I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
-
dnoerholm
Jakobsen skrev: ↑23. jun 2025, 21:04
dnoerholm skrev: ↑23. jun 2025, 19:29
haghdk skrev: ↑23. jun 2025, 18:34
Kokkefar skrev: ↑23. jun 2025, 17:43
Ifølge Ydesen vil SSE hente Viktor Palsson, men “den daglige drift” vil noget andet. Måske Dalsgaard.
Og det er jo så her hvor SSE22's påstand kommer på prøve. Har de trukket sig fra den daglige drift er det jo "den daglige drift" der bestemmer hvem der skal hentes. Ellers er de fulde af løgn.
Jeg køber ikke devisen om, at SSE22 er her indtil generalforsamlingen fordi at en ny spiller jo også vil være her efter selv samme generalforsamling.
Ja jeg synes også det virker mærkeligt, at man lader til hele tiden at være lidt i brydekamp om hvem der bestemmer med nogen, der selv har valgt ikke at ville bestemme.
Men det er måske lidt som at køre bil med sine børn, der lige har fået kørekort: selvom man lover ikke at blande sig, så ved alle jo godt, at det først er i det øjeblik, hvor man reelt forlader bilen, at barnet kan få lov til at køre i fred og ro
By the way: Victor Palson på 34 år, en ægte journey man i efteråret af sin karriere, ellers mange slags tak!
Jeg synes det er lidt svært at vurdere. Når man hører Ydesen lyder det meget by the book og som at MTB sidder for bordenden, men at man bruger Nagel som scout/rekruterringsansvarlig som isoleret kan være fornuftigt nok. Det er trods alt lidt et vakuum indtil den nye bestyrelse er sat og indtil da har den gamle bestyrelse jo også et formelt ansvar og intet odiøst i, at de er involveret i processen med at finde sportsdirektør/træner. Det er beslutninger udover den daglige drift, hvor bestyrelser normalt er med og selvom de måske får en mindre rolle i bestyrelsen vil de jo stadig være der.
Jeg har dog også tænkt om der reelt faktisk kunne pågå forhandlinger om at købe SSEs aktiepost eller at ejerforholdene i SSE skifter og, at man derfor ikke vil gøre noget udover no-brainer spillerkontrakter så det nye setup får frie hænder. I så fald burde man dog speede det op, men jeg ved ikke om der måske kan være noget med et minimum antal dage fra indkaldelse til generalforsamling der kan sænke noget juridisk her.
Det mærkværdige består jo bare i, at hvis vi vitterligt går ud fra, at SSE's hensigter med at trække sig er helt reelle, så har de jo selv valgt at trække sig, og overlade det til lokale. Hvorfor så fortsætte med at blande sig i meget konkrete ting som fx Palson som ny midterforsvar? Når nu det lyder til, at det lokale ejerskab ikke vil have ham.
Det kunne på nogen måder virker som om SSE er blevet presset til at trække sig, fx af Jens Rasmussen. Og at de kun modvilligt overlader kontrollen til lokale. Og at de derfor også forsøger at blande sig i så meget som muligt på vej ud af døren.
Det er måske også derfor, at den skæringsdato, hvor der kommer ny bestyrelsesformand, lader til at være så afgørende. Synes næsten MTB taler som om der bliver et før og et efter den dato.
-
AlbertE
- Superliga

- Favoritspiller: Ingen
Der ikke noget fornuftigt i Julius Nagel jeg fatter stadig ik’ en meter af at han ikke blev fyret med Gow.

-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
AlbertE skrev: ↑23. jun 2025, 23:32
Der ikke noget fornuftigt i Julius Nagel jeg fatter stadig ik’ en meter af at han ikke blev fyret med Gow.
Det er vel en afvejning. Vi er ret decimerede hvad angår sportslig kompetence i ledelsen. Samtidig var MTB sikkert pladen fuld med sportsdirektør og træner. Derudover er den smule der er sket so far da meget fornuftigt og mon ikke alt skal gøres med MTBs/Jens Rasmussens accept.
Og nu er Nagel jo trods alt AaB ansat og er ikke på den måde SSE mand selvom jeg er med på han kommer fra deres netværk.
RAUS RAUS SSE!
-
Alpa Chino
- Superliga

Jakobsen skrev: ↑24. jun 2025, 00:25
Det er vel en afvejning. Vi er ret decimerede hvad angår sportslig kompetence i ledelsen. Samtidig var MTB sikkert pladen fuld med sportsdirektør og træner. Derudover er den smule der er sket so far da meget fornuftigt og mon ikke alt skal gøres med MTBs/Jens Rasmussens accept.
Og nu er Nagel jo trods alt AaB ansat og er ikke på den måde SSE mand selvom jeg er med på han kommer fra deres netværk.
"Samtidig har rekrutteringschef Julius Nagel sørget for at både Jan og Bernard Peters har adgang til alle centrale data, herunder spillerdata i klubben, selv om de ikke længere burde have den slags adgang som følge af tilbagetrækningen fra bestyrelsen og den daglige drift."
Julius Nagel er en slange der bare skal ud.
-
jonas386
- Allstar

Krage skrev: ↑23. jun 2025, 19:59
jonas386 skrev: ↑23. jun 2025, 19:26
Det er helt absurd, hvis ikke der kan ansættes sportschef eller træner før der er ny bestyrelsesformand på plads. Skal vi virkelig vente 10+ yderligere dage og give os selv de ringest mulige betingelser forud sæsonen. Det er håbløst.
I ripodsten nævnte Ydesen at han hører at der burde være en klar i løbet af denne uge, hvis alt går som det skal. Håber han får ret for jeg er dælme også ved at blive utålmodig!
Det var da altid noget
Meldes der om begge positioner, eller kun den ene?
Har en totalt ubegrundet fornemmelse af, at det bliver Steffen Højer. Måske det bare er et desperat håb om, at det ikke bliver Frandsen eller Lønstrup.
-
Sauer
- Allstar

jonas386 skrev: ↑24. jun 2025, 08:29
Det er helt absurd, hvis ikke der kan ansættes sportschef eller træner før der er ny bestyrelsesformand på plads. Skal vi virkelig vente 10+ yderligere dage og give os selv de ringest mulige betingelser forud sæsonen. Det er håbløst.
I ripodsten nævnte Ydesen at han hører at der burde være en klar i løbet af denne uge, hvis alt går som det skal. Håber han får ret for jeg er dælme også ved at blive utålmodig!
Det var da altid noget
Har en totalt ubegrundet fornemmelse af, at det bliver Steffen Højer. Måske det bare er et desperat håb om, at det ikke bliver Frandsen eller Lønstrup.
Det er sportschefen, der kan falde på plads inden for en uges tid. Ifølge Ydesen.
-
jonas386
- Allstar

Sauer skrev: ↑24. jun 2025, 08:39
jonas386 skrev: ↑24. jun 2025, 08:29
Det var da altid noget
Det er sportschefen, der kan falde på plads inden for en uges tid. Ifølge Ydesen.
Ok, håber det er småting der mangler fra vi også kan få en træner.
Meldes der noget om navne/profil/andet? Drømmer om Jan Laursen, men ved godt inderst inde at det ikke sker. Samme med Fredberg.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Alpa Chino skrev: ↑24. jun 2025, 08:22
"Samtidig har rekrutteringschef Julius Nagel sørget for at både Jan og Bernard Peters har adgang til alle centrale data, herunder spillerdata i klubben, selv om de ikke længere burde have den slags adgang som følge af tilbagetrækningen fra bestyrelsen og den daglige drift."
Nu skal man ikke bare æde råt, hvad MIkkel B. Ottesen skriver på hans blog.
Nu har vi jo en aftale med Peters's konsulenthus f.eks. og selvom vi forhåbentlig ikke bruger dem til noget så kan det være en del af atalen, at de har adgang til data for analyse osv.
Igen jeg er her egentlig ikke for at forsvare SSE, men erfaringsmæssigt ved jeg også bare, at Mikkel B. Ottesen løber med mange halve vinde og tager ting ud af kontekst og bruger dem som det passer i hans eget narrativ. Jeg ønsker SSE ud da de har vist sig dårlige, men jeg mangler altså stadig bevist for, at de skulle have ondt i sinde.
RAUS RAUS SSE!
-
Martino1
- Superliga

- Favoritspiller: Winsnes
Jakobsen skrev: ↑24. jun 2025, 09:05
Nu har vi jo en aftale med Peters's konsulenthus f.eks. og selvom vi forhåbentlig ikke bruger dem til noget så kan det være en del af atalen, at de har adgang til data for analyse osv.
Igen jeg er her egentlig ikke for at forsvare SSE, men erfaringsmæssigt ved jeg også bare, at Mikkel B. Ottesen løber med mange halve vinde og tager ting ud af kontekst og bruger dem som det passer i hans eget narrativ. Jeg ønsker SSE ud da de har vist sig dårlige, men jeg mangler altså stadig bevist for, at de skulle have ondt i sinde.
Sådan tror jeg de fleste normalt tænkende har det. Han vender og drejer alt så det passer ind i hans narrativ - ikke et særlig sympatisk karaktertræk.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑24. jun 2025, 09:05
Bevis og Mikkel B Ottesen er et oxymoron, som ikke kan nævnes i sammen sætning.
Når det er sagt, så skal Nagel naturligvis stadig ad helvede til. Sammen med Jack Cassidy!
Ædruelighedens stemme
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Hvis denne tråd skal udvikle sig til en sportschef-ønsker-tråd, ville mine primære ønsker være:
- Jesper Fredberg (Urealistisk - og der er måske lidt tågehorn over ham)
- Jakob Krüger (Stort netværk, lokal forankring og AaB-blod i årene)
- Hans Jørgen Haysen (Stor kanon indtil Metoo ramte - men har han ikke været i karantæne længe nok?)
- Jesper Ørskov (Nuværende head of recriutment i AGF og tidl. talentchef samme sted)
- Steffen Højer (Har reelt erfaring som både træner og sportschef - rollen som U-træner er nærmest ligeså meget scout som træner)
- Stig Inge Bjørnebye (Gjorde et godt arbejde i AGF - men nok for stor til AaB i nuværende forfatning)
Trænere:
- Glen Riddershom (gør ondt at skrive, men han ville være god i vores nuværende situation)
- Per Frandsen (Har leveret flot i Hvidovre. Klar til en større adresse)
- Michael Silberbauer (Har efterhånden en del erfaring - måske han er klar til AaB? Nostalgikeren i mig foretrækker ham)
- Lars Knudsen (Vi overtaler ham - AaB er federe end u21)
Drømmen: Krüger og Lars Knudsen. Men nok ikke meget realisme her :-)
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Reyad skrev: ↑24. jun 2025, 09:53
Hvis denne tråd skal udvikle sig til en sportschef-ønsker-tråd, ville mine primære ønsker være:
- Jesper Fredberg (Urealistisk - og der er måske lidt tågehorn over ham)
- Jakob Krüger (Stort netværk, lokal forankring og AaB-blod i årene)
- Hans Jørgen Haysen (Stor kanon indtil Metoo ramte - men har han ikke været i karantæne længe nok?)
- Jesper Ørskov (Nuværende head of recriutment i AGF og tidl. talentchef samme sted)
- Steffen Højer (Har reelt erfaring som både træner og sportschef - rollen som U-træner er nærmest ligeså meget scout som træner)
- Stig Inge Bjørnebye (Gjorde et godt arbejde i AGF - men nok for stor til AaB i nuværende forfatning)
Trænere:
- Glen Riddershom (gør ondt at skrive, men han ville være god i vores nuværende situation)
- Per Frandsen (Har leveret flot i Hvidovre. Klar til en større adresse)
- Michael Silberbauer (Har efterhånden en del erfaring - måske han er klar til AaB? Nostalgikeren i mig foretrækker ham)
- Lars Knudsen (Vi overtaler ham - AaB er federe end u21)
Drømmen: Krüger og Lars Knudsen. Men nok ikke meget realisme her :-)
Jeg har også Steffen Højer som kandidat til sportschef.
Hans førsteprioritet er et trænersæde i en førsteliga klub, men han afviser heller ikke anden form af lederjob. Spørgsmålet er om de hapser ham i Viborg. Må uden tvivl være på deres liste.
-
jonas386
- Allstar

Salget af Jørgensen afbrudt j.f. bold
-
RicoBR02
- Allstar

- Favoritspiller: Strandli
jonas386 skrev: ↑24. jun 2025, 10:46
Satme et stærkt signal at sende! Måske mangler vi pengene, men vi skal ikke sælge for enhver pris. Nu bliver MJ nok for alvor fornærmet..
-
Kokkefar
- Allstar

Fint. Han har en lang kontrakt som han forlængede så sent som i vinters. Han har i den nye kontrakt en frikøbsklausul som ikke blev mødt af Bodø. Vi er ikke forpligtede til at sælge ham billigere end den pris han selv har accepteret i sin kontrakt.
-
dnoerholm
Det er fint at sige nej tak. Som det lød på Ydesen er det værd at bemærke, at en del af de 18 mio. Bodø har budt formenligt er bonusser. Så reelt kan buddet jo være tæt på det samme niveau som FCN, bare med nogle mere eller mindre realistiske bonusser.
Med salget af Davidsen har vi råd til at spille kostbare
-
baresi
- Allstar

- Favoritspiller: baresi
Kokkefar skrev: ↑24. jun 2025, 10:49
Fint. Han har en lang kontrakt som han forlængede så sent som i vinters. Han har i den nye kontrakt en frikøbsklausul som ikke blev mødt af Bodø. Vi er ikke forpligtede til at sælge ham billigere end den pris han selv har accepteret i sin kontrakt.
Kæft den er svær ift rigtigt og forkert.
Fint at man vil opnå mindsteprisen - forståeligt
Men 18 mio + bonusser er måske også fair nok fremfor man nu står med en demotiveret spiller der måske ikke præsterer og så ikke kan sælges
Den er svær at ramme lige i røven den her
Men nu må vi se hvad der sker
Man kan da roligt sige at AaB får taletid i medierne
-
PonySlaystation
- Superliga

Det er dyrt at være fattig. Noget kunne tyde på at vi ikke er helt lige så fattige som vi har været.
-
Kokkefar
- Allstar

baresi skrev: ↑24. jun 2025, 10:56
Kokkefar skrev: ↑24. jun 2025, 10:49
Kæft den er svær ift rigtigt og forkert.
Fint at man vil opnå mindsteprisen - forståeligt
Men 18 mio + bonusser er måske også fair nok fremfor man nu står med en demotiveret spiller der måske ikke præsterer og så ikke kan sælges
Den er svær at ramme lige i røven den her
Men nu må vi se hvad der sker
Man kan da roligt sige at AaB får taletid i medierne
Jeg synes ikke den er så svær. De 18 mio skulle være inkl. bonusser. Hvis EfB skal have 20% af, eksempelvis 12-13 mio i ren transfer, så er det ikke meget vi får for vores største salgsobjekt i mange år.
Vi fik 15 mio for Davidsen, så Jørgensen skal selvfølgelig inkassere markant mere.
Jeg er ikke bange for hans motivation. Der skal nok komme flere bud og ellers bliver han enormt vigtig for os i 1. div. Han er jo også selv interesseret i at levere, ellers er han "fanget" i AaB til han er 27. I min optik kan han være forskellen, der gør at vi har en mulighed for at rykke op igen i første hug. Jeg kan ikke se, hvor målene ellers skal komme fra.
-
Kokkefar
- Allstar

PonySlaystation skrev: ↑24. jun 2025, 10:58
Det er dyrt at være fattig. Noget kunne tyde på at vi ikke er helt lige så fattige som vi har været.
Det er vi jo på bundlinjen, men med de seneste mange år in mente er det jo hel absurd, at vi kan sige nej til et bud på 18 mio. Det er nye tider og det klæder os efter mange år, hvor vi ikke har fået nok for vores spillere.