Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. jun 2025, 23:17

Laumag skrev:
4. jun 2025, 23:11
Gaarde6 skrev:
4. jun 2025, 23:05

Så kan de jo lige så godt sælge.
Både og. Prisen lige nu er lav på deres andel af aktier. Hvis de bliver inde som passive og man udvider med nye investorer som kan kan drive og udvikle forretningen kan den samlet blive mere værd.
Men de er ikke passive ift bestemmelse, medmindre man er naiv og tror på dem. De har stadig majoriteten og der er vel ikke en eneste normalbegavet person, der vil investere i DERES håbløse projekt.

2 x nedrykning
117 nye spillere
Er det 4 trænere?
Et hav af nye assistenter
Snart 3 sportsdirektører
En ny formand igen igen
En trup næsten blottet for værdi, der som minimum kræver mange nye spillere ift oprykning
+ SSE22 stadig bestemmer, når alt kommer til alt.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 4. jun 2025, 23:18

Hvilket vel egentlig vil være en fin løsning så nye investorer ikke skal starte med at sende 100 millioner til Hamborg

José
2. div
2. div
Geografisk sted: far away from reality

Indlæg af José » 4. jun 2025, 23:18

Tænker ikke det kan betyde andet end at de er helt færdige i klubben når de har opgivet deres aktivevinvolvering. Det giver ingen mening at de skulle blive og vente på at deres aktier stiger, mens vi roder rundt i 1. division med økonomi og spillertrup i frit fald.

For SSE22 gælder det nu om at sælge deres ejerandel, og jeg tror vi kan være ret sikre på at det er til højestbydende uanset om det så er Kaus-Dieter Müller eller amerikaneren fra EfB.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. jun 2025, 23:18

Kan se, at det er en Eurowind-mand, der er foreslået som ny formand.

Ejerne af Eurowind var tidligere nævnt som mulige investorer. Synes jeg siden da har læst, at Eurowind-ejerne er Hobro-fans, men ser AaB som en investering (husker ikke hvor - kan tage fejl).

Nogen der kender mere til Eurowind-folkene?

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 4. jun 2025, 23:19

Vil det ikke være mest oplagt at give wichmann et ring angående cheftræner stillingen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 4. jun 2025, 23:19

Er det umiddelbart ikke naivt at tro at de beholder aktiemajoriteten men trækker sig fra beslutningerne og den daglige drift? Med tanke på hvor meget de angiveligt har villet styre deres investering fra Hamborg virker det som noget af en vending.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 4. jun 2025, 23:19

Det gik alligevel noget hurtigere end jeg regnede med
Jeg kunne godt have fornemmelsen af at de så småt begynder at overveje et salg.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 4. jun 2025, 23:21

Dennis Nielsen skrev:
4. jun 2025, 23:17
Laumag skrev:
4. jun 2025, 23:11
Gaarde6 skrev:
4. jun 2025, 23:05

Så kan de jo lige så godt sælge.
Både og. Prisen lige nu er lav på deres andel af aktier. Hvis de bliver inde som passive og man udvider med nye investorer som kan kan drive og udvikle forretningen kan den samlet blive mere værd.
Men de er ikke passive ift bestemmelse, medmindre man er naiv og tror på dem. De har stadig majoriteten og der er vel ikke en eneste normalbegavet person, der vil investere i DERES håbløse projekt.

2 x nedrykning
117 nye spillere
Er det 4 trænere?
Et hav af nye assistenter
Snart 3 sportsdirektører
En ny formand igen igen
En trup næsten blottet for værdi, der som minimum kræver mange nye spillere ift oprykning
+ SSE22 stadig bestemmer, når alt kommer til alt.
Det er jo ikke længere deres projekt hvis der kommer en kapital udvidelse så de kommer i mindretal.
Og da de ikke vil involvere sig i driften er de passive på alle måder

Alpa Chino
Superliga
Superliga

Indlæg af Alpa Chino » 4. jun 2025, 23:31

Fantastisk. Og så endda uden at vente flere måneder på et salg.

Vi undgår et hundeslagsmål som i Esbjerg.

Nu kan den danske del af bestyrelsen træffe beslutningerne.

Det starter med en ny sportsdirektør. Jeg ser gerne Jakob Kryger.

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 4. jun 2025, 23:38

Alpa Chino skrev:
4. jun 2025, 23:31

Ville helst tro at du får ret, men som andre påpeger - tyskerne har stadig kontrollen i kraft af at de har aktiemajoriteten. Så længe de sidder på den magt, er det dem der trækker i trådene i sidste ende, nu bare mere usynligt.

Jeg er i alt fald ikke overbevist om at dette er et ubetinget gode for os.
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 4. jun 2025, 23:47

Hmmm - hjemmesiden er nede og det er vel et stort spørgsmål, hvad der nu sker, men det virker da til, at de er ved at trække sig.

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 5. jun 2025, 00:04

Jan Peters går af og overdrager formandsposten til en nordjysk erhvervsmand.
Det vil nok kræve lidt tid og skråvending at tolke denne nyhed. Det er jo ikke sådan, at SSE22 er ude og væk.
Dette lugter meget som et hurtigt smarttræk for at ændre spillet totalt i en taktisk magtkamp mellem tysken og supportere, hvor der er enorme interesser og ikke mindst mange, mange millioner på spil.
De ejer aktiemajoriteten og kerer sig med største selvfølge om deres investering, som de agter at frelse.
Men nu afvæbner de den storm, der går ud på at angribe deres kontrol og nedgøre deres kompetencer og resultater.
Nu er situationen pludselig langt mindre sort/hvid, og tysken spørger nærmest retorisk med denne handling, om vi også har tænkt os at modarbejde en nordjysk bestyrelse og direktion.
Og ikke mindst: Hvem skal nu være syndebuk, når det ikke kan være fremmede nede fra Hamborg?
Imens vil den helt underliggende interesse bag klubbens eksistens og drift ikke være AaB's ve og vel men derimod at tjene penge til tysken for deres skyld. Og med et stærkt brud og polarisering og splittelse, vil de formentlig forfølge det mere kynisk end nogensinde før. Denne affære er blevet iskold!
Det er dem, der har valgt formanden. Han skal skaffe gyssere til tysken. Vel skal han så.
Så, spørgsmålet for mig bliver helt klart: Nordjysk ledelse eller ej: Hvem og hvad arbejder vi for? Hvad er det, vi skal støtte?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 5. jun 2025, 00:06

Pollack2 skrev:
4. jun 2025, 23:47
Hmmm - hjemmesiden er nede og det er vel et stort spørgsmål, hvad der nu sker, men det virker da til, at de er ved at trække sig.
Endnu en protestaktion fra Vesttribunen. Denne gang et DDOS mod aabsport.dk. Det er en svinestreg på linje med luderbanneret.

Alt i alt en god aften. Salut!
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 5. jun 2025, 00:17

jens fup skrev:
4. jun 2025, 23:38
Alpa Chino skrev:
4. jun 2025, 23:31

Ville helst tro at du får ret, men som andre påpeger - tyskerne har stadig kontrollen i kraft af at de har aktiemajoriteten. Så længe de sidder på den magt, er det dem der trækker i trådene i sidste ende, nu bare mere usynligt.

Jeg er i alt fald ikke overbevist om at dette er et ubetinget gode for os.
Det er et nødvendigt skridt.

En overtagelse eller salg, er ikke noget der sker på få dage.

Det her var uundgåeligt for formanden og hans undersåtter.

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 5. jun 2025, 00:21

Jeg tænker, at SSE22 har foretaget dette træk, fordi der var sponsorer, som ville trække sig, og derfor vil der nu være ro på den front. De har fortsat aktiemajoriteten, så de afgiver næppe magten.

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 5. jun 2025, 00:28

Rent hypotetisk spørgsmål: Kan den nye bestyrelse som hovedsageligt så bliver dansk, vælge at gå i forhandlinger med de potentielle investorer hvor de så kan præsentere deres plan?

SSE22 er vel i realiteten nu "blot" aktionær i klubben, men vil så skulle godkende et evt. køb.

Jo mere jeg dog tænker over det, jo mere ligner det et forsøg på at give alle fansene et "hold kæft-bolsche". Så protesterne mod SSE22 håber jeg fortsætter.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. jun 2025, 00:32

haghdk skrev:
4. jun 2025, 23:19
Det gik alligevel noget hurtigere end jeg regnede med
Jeg kunne godt have fornemmelsen af at de så småt begynder at overveje et salg.
De overvejer ikke "så småt" et salg. Deres situation er på alle planer helt uholdbar, og dagens udmelding markerer blot et springbræt til det salg, som SSE 22 naturligvis vil prøve at få det maximale ud af - men hvis markedsværdi de selv har medvirket til at presse i bund. Deres oprindelige knap 14,9 millioner kroner i kapitaltilførsel var helt unødvendig for AaBs vedkommende, da klubben sagtens kunne have kørt på et tilsvarende blus i sæsonen 2023 / 2024. Alene salget af Allan Sousa og den sparede lønudgift allerede start september 2023 overgik investorgruppens investering. Læg dertil, at særdeles løntunge Ivar Fossum allerede var væk før sæsonstart, og at man umiddelbart efter denne solgte Louka Prip. For at sætte trumf på var Lucas Andersen fortid i start 2024, hvorfor spillerbudgettet var markant lavere allerede ved starten af 2024. Og derfra fortsatte så bare ned, skønt 1. division var byttet ud med Superligaen ...

Hvad angår deres sidste kapitaltilførsel på knap 45,4 millioner kroner, kan vi i hvert fald konkludere, at ikke så meget som en øre er gået til at styrke klubbens førstehold. Her er omkostningerne tværtimod faldet drastisk. Der har mig bekendt været foretaget nogle "forbedringer af infrastruktur på klubbens anlæg", hvad fanden det så end måtte dække over - en motorvej? Vist nok også noget renovering, hvilket isoleret set måske kan være fornuftigt nok - men eddermame et mærkeligt sted at begynde, når man påtænker AaBs generelle situation. Mig bekendt fossede regnen ikke gennem taget derude på Hornevej.

Det kan såmænd også være fornuftigt nok at investere i det omtalte Akademi - men dels er udkommet af sådanne investeringer for det første svært gennemskuelige og for det andet vil det tage flere år, før det udmønter sig i konkrete resultater - hvis det overhovedet gør det. At AaB tilfældigvis har et godt ynglingehold i år har i hvert fald intet med SSE 22 at gøre. Og måske heller ikke engang med Figo, for AaB kan simpelthen ikke undgå at have gode ynglingehold engang imellem. Disse kan man i øvrigt heller ikke bruge til en fis alligevel - det, der er vigtigt, er ikke som sådan holdets styrke, men at der på det pågældende ynglingehold findes en eller to potentielle superspillere. Således er enhver snak om at basere det kommende 1. divisionshold på omtrent halvdelen af det nuværende ynglingehold bare endnu mere af det helt på månen - snak, som AaB har været karakteriseret ved alt for længe. AaBs u-19 hold har erfaringsmæssigt samme styrke som et Danmarksseriehold!

Under alle omstændigheder er over halvdelen af de 45,4 millioner allerede klattet væk ved den nedrykning, som SSE 22 er helt og holdent ansvarlig for - men som de til gengæld nægter at kompensere for ved yderligere investering. Jeg skulle sateme godt nok tælle til 10 op til flere gange, hvis de forsøgte at sende den regning videre til mig, hvis jeg ville eje klubben.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 5. jun 2025, 00:33

Salle17 skrev:
5. jun 2025, 00:21
Jeg tænker, at SSE22 har foretaget dette træk, fordi der var sponsorer, som ville trække sig, og derfor vil der nu være ro på den front. De har fortsat aktiemajoriteten, så de afgiver næppe magten.
Nej, jeg tænker heller ikke de bare kaster alt over bord, men det er en helt anden tilgang end deres hidtidige storskrydende og kontrollerende måde egenrådigt at ville styre klubben på (som nu har vist sig at være lige som elendig uden for banen, som vi har set inde på banen). Det må alt andet lige være et kæmpe nederlag.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 5. jun 2025, 01:44

Sauer skrev:
4. jun 2025, 23:18
Kan se, at det er en Eurowind-mand, der er foreslået som ny formand.

Ejerne af Eurowind var tidligere nævnt som mulige investorer. Synes jeg siden da har læst, at Eurowind-ejerne er Hobro-fans, men ser AaB som en investering (husker ikke hvor - kan tage fejl).

Nogen der kender mere til Eurowind-folkene?
Jeg linkede tilfældigvis til en video fra dengang Jens Rasmussen og co. offentliggjorde deres engagement i AaB, eller rettere sagt SSE22: https://www.tv2nord.dk/aalborg/se-hele- ... erer-i-AaB

Det er altså fortsat en SSE22’er der sidder for bordenden og dermed dem der har det endelige ord.

At læse på reaktionerne herinde er de første omgang lykkedes godt med det her spin!

Brugeravatar
MarkyMark
2. div
2. div
Favoritspiller: Munken
Geografisk sted: Kastetvej

Indlæg af MarkyMark » 5. jun 2025, 06:14

Jan Peters trækker sig nu efter et forløb der har været så tåkrummende pinligt at almindelig logik ikke rækker, og SSE22 vil drive ejerskab ud fra den måde man normalt ville tro ejerskab skulle bedrives på, nemlig en udstukket strategi og herefter ingen indblanding.

Tilbage står AaB med et ramponeret image, strippet for værdier og efterladt af en bande inkompetentente kujoner fra Hamborg uden skyggen af evner til at lede noget som helst.

Ejerskabet består, et ejerskab uden penge, uden evner og uden moral. Derfor har gårsdagens udmelding ikke ændret noget…der er afleveret et hold-kæft bolche som ingen rationelt tænkende person vil spise.

Besvar