Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af Brodernumsi » 30. jul 2025, 11:19

jonas386 skrev:
30. jul 2025, 11:14
DenSataniskeHest skrev:
30. jul 2025, 11:04
lucas er for langsom til kant i 4-3-3
Og har også mistet alt det der gjorde ham til en helt speciel fodboldspiller. Vi har set ham i 1. division. Det er ikke et eksperiment vi behøver prøve igen. Der er nok en grund til at superligaklubberne ikke kimer ham ned.
Du aner ikke en skid om, hvem der ringer til Lucas...

Sidst vi spillede 1. div, der vandt vi de fleste kampe.
Du glemmer ret tit, hvor AaB er henne som klub.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 30. jul 2025, 11:24

Efter MJ er videre mangler vi fart, når Kelvin John ikke er på banen har vi intet at true med i bagrummet, derfor synes jeg ikke Lucas er hvad vi har brug for.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 11:24

jonas386 skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Og har også mistet alt det der gjorde ham til en helt speciel fodboldspiller. Vi har set ham i 1. division. Det er ikke et eksperiment vi behøver prøve igen. Der er nok en grund til at superligaklubberne ikke kimer ham ned.
Du har ikke set megen Championship, kan jeg forstå.
Og det ved vi reelt ikke, om de gør. Men jeg må lige minde dig om, kan jeg se, at AaB ikke spiller superliga. Faktisk spiller AaB 1.division, hvor AaB indtager en 8. plads med 1 point efter de to første kampe. Godt nok mod giganter som Kolding og Hillerød, men alligevel.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2025, 11:26

Brodernumsi skrev:
30. jul 2025, 11:19
jonas386 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Han havde 6 kampe med mere end 60 minutter, ikke ligefrem en bærende profil. Når han endelig var på banen sænkede han spillet og lavede ukarakterisktisk mange fejl.

Og jeg glemmer absolut ingenting, men jeg har set Lucas på 1. divisionsniveau, og jeg har ingen grund til at tro han kan gøre en forskel. Tværtimod lugter det mere af en Hamren, Kusk eller Helenius situation, hvor han tager en sidste dans i klubben og gør mere skade på sit eftermæle end gavn.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 11:26

Jamen, så hent to kanter, og hent Lucas til den centrale midt, hvor han kan spille med Bommeren og Håpnes.

Nå nej, vi har jo hentet stjernen Børsting. Det kan jeg godt se, er meget bedre.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 30. jul 2025, 11:28

Ja tak til Lucas.
100 gange hellere ham på en 8'er end Frederik Børsting eller Andreas Maarup.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2025, 11:28

R Rosenberg skrev:
30. jul 2025, 11:24
jonas386 skrev:
DenSataniskeHest skrev:
Du har ikke set megen Championship, kan jeg forstå.
Og det ved vi reelt ikke, om de gør. Men jeg må lige minde dig om, kan jeg se, at AaB ikke spiller superliga. Faktisk spiller AaB 1.division, hvor AaB indtager en 8. plads med 1 point efter de to første kampe. Godt nok mod giganter som Kolding og Hillerød, men alligevel.
Ja, det er derfor jeg skriver vi har set ham i 1. division. I sin anden sæson i QPR har han mest været indskifter, og havde en lang periode hvor han slet ikke blev udtaget til holdet. Du har måske set ham meget i England?

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 30. jul 2025, 11:34

jonas386 skrev:
30. jul 2025, 11:26
Brodernumsi skrev:
jonas386 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Han havde 6 kampe med mere end 60 minutter, ikke ligefrem en bærende profil. Når han endelig var på banen sænkede han spillet og lavede ukarakterisktisk mange fejl.

Og jeg glemmer absolut ingenting, men jeg har set Lucas på 1. divisionsniveau, og jeg har ingen grund til at tro han kan gøre en forskel. Tværtimod lugter det mere af en Hamren, Kusk eller Helenius situation, hvor han tager en sidste dans i klubben og gør mere skade på sit eftermæle end gavn.
Lucas sidste tid i AaB handlede udelukkende om hvordan man kunne komme af med ham. Hans løn var alt alt for højt, 3 gange det vi betaler maximalt nu her.

Han blev spillet på den centrale midtbane, og alle ved at Lucas er en offensiv playmaker der er dygtig til at læse spillet. At han blev brugt som balancespiller i AaB, var en del af en agenda om at få ham ud.

I QPR har Lucas været god, men konkurrencen og skader sendte ham på bænken. Det er tilgengæld rigtig mange kampe hvor han er kommet ind fra bænken og har gjort en forskel og har været afgørende på de offensive pladser. Om Lucas skal tilbage til AaB? Nok ikke, for så skal han gå markant ned i løn fra de kontrakter han har haft senest. Der er ingen tvivl om at Lucas er god nok til at hjælpe AaB, jeg ville starte ham over Ross any day of the week.

Sebastian Koch: Spændende. Stor gut, 17 kampe 5 mål og 3 assisst, det er hvertfald bedre end hvad Ross biddrager med offensivt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2025, 11:35

Romantikeren i mig har jo lyst til at se Lucas komme hjem og lykkes i AaB. Jeg har det nok også sådan, at han er en upgrade ifht. hvad vi ellers har.
Der er også en side i mig der var voldsomt træt af Lucas sidst da jeg syntes han virkede som en elendig anfører med for stor en status i klubben til tider.

Så var der noget sportsligt der ikke var særligt godt efter, at han kom retur fra den sidste store skade.
I den forbindelse skal man huske, at det tager næsten lige så lang tid som den tid spilleren har været skadet at genfinde niveau ovenpå en alvorlig skade og i hele den periode blev Lucas forceret ind på et dysfunktionelt hold og skulle samtidig pludselig ligge og spille central midtbane som han aldrig rigtigt har gjort før og genopfinde sig selv som spiller.

Den store ubekendte med Lucas er hvad hans nuværende tilstand reelt er og om han har præsteret at tilpasse sig til, at han er en anden spiller i dag end da han var bedst. Derudover så er der noget fitness ifht. hvor mange kampe vi får på en sæson. Jeg synes generelt bare ikke man skal have meget skadesplagede spillere da man bare står og mangler nogle kompetencer i for lang tid. Den der med "Jamen så får du noget virkelig godt 10 kampe af sæsonen som du ikke ellers kunne få" den har jeg aldrig rigtig købt fordi der jo mangler noget resten af tiden. Det her med fitte spillere var i øvrigt også noget John Møller snakkede om i podcasten med Troels Bech så jeg tror godt Lucas kunne fejle et par bokse der. Og til sidst hvad er Lucas egentlig i dag? Er han kant, central midt, 10'er eller hvad er han? Jeg ser ham som for langsom til en kant og vi spiller ikke med en 10'er.
RAUS RAUS SSE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 30. jul 2025, 11:40

bonanza skrev:
30. jul 2025, 11:34
jonas386 skrev:
Brodernumsi skrev:
jonas386 skrev:
DenSataniskeHest skrev:

Lucas sidste tid i AaB handlede udelukkende om hvordan man kunne komme af med ham. Hans løn var alt alt for højt, 3 gange det vi betaler maximalt nu her.

Han blev spillet på den centrale midtbane, og alle ved at Lucas er en offensiv playmaker der er dygtig til at læse spillet. At han blev brugt som balancespiller i AaB, var en del af en agenda om at få ham ud.

I QPR har Lucas været god, men konkurrencen og skader sendte ham på bænken. Det er tilgengæld rigtig mange kampe hvor han er kommet ind fra bænken og har gjort en forskel og har været afgørende på de offensive pladser. Om Lucas skal tilbage til AaB? Nok ikke, for så skal han gå markant ned i løn fra de kontrakter han har haft senest. Der er ingen tvivl om at Lucas er god nok til at hjælpe AaB, jeg ville starte ham over Ross any day of the week.
Han var også dårlig i superligaen før det, og det er ikke rollefordelingen der fjerner førstegangsberøringerne eller resulterer i upræcise og vattede afleveringer, afslutninger der dårligt når ind til målet eller den pludseligt manglende evne til at sætte en mand på selv divisionsniveau.

Lucas er en af de bedste spillere der nogensinde har trukket en AaB trøje over hovedet, men skaderne har bare fjernet det der gjorde ham speciel.

Det lyder i øvrigt som den opskrift vi har brændt fingrene på så mange gange tidligere. Jeg forstår ikke appellen - og da slet ikke som kant eller 8'er.

Og selvfølgelig er der tvivl om han er god nok. Det sidste vi har set fra ham indikerer, at det er han ikke

Ift. Lønnen er drt måske et skridt ned ift hvad han har været vant til, men det er jo også et spørgsmål om alternativerne. Hvis alternativet er nul kroner og arbejdsløshed kan de fleste godt gå lidt ned i løn.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 30. jul 2025, 11:45

Lucas er en no brainer. Især med vores ubegrænsede midler. Helenius og Lucas er vel tilsammen gode for minimum 10-11 kampe på en sæson og så er der masser af herlig AaB-DNA i dem. Også har vi endda ikke berørt fremtidsudsigterne mht. videresalg og det bombekrater de vil tilføre det forjættede land Superligaen. Watch out!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. jul 2025, 11:58

R Rosenberg skrev:
Jamen, så hent to kanter, og hent Lucas til den centrale midt, hvor han kan spille med Bommeren og Håpnes.

Nå nej, vi har jo hentet stjernen Børsting. Det kan jeg godt se, er meget bedre.
Med højers tilgang skal vi istedet for højt pres og direkte hovedløst spil uden plan være mere i boldbesiddelse
Og der passer Lucas perfekt ind på en 8 er
Der er ikke bedre spiller i 1. Div til at fordele bolden
Men jeg siger det bare 4-2-3-1 med Lucas som 10 er

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. jul 2025, 12:04

baresi skrev:
30. jul 2025, 11:58
R Rosenberg skrev:

Med højers tilgang skal vi istedet for højt pres og direkte hovedløst spil uden plan være mere i boldbesiddelse
Jo mere jeg tænker over det med Lucas jo mere hul i hovedet synes jeg det er. Det er en dyr lotto kupon på en spiller vi ikke kan være sikker på flro alvor kan genfinde sit niveau eller holde sig skadesfri. Jeg synes det er for risky.
RAUS RAUS SSE!

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 30. jul 2025, 12:08

Jakobsen skrev:
30. jul 2025, 12:04
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:

Jo mere jeg tænker over det med Lucas jo mere hul i hovedet synes jeg det er. Det er en dyr lotto kupon på en spiller vi ikke kan være sikker på flro alvor kan genfinde sit niveau eller holde sig skadesfri. Jeg synes det er for risky.
Altså dyr
Der er jo et budget som de forholder sig til og passer han ind i det kan han jo aldrig blive for dyr
De sidste 2-3- vinduer er der hentet et hav af kuponer uden lotto chance overhovedet bare skrald
Lucas kommer fra Championship så kan han nok også klare en dansk 1. Div

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 30. jul 2025, 12:14

baresi skrev:
30. jul 2025, 12:08
Jakobsen skrev:
30. jul 2025, 12:04
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:

Altså dyr
Der er jo et budget som de forholder sig til og passer han ind i det kan han jo aldrig blive for dyr
De sidste 2-3- vinduer er der hentet et hav af kuponer uden lotto chance overhovedet bare skrald
Lucas kommer fra Championship så kan han nok også klare en dansk 1. Div
Det skulle ikke undre mig, hvis Højer har et ønske om at hente Lucas, hvis vi skal til at spille dbu-baseret pladderromantisk og skabelonskåret fodbold.
Har intet imod Højer som person, men hvis han minder om hjulmand, wieghorst med sin spillestil, så får jeg en depression. Jeg er bare bekymret indtil jeg bliver modbevist. :S

Rolf Engels
2. div
2. div
Favoritspiller: Otoa

Indlæg af Rolf Engels » 30. jul 2025, 12:27

Jeg tror ikke I behøver at diskutere om hvorvidt Lucas Andersen er dygtig nok. Tænker ikke han bliver aktuel. Husker ikke hvor, men Ydesen skrev på et tidspunkt, at så længe SSE var inde over var Lucas ikke aktuel.
Tror han brændte sig ret kraftigt på dem

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 30. jul 2025, 12:41

Rolf Engels skrev:
30. jul 2025, 12:27
Jeg tror ikke I behøver at diskutere om hvorvidt Lucas Andersen er dygtig nok. Tænker ikke han bliver aktuel. Husker ikke hvor, men Ydesen skrev på et tidspunkt, at så længe SSE var inde over var Lucas ikke aktuel.
Tror han brændte sig ret kraftigt på dem
og vi brændte os ret kraftigt på Lucas der også

jeg har aldrig set en anfører der så kraftigt viste at han ikke gad 1 div…. han var en skændsel i flere kampe og kunne lære noget af f.eks widell som kom med en helt helt anden indstilling.

widell fik bare ikke en top-top løn
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 30. jul 2025, 12:50

Jeg synes det er decideret uværdigt at kalde Lucas Andersen for en skændsel.

Alt andet var en skændsel i hans sidste tid i klubben. Lucas ville gå direkte ind på AaBs nuværende hold og være en profil. Han har lige bevist i championship, at alt det I skriver om hans fart og bortfaldne evner er det pureste opspind.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. jul 2025, 13:11

Altså, man fatter tæt på ingenting, grænsende til det debil, hvis man kritiserer Lucas' indstilling i AaB. Den fejlede intet.

Det gjorde niveauet derimod. Men det var jo også på et fuldstændig desillusioneret hold, hvor alle var i en nærmest kronisk choktilstand. Og der var forventning bare fra fans, spillere og alle andre, at Lucas skulle bære det hele som kaptajn og spiller.

Lucas er ikke kaptajn, Lucas er ikke typen, der kan bære ansvaret og være lederen, der skal gå forrest. Lucas er derimod typen, der skal være "Mr. Ordinary", som via den frihed formår at gøre det ekstraordinære.
Det var også derfor, han præsterede så desto meget bedre i QPR end i AaB.

Jeg bandede også ofte Lucas ad helvede til sidst. Men i bagklogskabens ulidelige lys kan jeg også sagtens se, hvilke mentale faktorer, der var på spil, og som var medvirkende til at gøre Lucas ringe.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 30. jul 2025, 13:14

bonanza skrev:
30. jul 2025, 12:50
Jeg synes det er decideret uværdigt at kalde Lucas Andersen for en skændsel.
jeg kalder hans sidste periode en skændsel. Hvis man ikke for 3 mio. om året gider spille på et hold man selv har været med til at spille ned

han havde alt for mange dårlige kampe hvor han manglede overskud
og hans rolle var ikke meget anderledes end tidligere.
hjertet i nord :aabfan:

Besvar