Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af raekkeettre » 21. jun 2025, 12:24

jonas386 skrev:
21. jun 2025, 10:24
raekkeettre skrev:
21. jun 2025, 09:30
FlemmingG skrev:
20. jun 2025, 22:44
R Rosenberg skrev:
20. jun 2025, 21:10
DenSataniskeHest skrev:
20. jun 2025, 19:51
MF issehoved skrev:
20. jun 2025, 19:47

Det kommer 😎 fighter hjerte som de færreste
Han er ikke nogen Toni Kroos
Men mindre kan også gøre det
Gav de mig samme løn så skulle jeg nok udvise fighter hjerte.. Børstning var manden der altid kom forsent til indlæg, konstant altid lagde afleveringerne en halv meter forkert.. Det er sku sjovt at se hvordan han pludselig bliver talt op. Det stinker af 1 div nivue..
Børsting er alle dage blevet talt op af nogle mennesker. Som regel med nogle fluffy argumenter om indstilling, fight og alt det der.
Elementer, som ikke siger en skid om man kan spille fodbold. Fuldstændig tomme karakteristika.

Jeg kan i øvrigt se, at OB arbejder på at hente Rasmus Falk hjem. Vi henter Børsting hjem... Ak og ve, hvor er det dog svært at sluge, hvordan vi er kørt agterud af alt og alle.
Jeg tror nu ikke Falk i OB bliver en succes. Tror han er brændt ud - specielt fysisk..
Børsting er ikke guds gave til fodbolden. Men vi må heller ikke undervurdere vigtigheden af, at have de rigtige typer på et hold - også menneskeligt. En spiller som Augo var nu heller ikke en specielt prangende boldspiller, men som menneske og leder var han et foregangsbillede. Siger ikke at Børsting og Augo er ens, men har en fornemmelse af at Børsting kan være god for truppen - masser af humør, klar til at kæmpe 100% for klubben og sætter holdets behov før egne ambitioner. Tror han bliver vigtig for os, både på og udenfor banen
Vi må jo også bare sige, at de spillere, der blev kritiseret højlydt, holdt os oppe i superligaen, var med til at genere den ene død kedelige 5-8 plads efter den anden - MEN - de var superliga spillere, og de kunne mere end få så, indtil super brugtvognsforhandleren troede han viste best selv. Overtog efter Gaarde, som nok også var lidt bedre end de fleste troede. Det er altid sjovt at se hvordan historien bliver tydelig i fremtidens handlinger.

For dette, har de sidste 3 år være en lang nedtur. Så for mit vedkommen, må jeg kig historisk set på det, og velkommen Børsting tilbage, som en af de spillere der holdt en nedrykning på lang afstand, og som noget vi aldrig kunne drømme om ske. Velkommen tilbage.

Du er med til at holde en drøm i live, om at vi igen vil få et hold der spiller nogle 5-8 pladser hjem i superligaen, og rejse os fra ildens gløder. Indtil nogle på ledelsesniveau, kan vi få vision og handling til at hænge sammen og få os tilbage i toppen.
Men de spillere blev også i høj grad reddet af, at vi havde en række superligaprofiler der kunne kompensere for at andre spillere var i den tungere ende af superligaen. Rinne og Thelander (inden Ungarn) som de mest oplagte eksempler i sæsonerne op til nedrykningen.

Det er ikke fordi nedrykningen I 23' nødvendigvis var så meget dårligere rent spillemæssigt, men Rinne redede bare mange point, og Thelander kunne kompensere for den ikke-eksisterende bund i midtbanen, i hvert fald til en vis grad.
Enig. Men nu var Thelander jo ikke bedre end at han spillede for os, og han kom til Lyngby bagefter. Plus han slet ikke kunne klare den i udlandet. Så større spiller var han ikke, Rinne var bestemt en god målmand, men tror bestemt ikke han kunne redde os fra nedrykning alene. Så jeg tænker på at de 75% udskældte spiller på vores hold den gang ville have pyntet gevaldigt de sidste 3 år.

Og historien tæller jo bare sit tydelige sprog nu. Selvom der var flere, jeg heller ikke synes vi skulle have på holdet, fordi vores ambition dengang var top 4. Men at man skiftede superligaspillere ud, som Børsting var, med 1. Div spillere for at komme i top 4, det var nok ikke lige det hovedpointen var :)

Men dejligt at se nogle tilbage igen, da vores ambitionsniveau nu bare er en overlevelse I Superligaen. Så måtte de for min skyld, gerne hente alle de udskældte spillere tilbage, som jo et eller andet sted må sidde og tænke, shit mand de kunne ikke bruge mig, og se hvad der er sket siden...

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 21. jun 2025, 15:26

Synes godt nok der er stille med rygterne.

Kan det virkelig passe at vi ikke er på vej med en rutineret midterforsvar? Thelander bliver det ikke når han skal til Cypern. Tør man håbe på Dalsgaard? Eller hvem ellers?

Er Nordjyske gået på sommerferie? Ingen kritisk stillingtagen eller spørgsmål til Tuxen Boll om transferstrategi. Synes det er underligt at der ikke er mere lys på hvad de arbejder på, man har trods alt lige hentet en højre back uden nogen som helst virak eller rygter.

Soren
1. div
1. div

Indlæg af Soren » 21. jun 2025, 15:38

Vi er nødt til at være tålmodige

Sportsdirektør og træner skal på plads først

Der vil være masser af kontraktløse spillere i august, som vi vil kunne signe når vi kender forhåbentlig kender træner og spillestil…

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 21. jun 2025, 17:04

Soren skrev:
21. jun 2025, 15:38

Der vil være masser af kontraktdirektør spillere i august, som vi vil kunne signe når vi kender forhåbentlig kender træner og spillestil…
Hører du noget om sportsdirektøren?

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 21. jun 2025, 18:22

Soren skrev:

Der vil være masser af kontraktløse spillere i august, som vi vil kunne signe når vi kender forhåbentlig kender træner og spillestil…
Vi står med et totalt usammenhængende hold uden ledere, uden profiler (når mj er væk) og med store mangler. Til august kan vi være blevet kørt ud på røv og albuer i 3-4 kampe og være havnet i et hul vi ikke kommer op af.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 21. jun 2025, 19:10

Er folk ved at være færdige med at kigge tilbage, der går ofte lidt cirkeljerk i den herinde for tiden :cool:

Men vi er i en træls venteposition, Wichmann kan jeg godt se komme tilbage i øvrigt, men for at vinde i 1. Div skal vi nok have en mere offensiv taktik, Wichmann havde jeg gerne se hos da vi trådte ind i Suppen, eller før det, i foråret. Han er stadig en træner der ville kunne få mere ud af holdet i suppen hvis vi ryger direkte op. Så jeg vil gerne se ham tilbage

Ps. Børsting skal nok komme i god form igen hos os, han har et hjerte der banker for klubben og har haft et ønske om at komme tilbage længe. Han bliver et aktiv, vent og se

Pps. Velkommen til Kallesøe :danmarkfan: er fint for os at han ragede sig uklar i Horsens, håber han falder hurtigt til på holdet. Jeg forventer som minimum at han scorer imod Horsens denne sæson

AaB-7730
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Matovac

Indlæg af AaB-7730 » 22. jun 2025, 10:12

AaB-7730 skrev:
20. jun 2025, 06:20
Dalsgaard - CB - AGF

Cornelius Allen - CB/RB - Hillerød

Casper Jørgensen - CM - Kolding
(Bror til Thomas Jørgensen i VFF)
(Nordic Bet liga 30 kampe 7 mål 3 assists)

Bo Åsulv Hegland - AM/CF - Moss

Younes Lachaab - LW - Fri transfer
Udover ovenstående kunne det være stærkt med Oskar Spiten-Nysæten fra Stabæk. De ligger over roder rundt omkring nedrykningsstregen i Obos-ligaen.

Bo Hegland og Oskar Spiten vil på sigt være 1:1 bytte med hhv. Melker Widell og Mathias Jørgensen.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 22. jun 2025, 10:36

Gamling skrev:
21. jun 2025, 18:22
Soren skrev:

Vi står med et totalt usammenhængende hold uden ledere, uden profiler (når mj er væk) og med store mangler. Til august kan vi være blevet kørt ud på røv og albuer i 3-4 kampe og være havnet i et hul vi ikke kommer op af.
Tror meget afhænger af MJ salget.
Hvis han bliver solgt, ryger der MÅSKE lidt penge i indkøbskassen.
Hvis ikke han bliver solgt, skal Ahlmann og co kun finde transferfrie spillere igen igen.

Men at der ikke er en sportsdirektør og træner på plads er mig en gåde.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. jun 2025, 10:50

MJ er ikke anfører længere ifølge Tipsbladet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. jun 2025, 10:58

Forza skrev:
22. jun 2025, 10:50
Så er han jo nok solgt i løbet af den næste uge. Ærgerligt men forventeligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. jun 2025, 11:02

jonas386 skrev:
22. jun 2025, 10:58
Forza skrev:
Det er nok ret sandsynligt. Man lægger dog sig selv under nødigt pres i forhandlings situationen, for hvad gør man så hvis Bodø ikke vil betale det man kræver?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. jun 2025, 11:10

Forza skrev:
22. jun 2025, 11:02
jonas386 skrev:
Forza skrev:
Det er nok ret sandsynligt. Man lægger dog sig selv under nødigt pres i forhandlings situationen, for hvad gør man så hvis Bodø ikke vil betale det man kræver?
Godt spørgsmål. Det virker lidt sært at tage det fra Jørgensen, hvis ikke vi er 100p sikker på han er på vej ud af døren over de næste par dage. En ny cheftræner, hvis sådan en nogensinde kommer, skal vel alligevel udpege sin egen anfører.

Men mon ikke det er et tegn på, at det er de sidste småting der udestår før et skifte er en realitet. Ellers virker det godt nok unødvendigt.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. jun 2025, 11:36

jonas386 skrev:
22. jun 2025, 11:10
Forza skrev:
jonas386 skrev:
Forza skrev:
Godt spørgsmål. Det virker lidt sært at tage det fra Jørgensen, hvis ikke vi er 100p sikker på han er på vej ud af døren over de næste par dage. En ny cheftræner, hvis sådan en nogensinde kommer, skal vel alligevel udpege sin egen anfører.

Men mon ikke det er et tegn på, at det er de sidste småting der udestår før et skifte er en realitet. Ellers virker det godt nok unødvendigt.
Ja, det lyder lidt mærkeligt og unødvendigt demonstrativt. Også selvom MJ’s skifte er nært forestående.

Bider nok lige så meget mærke i, at der bliver ved med at sive historier ud til Farzam og andre.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. jun 2025, 11:46

Sauer skrev:
22. jun 2025, 11:36
jonas386 skrev:
Forza skrev:
jonas386 skrev:
Forza skrev:

Ja, det lyder lidt mærkeligt og unødvendigt demonstrativt. Også selvom MJ’s skifte er nært forestående.

Bider nok lige så meget mærke i, at der bliver ved med at sive historier ud til Farzam og andre.
Jeg kan ikke forestille mig der er tale om en strafaktion. Optakten til sæsonen er i gang, og både AaB og MJ er klar over han ikke er her 1. september, om det så bliver Bodø eller en anden klub der overtager ham.

dnoerholm

Indlæg af dnoerholm » 22. jun 2025, 11:59

Det virker ret udramatisk. Mathias Jørgensen er 100% væk når sæsonen starter, og om det bliver Bodø eller andre ændrer jo ikke det store.

Man kan måske undre sig en bette smule over nødvendigheden af, at det skal være lige nu, det sker. Men et eller andet sted kan jeg godt forstå, at Zinck og andre har et behov for at sætte holdet og rykke sammen i båden. Og kun have dem med i båden, der vil være der

Edit: den oprindelige artikel var formuleret så uskarpt, at det ikke var tydeligt, at det er Mathias Jørgensen, der har smidt anførerbindet i protest. Der er selvfølgelig problematisk, og meget usympatisk. Minder desværre om hans opførsel da vi ville hente ham i EfB

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 22. jun 2025, 12:11

jonas386 skrev:
22. jun 2025, 11:46
Sauer skrev:
22. jun 2025, 11:36
jonas386 skrev:
Forza skrev:
jonas386 skrev:
Forza skrev:

Jeg kan ikke forestille mig der er tale om en strafaktion. Optakten til sæsonen er i gang, og både AaB og MJ er klar over han ikke er her 1. september, om det så bliver Bodø eller en anden klub der overtager ham.
Det tænker jeg heller ikke. Men alt omkring AaB granskes ekstra nøje for tiden, og så opstår historier som den her - også selvom der næppe er det store drama i det.

Undrede mig mest over, at man ikke bare lader anførerbindet gå naturligt videre, når MJ snart sælges. Men måske det her er normal procedure.

Edit: Kan se, at bold.dk spekulerer i, om MJ selv har taget beslutningen.

https://bold.dk/fodbold/klubber/AaB/nyh ... e-optimalt

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 22. jun 2025, 12:32

Godt nok urutineret af MJ, hvis det er ham som har rodet sig ud i det her..

Og ringe af AaB, at de ikke har håndteret dette, hvis MJ har givet nogen som helst indikation af dette..

Ja, de er mødt ind igen efter ferie, men nej man behøves ikke ændre anfører inden først kamp, selvom alle ved at MJ ikke er der til første kamp.

Kunne fint vente en uge eller to, og hvis man virkelig ville, ja så kunne man udvide med en enkelt viceanfører..

Ja, en lille historie.. Men igen en historie, som AaB ikke har brug for, og som man ikke formåer at undgå..

Virker som om der er ingen forbindelse mellem ledelsen og så truppen.. Men det er jo nok også den klare sandhed lige nu..

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. jun 2025, 13:01

Dalbjerg skrev:
22. jun 2025, 12:32
Godt nok urutineret af MJ, hvis det er ham som har rodet sig ud i det her..

Og ringe af AaB, at de ikke har håndteret dette, hvis MJ har givet nogen som helst indikation af dette..

Ja, de er mødt ind igen efter ferie, men nej man behøves ikke ændre anfører inden først kamp, selvom alle ved at MJ ikke er der til første kamp.

Kunne fint vente en uge eller to, og hvis man virkelig ville, ja så kunne man udvide med en enkelt viceanfører..

Ja, en lille historie.. Men igen en historie, som AaB ikke har brug for, og som man ikke formåer at undgå..

Virker som om der er ingen forbindelse mellem ledelsen og så truppen.. Men det er jo nok også den klare sandhed lige nu..
Men Jørgensen brændte jo også broerne i Esbjerg for at fremtvinge et salg til AaB. Det ville ikke være den største overraskelse hvis han forsøgte at gennemtvinge et skifte igen.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. jun 2025, 13:39

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/bodo ... ne/5632829

Nogen der ved hvor meget det drejer sig om?

Tyskeren
Allstar
Allstar

Indlæg af Tyskeren » 22. jun 2025, 13:42

De vil give 18 millioner AaB vil have 22,3 millioner..

Syntes da kun det er fair af MJ at han smider bindet når han forhandler med andre klubber!

Besvar