egentlig godt kunne have reddet os fra nedrykning i de sidste runder. Ingen tvivl om at det er fortjent
Bomholt bliver vores vigtigste spiller næste sæson - hvis vi kan holde på ham.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Gad vide hvad det giver igen at oddse på AaB i 2. Division.
I virkeligheden, altså i nedrykninsspillet, spillede vi det ringeste fodbold et AaB-hold nogensinde har præsteret, og resultaterne var ligeså håbløse.alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:16Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:09Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Ved ikke hvor dit udsagn om vi fik point kommer fra. Vi har været lort i hele 2025, og spillerne anede ikke hvad der var op og ned. Selvfølgelig skulle Menno ud.
Nej, sådan noget med at inddrage folks familie er et no-go og totalt unødvendigt.RufusTheDog skrev: ↑24. maj 2025, 16:24Ja, cirka ligeså dumt som den hetz der blev kørt mod Helenius herinde.FIDEL skrev: ↑24. maj 2025, 16:18Det er langt over grænsen. Troede ærligt talt, at fansne havde lidt højere IQ end sådan noget umodent pjat.
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
Jeg er alvorligt bekymret for fremtiden.
Ross er bare ikke i nærheden af at være god nok.
MJ bliver højst sandsynligt solgt.
Helenius er skarp og god - men desværre indhentet af alder og skader
Valdemar Møller er ufærdig, men måske ham, vi skal satse på næste sæson?
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly
Bill Shankly
Forstår ikke at der er ikke en eller anden form for selvjustits - de kan jo ikke alle være så uintelligente at tænke, at det er en konstruktiv måde at vise sin utilfredshed. Synes fandme det er skuffende at være AaB-fan og så læse sådan noget pis.Kokkefar skrev: ↑24. maj 2025, 16:21Det er nemlig pinligt. Det underminerer de saglige budskaber.FIDEL skrev: ↑24. maj 2025, 16:18Det er langt over grænsen. Troede ærligt talt, at fansne havde lidt højere IQ end sådan noget umodent pjat.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Det ændrer ikke ved, at statistik og point var bedre under Menno, og der mødte vi faktisk de gode hold i ligaen.jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:23Joken er jo at vi aldrig får point - og vi lukker stadig mål ind. Som salig Richard Møller-Nielsen har sagt: "Når du bygger et hus, starter du jo ikke med skorstenen!"alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:16Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:09Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Og med den forfatning AaB var i, da Wichmann overtog, tager det naturligt nok tid inden fundamentet er støbt. Da især når halvdelen af truppen forsvinder hen over sommeren.
Det kan jo gøre lige meget, at Wichmann er tydelig omkring sin plan, når planen enten er dårlig eller spillerne ikke kan udføre den. Derudover var hans interview efter Silkeborg kampen decideret pinlig, og han sparkede nedad og bagud uden at forholde sig til, at hans egen taktik var lort og endte med at realisere nedrykningen.
Hader København!
-
jens fup
- Superliga

- Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
- Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej
De gode hold, som smadrede os 4-0. Hver gang....alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:28Det ændrer ikke ved, at statistik og point var bedre under Menno, og der mødte vi faktisk de gode hold i ligaen.jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:23Joken er jo at vi aldrig får point - og vi lukker stadig mål ind. Som salig Richard Møller-Nielsen har sagt: "Når du bygger et hus, starter du jo ikke med skorstenen!"alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:16Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:09Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Og med den forfatning AaB var i, da Wichmann overtog, tager det naturligt nok tid inden fundamentet er støbt. Da især når halvdelen af truppen forsvinder hen over sommeren.
'If you are first you are first.
Bill Shankly
Bill Shankly
Ja, det skulle han. Han formåede ikke at levere nogen samlet positiv udvikling af holdet hen over den kritisk vigtige vinterpause, tværtimod blev det defensive fundament svækket, og det niveau, der lige netop havde været godt nok i efteråret var så helt utiltrækkeligt i foråret.Sønderhof skrev: ↑24. maj 2025, 16:25I virkeligheden, altså i nedrykninsspillet, spillede vi det ringeste fodbold et AaB-hold nogensinde har præsteret, og resultaterne var ligeså håbløse.alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:16Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:09Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Ved ikke hvor dit udsagn om vi fik point kommer fra. Vi har været lort i hele 2025, og spillerne anede ikke hvad der var op og ned. Selvfølgelig skulle Menno ud.
Fint mål af John nu. Bomholt som arkitekt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Tcacenco har allerede slået flere bedre indlæg end KJ og Bruus har gjort i nærmest hele sæsonen…
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Vi var endog meget uheldige med ikke at vinde over FCK i foråret.jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:29De gode hold, som smadrede os 4-0. Hver gang....alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:28Det ændrer ikke ved, at statistik og point var bedre under Menno, og der mødte vi faktisk de gode hold i ligaen.jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:23Joken er jo at vi aldrig får point - og vi lukker stadig mål ind. Som salig Richard Møller-Nielsen har sagt: "Når du bygger et hus, starter du jo ikke med skorstenen!"alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:16Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:09Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
![]()
Hader København!
Fint oplæg fra Tcacenco
Og fin assist af Tcacenco. Ham kan vi forhåbentlig også bygge videre på næste sæson.
Ham Tcacenco er sgu ikke helt dum.
Bare giv ham den højre wingback -
Virker ret påpasselig bagud og kommer sgu med stor iver fremad og slår da nogle fine indlæg
Bare giv ham den højre wingback -
Virker ret påpasselig bagud og kommer sgu med stor iver fremad og slår da nogle fine indlæg
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Jeg er enig med dig,alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:28Det ændrer ikke ved, at statistik og point var bedre under Menno, og der mødte vi faktisk de gode hold i ligaen.jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:23Joken er jo at vi aldrig får point - og vi lukker stadig mål ind. Som salig Richard Møller-Nielsen har sagt: "Når du bygger et hus, starter du jo ikke med skorstenen!"alithebeast skrev: ↑24. maj 2025, 16:16Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..jens fup skrev: ↑24. maj 2025, 16:09Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Det kan jo gøre lige meget, at Wichmann er tydelig omkring sin plan, når planen enten er dårlig eller spillerne ikke kan udføre den. Derudover var hans interview efter Silkeborg kampen decideret pinlig, og han sparkede nedad og bagud uden at forholde sig til, at hans egen taktik var lort og endte med at realisere nedrykningen.
Håber at han evaluerer på hans egen fremtoning og taktik inden næste sæson.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Lige præcis de 2 ting er de væsentligste jeg tager med fra denne kamp. Bomholt er en herlig spiller. Jasson har det bare ikke.
Gud fader i skuret, hvor er vores hold dog pinligt...