Kamptråd Lyngby - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Lyngby - AaB

Indlæg af Krage » 24. maj 2025, 19:42

baresi skrev:
24. maj 2025, 19:38
haghdk skrev:
24. maj 2025, 19:34
Hanga skrev:
24. maj 2025, 19:25
haghdk skrev:
24. maj 2025, 19:14
baresi skrev:
24. maj 2025, 19:11
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... omiske-ali

Hmm altså når træner spillere udtaler sig.
Der er noget der tyder på at der sker en masse man ikke ved
Wichmann er trods at han havde sat sig ind i opgaven alligevel blevet overrasket
Det lyder utroligt og satme skidt
Den bed jeg også mærke i. Lyder næsten som, at han fortryder at han sagde ja.
Enig han lyder virkelig presset og hinter ret kraftigt til at tingene ikke har været som han blev lovet, og at der nu kommer til at ske en masse ting han ikke havde forudset.
Det står jo meget værre til end hvad vi herinde selv regner med så ... Dybt bekymrende
Tror de har skabt en syg kultur
"- Jeg er en all in-guy. Jeg er totalt dedikeret, og så kan jeg gentage, at vi står foran nogle meget vigtige dage, som kommer til at definere, hvad der skal ske i fremtiden.

- Derefter kan vi melde ud, hvordan det kommer til at se ud."

Mon Wichmann blot taler om hvilke spillere som skal væk eller vil videre. Eller taler han her om ejerskabet? Hmm...

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 24. maj 2025, 19:43

Krage skrev:
24. maj 2025, 19:42
baresi skrev:
haghdk skrev:
Hanga skrev:
haghdk skrev:
baresi skrev:

Wichmann er trods at han havde sat sig ind i opgaven alligevel blevet overrasket
Enig han lyder virkelig presset og hinter ret kraftigt til at tingene ikke har været som han blev lovet, og at der nu kommer til at ske en masse ting han ikke havde forudset.
Det står jo meget værre til end hvad vi herinde selv regner med så ... Dybt bekymrende
- Jeg er en all in-guy. Jeg er totalt dedikeret, og så kan jeg gentage, at vi står foran nogle meget vigtige dage, som kommer til at definere, hvad der skal ske i fremtiden.

- Derefter kan vi melde ud, hvordan det kommer til at se ud.

Mon Wichmann blot taler om hvilke spillere som skal væk eller vil videre. Eller taler han her om ejerskabet? Hmm...
Tror ikke Wichmann ved hvad der foregår i bestyrelseslokalet ... men han kan selvfølgelig have set nogle ting ...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 24. maj 2025, 19:45

Krage skrev:
baresi skrev:
haghdk skrev:
Hanga skrev:
haghdk skrev:
baresi skrev:

"- Jeg er en all in-guy. Jeg er totalt dedikeret, og så kan jeg gentage, at vi står foran nogle meget vigtige dage, som kommer til at definere, hvad der skal ske i fremtiden.

Det hæftede jeg mig også ved. “Dage” er en sjov formulering.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 24. maj 2025, 19:48

Altså der er bestyrelsesmøde d. 26.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 24. maj 2025, 19:50

Kokkefar skrev:
24. maj 2025, 19:45
Krage skrev:
baresi skrev:
haghdk skrev:
Hanga skrev:
haghdk skrev:

Det hæftede jeg mig også ved. “Dage” er en sjov formulering.
Ikke ligefrem et betryggende udsagn.

Jeg er meget spændt på hvad du kommer frem til der skal ske.

Wichmann insinuerer jo ret kraftigt at det er alarmerende hvad han står overfor.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 24. maj 2025, 19:57

Man burde jo mene, at en mellemleder skal være loyal over for sin ledelse.

Men jeg kan faktisk godt lide, at Wichmann kalder dem ud mellem linjerne. Fordi han, modsat dem, også har en følelsesmæssig aktie og historik i det her.
Ædruelighedens stemme

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 24. maj 2025, 19:59

baresi skrev:
24. maj 2025, 17:57
Hvis det er rigtigt at AaB fans har generet Mathias Jørgensens familie så skal man jo søge psykolog hjælp altså.
Eller også skulle du. Mathias Jørgensens familie er ikke offentligt kendte ansigter for at være - Mathias Jørgensens familie. Der kan være 117 grunde til, at de befinder sig tæt på noget tumult.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. maj 2025, 20:27

Fabbe skrev:
24. maj 2025, 19:59
baresi skrev:
Hvis det er rigtigt at AaB fans har generet Mathias Jørgensens familie så skal man jo søge psykolog hjælp altså.
Eller også skulle du. Mathias Jørgensens familie er ikke offentligt kendte ansigter for at være - Mathias Jørgensens familie. Der kan være 117 grunde til, at de befinder sig tæt på noget tumult.
Ahh seriøst slå nu lige kontakten til / helt ærlig.
Hvis hans familie direkte er generet fordi det er hans familie så burde de da få en undersøgelse
Den kontekst burde du også kunne se - altså hvis de var generet fordi de er familie

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 24. maj 2025, 20:38

Synes Wichmanns meget ærlige kommentarer er forfriskende og tyder på nogle meget store splittelser i klubben. Virker til at han som udefrakommende har kunnet se alle problemerne. Og italesætter dem. Med tanke på den vægt hans eksterne ord har, må man tro de interne er endnu mere voldsomme.

Fristes til at sige, at han enten er hurtigt ude igen - eller i frontlinjen for forandringerne. Bliver sgu et spændende bestyrelsesmøde den 26.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. maj 2025, 20:42

Reyad skrev:
24. maj 2025, 20:38
Synes Wichmanns meget ærlige kommentarer er forfriskende og tyder på nogle meget store splittelser i klubben. Virker til at han som udefrakommende har kunnet se alle problemerne. Og italesætter dem. Med tanke på den vægt hans eksterne ord har, må man tro de interne er endnu mere voldsomme.

Fristes til at sige, at han enten er hurtigt ude igen - eller i frontlinjen for forandringerne. Bliver sgu et spændende bestyrelsesmøde den 26.
Enig, jeg gætter på, at enten er Wichmann ude om kort tid, eller også er SSE22. Jeg hælder mest til sidste scenarie. Deres seneste udmeldinger antyder for mig, at det hele handler om pris på nuværende tidspunkt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. maj 2025, 21:39

Funky skrev:
24. maj 2025, 20:42
Reyad skrev:

Enig, jeg gætter på, at enten er Wichmann ude om kort tid, eller også er SSE22. Jeg hælder mest til sidste scenarie. Deres seneste udmeldinger antyder for mig, at det hele handler om pris på nuværende tidspunkt.
Jeg betragtede det til en start som helt usandsynligt, at SSE 22 ville være en del af AaB ved en eventuel nedrykning; af den simple årsag, at hele projektet i så fald ville være kuldsejlet og helt utroværdigt. Tænk sig, at der stadig findes defensorer for det foretagende.

Året i 1. division var en gratis omgang og en ren gave til investorgruppen, der både kunne lukrere på et sportsligt lavpunkt - som ingen troede muligt at tangere og overgå! - samt en meget lang forberedelsesperiode. Hvad dén blev anvendt til, står hen i det uvisse; vi kan dog med sikkerhed konstatere, at den tid ikke blev anvendt til hverken at gøre sig fortrolig med niveauet i dansk fodbold eller at undersøge, hvordan det er gået andre udenlandske investorer i dansk fodbold i de seneste 5-6 år!

Det står også klart, at AaB alene rykkede op som følge af, at SSE 22 overtog et færdigpakket Superliga-setup, som de ikke nåede at ødelægge tidsnok til at forhindre verdenshistoriens klareste oprykning; der imidlertid ikke var så klar, som den fremstod på papiret. AaB ville næppe være rykket op, hvis den sæson var begyndt omkring 1. november 2023. Nu har vi også forklaringen på Hiljemarks bizarre ageren, betondefensiv på hjemmebane mod bundhold og oprykkere og udskiftningen af Posavec osv..

Den ageren skyldtes ikke, at Hiljemark var blevet sindssyg, men at han var underlagt en sindssygeanstalts vilje. Det foretagende skal ud af klappen så hurtigt som muligt. Men det er i samme åndedrag vigtigt, at der lægges maximalt pres på en ny ejer lige fra første færd, så der kan tages livtag med den afskyelige tabermentalitet og mangel på selvrespekt, der er blevet denne klubs "DNA" siden 2014. For det var i den tid, at grunden blev lagt til de nuværende fusentastere.

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 24. maj 2025, 21:50

Hovedet skrev:
24. maj 2025, 21:39
Funky skrev:
24. maj 2025, 20:42
Reyad skrev:

Jeg betragtede det til en start som helt usandsynligt, at SSE 22 ville være en del af AaB ved en eventuel nedrykning; af den simple årsag, at hele projektet i så fald ville være kuldsejlet og helt utroværdigt. Tænk sig, at der stadig findes defensorer for det foretagende.

Året i 1. division var en gratis omgang og en ren gave til investorgruppen, der både kunne lukrere på et sportsligt lavpunkt - som ingen troede muligt at tangere og overgå! - samt en meget lang forberedelsesperiode. Hvad dén blev anvendt til, står hen i det uvisse; vi kan dog med sikkerhed konstatere, at den tid ikke blev anvendt til hverken at gøre sig fortrolig med niveauet i dansk fodbold eller at undersøge, hvordan det er gået andre udenlandske investorer i dansk fodbold i de seneste 5-6 år!

Det står også klart, at AaB alene rykkede op som følge af, at SSE 22 overtog et færdigpakket Superliga-setup, som de ikke nåede at ødelægge tidsnok til at forhindre verdenshistoriens klareste oprykning; der imidlertid ikke var så klar, som den fremstod på papiret. AaB ville næppe være rykket op, hvis den sæson var begyndt omkring 1. november 2023. Nu har vi også forklaringen på Hiljemarks bizarre ageren, betondefensiv på hjemmebane mod bundhold og oprykkere og udskiftningen af Posavec osv..

Den ageren skyldtes ikke, at Hiljemark var blevet sindssyg, men at han var underlagt en sindssygeanstalts vilje. Det foretagende skal ud af klappen så hurtigt som muligt. Men det er i samme åndedrag vigtigt, at der lægges maximalt pres på en ny ejer lige fra første færd, så der kan tages livtag med den afskyelige tabermentalitet og mangel på selvrespekt, der er blevet denne klubs "DNA" siden 2014. For det var i den tid, at grunden blev lagt til de nuværende fusentastere.
Året i 1. Division var langt fra gratis, en hundedyr trup med dyre kontrakter, det kostede kassen, og var medvirkende årsag til at ser måtte skæres ind til benet. Det er som om folk ikke fatter at AaB har været et økonomisk hul i jorden siden Bælum af uforklarlige erstattede Schoors

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 24. maj 2025, 22:08

Så desværre ikke kampen i dag. Hvordan klarede de unge spillere sig? Grønkjær, Mucolli, Damsgaard? Er der krummer i dem?

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 24. maj 2025, 22:10

baresi skrev:
24. maj 2025, 20:27
Hvis hans familie direkte er generet fordi det er hans familie så burde de da få en undersøgelse
Den kontekst burde du også kunne se - altså hvis de var generet fordi de er familie
Det er bare lidet sandsynligt.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 25. maj 2025, 08:41

baresi skrev:
24. maj 2025, 20:27
Fabbe skrev:
24. maj 2025, 19:59
baresi skrev:
Men fabbe har jo ret.. Der står intet nogen steder at MJs familie er blevet generet fordi de er hans familie, der står at der var ballade/tumult omkring hans familie på stadion. Selvfølgelig prøver medierne at få det til at lyde som noget det ikke er, men jeg kan love dig 100% at ingen er gået efter spillernes familier

Bros
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bros » 25. maj 2025, 09:44

FlemmingG skrev:
24. maj 2025, 22:08
Så desværre ikke kampen i dag. Hvordan klarede de unge spillere sig? Grønkjær, Mucolli, Damsgaard? Er der krummer i dem?
De spillede en fin kamp og bedste spiller for AaB var klart Bomholt i min optik.
Mucolli blev skiftet ved pausen

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. maj 2025, 09:48

Jeg fik i øvrigt heftigt Horsens-vibes fra de banners i går. Det er jo fair nok man synes den slags er fedt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 25. maj 2025, 09:56

Grønkjær gjorde det fint. Lyngby scorede på en afretning, en friløber og en retur. Og mere havde de sådan set ikke. Særligt mål 2 og 3 var igen håbløst forsvarsspil. Og uanset alle sympatier er Pudel altså ikke defensiv stærk til at stå højt.

Macolli gjorde det også fint, men blev offer for Bruus’ manglende deltagelse i det defensive. Derfor kom Christian T på banen som højre wingback i stedet for Bruus og så har vurderingen vel været at der ikke skulle være to teenagere i højresiden, så han blev taget ud. Christian T gjorde det fint offensivt, mon ikke han sætter sig på den plads i 1.division.

Møller Damgaard spillede en anonym kamp, men en midtbane med Davidsen, Bomholt og ham vil være fin til 1.division

Andre med baggrund i akademiet

Ross vil have godt af at tanke selvtillid i 1 division, alternativt en tur til Norge eller Sverige

Arnorsson har meget at lære, kaster sig for meget midt på banen. Er ikke helt overbevist endnu.

Så vist er der lidt mere talent end end for et par år siden fra vores egne spillere. Bomholt kan blive en stjerne i næste sæson

Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Indlæg af Brizzie1885 » 25. maj 2025, 20:16

Martino1 skrev:
24. maj 2025, 16:27
Kokkefar skrev:
24. maj 2025, 16:21
FIDEL skrev:
24. maj 2025, 16:18
Sauer skrev:
24. maj 2025, 16:08
Forza skrev:
24. maj 2025, 15:32
Kæmpe indsats af gutterne på tribunen. Klare budskaber til SSE, Gow, Peters osv.

Vigtige budskab som er essentielle hvis de skal ud af klubben.
Må indrømme at det banner om, at ejernes mødre havde prostitueret sig selv på Reeperbahn, ikke var så klar for mig.

Men ja, stor indsats af de fremmødte.
Det er langt over grænsen. Troede ærligt talt, at fansne havde lidt højere IQ end sådan noget umodent pjat.
Det er nemlig pinligt. Det underminerer de saglige budskaber.
Forstår ikke at der er ikke en eller anden form for selvjustits - de kan jo ikke alle være så uintelligente at tænke, at det er en konstruktiv måde at vise sin utilfredshed. Synes fandme det er skuffende at være AaB-fan og så læse sådan noget pis.
Du kunne vel selv have taget turen og vist, hvordan man gør, i stedet for at sidde bag skærmen og tude over, at andre ikke lever op til dine forventninger.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2025, 06:56

Brizzie1885 skrev:
25. maj 2025, 20:16
Martino1 skrev:
24. maj 2025, 16:27
Kokkefar skrev:
24. maj 2025, 16:21
FIDEL skrev:
24. maj 2025, 16:18
Sauer skrev:
24. maj 2025, 16:08
Forza skrev:
24. maj 2025, 15:32
Kæmpe indsats af gutterne på tribunen. Klare budskaber til SSE, Gow, Peters osv.

Vigtige budskab som er essentielle hvis de skal ud af klubben.
Må indrømme at det banner om, at ejernes mødre havde prostitueret sig selv på Reeperbahn, ikke var så klar for mig.

Men ja, stor indsats af de fremmødte.
Det er langt over grænsen. Troede ærligt talt, at fansne havde lidt højere IQ end sådan noget umodent pjat.
Det er nemlig pinligt. Det underminerer de saglige budskaber.
Forstår ikke at der er ikke en eller anden form for selvjustits - de kan jo ikke alle være så uintelligente at tænke, at det er en konstruktiv måde at vise sin utilfredshed. Synes fandme det er skuffende at være AaB-fan og så læse sådan noget pis.
Du kunne vel selv have taget turen og vist, hvordan man gør, i stedet for at sidde bag skærmen og tude over, at andre ikke lever op til dine forventninger.
Jeg tuder ikke - jeg ærgrer mig over at en god protest ødelægges.

Besvar