Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Gnu » 26. maj 2025, 15:45

jonas386 skrev:
26. maj 2025, 15:19
DenSataniskeHest skrev:
26. maj 2025, 15:08
Secret_admirer2 skrev:
26. maj 2025, 14:43
jonas386 skrev:
26. maj 2025, 14:37
Dongdongwh0 skrev:
26. maj 2025, 14:35
Behandlingen af Bakiz, Thelander og Helenius??? Afvisningen af Dalsgaard??? Elendige lejespillere??? ansættelsen af Menno??? ansættelsen af Wichmann???

og før du begynder at snakke om James Gow, den mand har bare været nikkedukke.

JaMen GiV dEM et År MErE hahahahahahahhahahh hvad fanden dude
Undskyld, men hvad er det med Bakiz? Han ville gerne videre og lignede i både 1. division og i slutningen af superligaen en der allerhelst ville lave alt mulig andet. Thelander havde flere gange vist sig illoyal, og modarbejdet forskellige trænere. Helenius har nærmest intet vist siden han kom tilbage, men trækker til gengæld (ligesom Thelander gjorde) en ret stor løn, som præstationerne på ingen måde kunne bære. Det er ikke et socialkontor.
Det er en lodret løgn at Bakiz gerne ville videre.
Jeg kan tydeligt huske dagen hvor han fik at vide, meget bestemt, at klubben ville skille sig af med ham mod hans vilje.

Aner simpelthen ikke hvor du får dine informationer fra.
Nemlig, Bakiz var i chock da han fik besked om AaB ikke ønskede ham i klubben mere... At ydesen har sagt han ville vil jeg ikke give meget værdi, når Bakiz selv har sagt modsat imellem linierne i interviews.
Jeg ved godt, at Bakiz sagtens bare kan prøve at beskytte sig selv i nedenstående, men så sent som i april sagde han:

"Jeg var måske kørt lidt død i AaB for at være helt ærlig, selvom jeg kun nåede at være der i to år, og det var måske ikke noget fodbold, der passede mig som fodboldspiller, men det har jeg virkelig fundet her.

- Det var et kæmpestort slag at rykke ned med AaB. Det var ikke de tanker, da jeg skiftede til AaB, at jeg skulle ned og spille 1. division. Så det var en hård pille at sluge, og det kunne man også se på mine præstationer"

https://bold.dk/fodbold/klubber/silkebo ... -dod-i-AaB
1. - Der står jo ikke, at han ville væk. Der står at han var kørt lidt død i det, hvilket ikke nødvendigvis er det samme.
2. - Det ligner mest af alt en bakspejlsanalyse, han laver der.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2025, 15:49

Gnu skrev:
26. maj 2025, 15:45

1. - Der står jo ikke, at han ville væk. Der står at han var kørt lidt død i det, hvilket ikke nødvendigvis er det samme.
Kørt død i det, og havde ikke motivationen til at spille 1. division. Selv hvis han ville blive, og jeg har ikke set/hørt ham sige det, er det ikke holdbart at have spillere rendende, der føler sig for gode til opgaven og ikke kan motivere sig til at udføre det nødvendige arbejde.

Det ville være nærmest gratis for ham at sige, han gerne ville være blevet, men at han nu er glad for at være i Silkeborg, og i bakspejlet må erkende, at motivationen til igen at spille 1. division ikke var der. Det kan alle vel sætte sig ind i, især når han ligesom Kramer blev hentet (kun et år før nedrykningen) til et hold hvor ambitionerne var nogle helt andre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Secret_admirer2
Lilleput
Lilleput
Favoritspiller: Helenius

Indlæg af Secret_admirer2 » 26. maj 2025, 15:57

jonas386 skrev:
26. maj 2025, 15:49
Gnu skrev:

Kørt død i det, og havde ikke motivationen til at spille 1. division. Selv hvis han ville blive, og jeg har ikke set/hørt ham sige det, er det ikke holdbart at have spillere rendende, der føler sig for gode til opgaven og ikke kan motivere sig til at udføre det nødvendige arbejde.

Det ville være nærmest gratis for ham at sige, han gerne ville være blevet, men at han nu er glad for at være i Silkeborg, og i bakspejlet må erkende, at motivationen til igen at spille 1. division ikke var der. Det kan alle vel sætte sig ind i, især når han ligesom Kramer blev hentet (kun et år før nedrykningen) til et hold hvor ambitionerne var nogle helt andre.
Efter han skifter til Silkeborg, kan han naturligvis ikke gå ud og sige at han helst gerne var blevet i AaB eller at han blev presset ud.
Hvordan tror du det var blevet modtaget af Silkeborgs fans? Han skal naturligvis udtale at det er et tilvalg af Silkeborg og ikke et fravalg af AaB for at indynde sig hos dem.

Bakiz har ret meget stolthed. Det var heller ikke rart for ham at AaB smed ham ud på den måde, så han prøver selvfølgelig at styre narrativet.

I øvrigt synes jeg det er fair at have spillere rendende som er ‘for gode’ til 1. division og har svært ved at finde motivationen dernede. For AaB skal naturligvis aldrig nogensinde være i 1. division alligevel.
Var der i øvrigt ikke kun meget få af vores spillere der præsterede i 1. division? Det er helt naturligt.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 26. maj 2025, 16:01

Sauer skrev:
26. maj 2025, 14:26
emenike skrev:
26. maj 2025, 14:15
Sauer skrev:
26. maj 2025, 14:03
Ifølge TV2 stiller Jan Peters og andre fra ledelsen ikke op til interviews i dag.
Det er seriøst definitionen på svagpisseri det der.

Bestyrelsen kommer ud med den nok vildeste enkeltstående breaking-bombe i klubbens historie og nægter derefter at tale med pressen. WTF...

Er der en voksen til stede i Hamborg?
Ja, jeg finder det også pinligt. Ledelsens vurdering må være, at det er bedre for dem ikke at stille op og give svar - og det er sgu altid bekymrende, når det forholder sig sådan.
Hører fra Hornevej, at TV2 nu har lavet interview med ledelsen. Det kommer vist ud senere i dag.

Edit: Nu oppe på tv2nord.dk

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2025, 16:12

Secret_admirer2 skrev:
26. maj 2025, 15:57
jonas386 skrev:
26. maj 2025, 15:49
Gnu skrev:

Efter han skifter til Silkeborg, kan han naturligvis ikke gå ud og sige at han helst gerne var blevet i AaB eller at han blev presset ud.
Hvordan tror du det var blevet modtaget af Silkeborgs fans? Han skal naturligvis udtale at det er et tilvalg af Silkeborg og ikke et fravalg af AaB for at indynde sig hos dem.

Bakiz har ret meget stolthed. Det var heller ikke rart for ham at AaB smed ham ud på den måde, så han prøver selvfølgelig at styre narrativet.

I øvrigt synes jeg det er fair at have spillere rendende som er ‘for gode’ til 1. division og har svært ved at finde motivationen dernede. For AaB skal naturligvis aldrig nogensinde være i 1. division alligevel.
Var der i øvrigt ikke kun meget få af vores spillere der præsterede i 1. division? Det er helt naturligt.
Hvorfor kan han ikke det? Det er, for Silkeborg, ligemeget hvordan muligheden opstod, når bare han leverer varen. Fodoldtransfers opstår af alle mulige mærkelige årsager, og vi er langt forbi det punkt hvor superligaspillere i start/midt-20'erne. Som fan er jeg da mere bekymret over spillere der har en historik for at presse på for transfers, end spillere der udviser loyalitet overfor klubben så længe de er der. Det er et gæt, men jeg tror ikke det ville betyde noget for Silkeborgfans. Jeg ved i hvert fald det ikke ville betyde noget for mig.

Både ja og nej. Spillerne skal ikke være motiverede af at spille 1. division, men motiveret til at vinde hver eneste kamp for trøjen, om modstanderen så er Bindslev, B93 eller Barcelona, om det er i pokaltuneringen, 1. division eller Champions League.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2025, 16:13

Gad vide, hvordan Tuxen Boll vurderer sine muligheder for at forøge AaB's sponsorindtægter her ovenpå bestyrelsens seneste udskejelser...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. maj 2025, 16:16

Jeg forventer, at vores klub slet ikke er i nærheden af at ramme bunden. Vi kan sagtens ende med at ryge ned i 2. Division med al den uro, manglende kontinuitet, en ledelse, der til stadighed undervurderer dansk fodbold etc.

Fejler vores ledelse igen med at sammensætte truppen til en sæson i 1. Division, så har vi ikke set lavpunktet endnu.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 26. maj 2025, 16:22

Funky skrev:
26. maj 2025, 16:13
Gad vide, hvordan Tuxen Boll vurderer sine muligheder for at forøge AaB's sponsorindtægter her ovenpå bestyrelsens seneste udskejelser...
0 % er nok lidt højt sat

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 26. maj 2025, 16:25

Nu er Røde Romario også ude med kritik. Det har tyngde, for han har jo altid været en stille fyr. Og som han selv siger; han kan ikke gøre det værre end SSE!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... s/10834478
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 26. maj 2025, 16:30

Frem for at blive helt væk fra AaBs kampe kunne det jo være en mulighed at blive væk fra første divisionskampene og så møde talstærkt op til Jyllandsserieholdet og bruge energien på dem det vil da være et statement der er til at forstå. Mener de gjorde det samme i Brøndby da de var utilfredse med ejerskabet

Baatnakken
1. div
1. div

Indlæg af Baatnakken » 26. maj 2025, 16:33

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2025, 16:34

Vi er vel også der, hvor vi kun kan håbe der faktisk er noget arbejdsdygtig kapital i investorfonden. Hvis de mener det seriøst, synes jeg de bør fremlægge deres planer, rollebesætning og ideer offentligt, så man som fan faktisk ved hvad man evt. skal støtte op omkring. Jeg kan ikke helt se SSE komme videre herfra

Jeg vil gerne støtte op omkring et nyt (nordjysk) ejerskab, men jeg vil også gerne vide hvad de kan og vil - udover at der er penge nok og en mindre investering i akademiet. Hvem er i investorkredsen, hvor mange penge kan og vil de smide i klubben, er der penge til andet end bare at købe klubben, og hvad vil de gerne opnå? Hvorfor er Saabye talsmand? Han giver udtryk for, at det er en større investorkreds, også folk uden for nordjylland, men de der ikke har en personlig interesse i klubben, har vel ikke behov for at smide surttjente penge efter et nordjyske kulturprojekt. Jeg synes det er lidt fesent, at han i medierne giver udtryk for at de har givet tyskerne et meget fordelagtigt tilbud - samtidig med at tyskerne siger de ikke har modtaget noget - og samtidig er med ude på Hornevej og klistre "SSE22 RAUS" stickers op. Ikke voldsomt professionelt eller Lynge værdigt.

Hvis det blot handler om at være kulturbevarende, have et ejerskab på nordjyske hænder og en stamme af nordjyske spillere, er jeg lidt indifferent. De skal være velkomne, det kan vel efterhånden være det samme, men så betyder det også at ambitionerne om topfodbold i nordjylland endegyldigt parkeres.

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 26. maj 2025, 16:35

Baatnakken skrev:
26. maj 2025, 16:30
Frem for at blive helt væk fra AaBs kampe kunne det jo være en mulighed at blive væk fra første divisionskampene og så møde talstærkt op til Jyllandsserieholdet og bruge energien på dem det vil da være et statement der er til at forstå. Mener de gjorde det samme i Brøndby da de var utilfredse med ejerskabet
Jeg er bare bange for at det ikke er nok. Tror de er ligeglade. De skal rammes på deres investering.

Baatnakken
1. div
1. div

Indlæg af Baatnakken » 26. maj 2025, 16:38

haghdk skrev:
26. maj 2025, 16:35
Baatnakken skrev:
Jeg er bare bange for at det ikke er nok. Tror de er ligeglade. De skal rammes på deres investering.
Det vil de jo også blive, hvis der ikke kommer tilskuere flygter sponsorerne

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 26. maj 2025, 16:42

Sgu ikke meget der bliver sagt der...

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 26. maj 2025, 16:53

Der blev ikke sagt en skid. Og iøvrigt dårlig journalistik - han kunne i det mindste spørge ind til hvordan de har tænkt at forstærke truppen uden penge

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 26. maj 2025, 16:55

jens fup skrev:
26. maj 2025, 16:25
Nu er Røde Romario også ude med kritik. Det har tyngde, for han har jo altid været en stille fyr. Og som han selv siger; han kan ikke gøre det værre end SSE!

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... s/10834478
Manden er Venstre-mand. Der kan man da tale om et galehus ;)

Jo mere jeg tænker over det, desto bedre kan jeg lide at tyskerne rent faktisk reagerer og smider Gow og Wichmann på porten.

SteenA
1. div
1. div

Indlæg af SteenA » 26. maj 2025, 16:56

Mon ikke konklusionen ovenpå opsigelsen af aftalen med Wichmann er, at der skal sælges hvad der kan sælges i truppen og ikke bruges penge på nye transfers? Så beholder man det skrald man allerede har på kontrakt, suppleret med hvad der kan findes transferfrit og supplerer så ellers fra U-19. Lig med at ambitionen blot er at overleve i 1. division. Og det gik nok lidt for sent op for Wichmann.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 26. maj 2025, 17:01

Baatnakken skrev:
Jeg synes det er et gigantisk dilemma. På den ene side vil jeg gerne bakke op om spillerne og klubben. På den anden side vil jeg gerne have et nyt ejerskab. Efter mange overvejelser er vi nået frem til at beholde vores sæsonkort, men det er med en besk smag i munden...

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 26. maj 2025, 17:07

Baatnakken skrev:
Eftersom Brøndby stadig er ejet af GFH, så virkede det ikke skide godt det de gjorde.

Besvar