Opstart eller ej, mange unge spillere osv osv. Katastrofalt dårligt at tabe til en nyoprykket 3. divisions klub… det bliver en lang sæson, hvor jeg frygter vi ikke kommer i nærheden af oprykning
Vejgaard - AaB, 25/6 kl 18
Re: Vejgaard - AaB, 25/6 kl 18
Uden at være sikker på start opstillinger for begge hold. Så vinder U19 holdet, i vinter opstarten, 2-0 over samme Vejgaard hold.
Træningskampe skal selvfølgelig tages med et gran salt, særligt når man ikke er bekendt med startopstillingerne.
Men det er da alligevel foruroligende, at AaBs U19 hold kan slå selvsamme hold, som 1. Holdet taber til. Samtidig er flere af spillerne fra U19 holdet.
Hvor peger pilen så hen?
Træningskampe skal selvfølgelig tages med et gran salt, særligt når man ikke er bekendt med startopstillingerne.
Men det er da alligevel foruroligende, at AaBs U19 hold kan slå selvsamme hold, som 1. Holdet taber til. Samtidig er flere af spillerne fra U19 holdet.
Hvor peger pilen så hen?
Nogle der kan sætte lidt ord på de unges indsats. Havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen. Sidst jeg så U-19 var jeg ret imponeret over Felix Skovholm, som ellers ikke er inde i varmen omkring superligatruppen, men som var med i dag. Fik han spilletid?
Hvor var Rudy de Boer? Har vi fået ny andenkeeper i Bertil eller er Rudy ude med en skade?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
De nævnte i Nordjyskes tv-sending, at han stadig var på vej tilbage fra skade. Mener det ville vare en måneds tid endnu inden han var klar.
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Selvom det bare var en træningskamp, den 1 af slagsen, uden træner, uden forstærkninger, med nyoprykkede spillere - så er det et pinligt resultat
Jeg plejer at være ukuelig optimist, men begynder at være meget tvivlende på om man overhovedet får stablet et setup på benene som kan klare sig i den nederste del af 1. div
Synes også det er synd for spillerne - de er i forvejen tømt for selvtillid på banen og det her bidrager kun til fortællingen om at være et taberhold
Jeg plejer at være ukuelig optimist, men begynder at være meget tvivlende på om man overhovedet får stablet et setup på benene som kan klare sig i den nederste del af 1. div
Synes også det er synd for spillerne - de er i forvejen tømt for selvtillid på banen og det her bidrager kun til fortællingen om at være et taberhold
Skovholm fik 45 min på venstre back. Meget anonym. Ejsing var energisk, men lykkedes ikke med noget. Holt kom ind med 30 igen og tog total styring på midtbanen. Tæt på at score to gange. Bonde fik 45 og var bedste mand. Tog ansvar på bolden og var specielt god i erobringerne. Skovgaard var anonym, men scorede et flot mål på hans ene chance. Samson var ret anonym, men kom ikke i problemer. Kom bedre fra det end Noél. Grønkjær rørte knap bolden. Møller anonym. Tcacenco så godt ud. Makolli så usikker ud, mange boldtab. Diagne var hurtig på fødderne, men kom ingen vejene. Fodboldintelligensen er fraværende. Amankwah anonym.Martino1 skrev: ↑25. jun 2025, 21:01Nogle der kan sætte lidt ord på de unges indsats. Havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen. Sidst jeg så U-19 var jeg ret imponeret over Felix Skovholm, som ellers ikke er inde i varmen omkring superligatruppen, men som var med i dag. Fik han spilletid?
Bonde og Holt tror jeg nok skal komme til at få minutter i sæsonen og udvikle sig endnu mere. Begge har mange spændende facetter i deres spil.Kokkefar skrev: ↑25. jun 2025, 21:43Skovholm fik 45 min på venstre back. Meget anonym. Ejsing var energisk, men lykkedes ikke med noget. Holt kom ind med 30 igen og tog total styring på midtbanen. Tæt på at score to gange. Bonde fik 45 og var bedste mand. Tog ansvar på bolden og var specielt god i erobringerne. Skovgaard var anonym, men scorede et flot mål på hans ene chance. Samson var ret anonym, men kom ikke i problemer. Kom bedre fra det end Noél. Grønkjær rørte knap bolden. Møller anonym. Tcacenco så godt ud. Makolli så usikker ud, mange boldtab. Diagne var hurtig på fødderne, men kom ingen vejene. Fodboldintelligensen er fraværende. Amankwah anonym.Martino1 skrev: ↑25. jun 2025, 21:01Nogle der kan sætte lidt ord på de unges indsats. Havde desværre ikke mulighed for at overvære kampen. Sidst jeg så U-19 var jeg ret imponeret over Felix Skovholm, som ellers ikke er inde i varmen omkring superligatruppen, men som var med i dag. Fik han spilletid?
Øv med Skovholm, men det lyder til alle kæmpede med at finde et højt niveau - ellers havde de vel heller ikke tabt til Vejgaard.
Det gør godt nok ondt at tabe på Soffy Road. Også selvom det var en opvisningskamp.
-
Dongdongwh0
- 2. div

Træningskamp eller ej.. vi har et hold der ikke kan huske hvordan det føles at vinde en fodboldkamp.. nå men mit odds x500 på AaB I 2. Div ser fint ud fortiden.
Et sammenspillet hold med styr på hierarki og relationer og 100 års jubilæum at spille for mod storebroderen som som ikke har noget indarbejdet taktisk koncept, intet stabilt hierarki, ingen relationer, bærende spillere blottet for selvtillid og kvalitet, ballade i kulissen, og vel en forventning om, at de færreste på banen i dag får nogen særlig rolle i sæsonen som kommer. Man kunne vel have set det komme, en skod-indsats og nederlag...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Sidst vi havde en sommer optakt til 1. Division prioriterede man at stille rimelig stærkt op og skabe resultater i træningskampene for at få nogle resultater og bryde den gigantiske taber kultur der havde været i klubben længe.
Det er åbenbart droppet denne gang. Det bekymrer mig grænseløst.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
Gårdagens resultat irriterer også mig helt ekstremt. Dog skal vi huske på, at spillerne lige er startet op fra ferie og for at undgå skader skal spilletiden doseres rigtigt. Det til trods, så skal AaB 10/10 gange smadre et nyoprykket 3. divisionshold - det var pinligt og meget bekymrende…Kasper skrev: ↑26. jun 2025, 05:24Sidst vi havde en sommer optakt til 1. Division prioriterede man at stille rimelig stærkt op og skabe resultater i træningskampene for at få nogle resultater og bryde den gigantiske taber kultur der havde været i klubben længe.
Jeg bed mærke i, at Ydesen nævnte at yderligere transfers var oppe over og at der sandsynligvis kom noget ind her i løbet af ugen. Det er selvfølgelig tiltrængt og nødvendigt med nye spillere, men det undrer mig meget at man laver så mange handler, uden at have sportsdirektør og cheftræner på plads!!! Få nu ansat de folk!! Det nytter jo ikke noget at vi henter ind nu, hvis den fremtidige cheftræner og sportsdirektør ikke kan bruge dem. Tingene forgår i den helt forkerte rækkefølge derude
Helt enig. Det er skandaløst vi fortsat ikke har de roller på plads.FlemmingG skrev: ↑26. jun 2025, 08:10Gårdagens resultat irriterer også mig helt ekstremt. Dog skal vi huske på, at spillerne lige er startet op fra ferie og for at undgå skader skal spilletiden doseres rigtigt. Det til trods, så skal AaB 10/10 gange smadre et nyoprykket 3. divisionshold - det var pinligt og meget bekymrende…Kasper skrev: ↑26. jun 2025, 05:24Sidst vi havde en sommer optakt til 1. Division prioriterede man at stille rimelig stærkt op og skabe resultater i træningskampene for at få nogle resultater og bryde den gigantiske taber kultur der havde været i klubben længe.
Jeg bed mærke i, at Ydesen nævnte at yderligere transfers var oppe over og at der sandsynligvis kom noget ind her i løbet af ugen. Det er selvfølgelig tiltrængt og nødvendigt med nye spillere, men det undrer mig meget at man laver så mange handler, uden at have sportsdirektør og cheftræner på plads!!! Få nu ansat de folk!! Det nytter jo ikke noget at vi henter ind nu, hvis den fremtidige cheftræner og sportsdirektør ikke kan bruge dem. Tingene forgår i den helt forkerte rækkefølge derude
Jeg tror vi afventer en forhandling om vores sportsdirektør.
Mit bud er ham fra Nordsjælland, hvor man først skal have forhandlet en løsning på plads med dem. Men det er simpelthen skandaløst det fortsat ikke er på plads.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
DenSataniskeHest
- Allstar

- Favoritspiller: Frank
den ene hånd ved ikke hvad den anden hånd laverFlemmingG skrev: ↑26. jun 2025, 08:10Gårdagens resultat irriterer også mig helt ekstremt. Dog skal vi huske på, at spillerne lige er startet op fra ferie og for at undgå skader skal spilletiden doseres rigtigt. Det til trods, så skal AaB 10/10 gange smadre et nyoprykket 3. divisionshold - det var pinligt og meget bekymrende…Kasper skrev: ↑26. jun 2025, 05:24Sidst vi havde en sommer optakt til 1. Division prioriterede man at stille rimelig stærkt op og skabe resultater i træningskampene for at få nogle resultater og bryde den gigantiske taber kultur der havde været i klubben længe.
mon ikke de så småt er på plads og at der er dialog med dem om de spillere der hentes. andet ville være mærkeligt…
hjertet i nord 
-
haghdk
- Landshold

- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Det ser meget amatøragtigt ud. Jeg har dog hele tiden haft på fornemmelsen at det er SSE22 der har stillet sig på bagbenene.
Jeg synes det er svært at have en holdning til, da jeg ikke ved hvad årsagen er til at vi ikke har landet en cheftræner og en sportsdirektør på nuværende tidspunkt.haghdk skrev: ↑26. jun 2025, 09:45Det ser meget amatøragtigt ud. Jeg har dog hele tiden haft på fornemmelsen at det er SSE22 der har stillet sig på bagbenene.
Jeg ser hellere at man tager sig den nødvendige tid, frem for at ansætte den forkerte, for hurtigt at få pladsen udfyldt. Når det er sagt kan man selvfølgelig ikke trække det i evigheder, men ansætter man nogle der ikke er ledige på markedet, må man også have respekt for at det kan tage lidt tid at få enderne til at mødes.
Dernæst synes jeg det er fint nok at få landet nogle nye kræfter, da vi står i et akut behov. Det kan ikke vente til vi får landet de 2 andre roller, da kampene starter lige om lidt. De andre 2 roller tænker jeg ikke gør den store forskel om der går et par uger fra eller til, ud over at vi måske får ansat et par spillere, som en ny træner ikke nødvendigvis ser det store lys i.