Træneremner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Træneremner

Indlæg af AaBager » 1. jun 2025, 11:29

jonas386 skrev:
1. jun 2025, 11:21
AaBager skrev:
1. jun 2025, 11:13
jonas386 skrev:
1. jun 2025, 11:07
AaBager skrev:
1. jun 2025, 11:06
Hvis du med gæt mener et kvalificeret bud ud fra de valg der blev taget i løbet af sæsonen, tilsat hvad jeg løbende har hørt af rygter, så ja. Det er sådanne konklusioner man kan lave, når man ikke vælger at lege de tre blinde, døve og stumme aber.

Alene det du forsøger at forsvare det valg om Thelander, viser jo tydeligt at du er lige så ensporet i dit forsvar af SSE, som du anklager andre at være i deres kritik.
"Ledelsen bestemte hvem der ikke skulle spille, Menno sagde javel. Det er ikke råderum og noget Wichmann ikke ville finde sig i."

Så det her er hevet ud af røven? Er det ikke lidt underligt at sidde og blive edderspændt rasende over noget der primært er et produkt af din egne forestillinger?
Nej, det er den logiske konklusion på fx Thelandersituationen og hvad jeg løbende hørte på vandrørene.

Er det ikke lidt underligt, at man som fan stædigt forsvarer et ejerskab, der er ved at ødelægge den klub, man angiveligt elsker? "Altid for AaB..."
Hvorfor har Ydesen eller nogle af de mange kritikere (der har udtalt sig offentligt) ikke hørt det samme? Jeg har kun set påstanden fra anonyme typer herinde. Ikke engang Ottesen, Hegnet, gæster i hverken RIposten eller Rød Aalborg, har leveret samme påtand eller "rygte". Hvordan kan det være? Skulle man ikke tro (aprospos logiske konklusioner) at det var et relevant kritikpunkt at hive frem? Særligt hvis man i forvejen er (og har været) kritisk over for projektet.

Nu snakker vi ikke om min holdning til SSE22, men om hvorfor du - og andre - påstår Menno var en nikkedukke der fik spillervalg dikteret oppefra. Hvis det virkelig primært bygger på at en spiller, der var på vej ud af døren, blev udeladt fra kamptruppen, er det sgu et noget pauvert grundlag.
Det kan jeg måske godt følge dig i, men er du helt sikker på, ikke en af dem du nævner, vil bakke mig op? Jeg behøver ikke andre til at fortælle mig hvad jeg skal tænke og er stadig sikker på, jeg har ret i min påstand. "Hvis det ligner en lort, lugter som en lort..." Jeg synes konklusionen ligger lige for.

Wichmanns spillervalg ift Mennos er lige ledes vand på min mølle.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 1. jun 2025, 11:35

AaBager skrev:
1. jun 2025, 10:36
Jf. Ydesen havde Menno altså rigeligt med råderum som træner inden for de ydre rammer. At Menno så var über-loyal i hele bænkeriet af de dyre drenge var trods alt hans valg.

Kan du ikke selv se, det du skriver er en modsætning?

Menno var ledelsens forlængede arm og regerede ikke i egen ret. Prøv at hør hans ikke-svar på spørgsmålet i Rød Aalborg og forsøg så at overbevise mig om det modsatte. Ledelsen bestemte hvem der ikke skulle spille, Menno sagde javel. Det er ikke råderum og noget Wichmann ikke ville finde sig i.
Nej. Menno havde masser af råderum. Ledelsen har utvivlsomt gjort det klart over for Menno, at Thelander ikke havde en fremtid i klubben pga. flere faktorer, og så har Menno været loyal soldat. Af egen vilje. Måske fordi han var enig (Thelander modarbejde trods alt formationen, som Menno svor til), måske fordi Menno tænkte i at pleje sine egne relationer til ledelsen. Ikke desto mindre var det hans valg jf. alt hvad jeg har hørt at rygter (fra ansat i klubben) og også hvad Ydesen melder. Og han har ellers ikke travlt med at forsvare SSE22 pt.

Jeg er absolut heller ikke imponeret over det nuværende ejerskab, og kunne jeg udskifte dem med minimum samme økonomi krydret med en troværdig og velovervejet ledelse, så gjorde jeg det med det samme.

Men niveauet herinde pt., hvor alt skal være sarkastiske oneliners hevet ud af røven baseret på en opfunden virkelighed er til at brække sig over.

Der er rigeligt at kritisere SSE22 over uden at finde på ting; de har sparet sig til en nedrykning, de har signet alt for mange spillere uden niveau, de har spildt tid i 1. division, de har ansat en ungdomstræner uden format (tilsyneladende), de har ansat en træner med en helt modsat profil end de ønskede for blot at fyre ham igen kort efter, de har tilkaldt politi mod egne fredelige fans, generelt udvist manglende ordentlighed ifbm. Thelander og Helenius osv.

Men intet tyder på, at sportsdirektør og træner ikke har råderum inden for de ydre rammer. Præcis som i de fleste andre profesionelle fodboldklubber. Så kan man være enig eller uenig i de ydre rammer, men der findes selvfølgelig kompetente folk, der vil arbejde inden for dem.

Om der så er kompetente folk, der har lyst til at træde ind i det galehus-stadie, som klubben er i nu, er selvfølgelig relevant at være bekymret over.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 1. jun 2025, 11:39

Fair nok, jeg trækker mig, uden at være blevet overbevist om, jeg ikke har ret :-) vi må se hvem den næste træner bliver og så kan vi tage diskussionen igen, når en der stilles med 3 målmænd på bænken
Legaliser pyro!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 1. jun 2025, 11:40

AaBager skrev:
1. jun 2025, 11:29
jonas386 skrev:
1. jun 2025, 11:21
AaBager skrev:
1. jun 2025, 11:13
jonas386 skrev:
1. jun 2025, 11:07
AaBager skrev:
1. jun 2025, 11:06
Hvis du med gæt mener et kvalificeret bud ud fra de valg der blev taget i løbet af sæsonen, tilsat hvad jeg løbende har hørt af rygter, så ja. Det er sådanne konklusioner man kan lave, når man ikke vælger at lege de tre blinde, døve og stumme aber.

Alene det du forsøger at forsvare det valg om Thelander, viser jo tydeligt at du er lige så ensporet i dit forsvar af SSE, som du anklager andre at være i deres kritik.
"Ledelsen bestemte hvem der ikke skulle spille, Menno sagde javel. Det er ikke råderum og noget Wichmann ikke ville finde sig i."

Så det her er hevet ud af røven? Er det ikke lidt underligt at sidde og blive edderspændt rasende over noget der primært er et produkt af din egne forestillinger?
Nej, det er den logiske konklusion på fx Thelandersituationen og hvad jeg løbende hørte på vandrørene.

Er det ikke lidt underligt, at man som fan stædigt forsvarer et ejerskab, der er ved at ødelægge den klub, man angiveligt elsker? "Altid for AaB..."
Hvorfor har Ydesen eller nogle af de mange kritikere (der har udtalt sig offentligt) ikke hørt det samme? Jeg har kun set påstanden fra anonyme typer herinde. Ikke engang Ottesen, Hegnet, gæster i hverken RIposten eller Rød Aalborg, har leveret samme påtand eller "rygte". Hvordan kan det være? Skulle man ikke tro (aprospos logiske konklusioner) at det var et relevant kritikpunkt at hive frem? Særligt hvis man i forvejen er (og har været) kritisk over for projektet.

Nu snakker vi ikke om min holdning til SSE22, men om hvorfor du - og andre - påstår Menno var en nikkedukke der fik spillervalg dikteret oppefra. Hvis det virkelig primært bygger på at en spiller, der var på vej ud af døren, blev udeladt fra kamptruppen, er det sgu et noget pauvert grundlag.
Det kan jeg måske godt følge dig i, men er du helt sikker på, ikke en af dem du nævner, vil bakke mig op? Jeg behøver ikke andre til at fortælle mig hvad jeg skal tænke og er stadig sikker på, jeg har ret i min påstand. "Hvis det ligner en lort, lugter som en lort..." Jeg synes konklusionen ligger lige for.

Wichmanns spillervalg ift Mennos er lige ledes vand på min mølle.
Det kan sagtens være der er, jeg har bare til gode at se det. Den eneste jeg har hørt sige noget konkret er Ydesen, og han afviste det direkte. Indtil jeg ser eller hører andet, er det hvad jeg forholder mig til.

Ift Wichmann, er det lige før jeg ville ønske han var blevet beordret til at droppe Kasper Jørgensen i midterforsvaret :D Jeg tænker desuden Wichmann må være en indikation for det modsatte. Hvem tager et job med klare instruktioner om spillervalg og spillestil, for så at gå væk fra dem allerede på første arbejdsdag? Det skaber jo ingen realistisk mulighed for et langsigtet samarbejde, hvis det virkelig var tilfældet.

Og helt enig med @Kunji, fra ende til anden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. jun 2025, 12:00

Kunji skrev:
1. jun 2025, 11:35
AaBager skrev:
Jf. Ydesen havde Menno altså rigeligt med råderum som træner inden for de ydre rammer. At Menno så var über-loyal i hele bænkeriet af de dyre drenge var trods alt hans valg.

Menno var ledelsens forlængede arm og regerede ikke i egen ret. Prøv at hør hans ikke-svar på spørgsmålet i Rød Aalborg og forsøg så at overbevise mig om det modsatte. Ledelsen bestemte hvem der ikke skulle spille, Menno sagde javel. Det er ikke råderum og noget Wichmann ikke ville finde sig i.
Nej. Menno havde masser af råderum. Ledelsen har utvivlsomt gjort det klart over for Menno, at Thelander ikke havde en fremtid i klubben pga. flere faktorer, og så har Menno været loyal soldat. Af egen vilje. Måske fordi han var enig (Thelander modarbejde trods alt formationen, som Menno svor til), måske fordi Menno tænkte i at pleje sine egne relationer til ledelsen. Ikke desto mindre var det hans valg jf. alt hvad jeg har hørt at rygter (fra ansat i klubben) og også hvad Ydesen melder. Og han har ellers ikke travlt med at forsvare SSE22 pt.

Jeg er absolut heller ikke imponeret over det nuværende ejerskab, og kunne jeg udskifte dem med minimum samme økonomi krydret med en troværdig og velovervejet ledelse, så gjorde jeg det med det samme.

Men niveauet herinde pt., hvor alt skal være sarkastiske oneliners hevet ud af røven baseret på en opfunden virkelighed er til at brække sig over.

Der er rigeligt at kritisere SSE22 over uden at finde på ting; de har sparet sig til en nedrykning, de har signet alt for mange spillere uden niveau, de har spildt tid i 1. division, de har ansat en ungdomstræner uden format (tilsyneladende), de har ansat en træner med en helt modsat profil end de ønskede for blot at fyre ham igen kort efter, de har tilkaldt politi mod egne fredelige fans, generelt udvist manglende ordentlighed ifbm. Thelander og Helenius osv.

Men intet tyder på, at sportsdirektør og træner ikke har råderum inden for de ydre rammer. Præcis som i de fleste andre profesionelle fodboldklubber. Så kan man være enig eller uenig i de ydre rammer, men der findes selvfølgelig kompetente folk, der vil arbejde inden for dem.

Om der så er kompetente folk, der har lyst til at træde ind i det galehus-stadie, som klubben er i nu, er selvfølgelig relevant at være bekymret over.
Ved vi mere om den besked fra Peters Sr. på tribunen til Menno om "long balls"?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. jun 2025, 12:14

Kunji skrev:
1. jun 2025, 11:35
AaBager skrev:

Hørt.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 2. jun 2025, 17:30

I guder vi skal vente længe på et lunkent rygte.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 2. jun 2025, 17:41

DarkHorse9000 skrev:
2. jun 2025, 17:30
Bernhard Peters er cheftræner. Han skal kun bruge MS Teams og er det for dyrt i licenser kører vi med Facebook Messenger.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 2. jun 2025, 17:42

Jakobsen skrev:
2. jun 2025, 17:41
DarkHorse9000 skrev:
2. jun 2025, 17:30
Bernhard Peters er cheftræner. Han skal kun bruge MS Teams og er det for dyrt i licenser kører vi med Facebook Messenger.
Pyhaa, så bliver der endelig ro på bagsmækken

Asus
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af Asus » 3. jun 2025, 08:31

Jeg har lige læst Nordjyske. Her kommer Simon Ydesen med et par bud på en kommende cheftræner.

1. Henrik Pedersen - Tidligere Vendsyssel. Han er vist favorit til jobbet, fordi han angiveligt har en spillestil der passer til SSE - hvad den så end er.
2. Theis Larsen - U19 træner AaB
3. Kim Engstrøm - Nuværende Middelfart træner. Kender ikke manden.
4. Steffen Kielstrup - sidste navn på listen

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 3. jun 2025, 08:33

Asus skrev:
3. jun 2025, 08:31
Jeg har lige læst Nordjyske. Her kommer Simon Ydesen med et par bud på en kommende cheftræner.

1. Henrik Pedersen - Tidligere Vendsyssel. Han er vist favorit til jobbet, fordi han angiveligt har en spillestil der passer til SSE - hvad den så end er.
Undervældende….

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 3. jun 2025, 08:54

Dr.Jones skrev:
3. jun 2025, 08:33
Asus skrev:

Undervældende….
Henrik Pedersen ok - har erfaring
Theis Larsen nej orker ikke igen en uden senior erfaring
Kim Engstrøm tidligere B.93 ikke overbevisende
Kielstrup - måske ikke et dumt bud - har da lidt erfaring fra slutspillet

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2025, 09:10

Henrik Pedersen er også tidligere fyret for noget småracisme, så det er lige i ånden.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 3. jun 2025, 09:14

Lad os suppe Hillerød træner Lønstrup, synes han gjorde det godt med dem sidst vi var nede

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 3. jun 2025, 09:28

MF issehoved skrev:
3. jun 2025, 08:54
Dr.Jones skrev:
Asus skrev:

Undervældende….
Ja, det er ikke ligefrem de mest ineteressante kandidater. Men hvilke gode trænernavne, vil lige pt associeres med AaB? Ingen, gætter jeg på. Alt omkring klubben er kaos, der er ingen økonomi og man overtager en smadret trup uden ret meget kvalitet…

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. jun 2025, 09:31

Gentleman Finn skrev:
3. jun 2025, 09:14
Lad os suppe Hillerød træner Lønstrup, synes han gjorde det godt med dem sidst vi var nede
Hvis man kan tro på nogle af deltagerne i Mediano, er der en grund til at Lønstrup konsekvent er blevet forbigået, og dårligt nok overvejet, når der har været større trænerjobs i spil på navnlig sjælland. Det lyder ikke til at han har særlig meget at tilbyde hverken taktisk eller udviklingsmæssigt, men skulle dog have god mandskabsbehandling og har skabt en god kultur.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold

Indlæg af emenike » 3. jun 2025, 09:37

FlemmingG skrev:
3. jun 2025, 09:28
MF issehoved skrev:
3. jun 2025, 08:54
Dr.Jones skrev:
Asus skrev:

Undervældende….
Ja, det er ikke ligefrem de mest ineteressante kandidater. Men hvilke gode trænernavne, vil lige pt associeres med AaB? Ingen, gætter jeg på. Alt omkring klubben er kaos, der er ingen økonomi og man overtager en smadret trup uden ret meget kvalitet…
Jeg vil egentlig blive overrasket hvis man lykkes med at hente et dansk trænernavn ind med bare en bare nogenlunde profil, ovenpå den kaos der hersker og de betingelser du nævner.

Ser det som værende langt mere realistisk at tyskerne hiver en eller anden ven af huset ind fra deres netværk. Sikkert en uprøvet U19 træner der aldrig har hørt om Aalborg før.

Men først skal der jo også lige en sportsdirektør på plads snart, hvis man vil stå bare lidt konkurrencedygtig når sæsonen starter...

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 3. jun 2025, 09:47

Så længe vi får en dansk cheftræner og sportsdirektør, så er det positivt imo.
En klub i dyb krise, med en ledelse, der ikke har lokal opbakning, er det imo endnu vigtigere med dansk viden og erfaringer. Det er trods alt positivt, at der kigges på danske cheftrænere.

Synes egentlig det er okay navne, taget vores situation i betragtning. Har dog svært ved at se, hvordan Henrik Pedersen er et godt match på nuværende tidspunkt. Som jeg ser det, er der ikke behov for, at en ny cheftræner kommer ind og rusker op i en hel masse. Der er tværtimod behov for arbejdsro, kontinuitet og bedre scouting.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. jun 2025, 17:51

gwailo skrev:
31. maj 2025, 22:32
Hovedet skrev:
31. maj 2025, 21:57
FlemmingG skrev:
31. maj 2025, 13:31
R Rosenberg skrev:
31. maj 2025, 11:07
Soren skrev:
31. maj 2025, 10:52
R Rosenberg skrev:
31. maj 2025, 10:46
Uwe Rösler incoming!
Han passer jo perfekt ind 🤣🤣🤣
Jep, tavs og retmakkende.
OB med ansættelse af Zorniger. Helt anden gearing de kommer op i Superligaen med end vi gjorde. jeg spår, at de med deres forventede investeringer i truppen kommer i top - 6 næste sæson.
Ja, selvfølgelig. For et år siden havde ingen - mig selv inklusive - i deres vildeste fantasi forestillet sig andet, hvad angik AaBs comeback i Superligaen. Jeg tog det simpelthen som en selvfølge, at AaB havde ambitioner om top 6, hvilket vil sige en tilbagevenden til lidt/ en del under AaBs gennemsnitlige niveau gennem mere end 30 år. Du kan roligt regne med, at AaB står som rædselshistorien over dem alle; og at ingen i Odense eller omegn vil acceptere noget, der bare ligner det, vi har været vidne til i AaB gennem det seneste år. Der vil opstanden ikke begynde i turneringens sidste kamp - men allerede før den første, om OB skulle vove noget tilsvarende.
Alt andet lige så står de så også et helt andet sted økonomisk med Thorborg - selv om de da også har bandet ham langt væk gennem årene.
Men så melder det helt åbenlyse spørgsmål sig: Hvorfor synes alle klubber i det her land at besidde et langt bedre økonomisk fundament end en klub, der befinder sig i landets fjerdestørste by, i landets tredjestørste kommune, med landets største opland, med over 30 års nonstop Superligahistorie bag sig, med fire danske mesterskaber, to gange Champignon Liga, to gange Europa League - og som vel at mærke kom fra et udgangspunkt i 2014, der hed danske mestre, danske pokalvinderne, kvalificeret til Europa League, rådende over et exceptionelt godt image og dertil en pengetank på omtrent 150 millioner likvide midler.

Til sammenligning var FC Midtjylland en økonomisk rodebutik med 15 år titelløse år bag sig med langt mindre tilhængerskare i langt hårdere konkurrence. Og AGF i efteråret 2014? Nr. 5 i 1. division med næsten 10 point til oprykning - og en økonomisk rodebutik, hvis seneste medalje lå knap 20 år tilbage - og den var af bronze!

Og nå ja, OB. Siden 2011 har denne klub siger og skriver én gang - jeg gentager: én gang - sluttet på en højere placering end AaB i Superligaen, skønt hovedparten af tiden frem til i år har repræsenteret AaBs absolutte sportslige lavpunkt.

Og nu kan OB på bagkant af en nedrykning også stille sig op i en alenlang række af klubber, der på få år og på magisk vis er blevet uopnåelige for AaB? Ikke bare det: Det fremstilles som helt naturligt, at AaB ikke skal kunne konkurrere med klubber, der i bedste fald har været jævnbyrdige og for de flestes vedkommende under eller langt under AaB i blot nærhistorisk tid.

AaB - i en hvilken som helst sammenhæng, herunder den internationale såkaldte "investorgruppe" - fratages for ethvert ansvar i denne ligning. Denne traver med "ingen penge" er ikke gangbar - for hvad fanden var det lige, at SSE 22 skulle bidrage med som investor? Og hvordan har man præsteret under guddommelige forudsætning, og på rekordtid, at gøre en af landets største klubber fuldstændig ude af stand til at kunne konkurrere med langt mindre klubber med langt ringere forudsætninger?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. jun 2025, 13:59

Gentleman Finn skrev:
3. jun 2025, 09:14
Hvorfor skulle han dog gide smadre hans karriere i cirkus SSE?
Vi får slet ikke noget i den hylde. Vi får noget der var en gang var godt, men med skrammer. Henrik Pedersen f.eks.
Alternativt får vi noget tysk skrammel som BPTC kan finde i deres netværk.
RAUS RAUS SSE!

Besvar