Kamptråd Lyngby - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nordic
2. div
2. div
Favoritspiller: Højholt

Re: Kamptråd Lyngby - AaB

Indlæg af Nordic » 24. maj 2025, 16:24

Vi kan ikke score mål. Helenius har været meget skadet, og Ross er slet ikke god nok. Mens Jørgensen ganske vist scorer mål, men godt nok også misser kæmpe chancer. Ikke eneste rigtig målscorertype har vi haft i sæsonen.

Brugeravatar
morten-aab
1. div
1. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af morten-aab » 24. maj 2025, 16:24

I det mindste sidder man ikke og tænker at vi da egentlig godt kunne have reddet os fra nedrykning i de sidste runder. Ingen tvivl om at det er fortjent

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 24. maj 2025, 16:24

Bomholt bliver vores vigtigste spiller næste sæson - hvis vi kan holde på ham.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 24. maj 2025, 16:24

Gad vide hvad det giver igen at oddse på AaB i 2. Division.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 24. maj 2025, 16:25

alithebeast skrev:
24. maj 2025, 16:16
jens fup skrev:
24. maj 2025, 16:09
Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..
I virkeligheden, altså i nedrykninsspillet, spillede vi det ringeste fodbold et AaB-hold nogensinde har præsteret, og resultaterne var ligeså håbløse.
Ved ikke hvor dit udsagn om vi fik point kommer fra. Vi har været lort i hele 2025, og spillerne anede ikke hvad der var op og ned. Selvfølgelig skulle Menno ud.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 24. maj 2025, 16:25

Kokkefar skrev:
24. maj 2025, 16:24
Ja han har potentiale.

Til gengæld håber jeg Jasson finder en anden klub, shit han er dårlig.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 24. maj 2025, 16:26

RufusTheDog skrev:
FIDEL skrev:
24. maj 2025, 16:18
Sauer skrev:
24. maj 2025, 16:08
Forza skrev:
24. maj 2025, 15:32
Kæmpe indsats af gutterne på tribunen. Klare budskaber til SSE, Gow, Peters osv.

Vigtige budskab som er essentielle hvis de skal ud af klubben.
Må indrømme at det banner om, at ejernes mødre havde prostitueret sig selv på Reeperbahn, ikke var så klar for mig.

Men ja, stor indsats af de fremmødte.
Det er langt over grænsen. Troede ærligt talt, at fansne havde lidt højere IQ end sådan noget umodent pjat.
Ja, cirka ligeså dumt som den hetz der blev kørt mod Helenius herinde.
Nej, sådan noget med at inddrage folks familie er et no-go og totalt unødvendigt.

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 24. maj 2025, 16:26

Nordic skrev:
Vi kan ikke score mål. Helenius har været meget skadet, og Ross er slet ikke god nok. Mens Jørgensen ganske vist scorer mål, men godt nok også misser kæmpe chancer. Ikke eneste rigtig målscorertype har vi haft i sæsonen.
Jeg er alvorligt bekymret for fremtiden.

Ross er bare ikke i nærheden af at være god nok.

MJ bliver højst sandsynligt solgt.

Helenius er skarp og god - men desværre indhentet af alder og skader

Valdemar Møller er ufærdig, men måske ham, vi skal satse på næste sæson?
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 24. maj 2025, 16:27

Kokkefar skrev:
24. maj 2025, 16:21
FIDEL skrev:
24. maj 2025, 16:18
Sauer skrev:
24. maj 2025, 16:08
Forza skrev:
24. maj 2025, 15:32
Kæmpe indsats af gutterne på tribunen. Klare budskaber til SSE, Gow, Peters osv.

Vigtige budskab som er essentielle hvis de skal ud af klubben.
Må indrømme at det banner om, at ejernes mødre havde prostitueret sig selv på Reeperbahn, ikke var så klar for mig.

Men ja, stor indsats af de fremmødte.
Det er langt over grænsen. Troede ærligt talt, at fansne havde lidt højere IQ end sådan noget umodent pjat.
Det er nemlig pinligt. Det underminerer de saglige budskaber.
Forstår ikke at der er ikke en eller anden form for selvjustits - de kan jo ikke alle være så uintelligente at tænke, at det er en konstruktiv måde at vise sin utilfredshed. Synes fandme det er skuffende at være AaB-fan og så læse sådan noget pis.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 24. maj 2025, 16:28

jens fup skrev:
24. maj 2025, 16:23
alithebeast skrev:
jens fup skrev:
Må tilstå jeg ikke til fulde forstår kritikken af Wichmann. Han sagde jo allerede som Kolding-træner at AaB var lette at læse, fordi der ikke var struktur på holdet. Den mangel har været der lige indtil han tog over. Bortset fra de sidste 5 minutters hjerneblødninger mod Silkeborg, har der faktisk været mere sammenhæng fremadrettet og struktur i defensiven, end vi har oplevet vel næsten siden Jacob Friis var træner.
Hellere få point og lukke mål ind, end at spille elendigt med 5 i bag og stadig tabe..
Joken er jo at vi aldrig får point - og vi lukker stadig mål ind. Som salig Richard Møller-Nielsen har sagt: "Når du bygger et hus, starter du jo ikke med skorstenen!"

Og med den forfatning AaB var i, da Wichmann overtog, tager det naturligt nok tid inden fundamentet er støbt. Da især når halvdelen af truppen forsvinder hen over sommeren.
Det ændrer ikke ved, at statistik og point var bedre under Menno, og der mødte vi faktisk de gode hold i ligaen.

Det kan jo gøre lige meget, at Wichmann er tydelig omkring sin plan, når planen enten er dårlig eller spillerne ikke kan udføre den. Derudover var hans interview efter Silkeborg kampen decideret pinlig, og han sparkede nedad og bagud uden at forholde sig til, at hans egen taktik var lort og endte med at realisere nedrykningen.
Hader København!

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 24. maj 2025, 16:29

alithebeast skrev:
24. maj 2025, 16:28
jens fup skrev:
alithebeast skrev:
jens fup skrev:
Joken er jo at vi aldrig får point - og vi lukker stadig mål ind. Som salig Richard Møller-Nielsen har sagt: "Når du bygger et hus, starter du jo ikke med skorstenen!"

Og med den forfatning AaB var i, da Wichmann overtog, tager det naturligt nok tid inden fundamentet er støbt. Da især når halvdelen af truppen forsvinder hen over sommeren.
Det ændrer ikke ved, at statistik og point var bedre under Menno, og der mødte vi faktisk de gode hold i ligaen.
De gode hold, som smadrede os 4-0. Hver gang.... :S
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. maj 2025, 16:30

Sønderhof skrev:
24. maj 2025, 16:25
alithebeast skrev:
jens fup skrev:
I virkeligheden, altså i nedrykninsspillet, spillede vi det ringeste fodbold et AaB-hold nogensinde har præsteret, og resultaterne var ligeså håbløse.
Ved ikke hvor dit udsagn om vi fik point kommer fra. Vi har været lort i hele 2025, og spillerne anede ikke hvad der var op og ned. Selvfølgelig skulle Menno ud.
Ja, det skulle han. Han formåede ikke at levere nogen samlet positiv udvikling af holdet hen over den kritisk vigtige vinterpause, tværtimod blev det defensive fundament svækket, og det niveau, der lige netop havde været godt nok i efteråret var så helt utiltrækkeligt i foråret.

Fint mål af John nu. Bomholt som arkitekt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 24. maj 2025, 16:31

Tcacenco har allerede slået flere bedre indlæg end KJ og Bruus har gjort i nærmest hele sæsonen…

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 24. maj 2025, 16:31

jens fup skrev:
24. maj 2025, 16:29
alithebeast skrev:
jens fup skrev:
alithebeast skrev:
jens fup skrev:

De gode hold, som smadrede os 4-0. Hver gang.... :S
Vi var endog meget uheldige med ikke at vinde over FCK i foråret.
Hader København!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 24. maj 2025, 16:32

Fint oplæg fra Tcacenco

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 24. maj 2025, 16:32

Og fin assist af Tcacenco. Ham kan vi forhåbentlig også bygge videre på næste sæson.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. maj 2025, 16:33

Ham Tcacenco er sgu ikke helt dum.
Bare giv ham den højre wingback -
Virker ret påpasselig bagud og kommer sgu med stor iver fremad og slår da nogle fine indlæg

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 24. maj 2025, 16:33

alithebeast skrev:
jens fup skrev:
alithebeast skrev:
jens fup skrev:

Det kan jo gøre lige meget, at Wichmann er tydelig omkring sin plan, når planen enten er dårlig eller spillerne ikke kan udføre den. Derudover var hans interview efter Silkeborg kampen decideret pinlig, og han sparkede nedad og bagud uden at forholde sig til, at hans egen taktik var lort og endte med at realisere nedrykningen.
Jeg er enig med dig,
Håber at han evaluerer på hans egen fremtoning og taktik inden næste sæson.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 24. maj 2025, 16:33

troelsh skrev:
24. maj 2025, 16:25
Kokkefar skrev:
Ja han har potentiale.

Til gengæld håber jeg Jasson finder en anden klub, shit han er dårlig.
Lige præcis de 2 ting er de væsentligste jeg tager med fra denne kamp. Bomholt er en herlig spiller. Jasson har det bare ikke.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 24. maj 2025, 16:34

Gud fader i skuret, hvor er vores hold dog pinligt... :thumbsdown:

Besvar