Funky skrev: ↑24. maj 2025, 20:42
Reyad skrev: ↑24. maj 2025, 20:38
Synes Wichmanns meget ærlige kommentarer er forfriskende og tyder på nogle meget store splittelser i klubben. Virker til at han som udefrakommende har kunnet se alle problemerne. Og italesætter dem. Med tanke på den vægt hans eksterne ord har, må man tro de interne er endnu mere voldsomme.
Fristes til at sige, at han enten er hurtigt ude igen - eller i frontlinjen for forandringerne. Bliver sgu et spændende bestyrelsesmøde den 26.
Enig, jeg gætter på, at enten er Wichmann ude om kort tid, eller også er SSE22. Jeg hælder mest til sidste scenarie. Deres seneste udmeldinger antyder for mig, at det hele handler om pris på nuværende tidspunkt.
Jeg betragtede det til en start som helt usandsynligt, at SSE 22 ville være en del af AaB ved en eventuel nedrykning; af den simple årsag, at hele projektet i så fald ville være kuldsejlet og helt utroværdigt. Tænk sig, at der stadig findes defensorer for det foretagende.
Året i 1. division var en gratis omgang og en ren gave til investorgruppen, der både kunne lukrere på et sportsligt lavpunkt - som ingen troede muligt at tangere og overgå! - samt en meget lang forberedelsesperiode. Hvad dén blev anvendt til, står hen i det uvisse; vi kan dog med sikkerhed konstatere, at den tid ikke blev anvendt til hverken at gøre sig fortrolig med niveauet i dansk fodbold eller at undersøge, hvordan det er gået andre udenlandske investorer i dansk fodbold i de seneste 5-6 år!
Det står også klart, at AaB alene rykkede op som følge af, at SSE 22 overtog et færdigpakket Superliga-setup, som de ikke nåede at ødelægge tidsnok til at forhindre verdenshistoriens klareste oprykning; der imidlertid ikke var så klar, som den fremstod på papiret. AaB ville næppe være rykket op, hvis den sæson var begyndt omkring 1. november 2023. Nu har vi også forklaringen på Hiljemarks bizarre ageren, betondefensiv på hjemmebane mod bundhold og oprykkere og udskiftningen af Posavec osv..
Den ageren skyldtes ikke, at Hiljemark var blevet sindssyg, men at han var underlagt en sindssygeanstalts vilje. Det foretagende skal ud af klappen så hurtigt som muligt. Men det er i samme åndedrag vigtigt, at der lægges maximalt pres på en ny ejer lige fra første færd, så der kan tages livtag med den afskyelige tabermentalitet og mangel på selvrespekt, der er blevet denne klubs "DNA" siden 2014. For det var i den tid, at grunden blev lagt til de nuværende fusentastere.