Vejgaard - AaB, 25/6 kl 18

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FlemmingG
Landshold
Landshold

Re: Vejgaard - AaB, 25/6 kl 18

Indlæg af FlemmingG » 25. jun 2025, 20:12

Portland skrev:
25. jun 2025, 20:05
Var Vejgaard i stærkeste opstilling?
Opstart eller ej, mange unge spillere osv osv. Katastrofalt dårligt at tabe til en nyoprykket 3. divisions klub… det bliver en lang sæson, hvor jeg frygter vi ikke kommer i nærheden af oprykning

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 25. jun 2025, 20:16

FlemmingG skrev:
25. jun 2025, 20:12
Portland skrev:
25. jun 2025, 20:05
Var Vejgaard i stærkeste opstilling?
Opstart eller ej, mange unge spillere osv osv. Katastrofalt dårligt at tabe til en nyoprykket 3. divisions klub… det bliver en lang sæson, hvor jeg frygter vi ikke kommer i nærheden af oprykning
Helt enig..show kamp eller ej.
Det er simpelt bare super ringe.

AndersTK
Lilleput
Lilleput

Indlæg af AndersTK » 25. jun 2025, 20:54

Uden at være sikker på start opstillinger for begge hold. Så vinder U19 holdet, i vinter opstarten, 2-0 over samme Vejgaard hold.

Træningskampe skal selvfølgelig tages med et gran salt, særligt når man ikke er bekendt med startopstillingerne.

Men det er da alligevel foruroligende, at AaBs U19 hold kan slå selvsamme hold, som 1. Holdet taber til. Samtidig er flere af spillerne fra U19 holdet.

Hvor peger pilen så hen?

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 25. jun 2025, 21:01

Nogle der kan sætte lidt ord på de unges indsats. Havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen. Sidst jeg så U-19 var jeg ret imponeret over Felix Skovholm, som ellers ikke er inde i varmen omkring superligatruppen, men som var med i dag. Fik han spilletid?

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 25. jun 2025, 21:08

Hvor var Rudy de Boer? Har vi fået ny andenkeeper i Bertil eller er Rudy ude med en skade?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 25. jun 2025, 21:27

ebbejeppe skrev:
25. jun 2025, 21:08
Hvor var Rudy de Boer? Har vi fået ny andenkeeper i Bertil eller er Rudy ude med en skade?
De nævnte i Nordjyskes tv-sending, at han stadig var på vej tilbage fra skade. Mener det ville vare en måneds tid endnu inden han var klar.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. jun 2025, 21:28

ebbejeppe skrev:
25. jun 2025, 21:08
Han var vel ude og få noget at spise.
Ædruelighedens stemme

Jyden
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Jyden » 25. jun 2025, 21:40

Selvom det bare var en træningskamp, den 1 af slagsen, uden træner, uden forstærkninger, med nyoprykkede spillere - så er det et pinligt resultat :cool:

Jeg plejer at være ukuelig optimist, men begynder at være meget tvivlende på om man overhovedet får stablet et setup på benene som kan klare sig i den nederste del af 1. div :thumbsdown:

Synes også det er synd for spillerne - de er i forvejen tømt for selvtillid på banen og det her bidrager kun til fortællingen om at være et taberhold :(

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 25. jun 2025, 21:43

Martino1 skrev:
25. jun 2025, 21:01
Nogle der kan sætte lidt ord på de unges indsats. Havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen. Sidst jeg så U-19 var jeg ret imponeret over Felix Skovholm, som ellers ikke er inde i varmen omkring superligatruppen, men som var med i dag. Fik han spilletid?
Skovholm fik 45 min på venstre back. Meget anonym. Ejsing var energisk, men lykkedes ikke med noget. Holt kom ind med 30 igen og tog total styring på midtbanen. Tæt på at score to gange. Bonde fik 45 og var bedste mand. Tog ansvar på bolden og var specielt god i erobringerne. Skovgaard var anonym, men scorede et flot mål på hans ene chance. Samson var ret anonym, men kom ikke i problemer. Kom bedre fra det end Noél. Grønkjær rørte knap bolden. Møller anonym. Tcacenco så godt ud. Makolli så usikker ud, mange boldtab. Diagne var hurtig på fødderne, men kom ingen vejene. Fodboldintelligensen er fraværende. Amankwah anonym.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 25. jun 2025, 22:09

Kokkefar skrev:
25. jun 2025, 21:43
Martino1 skrev:
25. jun 2025, 21:01
Skovholm fik 45 min på venstre back. Meget anonym. Ejsing var energisk, men lykkedes ikke med noget. Holt kom ind med 30 igen og tog total styring på midtbanen. Tæt på at score to gange. Bonde fik 45 og var bedste mand. Tog ansvar på bolden og var specielt god i erobringerne. Skovgaard var anonym, men scorede et flot mål på hans ene chance. Samson var ret anonym, men kom ikke i problemer. Kom bedre fra det end Noél. Grønkjær rørte knap bolden. Møller anonym. Tcacenco så godt ud. Makolli så usikker ud, mange boldtab. Diagne var hurtig på fødderne, men kom ingen vejene. Fodboldintelligensen er fraværende. Amankwah anonym.
Bonde og Holt tror jeg nok skal komme til at få minutter i sæsonen og udvikle sig endnu mere. Begge har mange spændende facetter i deres spil.
Øv med Skovholm, men det lyder til alle kæmpede med at finde et højt niveau - ellers havde de vel heller ikke tabt til Vejgaard.
Det gør godt nok ondt at tabe på Soffy Road. Også selvom det var en opvisningskamp.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 25. jun 2025, 22:19

Træningskamp eller ej.. vi har et hold der ikke kan huske hvordan det føles at vinde en fodboldkamp.. nå men mit odds x500 på AaB I 2. Div ser fint ud fortiden.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 25. jun 2025, 22:21

Et sammenspillet hold med styr på hierarki og relationer og 100 års jubilæum at spille for mod storebroderen som som ikke har noget indarbejdet taktisk koncept, intet stabilt hierarki, ingen relationer, bærende spillere blottet for selvtillid og kvalitet, ballade i kulissen, og vel en forventning om, at de færreste på banen i dag får nogen særlig rolle i sæsonen som kommer. Man kunne vel have set det komme, en skod-indsats og nederlag...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. jun 2025, 05:24

Sidst vi havde en sommer optakt til 1. Division prioriterede man at stille rimelig stærkt op og skabe resultater i træningskampene for at få nogle resultater og bryde den gigantiske taber kultur der havde været i klubben længe.
Det er åbenbart droppet denne gang. Det bekymrer mig grænseløst.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 26. jun 2025, 08:10

Kasper skrev:
26. jun 2025, 05:24
Sidst vi havde en sommer optakt til 1. Division prioriterede man at stille rimelig stærkt op og skabe resultater i træningskampene for at få nogle resultater og bryde den gigantiske taber kultur der havde været i klubben længe.
Gårdagens resultat irriterer også mig helt ekstremt. Dog skal vi huske på, at spillerne lige er startet op fra ferie og for at undgå skader skal spilletiden doseres rigtigt. Det til trods, så skal AaB 10/10 gange smadre et nyoprykket 3. divisionshold - det var pinligt og meget bekymrende…
Jeg bed mærke i, at Ydesen nævnte at yderligere transfers var oppe over og at der sandsynligvis kom noget ind her i løbet af ugen. Det er selvfølgelig tiltrængt og nødvendigt med nye spillere, men det undrer mig meget at man laver så mange handler, uden at have sportsdirektør og cheftræner på plads!!! Få nu ansat de folk!! Det nytter jo ikke noget at vi henter ind nu, hvis den fremtidige cheftræner og sportsdirektør ikke kan bruge dem. Tingene forgår i den helt forkerte rækkefølge derude

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. jun 2025, 08:17

FlemmingG skrev:
26. jun 2025, 08:10
Kasper skrev:
Gårdagens resultat irriterer også mig helt ekstremt. Dog skal vi huske på, at spillerne lige er startet op fra ferie og for at undgå skader skal spilletiden doseres rigtigt. Det til trods, så skal AaB 10/10 gange smadre et nyoprykket 3. divisionshold - det var pinligt og meget bekymrende…
Jeg bed mærke i, at Ydesen nævnte at yderligere transfers var oppe over og at der sandsynligvis kom noget ind her i løbet af ugen. Det er selvfølgelig tiltrængt og nødvendigt med nye spillere, men det undrer mig meget at man laver så mange handler, uden at have sportsdirektør og cheftræner på plads!!! Få nu ansat de folk!! Det nytter jo ikke noget at vi henter ind nu, hvis den fremtidige cheftræner og sportsdirektør ikke kan bruge dem. Tingene forgår i den helt forkerte rækkefølge derude
Helt enig. Det er skandaløst vi fortsat ikke har de roller på plads.

Jeg tror vi afventer en forhandling om vores sportsdirektør.

Mit bud er ham fra Nordsjælland, hvor man først skal have forhandlet en løsning på plads med dem. Men det er simpelthen skandaløst det fortsat ikke er på plads.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. jun 2025, 08:36

FlemmingG skrev:
Kasper skrev:
den ene hånd ved ikke hvad den anden hånd laver

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 26. jun 2025, 09:16

FlemmingG skrev:
Det nytter jo ikke noget at vi henter ind nu, hvis den fremtidige cheftræner og sportsdirektør ikke kan bruge dem. Tingene forgår i den helt forkerte rækkefølge derude
mon ikke de så småt er på plads og at der er dialog med dem om de spillere der hentes. andet ville være mærkeligt…
hjertet i nord :aabfan:

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 26. jun 2025, 09:33

Pontoppi skrev:
26. jun 2025, 09:16
FlemmingG skrev:
Det nytter jo ikke noget at vi henter ind nu, hvis den fremtidige cheftræner og sportsdirektør ikke kan bruge dem. Tingene forgår i den helt forkerte rækkefølge derude
mon ikke de så småt er på plads og at der er dialog med dem om de spillere der hentes. andet ville være mærkeligt…
Det vil jeg da alvorligt håbe - men det hele ser meget amatøragtigt ud

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 26. jun 2025, 09:45

FlemmingG skrev:
26. jun 2025, 09:33
Pontoppi skrev:
FlemmingG skrev:
Det ser meget amatøragtigt ud. Jeg har dog hele tiden haft på fornemmelsen at det er SSE22 der har stillet sig på bagbenene.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 26. jun 2025, 10:38

haghdk skrev:
26. jun 2025, 09:45
FlemmingG skrev:
26. jun 2025, 09:33
Pontoppi skrev:
FlemmingG skrev:
Det ser meget amatøragtigt ud. Jeg har dog hele tiden haft på fornemmelsen at det er SSE22 der har stillet sig på bagbenene.
Jeg synes det er svært at have en holdning til, da jeg ikke ved hvad årsagen er til at vi ikke har landet en cheftræner og en sportsdirektør på nuværende tidspunkt.

Jeg ser hellere at man tager sig den nødvendige tid, frem for at ansætte den forkerte, for hurtigt at få pladsen udfyldt. Når det er sagt kan man selvfølgelig ikke trække det i evigheder, men ansætter man nogle der ikke er ledige på markedet, må man også have respekt for at det kan tage lidt tid at få enderne til at mødes.

Dernæst synes jeg det er fint nok at få landet nogle nye kræfter, da vi står i et akut behov. Det kan ikke vente til vi får landet de 2 andre roller, da kampene starter lige om lidt. De andre 2 roller tænker jeg ikke gør den store forskel om der går et par uger fra eller til, ud over at vi måske får ansat et par spillere, som en ny træner ikke nødvendigvis ser det store lys i.

Besvar