Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
YentotreKaffe
2. div
2. div

Re: Kolding IF - AaB (19. juli 2025)

Indlæg af YentotreKaffe » 19. jul 2025, 16:59

martinaalborg skrev:
19. jul 2025, 16:40
YentotreKaffe skrev:
19. jul 2025, 16:31
FlemmingG skrev:
19. jul 2025, 16:30
Hovedet skrev:
19. jul 2025, 16:24
Lige for en god ordens skyld: Fortsætter SSE 22 med at overføre kapital til sig selv fra AaB? Jeg går da - trods alt - ud fra, at der er sat en stopper for de 140.000 kroner + det løse hver måned, som foretagendet systematisk har overført fra AaB til SSE 22 siden maj 2022.

Bortset fra det: Ingen har jo lyst til at være i den klub, og der eksisterer ingen fremtid, så længe SSE 22 fortsat er engageret i klubben. Her og nu drejer det sig kun om rendyrket overlevelse på det sportslige plan.

Langt vigtigere er en intensivering af kampen mod SSE 22, for det er umuligt at tiltrække ordentlige, ansvarlige og kompetente mennesker, så længe dette foretagende har blot en perifer berøring med klubben. Derfra kan en egentlig genopbygning begynde.
Jeg tænker også vi er nødt til at komme helt frem på barrikaderne igen. Stemningsboykot af kampe, mere offentlig kampagne så medierne forhåbentlig kan grave mere i det. Deres engagement har været en stor jammer og de har smadret klubben og truppen fuldstændig… jeg er rystet
Nej til stemningsboykot. Spillerne skal mærke vi er på deres side.
De virker ligeglade
Lad os nu lige se når holdet er spillet sammen. De unge gjorde hvad de kunne, så meget kunne jeg se. MJ var der kun lige til sidst, og burde måske også have fået et straffe, det mindede i hvert fald om den mod Silkeborg.

Men vi har brug for at nogle af de etablerede går forest.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 19. jul 2025, 17:18

I foråret 2024 hvor vi har et sammenspillet hold med Widell, Bakiz, MJ, Thelander taber vi hjemme til Hobro og spiller uafgjort ude mod Vendsyssel.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. jul 2025, 17:25

Kampen i dag var bare én lang bekræftelse af al den skepsis man bærer rundt på. Vi får kampen foræret ved deres røde kort i slutningen af 1 halvleg, hvor vi efter en meget dårlig start så småt var begyndt at få lidt styr på tingene. Så skulle man tro at man i 30 graders bagende sol kunne udnytte overtallet og formå at køre en modstander som Kolding træt, men alligevel skal man være vidne til en anden halvleg, hvor Kolding konstant truer mere end vi selv gør. Pånær de store chancer til allersidst så skaber vi nul og niks igennem hele kampen.

Den manglende kvalitet på holdet skinner enormt igennem. Ikke for at tage noget fra Bomholt som jeg godt kan li og tror på, men det er skidt når han klart fremstår som den bedste midtbanespiller vi har. Offensiven er totalt tandsløs nu hvor Jørgensen virker væk mentalt, og John og Ross sjovt nok stadig ikke evner at tage form fra træningskampe med over i turneringskampe. Kæft hvor var de dog usynlige begge to og tabte nærmest samtlige dueller de var i. I forsvaret synes jeg Makolli og Olsson gjorde det OK trods alt, selvom man godt kan se, at de begge er unge og usikre. Müller er stadig op og ned hele tiden, vigtig redning på straffesparket men skal naturligvis tage det drøn der går ind.

Der er simpelthen intet der ser lyst ud i AaB og jeg har fortsat på fornemmelsen at bunden ikke er nået.

P.S. Sjov tilgang Kolding har til entre, man kunne bare vade ind, de 100 kr. jeg brugte på billetten online kunne man da godt have sparet sig.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2025, 17:34

YentotreKaffe skrev:
19. jul 2025, 16:59
martinaalborg skrev:
19. jul 2025, 16:40
YentotreKaffe skrev:
19. jul 2025, 16:31
FlemmingG skrev:
19. jul 2025, 16:30
Hovedet skrev:
19. jul 2025, 16:24
Lige for en god ordens skyld: Fortsætter SSE 22 med at overføre kapital til sig selv fra AaB? Jeg går da - trods alt - ud fra, at der er sat en stopper for de 140.000 kroner + det løse hver måned, som foretagendet systematisk har overført fra AaB til SSE 22 siden maj 2022.

Bortset fra det: Ingen har jo lyst til at være i den klub, og der eksisterer ingen fremtid, så længe SSE 22 fortsat er engageret i klubben. Her og nu drejer det sig kun om rendyrket overlevelse på det sportslige plan.

Langt vigtigere er en intensivering af kampen mod SSE 22, for det er umuligt at tiltrække ordentlige, ansvarlige og kompetente mennesker, så længe dette foretagende har blot en perifer berøring med klubben. Derfra kan en egentlig genopbygning begynde.
Jeg tænker også vi er nødt til at komme helt frem på barrikaderne igen. Stemningsboykot af kampe, mere offentlig kampagne så medierne forhåbentlig kan grave mere i det. Deres engagement har været en stor jammer og de har smadret klubben og truppen fuldstændig… jeg er rystet
Nej til stemningsboykot. Spillerne skal mærke vi er på deres side.
De virker ligeglade
Lad os nu lige se når holdet er spillet sammen. De unge gjorde hvad de kunne, så meget kunne jeg se. MJ var der kun lige til sidst, og burde måske også have fået et straffe, det mindede i hvert fald om den mod Silkeborg.

Men vi har brug for at nogle af de etablerede går forest.
Det sagde vi også i efteråret. Og i foråret. Men vi tager da bare en tur mere - eller indser, at de gør de næppe.

Hvem er 'de etablerede' i øvrigt? Mig bekendt har SSE22 drænet denne klub for alt, hvad der bare stinker af erfaring, rutine og etablerede spillere. Thelander, Bakiz, Posavec, Lucas, Sousa, Højholt, etc.

Vi har MJ, som har frasagt sig anfører bindet, fordi han mentalt er videre.
Så har vi hvem, der skulle være etableret?
Ross, som er 20 år og voldsomt elendig?
Bomholt, som er 19 og ret ny fast mand?
Müller, som er en omvandrende katastrofe?
Pudel, som heller ikke er nogen åbenbaring på en fodboldbane?
Helenius, som er konstant skadet?
John? Jimenez? Marc Nielsen? Makolli?

Hvem er de?
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2025, 17:35

Hanga skrev:
19. jul 2025, 17:25
Kampen i dag var bare én lang bekræftelse af al den skepsis man bærer rundt på. Vi får kampen foræret ved deres røde kort i slutningen af 1 halvleg, hvor vi efter en meget dårlig start så småt var begyndt at få lidt styr på tingene. Så skulle man tro at man i 30 graders bagende sol kunne udnytte overtallet og formå at køre en modstander som Kolding træt, men alligevel skal man være vidne til en anden halvleg, hvor Kolding konstant truer mere end vi selv gør. Pånær de store chancer til allersidst så skaber vi nul og niks igennem hele kampen.

Den manglende kvalitet på holdet skinner enormt igennem. Ikke for at tage noget fra Bomholt som jeg godt kan li og tror på, men det er skidt når han klart fremstår som den bedste midtbanespiller vi har. Offensiven er totalt tandsløs nu hvor Jørgensen virker væk mentalt, og John og Ross sjovt nok stadig ikke evner at tage form fra træningskampe med over i turneringskampe. Kæft hvor var de dog usynlige begge to og tabte nærmest samtlige dueller de var i. I forsvaret synes jeg Makolli og Olsson gjorde det OK trods alt, selvom man godt kan se, at de begge er unge og usikre. Müller er stadig op og ned hele tiden, vigtig redning på straffesparket men skal naturligvis tage det drøn der går ind.

Der er simpelthen intet der ser lyst ud i AaB og jeg har fortsat på fornemmelsen at bunden ikke er nået.

P.S. Sjov tilgang Kolding har til entre, man kunne bare vade ind, de 100 kr. jeg brugte på billetten online kunne man da godt have sparet sig.
Müller redder sgu da ikke straffe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. jul 2025, 17:37

R Rosenberg skrev:
19. jul 2025, 17:35
Hanga skrev:
19. jul 2025, 17:25

Müller redder sgu da ikke straffe.
Har lige set klippet og hold da op hvor så jeg den forkert fra tribunen... Så kan jeg bedre forstå hvorfor det ikke blev hjørne :D
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 19. jul 2025, 17:39

Interview fra Rishøjs Corner af Bo Zinck. Han er mildest talt ikke tilfreds.

https://www.youtube.com/watch?v=6jeUlhrzpYE

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 19. jul 2025, 17:47

haghdk skrev:
19. jul 2025, 17:39

Om jeg begriber at en flok fuldtidsprofessionelle spillere ikke magter at sætte sig op til en fodboldkamp. De VED godt hvad der kræves, men magter ikke at yde 100%.. vi skulle ha solgt MJ da Bodø bød 18 mil - mit bud er at hans prætationer bliver på samme niveau, indtil han bliver solgt. Han gider ikke være her, det samme med Ross. På bænken med dem indtil de er væk..
Der skal postes rigtig mange penge i det her hold, før det er konkurrencedygtigt - bare i 1. division

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 19. jul 2025, 17:49

Bo zink havde nøjagtig den samme attitude i vendsyssel, hvad hjalp det?

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 19. jul 2025, 17:53

haghdk skrev:

So what… Jeg er træt af at høre den slags efter skuffende resultater.
Lur mig, om vi ikke i næste uge hører, at de har haft nogle FREMRAGENDE træninger.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 19. jul 2025, 17:57

I det mindste smed Horsens point hjemme mod nyoprykkede Aarhus Fremad.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 19. jul 2025, 17:58

nj27 skrev:
19. jul 2025, 17:49

Den ugidelige indsats, som spillerne lagde for dagen skriger på en "hairdryer treatment" Ferguson-style. En ting er, at holdet savner kvalitet, det er ikke spillernes skyld, der skyldes ene og alene SSE22, men hvis man ikke er villig til at kæmpe til man smager blod, så har man altså ikke noget at gøre på banen.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. jul 2025, 18:06

haghdk skrev:

Kan ikke se han har ret i at det er indstilling og rest forsvar den er gal med.
I min optik er vi ikke stærke nok på bolden til at dominere den kamp og det falder blandt andet sammen med hans valg af start 11'er og at han ikke tager Børsting og John ud, da vi kommer en mand i overtal.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst

Indlæg af martinaalborg » 19. jul 2025, 18:06

nj27 skrev:
19. jul 2025, 17:49

Også derfor han skal være assistent

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jul 2025, 18:08

Aner ikke hvordan Horsens kan smide point mod Aarhus Fremad, men hvis det er den direkte konkurrent sammen med Lyngby, så har vi en chance selvom vi snubler lidt her i starten, når de ikke ønsker at tage imod gaven.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 19. jul 2025, 18:09

Brodernumsi skrev:
19. jul 2025, 17:57
Haha det er sgu da negativt for AaB at vi allerede fra start ligger efter vores konkurrenter i nedrykningsspillet

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 19. jul 2025, 18:12

Lorte kamp, videre!

Når folk herinde sidder og snakke boykot af stemning.... Det kræver at man kommer på stadion til at starte med

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 19. jul 2025, 18:20

Dongdongwh0 skrev:
19. jul 2025, 18:09
Brodernumsi skrev:
Haha det er sgu da negativt for AaB at vi allerede fra start ligger efter vores konkurrenter i nedrykningsspillet
Ja, hvis man ikke kan se forskel på 1 eller 3 point til Horsens.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 19. jul 2025, 18:28

Kasper skrev:
19. jul 2025, 18:06
haghdk skrev:

Kan ikke se han har ret i at det er indstilling og rest forsvar den er gal med.
I min optik er vi ikke stærke nok på bolden til at dominere den kamp og det falder blandt andet sammen med hans valg af start 11'er og at han ikke tager Børsting og John ud, da vi kommer en mand i overtal.
Ja, en mand i overtal burde han have skiftet ud til starten af 2 til bedre teknikere. Men selv hvis vi havde alle de rigtige teknikere på banen, så er der et hold der først skal sætte sig, før man kan udnytte det. Vi har en del nye ansigter, bl.a. flere der kommer ind fra bænken som de ikke ved hvordan de skal sætte i scene og bruge endnu, de såkaldte automatismer.

Synes Møller havde et fornuftigt indhop i øvrigt af de unge, Olsson og Makolli gjorde det vel også fornuftigt, de manglede en erfaren spiller, Pudel, til lige at tage de rigtige skridt så der ikke så nemt kunne løbes dybt på dem fra deres raket. Men omvendt fik de for nemt ved at slå de bolde uforstyrret af vores restforsvar, synes angreb og midt burde have lukket bedre, det skete 3 gange i streg i starten af anden, kunne ikke se hvem der manglede i det pres. Varmen er ingen undskyldning.

Dongdongwh0
2. div
2. div

Indlæg af Dongdongwh0 » 19. jul 2025, 18:31

Brodernumsi skrev:
19. jul 2025, 18:20
Dongdongwh0 skrev:
19. jul 2025, 18:09
Brodernumsi skrev:
Ja, hvis man ikke kan se forskel på 1 eller 3 point til Horsens.
1 eller 0 point til Aarhus Fremad

Besvar