Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1068
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Dennis Nielsen » 18. jul 2025, 10:32

Kokkefar skrev:
18. jul 2025, 10:13
Martino1 skrev:
18. jul 2025, 10:10
Kokkefar skrev:
18. jul 2025, 10:05
bonanza skrev:
17. jul 2025, 23:48
Jasson selvfølgelig. Gardering på kanterne og vel i spil til en af de to 8’ere. Jeg synes han har god energi og fight, men han er jo ikke en kreativ eller særlig dygtig spiller på bolden. Han skal ind når vi mangler energi, for der kan han helt sikkert bidrage med godt presspil. Jeg foretrækker Bomholt på den midtbane der, for selvom han ikke er verdens hurtigste, så har han bare mange kvaliteter.

Jasson, fin for konkurrence, ligner ikke en starter. Klart mere brugbar end Jimenez..
Det er sjovt, da AaB spillede træningskamp i Middelfart mod OB sidste sommer, så jeg den sammen med Ydesen. Vi blev enige om, at Jasson lignede en fast starter på 8'eren og én der hurtigt kunne blive en profil - hold op han var god. Han startede også ok i sæsonen som 8'er, men det gik godt nok nedad bakke som sæsonen gik.
Enig. Han var dælme god i udekampen mod Viborg f.eks. i starten af forrige sæson
Ja det var han. Det udmøntede sig også i hans hidtil eneste AaB-mål, trods utallige chancer siden.
Jasson blev læst - som så mange andre.

Har nogle udfordringer ift fysisk styrke, ro og overblik. Under lidt pres bliver han ofte overmatchet på fysikken og der mangler ro/overblikket så.

Hvis han lige blev inficeret med lidt "Bomholt-syge", erder bestemt noget over 1 div niveau. Jeg er bare i stor tvivl, om han kan udvikle sig.

Han er nemlig også en af de spillere, der ser ud til, at have fået lidt ekstra tæsk på selvtillids kontoen. Her er han i er slæng med Ross, Jimenez og måske müller

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2025, 10:34

Forza skrev:
18. jul 2025, 09:48
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 09:37
Synes da klart at Jasson er bedre end Børsting på 8'eren. Børsting lignede i sine unge år en spiller der havde værktøjerne til at blive en fin felt-til-felt spiller, men har vel aldrig rigtigt spillet der, og nu er det nok efterhånden for sent. Jeg bliver skuffet, hvis Børsting er udset til at være fast mand. Især på midtbanen.
Hvilken position spillede Børsting i Vendsyssel?
Pas. Gætter på 8'eren, nu hvor du spørger :D Men de rykkede vel også ned, så det har måske ikke været den store succes. I Brann spillede han 10'er, og ellers har han vel mest været den brede midtbane i en 4-4-2 lignende opstilling
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af R Rosenberg » 18. jul 2025, 10:46

Funky skrev:
18. jul 2025, 10:08
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 09:37
Synes da klart at Jasson er bedre end Børsting på 8'eren. Børsting lignede i sine unge år en spiller der havde værktøjerne til at blive en fin felt-til-felt spiller, men har vel aldrig rigtigt spillet der, og nu er det nok efterhånden for sent. Jeg bliver skuffet, hvis Børsting er udset til at være fast mand. Især på midtbanen.
Prepare to be disappointed, then. Ret sikker på, Børsting vil figurere i de fleste start-11. Jasson har slet ikke spillet samme rolle i opstarten. Som andre skriver, det startede ganske lovende med Jasson, og han var helt sikkert købt til at være en bærende spiller, men det er jo slet ikke den rolle, han har fået erobret. Jeg tror, der er større chance for, at han skifter tilbage til Trumpania, end at han bliver start-11’er.
Ja, det viser bare,, hvor vigtigt det er, at vi får endnu en (erfaren leder) til midtbanen, hvis alternativet er Børsting i de fleste start-11'ere. Altså, vil man rykke op eller hvad?
Ædruelighedens stemme

AaBager
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24. jun 2020, 11:38
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af AaBager » 18. jul 2025, 14:51

jonas386 skrev:
18. jul 2025, 10:34
Forza skrev:
18. jul 2025, 09:48
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 09:37
Synes da klart at Jasson er bedre end Børsting på 8'eren. Børsting lignede i sine unge år en spiller der havde værktøjerne til at blive en fin felt-til-felt spiller, men har vel aldrig rigtigt spillet der, og nu er det nok efterhånden for sent. Jeg bliver skuffet, hvis Børsting er udset til at være fast mand. Især på midtbanen.
Hvilken position spillede Børsting i Vendsyssel?
Pas. Gætter på 8'eren, nu hvor du spørger :D Men de rykkede vel også ned, så det har måske ikke været den store succes. I Brann spillede han 10'er, og ellers har han vel mest været den brede midtbane i en 4-4-2 lignende opstilling
Det er i hvert fald interessant at at du kan vurdere hans niveau, når du ikke har set ham spille i årevis. Mine forventninger til Børsting er ikke tårnhøje, men håber da hans output bliver større end Jassons i sidste sæson, for ellers bliver det godt nok ringe.

Jeg er glad for at have fået Børsting i truppen, for den fight han byder ind med, synes jeg vi har manglet. Man kan håbe hans energi kan smitte lidt af på resten af truppen.
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Funky » 18. jul 2025, 15:01

AaBager skrev:
18. jul 2025, 14:51
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 10:34
Forza skrev:
18. jul 2025, 09:48
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 09:37
Synes da klart at Jasson er bedre end Børsting på 8'eren. Børsting lignede i sine unge år en spiller der havde værktøjerne til at blive en fin felt-til-felt spiller, men har vel aldrig rigtigt spillet der, og nu er det nok efterhånden for sent. Jeg bliver skuffet, hvis Børsting er udset til at være fast mand. Især på midtbanen.
Hvilken position spillede Børsting i Vendsyssel?
Pas. Gætter på 8'eren, nu hvor du spørger :D Men de rykkede vel også ned, så det har måske ikke været den store succes. I Brann spillede han 10'er, og ellers har han vel mest været den brede midtbane i en 4-4-2 lignende opstilling
Det er i hvert fald interessant at at du kan vurdere hans niveau, når du ikke har set ham spille i årevis. Mine forventninger til Børsting er ikke tårnhøje, men håber da hans output bliver større end Jassons i sidste sæson, for ellers bliver det godt nok ringe.

Jeg er glad for at have fået Børsting i truppen, for den fight han byder ind med, synes jeg vi har manglet. Man kan håbe hans energi kan smitte lidt af på resten af truppen.
Energi, og også bare lidt indstilling og stabilt niveau. I en elendig sæson for Vendsyssel var han en af de få, som stadig kunne levere godt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2025, 16:27

Medmindre han har løftet sig defensivt og blevet bedre på bolden, vil jeg have svært ved at se ham være en god 8'er. Det forlyder ikke fra træningskampene at teknikken er blevet bedre siden han sidst var AaB'er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Forza » 18. jul 2025, 16:36

Funky skrev:
18. jul 2025, 15:01
AaBager skrev:
18. jul 2025, 14:51
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 10:34
Forza skrev:
18. jul 2025, 09:48
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 09:37
Synes da klart at Jasson er bedre end Børsting på 8'eren. Børsting lignede i sine unge år en spiller der havde værktøjerne til at blive en fin felt-til-felt spiller, men har vel aldrig rigtigt spillet der, og nu er det nok efterhånden for sent. Jeg bliver skuffet, hvis Børsting er udset til at være fast mand. Især på midtbanen.
Hvilken position spillede Børsting i Vendsyssel?
Pas. Gætter på 8'eren, nu hvor du spørger :D Men de rykkede vel også ned, så det har måske ikke været den store succes. I Brann spillede han 10'er, og ellers har han vel mest været den brede midtbane i en 4-4-2 lignende opstilling
Det er i hvert fald interessant at at du kan vurdere hans niveau, når du ikke har set ham spille i årevis. Mine forventninger til Børsting er ikke tårnhøje, men håber da hans output bliver større end Jassons i sidste sæson, for ellers bliver det godt nok ringe.

Jeg er glad for at have fået Børsting i truppen, for den fight han byder ind med, synes jeg vi har manglet. Man kan håbe hans energi kan smitte lidt af på resten af truppen.
Energi, og også bare lidt indstilling og stabilt niveau. I en elendig sæson for Vendsyssel var han en af de få, som stadig kunne levere godt.
Eng ting vi virkelig også manglede i den foregående sæson var rutine på flere pladser. Børsting kan til nøds spille alt fra back til angriber. Det tror jeg vi bliver glade for når der opstår skader og karantæner.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af jonas386 » 18. jul 2025, 16:56

Forza skrev:
18. jul 2025, 16:36
Funky skrev:
18. jul 2025, 15:01
AaBager skrev:
18. jul 2025, 14:51
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 10:34
Forza skrev:
18. jul 2025, 09:48
jonas386 skrev:
18. jul 2025, 09:37
Synes da klart at Jasson er bedre end Børsting på 8'eren. Børsting lignede i sine unge år en spiller der havde værktøjerne til at blive en fin felt-til-felt spiller, men har vel aldrig rigtigt spillet der, og nu er det nok efterhånden for sent. Jeg bliver skuffet, hvis Børsting er udset til at være fast mand. Især på midtbanen.
Hvilken position spillede Børsting i Vendsyssel?
Pas. Gætter på 8'eren, nu hvor du spørger :D Men de rykkede vel også ned, så det har måske ikke været den store succes. I Brann spillede han 10'er, og ellers har han vel mest været den brede midtbane i en 4-4-2 lignende opstilling
Det er i hvert fald interessant at at du kan vurdere hans niveau, når du ikke har set ham spille i årevis. Mine forventninger til Børsting er ikke tårnhøje, men håber da hans output bliver større end Jassons i sidste sæson, for ellers bliver det godt nok ringe.

Jeg er glad for at have fået Børsting i truppen, for den fight han byder ind med, synes jeg vi har manglet. Man kan håbe hans energi kan smitte lidt af på resten af truppen.
Energi, og også bare lidt indstilling og stabilt niveau. I en elendig sæson for Vendsyssel var han en af de få, som stadig kunne levere godt.
Eng ting vi virkelig også manglede i den foregående sæson var rutine på flere pladser. Børsting kan til nøds spille alt fra back til angriber. Det tror jeg vi bliver glade for når der opstår skader og karantæner.
Og det er også den primære fordel jeg ser i Børsting. Eb spiller der kan spille flere pladser, og som ikke har noget imod at blive kastet rundt Patrick Kristensen style.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2708
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Kokkefar » 19. jul 2025, 15:00

Vi har brug for en leder i det forsvar. Én der desuden dominerer med låget.

Portland
1. div
1. div
Indlæg: 305
Tilmeldt: 20. okt 2021, 09:37
Favoritspiller: Pallesen

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Portland » 19. jul 2025, 15:54

Har vi råd til at lade være med at købe Dalsgaard?
Vi trænger til en leder og en med erfaring.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2025, 16:17

Ny målmand, tak.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Jakobsen » 19. jul 2025, 16:29

Nyt konsulenthus tak! Bernhard og hans trainees skal bare væk
RAUS RAUS SSE!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6607
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2025, 16:36

Jakobsen skrev:
19. jul 2025, 16:29
Nyt konsulenthus tak! Bernhard og hans trainees skal bare væk
Enig, men vores hold bør være i stand til at gøre det bedre idag. Vi har dog nogle pladser, hvor der er for lidt kvalitet. Det er keeper, venstre back, CM, + de 3 forreste idag.

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
Favoritspiller: Otoa

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Rolf Engels » 19. jul 2025, 18:18

Portland skrev:
19. jul 2025, 15:54
Har vi råd til at lade være med at købe Dalsgaard?
Vi trænger til en leder og en med erfaring.
Forsvaret var jo desværre ikke engang det største problem i dag. Offensivt er der brug for mere kunstigt åndedræt. Og sådan set også midtbanen. Og trænerbænken. Og i målet. Hele vejen rundt

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Mephisto2 » 19. jul 2025, 18:40

Rolf Engels skrev:
19. jul 2025, 18:18
Portland skrev:
19. jul 2025, 15:54
Har vi råd til at lade være med at købe Dalsgaard?
Vi trænger til en leder og en med erfaring.
Forsvaret var jo desværre ikke engang det største problem i dag. Offensivt er der brug for mere kunstigt åndedræt. Og sådan set også midtbanen. Og trænerbænken. Og i målet. Hele vejen rundt
Kommer an på, om han kan stå på mål?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jul 2025, 22:09

Rolf Engels skrev:
19. jul 2025, 18:18
Portland skrev:
19. jul 2025, 15:54
Har vi råd til at lade være med at købe Dalsgaard?
Vi trænger til en leder og en med erfaring.
Forsvaret var jo desværre ikke engang det største problem i dag. Offensivt er der brug for mere kunstigt åndedræt. Og sådan set også midtbanen. Og trænerbænken. Og i målet. Hele vejen rundt
Enig forsvaret var ikke problemet i dag. Olsson og Makolli spillede de første 90 min sammen og gjorde det godt. Og blev bedre undervejs.

Problemet er at vi stadig spiller rundt foran deres forsvar uden at skabe noget som helst(før overtiden). Træneren skal altså lære dem at score mål og det hurtigt.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Forza » 20. jul 2025, 07:45

Forleden var det fremme at Ross pga. nedrykningen har en frikøbsklausul på 5 mio.

Kæmpe gave hvis nogen vil betale det. Han har intet at gøre i AaB’s startopstilling.

Mathias Jørgensen håber jeg også vi får solgt. Den måde han fralagde sig alt ansvar med det anførerbind var skammeligt. Manden har altså selv haft en stor andel i nedrykningen med hans utallige afbrændere.

Holdet skriger på offensive kompetencer. Jørgensen er hurtig, men samtidig enormt udfordret hvis holdene står lavt. Venstrekanten er især udfordret når Ross hverken kan udfordre eller har speed i benene.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af troelsh » 20. jul 2025, 09:19

Forza skrev:
20. jul 2025, 07:45
Forleden var det fremme at Ross pga. nedrykningen har en frikøbsklausul på 5 mio.

Kæmpe gave hvis nogen vil betale det. Han har intet at gøre i AaB’s startopstilling.

Mathias Jørgensen håber jeg også vi får solgt. Den måde han fralagde sig alt ansvar med det anførerbind var skammeligt. Manden har altså selv haft en stor andel i nedrykningen med hans utallige afbrændere.

Holdet skriger på offensive kompetencer. Jørgensen er hurtig, men samtidig enormt udfordret hvis holdene står lavt. Venstrekanten er især udfordret når Ross hverken kan udfordre eller har speed i benene.
Jeg er enig i at Ross må videre, ellers må han på bænken.

MJ skal vi kun sælge hvis prisen er den rigtige, han har rent faktisk nogle kompetencer.

Generelt må man bare sige vi har sparet os til den elendighed vi befinder os i.

Foruden MJ og Widell har alt hvad vi har hentet ind under SSE22 været ganske elendigt, spillere som Seydel, Jimenez, Jasson, Diakithe, Nielsen, Iredale, Ask, Adedeji osv osv

Har på ingen måde niveau til at spille Superliga, og kan vel i bedste fald betegnes som middelmådige 1. Divisionsspillere, og når man fylder holdet med spillere på det niveau, ja så får man et middelmådigt 1. Divisionshold, hvilket vi også er blevet til.

Vi har brug for at hente spillere på Dalsgaard og Emil Frederiksen niveau hvis vi skal ud af dette morads.

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 717
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Gamling » 20. jul 2025, 10:24

Forza skrev:
20. jul 2025, 07:45
Forleden var det fremme at Ross pga. nedrykningen har en frikøbsklausul på 5 mio.

Kæmpe gave hvis nogen vil betale det. Han har intet at gøre i AaB’s startopstilling.

Mathias Jørgensen håber jeg også vi får solgt. Den måde han fralagde sig alt ansvar med det anførerbind var skammeligt. Manden har altså selv haft en stor andel i nedrykningen med hans utallige afbrændere.

Holdet skriger på offensive kompetencer. Jørgensen er hurtig, men samtidig enormt udfordret hvis holdene står lavt. Venstrekanten er især udfordret når Ross hverken kan udfordre eller har speed i benene.
Ud fra kampen igår ser det desværre ud som MJ er helt stemplet ud mentalt
Gamling
"Ib Simonsen forever"

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 2335
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af RicoBR02 » 20. jul 2025, 10:48

Gamling skrev:
20. jul 2025, 10:24
Forza skrev:
20. jul 2025, 07:45
Forleden var det fremme at Ross pga. nedrykningen har en frikøbsklausul på 5 mio.

Kæmpe gave hvis nogen vil betale det. Han har intet at gøre i AaB’s startopstilling.

Mathias Jørgensen håber jeg også vi får solgt. Den måde han fralagde sig alt ansvar med det anførerbind var skammeligt. Manden har altså selv haft en stor andel i nedrykningen med hans utallige afbrændere.

Holdet skriger på offensive kompetencer. Jørgensen er hurtig, men samtidig enormt udfordret hvis holdene står lavt. Venstrekanten er især udfordret når Ross hverken kan udfordre eller har speed i benene.
Ud fra kampen igår ser det desværre ud som MJ er helt stemplet ud mentalt
I sidste sæson var der flere kampe hvor Jørgensen var totalt usynlig men pludselig dukkede op og scorede et mål. Der var ingen der dengang ville sætte spørgsmålstegn ved hans engagement i klubben.. Er det blevet en sandhed herinde og på Facebook, at mj er mentalt fraværende eller har vi noget fakta at have det i?

Besvar