Norlys og Viaplay

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Norlys og Viaplay

Indlæg af le Cid » 23. jul 2025, 23:27

Jeg købte den store ViaShit pakke, fordi jeg ville være sikker på, at jeg kunne se alle AaBs, Liverpools og landsholdets kampe - det var den eneste løsning for mig, for et YouSee abb. krævede, at jeg også fik deres internet, som åbenbart svarer til et 56K modem, der hvor jeg bor...

Nu vises stort set alle AaBs kampe på deres hemmelige streamingtjeneste, og hver fjerde Liverpool-kamp er på Prime :@

WTF??? Hvad hevlede gør man så???
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 24. jul 2025, 01:28

le Cid skrev:
23. jul 2025, 23:27
Jeg købte den store ViaShit pakke, fordi jeg ville være sikker på, at jeg kunne se alle AaBs, Liverpools og landsholdets kampe - det var den eneste løsning for mig, for et YouSee abb. krævede, at jeg også fik deres internet, som åbenbart svarer til et 56K modem, der hvor jeg bor...

Nu vises stort set alle AaBs kampe på deres hemmelige streamingtjeneste, og hver fjerde Liverpool-kamp er på Prime :@

Hvad menes der med deres “hemmelige streamingtjeneste”?

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 24. jul 2025, 11:52

andrii skrev:
24. jul 2025, 01:28
le Cid skrev:
23. jul 2025, 23:27

Hvad menes der med deres “hemmelige streamingtjeneste”?
Ja det er da lidt volapyk. Viaplay ER en streamingtjeneste, og de er intet hemmeligt i at det er på den man ser AaB og alle andre 1. div. kampe undtagen uges TV-kamp. Dertil er det ikke dem der har landsholdet, det er TV2. Er du sikker på du ikke mener at du har købt en eller anden stor TV pakke hos en eller anden udbyder?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 24. jul 2025, 13:09

Forkert formuleret. Jeg købte de store pakke hos Viasat (nu Allente) - og Viaplay har hele tiden været inkluderet, men nu har jeg åbenbart ikke længere adgang til den skreaming-kanal, som sender AaBs kampe.

Disclaimer: Det kan være, at jeg blander nogle ting sammen. Jeg antager (antog), at Viasat Sport News viser kampe fra 1. div, eftersom jeg fik at vide, at jeg ikke havde adgang til kampen. Det kan dog også hænge sammen med, at jeg faktisk var ude af landet under kampen mod Kolding...

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 24. jul 2025, 13:11

le Cid skrev:
24. jul 2025, 13:09
Forkert formuleret. Jeg købte de store pakke hos Viasat (nu Allente) - og Viaplay har hele tiden været inkluderet, men nu har jeg åbenbart ikke længere adgang til den skreaming-kanal, som sender AaBs kampe.

Disclaimer: Det kan være, at jeg blander nogle ting sammen. Jeg antager (antog), at Viasat Sport News viser kampe fra 1. div, eftersom jeg fik at vide, at jeg ikke havde adgang til kampen. Det kan dog også hænge sammen med, at jeg faktisk var ude af landet under kampen mod Kolding...
1. div kampene vises (som udgangspunkt) ikke på en flowkanal. De vises på en række "stream-slots", som de tildeles tilfældigt op til kampstart om som kun kan tilgås genne Viaplay appen.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 24. jul 2025, 14:06

Hvis man har Viaplay direkte som streaming og den dyreste pakke
Kan man så ikke se AaB ?

[Rosengren]
Drenge
Drenge

Indlæg af [Rosengren] » 24. jul 2025, 14:17

baresi skrev:
24. jul 2025, 14:06
Kan man så ikke se AaB ?
Jeg har Viaplay Premium inkl. tv-kanaler til 639,- månedligt. Jeg kan se det hele.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 24. jul 2025, 14:33

[Rosengren] skrev:
24. jul 2025, 14:17
baresi skrev:
Kan man så ikke se AaB ?
Jeg har Viaplay Premium inkl. tv-kanaler til 639,- månedligt. Jeg kan se det hele.
Jeg har Allente Premium, som inklpuderer ViaSat Total. Så må vi se på lørdag, om 1. div. er inkluderet, når man er i DK... Prisen er stukket af på det sidste (897,95 på seneste faktura), så hvis ikke jeg kan se AaB, så må det betyde skift af TV pakke!

[Rosengren]
Drenge
Drenge

Indlæg af [Rosengren] » 24. jul 2025, 14:51

le Cid skrev:
24. jul 2025, 14:33
[Rosengren] skrev:
24. jul 2025, 14:17
baresi skrev:
Kan man så ikke se AaB ?
Jeg har Allente Premium, som inklpuderer ViaSat Total. Så må vi se på lørdag, om 1. div. er inkluderet, når man er i DK... Prisen er stukket af på det sidste (897,95 på seneste faktura), så hvis ikke jeg kan se AaB, så må det betyde skift af TV pakke!
Det tror jeg ikke du kan, mener du skal have enten Viaplay Premium pakke eller Viaplay Dansk Fodbold pakke for at kunne se 1.Div

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 24. jul 2025, 18:00

Nøøj hvor jeg ønsker mig tilbage til dengang man kunne købe en kamp (Pay per view agtigt) til 30-40kr pr kamp. Dyrt men alligevel billigt når man kun skulle se udekampene...

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 24. jul 2025, 23:16

Danmark er bare forfærdeligt dyrt at være tvkunde i.

Faldt over denne hjemmeside, hvor priserne for adgang til Premier League kampe sammenlignes, og kun UK, der er hjemmemarked for produktet, er dyrere end Danmark.

https://sporticos.com/en-gb/providers/price-index/epl

Baand
Drenge
Drenge

Indlæg af Baand » 25. jul 2025, 00:12

299 kr hos Viaplay så kan du se dansk fodbold. Det er sku da ikke dyrt.

Bombommelom
2. div
2. div
Favoritspiller: Kosten

Indlæg af Bombommelom » 25. jul 2025, 00:56

Baand skrev:
25. jul 2025, 00:12
Jeg tror bare, at vi har forskellige definitioner af, hvad dyrt er. :) Kr. 3.588,- om året for dansk fodbold er mere, end hvad jeg synes det er værd.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Krage » 25. jul 2025, 08:32

Bombommelom skrev:
25. jul 2025, 00:56
Baand skrev:
Jeg tror bare, at vi har forskellige definitioner af, hvad dyrt er. :) Kr. 3.588,- om året for dansk fodbold er mere, end hvad jeg synes det er værd.
Jeg synes det er mega dyrt når du kun vil se udekampene. Hvad er det 2-3 kampe om måneden max? Det er dyrt for min pengepung.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 25. jul 2025, 08:52

Krage skrev:
25. jul 2025, 08:32
Bombommelom skrev:
25. jul 2025, 00:56
Baand skrev:
Jeg synes det er mega dyrt når du kun vil se udekampene. Hvad er det 2-3 kampe om måneden max? Det er dyrt for min pengepung.
Jeg synes ikke så meget det er prisen der er problemet. Det er den nærmest forbrugerfjendske måde man sætter produkterne op på og løbende ændrer dem, så folk skal betale mere/igen for samme produkt, og at det nærmest er uigennemskueligt hvor mange og hvilke produkter man skal købe.

Det er jo så tydeligt at Viaplay strategisk spekulerer i at malke fodboldseere, bare i 2025 har de:
- Erhvervet sig pokalfodbold rettigheder, og i stedet for at placere det på de kanaler der sender superliga (som er de samme hold), placerer de dem på en ny kanal der ikke sender noget andet live fodbold og som ingen gider at have eller se
- Erhvervet sig rettigheder til kvinde-EM og U21-EM, og i stedet for at placere dem på de sædvanlige fodboldkanaler, placeres de på TV3 - som ikke har vist fodbold i 10+ år, så folk skal anskaffe den
- Lavet et TV-kamp program for hele efteråret i 1. division uden en eneste AaB kamp, selvom det med afstand er den klub i divisionen der vil trække flest seere, så AaB fans er tvunget til at købe streaming produktet for at se dem

Dertil kommer at uanset hvor dyrt det bliver og hvor meget man betaler, så er produktet sovset ind i reklamer.

Jeg vil nærmest gerne betale det dobbelte af hvad jeg gør nu, hvis jeg bare kunne få et produkt hvor jeg kunne føle mig sikker på at kunne se alle AaBs og landsholdets kampe.

Jeg håber så meget at der kommer en "Napster" på sports-TV markedet snart. Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung.

Gazza
Junior
Junior

Indlæg af Gazza » 25. jul 2025, 09:00

Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung./quote]

Kan godt følge dig, men har vi ikke det allerede i IPTV?

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 25. jul 2025, 09:37

Gazza skrev:
25. jul 2025, 09:00
Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung.

Kan godt følge dig, men har vi ikke det allerede i IPTV?
Jeg kender 0 mennesker der bruger det. Hvis jeg skal følge Napster sammenligningen var det størstedelen af min omgangskreds der brugte det til musik, indtil der kom gode musik streamingtjenester.

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 25. jul 2025, 10:26

viaplay er blevet så dyrt og så kompliceret. når man lige har fået konen overbevist om at skifte pakke så kan man stadig ikke se AaB.

tænk at det skal være så umuligt i dagens Danmark.
håber nogen får dissrupted det marked på et tidspunkt….
hjertet i nord :aabfan:

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 25. jul 2025, 11:13

Jeg tror ikke jeg forstår, at det kan være svært at finde ud af, hvordan man ser AaB i år?

Viaplay enten som "Viaplay Premium" til 499. Her får man hele molevitten. PL, CL, SL, 1. Div,
Eller Viaplay dansk fodbold til 299. Her får man, som navnet angiver, kun dansk fodbold.

Synes faktisk 299,- er en OK pris. Men det er klart, at hvis man kun vil se AaBs udekampe, som I det alene, så er det da dyrt, men det har det jo altid været så. Man har jo aldrig kunne købe Superligaens udekampe alene heller.
På den måde må det billigste vel være at melde sig ind i ASC og tage med bussen på away.

Brugeravatar
AnyFellow
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af AnyFellow » 25. jul 2025, 12:18

Belwas skrev:
25. jul 2025, 08:52
Jeg håber så meget at der kommer en "Napster" på sports-TV markedet snart. Et eller andet pirat streaming der er så nemt tilgængeligt og i så høj kvalitet, at hele markedet fuldstændig smadres. De har virkelig fortjent det... Så kan det være de, ligesom musikbranchen, finder en måde at lave produkter til at maksimere forbrugeroplevelsen fremfor deres egen pengepung.
Hvis det sker, kommer det til at stikke kniven dybt ind i samtlige superliga og 1. divisions klubber, da årsagen til det morads vi ser, skyldes de høje priser på rettighederne.

Jeg er møgtræt af det er så dyrt at se kampene, men det er et udtryk for at prisen for rettighederne måske er højere end produktet kan bære.

Besvar