Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Fabbe » 24. maj 2025, 22:07

morten-AaB skrev:
24. maj 2025, 20:50
Det var nu det her mega fokus på debatside jeg mente. På TV hæftede fx Dickoh sig ikke voldsomt ved det, men slog det lidt hen som et enkelt banner der vist var lidt på kanten. Hvad det jo også var, men så er den da heller ikke længere
Derudover skulle man tage og anskaffe sig lidt værkstedshumor.

Der er intet andet end surt slidt, pengespil og opofrelse i at knokle med bannerer og rejse til Lyngby for at se en ligegyldig ydmygelse af holdet.

Der er intet andet i det.

Og det har man opgivet karnevallet og en hel dags lokkende eskapisme på.

Jeg har ikke set sådan en seriøsitet og mentalitet før.

De kunne have lavet 7 bannere "over stregen", og der ville stadig stå nok på deres konto.

Og det, der står på kontoen, er:

R E S P E K T
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. maj 2025, 22:15

Sauer skrev:
24. maj 2025, 20:38
baresi skrev:
24. maj 2025, 19:06
Forza skrev:
24. maj 2025, 16:12
Nikolaj Saabye skriver følgende på Instagram:

“Pt. har SSE22 (tyskerne) afvist alt dialog og et meget fordelagtigt oplæg….

Lad os håbe de kommer på andre tanker…”
Det stemmer ikke særligt godt overens med at Peters har sagt de ikke har modtaget bud
Har han sagt det? I interviewet inden kampen i dag blev han spurgt til, om han kendte til interessen - og om de var interesserede i at forhandle.

Hans svar var, at han havde læst om interessen, og at de ikke rigtigt var interesserede i at forhandle.
Ja han har udtalt et sted at de ikke har modtaget et bud
Jeg skal nok lige finde det

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 24. maj 2025, 22:17

Fabbe skrev:
24. maj 2025, 22:07
morten-AaB skrev:
Det var nu det her mega fokus på debatside jeg mente. På TV hæftede fx Dickoh sig ikke voldsomt ved det, men slog det lidt hen som et enkelt banner der vist var lidt på kanten. Hvad det jo også var, men så er den da heller ikke længere

Der er intet andet end surt slidt, pengespil og opofrelse i at knokle med bannerer og rejse til Lyngby for at se en ligegyldig ydmygelse af holdet.

De kunne have lavet 7 bannere "over stregen", og der ville stadig stå nok på deres konto.

R E S P E K T
Eller også skulle man anskaffe sig noget format - jeg tror vi alle i større eller mindre grad er enige om at det vil være bedst at få sendt SSE22 sydover, men come on…

Brugeravatar
AalborgBoilers
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Andreas Johansson

Indlæg af AalborgBoilers » 24. maj 2025, 22:30

Martino1 skrev:
24. maj 2025, 21:49
Baatnakken skrev:
24. maj 2025, 21:39
Krage skrev:
24. maj 2025, 20:24
Kovacs skrev:
24. maj 2025, 19:58
Stærk udmelding af byens borgmester på Facebook.
Ja han bevæger sig så tæt på grænsen som han kan tillade sig som borgmester. Tænker det er stærkt :aabfan:

Og til os der ikke har Facebook: https://migogaalborg.dk/borgmester-kast ... en-om-AaB/
Tænker det er klamt og en omgang stemmefiskeri
Jeg ved ikke, om jeg som sådan har nogen holdning til det, men det lugter altså lidt af at han er sendt i byen af de lokale investorer, for at lægge endnu større pres på SSE22. Måske overfortolker jeg...
Borgmesteren siger først at det ikke er hans rolle at blande sig i driften af klubben, men derefter alligevel antyder, at han vil spille en samlende og måske indirekte indflydelsesrig rolle for "dem der vil forandring. Inkludere fans, erhvervsliv, forening og alle dem, der vil det bedste for AaB." Som politiker ved han udmærket hvad han gør.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 24. maj 2025, 23:30

Sse22 har ikke flere penge af smide i AaB det er sku nok det der har overrasket Wichmann, at der ikke er penge til at lave de ændringer alle kan se der skal til, så det står på udsalg og så sætter man AaB til at være et divisions hold, med fokus på talent udvikling for de næste mange år. Mon ikke det er det witchman er utilfreds med? Så enten ryger han snart eller så sælger sse 22.?

Dengang de skulle købe AaB forsøgte de at få flere investorer med men kunne ikke finde nogen... De har fejler stort og det bliver dyrt for AaB..

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 25. maj 2025, 01:04

RufusTheDog skrev:
24. maj 2025, 20:48
Martino1 skrev:
24. maj 2025, 20:45
morten-AaB skrev:
24. maj 2025, 20:43
Martino1 skrev:
24. maj 2025, 20:41
morten-AaB skrev:
24. maj 2025, 20:37
Martino1 skrev:
24. maj 2025, 19:10
Vi er i hvert fald til grin i fodbolddanmark ovenpå den opførsel og ordlyden på et banner. Jeg havde forventet et markant højere niveau fra fansene; nogen der ved om det er Vesttribunen-folk som stod bag?. Hold kæft en lorteafslutning på en lortesæson.
Undskyld mig. Men du sidder hjemme i sofaen og "forventer" en hel masse fra de fans, der har taget turen til Lyngby - og som har bakket holdet op hele sæsonen. Et enkelt banner du ikke kan lide, ud af 15 andre med fuldstændig valide budskaber?
Jeg har selv taget turen til adskillige udekampe og selvfølgelig til hjemmekampe, jeg kan bare ikke rigtig se hvad det har at gøre med at udvise total mangel på klasse ved at kalde ejernes mødre for ludere?
Det kan ikke alt sammen være noget man synes om. Jeg synes det ene banner fylder alt for meget en dag som i dag.
Præcis, og derfor var det et torskedumt banner.
Eller også er det torskedumt at stirre sig blindt på ét enkelt banner.
Jeg er som sådan meget enig med dig og er all for at bruge sin ytringsfrihed på at vise sin utilfredshed.

Men pga det ene fucking banner så er det alt det bliver reporteret i medierne og resten af landet ser overskrifterne og går i gang med “se de klaphatte oppe fra Aalborg, de er så fucking uintelligente - godt de ryger ned”

Det er den del jeg ærgre mig mest over for det var en voldsomt god og stærk protest, men fokus ryger fuldstændig fra protesten med det banner.

sorenmoller95
2. div
2. div

Indlæg af sorenmoller95 » 25. maj 2025, 01:11

Det bliver i øvrigt uhyre komisk at kigge tilbage på denne tråd hvis - og det bliver et kæmpestort hvis - sse22 inden for de næste 5-8 år får vendt skuden og vi kæmper med om top-6 i suppen, indbringer mindst 150-200mio i spillersalg, sponsorindtægter på 50+mio og vi fast i start-11 har Brønderslev, Hjørring, Støvring, Svenstrup og Aars (en spiller fra hver by) som de bærende krafter.

Det ser ufatteligt svært ud lige nu, og det er en feberdrøm. Men lad mig nu få lov at drømme bare en smule for nu.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 25. maj 2025, 06:54

sorenmoller95 skrev:
25. maj 2025, 01:11
Det bliver i øvrigt uhyre komisk at kigge tilbage på denne tråd hvis - og det bliver et kæmpestort hvis - sse22 inden for de næste 5-8 år får vendt skuden og vi kæmper med om top-6 i suppen, indbringer mindst 150-200mio i spillersalg, sponsorindtægter på 50+mio og vi fast i start-11 har Brønderslev, Hjørring, Støvring, Svenstrup og Aars (en spiller fra hver by) som de bærende krafter.

Det ser ufatteligt svært ud lige nu, og det er en feberdrøm. Men lad mig nu få lov at drømme bare en smule for nu.
Det er jeg næsten sikker på ikke bliver scenariet. Jeg har en fornemmelse af, at SSE22 ikke her når vi starter sæsonen i NBL.

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 25. maj 2025, 08:18

sorenmoller95 skrev:
25. maj 2025, 01:04
RufusTheDog skrev:
Martino1 skrev:
morten-AaB skrev:
Martino1 skrev:
morten-AaB skrev:
24. maj 2025, 20:37

Undskyld mig. Men du sidder hjemme i sofaen og "forventer" en hel masse fra de fans, der har taget turen til Lyngby - og som har bakket holdet op hele sæsonen. Et enkelt banner du ikke kan lide, ud af 15 andre med fuldstændig valide budskaber?
Jeg har selv taget turen til adskillige udekampe og selvfølgelig til hjemmekampe, jeg kan bare ikke rigtig se hvad det har at gøre med at udvise total mangel på klasse ved at kalde ejernes mødre for ludere?
Det kan ikke alt sammen være noget man synes om. Jeg synes det ene banner fylder alt for meget en dag som i dag.
Jeg er som sådan meget enig med dig og er all for at bruge sin ytringsfrihed på at vise sin utilfredshed.

Men pga det ene fucking banner så er det alt det bliver reporteret i medierne og resten af landet ser overskrifterne og går i gang med “se de klaphatte oppe fra Aalborg, de er så fucking uintelligente - godt de ryger ned”

Det er den del jeg ærgre mig mest over for det var en voldsomt god og stærk protest, men fokus ryger fuldstændig fra protesten med det banner.

Det er sgu da overhovedet ikke det eneste der er blevet skrevet om. Hold kæft der bliver lukket meget lort ud på Debatsiden.

Selv Francis Dickoh er mindre fintfølende end prinsesserne, der er mere forarget over et banner end det tyske ejerskab.

Forhåbentlig kommer det snart ALLE for øre, hvor elendigt klubben har været drevet.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 25. maj 2025, 08:22

sorenmoller95 skrev:

Med eller uden SSE, så bevæger superligatoget sig så hurtigt i disse år, at den der romantiske drøm om lokale helte i toppen af superligaen er en illusion. Ideen om at udvikle og sælge talenter er selvfølgelig den rigtige forretningsmodel lige nu. De bliver bare solgt meget unge i de her år og kun meget få rige klubber har råd og mulighed for at holde på dem indtil de faktisk er gode nok til at gøre en forskel i superligaen. AaBs plads i hierakiet kan dog sagtens ende med at blive leverandør af talenter til andre danske klubber, som så sælger dyrt videre. Der er et langt sejt træk derfra og tilbage i det gode selskab i superligaen, men det burde jo ikke være umuligt at kunne udkonkurrere Viborg og Silkeborg på sigt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. maj 2025, 08:35

SteenA skrev:
25. maj 2025, 08:22
sorenmoller95 skrev:

Med eller uden SSE, så bevæger superligatoget sig så hurtigt i disse år, at den der romantiske drøm om lokale helte i toppen af superligaen er en illusion. Ideen om at udvikle og sælge talenter er selvfølgelig den rigtige forretningsmodel lige nu. De bliver bare solgt meget unge i de her år og kun meget få rige klubber har råd og mulighed for at holde på dem indtil de faktisk er gode nok til at gøre en forskel i superligaen. AaBs plads i hierakiet kan dog sagtens ende med at blive leverandør af talenter til andre danske klubber, som så sælger dyrt videre. Der er et langt sejt træk derfra og tilbage i det gode selskab i superligaen, men det burde jo ikke være umuligt at kunne udkonkurrere Viborg og Silkeborg på sigt.
Det er bare så træls (og stjerne-inkompetent) at skulle komme fra baghjul og udkonkurrere disse, når man har haft dem som "lillebror" siden altid og desuden har haft alle muligheder for at konsolidere og øge denne afstand indtil for 3-4 år siden.
At man ikke udnyttede 2014 og årene derefter er i min optik et af de allerstørste svigt.
Ædruelighedens stemme

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 25. maj 2025, 08:41

Ala skrev:
25. maj 2025, 08:18
sorenmoller95 skrev:
RufusTheDog skrev:
Martino1 skrev:
morten-AaB skrev:
Martino1 skrev:

Det er sgu da overhovedet ikke det eneste der er blevet skrevet om. Hold kæft der bliver lukket meget lort ud på Debatsiden.

Selv Francis Dickoh er mindre fintfølende end prinsesserne, der er mere forarget over et banner end det tyske ejerskab.

Forhåbentlig kommer det snart ALLE for øre, hvor elendigt klubben har været drevet.
Men man kan da ikke komme udenom, at det er det banner, som har trukket mest omtale:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... v/10832495

https://www.tv2nord.dk/kort-nyt/aalborg ... rliga-kamp

https://www.bt.dk/fodbold/rasende-AaB-f ... -ind-i-det

https://bold.dk/fodbold/nyheder/voldsom ... t-sig-selv

Selv mange af de artikler, som ikke direkte omhandlede det omtalte banner vælger alligevel udelukkende at citere netop det banner:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... misforstaa

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... det-bedste

https://www.bt.dk/fodbold/bts-dom-absur ... igegyldigt

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... w/10832649

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 25. maj 2025, 08:54

SteenA skrev:
25. maj 2025, 08:41
Ala skrev:
25. maj 2025, 08:18
sorenmoller95 skrev:
RufusTheDog skrev:
Martino1 skrev:
morten-AaB skrev:

Men man kan da ikke komme udenom, at det er det banner, som har trukket mest omtale:

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... v/10832495

https://www.tv2nord.dk/kort-nyt/aalborg ... rliga-kamp

https://www.bt.dk/fodbold/rasende-AaB-f ... -ind-i-det

https://bold.dk/fodbold/nyheder/voldsom ... t-sig-selv

Selv mange af de artikler, som ikke direkte omhandlede det omtalte banner vælger alligevel udelukkende at citere netop det banner:

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... misforstaa

https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... det-bedste

https://www.bt.dk/fodbold/bts-dom-absur ... igegyldigt

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... w/10832649
De 2 links virker ikke, så du har egentlig kun linket til 2 sider der omtaler det banner og det bliver ikke omtalt specielt kritisk.
Jeg er enig i at det ene banner var unødvendigt i forhold til det store billede. Jeg mener også at folk herinde er ekstremt følsomme. Banneret med fri jagt i Aalborg på folk fra sse22 burde da skabe mere ballade.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 25. maj 2025, 08:58

Hvor har folk set at investorgruppen er villig til at smide mange penge i klubben? So far, har jeg læst at der er masser af penge, men jeg læser det som, at det er til at købe klubben. Ikke at de står klar til store investeringer i klubben såvel som truppen.

Investorgruppen skal være mere end velkommen, men synes også de bør være åbne omkring hvem de er, hvilket budget vi snakker, og hvilke ambitioner de har på klubbens vegne, især når indendørstræneren på sociale medier virker til at puste til gløderne. Det handler vel ikke kun om, at AaB ikke må være ejet af tyskere, og at det er et succeskriterie i sig selv, at være nordjysk ejet, sportslig formåen underordnet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. maj 2025, 09:05

jonas386 skrev:
25. maj 2025, 08:58
Hvor har folk set at investorgruppen er villig til at smide mange penge i klubben? So far, har jeg læst at der er masser af penge, men jeg læser det som, at det er til at købe klubben. Ikke at de står klar til store investeringer i klubben såvel som truppen.

Investorgruppen skal være mere end velkommen, men synes også de bør være åbne omkring hvem de er, hvilket budget vi snakker, og hvilke ambitioner de har på klubbens vegne, især når indendørstræneren på sociale medier virker til at puste til gløderne. Det handler vel ikke kun om, at AaB ikke må være ejet af tyskere, og at det er et succeskriterie i sig selv, at være nordjysk ejet, sportslig formåen underordnet.
Enig. Det bliver meget nemt lidt useriøst.

Man prøver tydeligvis at tale ind i folkedybet (Saaby) med sine posts på Instagram, og så ville det da klæde dem, når nu de er folkets folk, at fortælle lidt om, hvad de vil med klubben, og hvor meget de har tænkt sig at komme med.

Som sagt, så er det jo fuldstændig underordnet, hvem der ejer klubben, hvis de ikke kommer med den massive investering, der skal til for at løfte klubben på alle niveauer, heraf ikke mindst førsteholdet.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 25. maj 2025, 09:54

R Rosenberg skrev:
25. maj 2025, 09:05
jonas386 skrev:

Man prøver tydeligvis at tale ind i folkedybet (Saaby) med sine posts på Instagram, og så ville det da klæde dem, når nu de er folkets folk, at fortælle lidt om, hvad de vil med klubben, og hvor meget de har tænkt sig at komme med.

Som sagt, så er det jo fuldstændig underordnet, hvem der ejer klubben, hvis de ikke kommer med den massive investering, der skal til for at løfte klubben på alle niveauer, heraf ikke mindst førsteholdet.
Hvor ser I alle de posts henne?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. maj 2025, 10:00

haghdk skrev:
25. maj 2025, 09:54
R Rosenberg skrev:
25. maj 2025, 09:05
jonas386 skrev:

Hvor ser I alle de posts henne?
https://www.instagram.com/__saabye__/?hl=da
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 25. maj 2025, 10:00

Fuck nogle platte bannere.

Forstår godt, at man kan være utilfredse med den sportslige ledelse, og jeg har egentlig stor respekt for de fleste fraktioner, men hvad fanden er det for noget at skrive?

AaB blev lige et hak mere latterlig.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 25. maj 2025, 10:16

morten-AaB skrev:
24. maj 2025, 16:13
Martino1 skrev:
24. maj 2025, 16:06
morten-AaB skrev:
24. maj 2025, 16:05
Martino1 skrev:
24. maj 2025, 15:54
"Eure Mütter haben sich auf der Reeperbahn verkauft. Jetzt sollt Ihr eure Aktien von AaB verkaufen" Fandme et skuffende uintelligent niveau at kritisere på, uanset hvor utilfreds man er.
Det er da klasse. Dedikation
Jeg synes det er meget Facebook-kommentar agtigt og helt uden klasse.
Dedikation er for mig noget helt andet.
Det er da fair at mene. Sådan er vi heldigvis så forskellige. Synes det er sort humor fra frustrerede fans der har ser SSE22 pisse vores elskede hold væk
Jamen så prøv da lige at være mere end fem år gammel. Hvordan udstråler sådan et banner på nogen måde klasse eller dedikation?

- Er det klasse at tale grimt om dem man ikke kan lide eller er uenige med? Nej
- Er det ekstra dedikeret at få google til at oversætte nogle grimmere ord og skrive dem af? Nej
- Ser du det her bidrage til nogen som helst konstruktiv dialog fremadrettet mellem fans og klub indtil SSE er ude? Næppe
- Ser du det her budskab hjælpe særligt med at få SSE til at pakke deres ting? Næppe - at vi ønsker dem ude står tydeligt tilbage selv uden den slags nederdrægtigheder
- Tror du en nedsmeltning til det her niveau øger AaBs image overfor potentielle kommende ejere? Ikke nødvendigvis. Der kan også sidde potentielle seriøse og dygtige købere og tænke, at de ikke vil risikere at være en del af sådan en turnaround fordi de risikerer at blive jagtet ud af byen med fakler og høtyve efter kort tid, hvis noget ikke falder for de mest larmende fans' nåde.

Når fanscenen falder til så lavt et niveau ryger det fra en helt legitim protest til at efterlade indtrykket af nogle unge mænd der bare vil se blod.
Vi skal altså heller ikke miste os selv som fanmiljø her og blive sådan nogle tabere ligesom det var ekstremt taberagtigt med de idioter, som ikke kunne holde sig fra Mathias Jørgensens familie i går.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 25. maj 2025, 10:33

Fabbe skrev:
24. maj 2025, 22:07
morten-AaB skrev:

R E S P E K T
Åh, det er nu så cute med selvretfærdig harme - bare synd det aldrig bringer noget godt for dem der klynger sig til den.
RAUS RAUS SSE!

Besvar