Sports excellence 22

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Sports excellence 22

Indlæg af Jakobsen » 5. aug 2025, 23:25

Pontoppi skrev:
5. aug 2025, 23:15
Kasper skrev:
5. aug 2025, 22:26
Fordi de gamle kunstgræs baner var for dårlige for professionelle fodboldspillere.
De nye baner har SSE22 eller den professionelle afdeling ikke noget med at gøre.
Det er AaB 1885, DBU og Aalborg Kommune.
Renoveringen af det gamle klubhus herunder faciliteter til akademispillerne har heller ikke noget med SSE22 eller den professionelle afdeling at gøre.
passer ikke
en privatperson har ydet et kæmpe bidrag og finansieret det meste af den som baresi rigtig skrev - det skriver amatør afdelingen også selv om men det fremgår af regnskabet at AaB af 1885 har lånt 3 mio. kr af AaB til delvis finansiering af kunstgræsbane som led i investeringerne i akademi
så er det dig eller regnskabet i en børsnoteret virksomhed der tager fejl ?! :thumbsup:
desuden at 1885 søger finansiering for at få hybridbane og har fundet nogle af pengene vidst nok ved at allokerer nogle af midlerne fra AaB

kommunen har intet med den bane at gøre men til gengæld med investeringer i klubhuset som man er ved at lægge plan for.
ved at falling deltog på udvalgsmøde for få måneder tilbage for at redegøre for en strategi for ombygning og hvad lok. skal indeholde….det er ganske rigtigt 1885s projekt og skal bygge på de småinvesteringer man har lavet de sidste 5 7 år med hjælp fra AaB
Nej!
Langt de fleste penge til denne investering er løftet af AaB af 1885 og kommunen. AaB A/S's bidrag er minimalt og er en dråbe i vandet ifht. alle de penge der er forsvundet.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... le/4764911

Og ærligtalt du kommer her med en helt ny profil og er den store SSE aspotel. Den er sgu for tyk til, at nogen vil tage dig seriøst. Jeg ved ikke hvem du er og om er fra ledelsen eller ejerskabet, men dit forsøg på at påvirke debatten fejler på eklatant vis.
RAUS RAUS SSE!

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 5. aug 2025, 23:36

Jakobsen skrev:
5. aug 2025, 23:25
AaB A/S's bidrag er minimalt og er en dråbe i vandet ifht. alle de penge der er forsvundet.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... le/4764911
nej det står både i regnskab og årbog. kunstgræsbanen er primært finansieret af en privatperson og 1885 har lånt 3 mio kr af AaB sidste år til delvis finansiering
derfor bliver hybrid bane næste step….

bygningerne er en anden sag og med i. Budgetforlig så vidt jeg husker
derfor falling var inde og præsentere status på arb….

jeg vil godt frabede mig de her konspirations teorier !!! … hvad fanden er det for et debat klima ?!?!

penge der er forsvundet :@

læs regnskaberne i stedet for at sidde og påstå at nogen gemmer på 100 mio
det er useriøst men siger lidt om modstanden
hjertet i nord :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 09:30

Okay, så lad os sige, at VfB Peters A/S har lånt 1885 3 mio til ny kunstgræsbane, som dog i øvrigt mestendels er finansieret af donation udefra. Klubhuset betales af skatteyderne.

Men dersom et lån vel ikke rigtig kan kategoriseres som en investering, da de jo tilbageføres, står vi stadig med de store spørgsmål: Hvad er det for investeringer i akademi og infrastruktur, tysken har investeret i, som det så ofte lyder fra både AaB samt de få apologeter?

Det er jo interessant for alle med relation til AaB at finde ud af, hvad fanden det er, de bruger penge på i det samlede billede, når nu der ikke er spillere, klubhus eller kunstgræs.
Herunder ikke blot almindelige matchday-indtægter, tv-penge og alt det, der normalt hører med.

Indtil videre er der vel:
Kontantbeløb til spillere, de har presset ud.
Øget tilgang af personale. Hvor meget er det?
Andet?
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2025, 10:53

Vi skal jo starte - måske allerede år 2022 - hvad er forskellen på indtægter og udgifter for AaB inden transferindtægter?

Jeg tror, at det er langt større de senere år, og det er derfor at en neddrosling af udgifter samtidig med store salg kommer til at virke absurd, men virkelighed for alle klubber uanset ejerskab.

Af nutidig sammenligning er det, at Brøndby sælger Kvistgården, men fastholder underskud på 60-100 mio kr.(og de allerede havde solgt Suzuki i samme regnskabsår). Selvfølgelig køber de nok dyrere spillere end os, men hvis to salg af spillere på hver 60 mio kr.(forlydende) ikke kan udløse andet end minus 60 mio kr. - det kan selv AaB gøre bedre endda med en nedrykning oveni.

Så kommer der en masse muligheder for ansætte andre folk med finere CV(f.eks. p-licens, som kræver højere løn) istedet for blot at ansætte 10 andre. Det er ikke ulig skolerne, hvor uddannede personale ikke overraskende nok er dyrere i drift end en bumset gymnasiestudent.

Silkeborg har jo heller ikke bare skaleret voldsomt op, trods en del gode salg igennem mange år. Det tyder også på, at det er meget risikabelt at forpligtige sig til et lønmæssig niveau over det nuværende. Og FCN har jo et af de største lønudgiftsbudgetter, men det bliver jo brugt på folk omkring holdet og ikke på enkelte spillere.

Så jeg tror det eneste, som kan undre og formentlig er meget logisk er, at når vi endelig sælger godt efter tiår med dårlige sælgere, så synes vi at stå ringere end da vi solgte dårligere.
- FlæskeFrank

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 6. aug 2025, 11:20

R Rosenberg skrev:
6. aug 2025, 09:30
Okay, så lad os sige, at VfB Peters A/S har lånt 1885 3 mio til ny kunstgræsbane, som dog i øvrigt mestendels er finansieret af donation udefra. Klubhuset betales af skatteyderne.

Men dersom et lån vel ikke rigtig kan kategoriseres som en investering, da de jo tilbageføres, står vi stadig med de store spørgsmål: Hvad er det for investeringer i akademi og infrastruktur, tysken har investeret i, som det så ofte lyder fra både AaB samt de få apologeter?

Det er jo interessant for alle med relation til AaB at finde ud af, hvad fanden det er, de bruger penge på i det samlede billede, når nu der ikke er spillere, klubhus eller kunstgræs.
Herunder ikke blot almindelige matchday-indtægter, tv-penge og alt det, der normalt hører med.

Andet?
Ja, det er netop interessant at få et samlet overblik over, hvad der er op og ned i forhold til økonomi og regnskab. Det tænker jeg, at det er for stort set alle med et tilhørsforhold til AaB, hvad enten man er stemt på den ene eller anden side i forhold til ejerne og bestyrelsen. Jeg er kritisk i forhold til SSE22 og den tidligere sportslige ledelse, men jeg vil gerne være det på et oplyst grundlag, og jeg ser AaB's nuværende situation som et resultat af langt flere (komplicerede) forhold end SSE22's ejerskab og kontrol af klubben. I øvrigt har jeg også en ide om, at nogle af de tiltag, som er taget af SSE22 kan have været af den gode slags. Men det er så her, at jeg mangler konkret viden, fx. er det ikke nok, at jeg kan læse i Årbogen for 24, at Tuxen Bull nævner investeringer i infrastruktur, førsteholdet og akademiet. Men det kan være, at jeg må bide i det sure æble og læse regnskabet, blot tvivler jeg på, at det alene giver et klart billede. Jeg ved ikke, hvem "apologeterne" er? I hvert fald oplever jeg ikke rigtig nogle, som fuldtonet erklærer sig enig i SSE22's måde at varetage ledelsen af klubben. Men jeg tænker godt, at man kan være kritisk og stadig anlægge et nuanceret billede, eller forsøge på det i det mindste.

Fodbold er følelser, også for mig. Jeg er kommet på Aalborg Stadion og af og til på Hornevej siden slut 70'erne, og jeg ser også gerne vores klub på lokale hænder. Men jeg tror ikke på, at løsningen er, at drive nuværende ejere ud, uden at der står (kapital) stærke folk (med en plan) klar til at tage over. Indtil da, så synes jeg faktisk, at de senere tiltag i klubben virker som en styrkelse af den sportslige sektor, og det glæder mig. Der skal være plads til at ytre sig, ikke mindst med kritik, og jeg finder det også under al kritik, at man censurerer bannere og ytringer på stadion. Det er en klar fejl af ledelsen, SSE22, og er kun med til at forstærke et fjendebillede. Måske er det et udtryk for forskel i kultur, det ved jeg ikke, men SSE22 gør ikke sig selv nogle tjenester ved den censur, ligesom de alvorligt fejlbedømte situationen, da de ikke mødte frem til sæsonens afgørende kampe og var synlige i Aalborg og på stadion. Med andre ord, så forstår jeg vreden og var/er også selv forbandet over situationen, men jeg kan bare ikke bruge fjendebilleder og et alt for anstrengt debatmiljø herinde til noget. Jeg kan godt både være vred på SSE22's dårlige rekruttering (undervurdering af den sportslige udfordring) og samtidig anerkende andre tiltag, fx. langsigtet strategi og at vi nu får solgt vores spillere til fornuftige beløb. Lige nu interesserer jeg mig for, om klubben er på rette vej, både sportsligt og økonomisk, og så har jeg valgt at fokusere mindre på, at SSE22 stadig er majoritetsejere. Men det gør mig ikke til apologet eller hårdnakket forsvarer af SSE22. At andre så vil føre kampagne med det erklærede mål at få SSE22 ud af klubben, det synes jeg er helt okay og vel nærmest en grundlovssikret ret. Det gælder sådan set også herinde på debatsiden, når bare det ikke resulterer i, at man ikke kan indtage andre positioner end sort/hvid. Der skal være plads til at tale lige ud af posen og sige tingene på dansk eller nordjysk, men lige nu nærmer vi os et debatklima, hvor brugere (og deres motiver) bliver latterliggjort og mistænkeliggjort, hvis de omtaler SSE22 tiltag eller tiltag iværksat under deres ledelse, som positive. Det må vi kunne gøre bedre.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 12:49

Raptorr skrev:
6. aug 2025, 11:20
Der skal være plads til at ytre sig, ikke mindst med kritik, og jeg finder det også under al kritik, at man censurerer bannere og ytringer på stadion.
vi kan sagtens diskuterer om det er klogt men det er i overenstemmelse med de fælles regler klubberne i divisionsforeningen har besluttet og både sif og ob har gjort det samme indenfor det seneste år med henvisning til punktet om bannere med nedsættende eller nedladende tale

hvis nogen havde lavet et banner med at gaardes mor var en luder så tror jeg også der var faldet brænde ned til næste kamp

det bliver ikke mere acceptabelt af at dem i centrum har en anden nationalitet end dansk sådan fungerer reglerne altså ikke…

og der er mange for tilfælde på stadion - hvor kritik af klubben ikke var tilladt også under den tidliger sikkerhed-chef

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 6. aug 2025, 12:53

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 12:49
Raptorr skrev:
Der skal være plads til at ytre sig, ikke mindst med kritik, og jeg finder det også under al kritik, at man censurerer bannere og ytringer på stadion.
vi kan sagtens diskuterer om det er klogt men det er i overenstemmelse med de fælles regler klubberne i divisionsforeningen har besluttet og både sif og ob har gjort det samme indenfor det seneste år med henvisning til punktet om bannere med nedsættende eller nedladende tale

hvis nogen havde lavet et banner med at gaardes mor var en luder så tror jeg også der var faldet brænde ned til næste kamp

det bliver ikke mere acceptabelt af at dem i centrum har en anden nationalitet end dansk sådan fungerer reglerne altså ikke…

og der er mange for tilfælde på stadion - hvor kritik af klubben ikke var tilladt også under den tidliger sikkerhed-chef
Øhh... Det der stod på banneret var "Vi stopper ikke før SSE22 er helt ude!" ... Hvordan kan det være nedladende? Det minder om ren censur fordi SSE22 ikke vil have kritik.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 12:56

haghdk skrev:
6. aug 2025, 12:53
Øhh... Det der stod på banneret var "Vi stopper ikke før SSE22 er helt ude!" ... Hvordan kan det være nedladende? Det minder om ren censur fordi SSE22 ikke vil have kritik.
men enkelte af bannerne i Lyngby var langt over stregen og mon ikke sikkerhedschefen har ville straffe det….
det gør man så i først kommende hjemmekamp

bannerne i odense og silkeborg var lige så milde og blev heller ikke tilladt med hen visning til divisionsforeningens regler

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 13:17

Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:

Andet?
Ja, det er netop interessant at få et samlet overblik over, hvad der er op og ned i forhold til økonomi og regnskab. Det tænker jeg, at det er for stort set alle med et tilhørsforhold til AaB, hvad enten man er stemt på den ene eller anden side i forhold til ejerne og bestyrelsen. Jeg er kritisk i forhold til SSE22 og den tidligere sportslige ledelse, men jeg vil gerne være det på et oplyst grundlag, og jeg ser AaB's nuværende situation som et resultat af langt flere (komplicerede) forhold end SSE22's ejerskab og kontrol af klubben. I øvrigt har jeg også en ide om, at nogle af de tiltag, som er taget af SSE22 kan have været af den gode slags. Men det er så her, at jeg mangler konkret viden, fx. er det ikke nok, at jeg kan læse i Årbogen for 24, at Tuxen Bull nævner investeringer i infrastruktur, førsteholdet og akademiet. Men det kan være, at jeg må bide i det sure æble og læse regnskabet, blot tvivler jeg på, at det alene giver et klart billede. Jeg ved ikke, hvem "apologeterne" er? I hvert fald oplever jeg ikke rigtig nogle, som fuldtonet erklærer sig enig i SSE22's måde at varetage ledelsen af klubben. Men jeg tænker godt, at man kan være kritisk og stadig anlægge et nuanceret billede, eller forsøge på det i det mindste.

Fodbold er følelser, også for mig. Jeg er kommet på Aalborg Stadion og af og til på Hornevej siden slut 70'erne, og jeg ser også gerne vores klub på lokale hænder. Men jeg tror ikke på, at løsningen er, at drive nuværende ejere ud, uden at der står (kapital) stærke folk (med en plan) klar til at tage over. Indtil da, så synes jeg faktisk, at de senere tiltag i klubben virker som en styrkelse af den sportslige sektor, og det glæder mig. Der skal være plads til at ytre sig, ikke mindst med kritik, og jeg finder det også under al kritik, at man censurerer bannere og ytringer på stadion. Det er en klar fejl af ledelsen, SSE22, og er kun med til at forstærke et fjendebillede. Måske er det et udtryk for forskel i kultur, det ved jeg ikke, men SSE22 gør ikke sig selv nogle tjenester ved den censur, ligesom de alvorligt fejlbedømte situationen, da de ikke mødte frem til sæsonens afgørende kampe og var synlige i Aalborg og på stadion. Med andre ord, så forstår jeg vreden og var/er også selv forbandet over situationen, men jeg kan bare ikke bruge fjendebilleder og et alt for anstrengt debatmiljø herinde til noget. Jeg kan godt både være vred på SSE22's dårlige rekruttering (undervurdering af den sportslige udfordring) og samtidig anerkende andre tiltag, fx. langsigtet strategi og at vi nu får solgt vores spillere til fornuftige beløb. Lige nu interesserer jeg mig for, om klubben er på rette vej, både sportsligt og økonomisk, og så har jeg valgt at fokusere mindre på, at SSE22 stadig er majoritetsejere. Men det gør mig ikke til apologet eller hårdnakket forsvarer af SSE22. At andre så vil føre kampagne med det erklærede mål at få SSE22 ud af klubben, det synes jeg er helt okay og vel nærmest en grundlovssikret ret. Det gælder sådan set også herinde på debatsiden, når bare det ikke resulterer i, at man ikke kan indtage andre positioner end sort/hvid. Der skal være plads til at tale lige ud af posen og sige tingene på dansk eller nordjysk, men lige nu nærmer vi os et debatklima, hvor brugere (og deres motiver) bliver latterliggjort og mistænkeliggjort, hvis de omtaler SSE22 tiltag eller tiltag iværksat under deres ledelse, som positive. Det må vi kunne gøre bedre.
Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen som helst positive ting under SSE22. Ingen. Og kunne jeg alligevel finde et par stykker, hvilket jeg som sagt ikke kan, ville de aldrig nogensinde opveje alt det lort, de har lavet. Imagemæssigt, sportsligt og etisk.
De har ladet hånt om Nordjyllands fodboldflagskib, de har smadret klubbens muligheder for at spille superliga, endsige rykke op igen, de har skabt det ringeste hold, jeg nogensinde har set på stadion i Aalborg (siden start-90'erne), de har opført sig usmageligt over for spillere, heraf flere koryfæer, der for mange af os er en central del af AaB's historie.
De har hentet de ringeste spillere, jeg nogensinde har set i superligaen. Det er ren Klaus-Dieter.
Økonomisk er intet ændret heller. Det er jo, efter 2,5 år i deres varetægt stadig en rodebutik, der er stadig ikke styr på noget som helst ift indtjening. Sponsorer hænger i tynde tråde, én af vores største ville endog have et møde med dem for at bevare deres sponsorat.
De har en af de største fanbaser i landet på nakken, og dem er de nu begyndt at censurere.
Man har ansat to trænere, som har NUL erfaring med voksen-bold. Herefter ansætter man så endelig én, der har, som man så fyrer efter 5 kampe, fordi han ikke vil stå ret og gøre, som Varer Peter siger.
Og så kommer forsvaret med, at ja ja, men akademiet har de jo oprustet voldsomt. Hvor? Altså, at man fyrede akademi chefen, som åbenbart er god nok til at blive sportschef i Lidt Jylland? At u19-træneren er skredet? Og andre. Hvor?

Jeg KAN ikke se, hvor AaB er ændret til det bedre under deres regime. Og jeg var endda kæmpe fanboy i begyndelse, fordi det var så pisse nødvendigt, at man sadlede totalt om. Og som Niels David faldt jeg nok også for deres sweet talking.

Jeg er med på, at de ikke bare kan få sparket. At nogen er nødt til at samle resterne op.
Og det er så bare der, jeg håber, at nogle lokale folk vil gøre det af naiv kærlighed (eller fordi de trods alt kan se potentialet), og at Vater Peters ikke kræver en ublu pris for et håndværkertilbud, han og hans tropper har smadret til ukendelighed.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:26

R Rosenberg skrev:
6. aug 2025, 13:17

Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen som helst positive ting under SSE22. Ingen.
du har vist heller aldrig ledt

jeg siger bare lige så mange transferindtægter på 1,5 år som vi normalt får ind på 7-8 år hvilket siger alt om hvor dårlige vi har været

det er alfa omega for AaBs fremtid at det er sket og lad os nu håbe det kan lokke lokale med pondus til i stedet for de idioter der har drevet klubben elendigt i snart tre årtier

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 6. aug 2025, 13:31

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:26
R Rosenberg skrev:

Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen som helst positive ting under SSE22. Ingen.

jeg siger bare lige så mange transferindtægter på 1,5 år som vi normalt får ind på 7-8 år hvilket siger alt om hvor dårlige vi har været

det er alfa omega for AaBs fremtid at det er sket og lad os nu håbe det kan lokke lokale med pondus til i stedet for de idioter der har drevet klubben elendigt i snart tre årtier
I betragtning af hvor ny du er herinde, og hvordan du piver over "tonen" herinde, så er du eddermame godt nok fremme i skoen over for andre brugere.

Samtidig har du fra dag 1 kun skrevet om tidligere ledelses dårligdomme, i samtlige tråde du kan komme afsted med det, uagtet at det intet havde med debatten i den givne tråd at gøre.

Måske er det på tide at se bare en smule indad på egen debatstil og konstante fokusering på 20 år gamle hændelser?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 6. aug 2025, 13:36

Frygah skrev:
6. aug 2025, 13:31
Pontoppi skrev:
R Rosenberg skrev:

I betragtning af hvor ny du er herinde, og hvordan du piver over "tonen" herinde, så er du eddermame godt nok fremme i skoen over for andre brugere.

Samtidig har du fra dag 1 kun skrevet om tidligere ledelses dårligdomme, i samtlige tråde du kan komme afsted med det, uagtet at det intet havde med debatten i den givne tråd at gøre.

Måske er det på tide at se bare en smule indad på egen debatstil og konstante fokusering på 20 år gamle hændelser?
Billede

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:39

Frygah skrev:
fordi folk vil have lokale ejere for enhver pris uden at forstå at det er lokale ejere der er skyld i vi er endt i et sort hul

hvorfor diskutere ingen HVAD der skal til for at vi kommer tilbage?! det er langt mere interessant end hvem

hvis ikke man lære af sine fejl så gentager man dem. det er derfor jeg gør opmærksom på at fortiden er fuld af fejl som man skal være sikker på at en eventuel ny ledelse ikke gentager….

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 13:48

Pontoppi skrev:
R Rosenberg skrev:

Jo, grundigt. Uden svar. Men du kan måske give svar i stedet for dine mindrebemidlede formuleringer og åndsdecimerede kommentarer?

Ja, AaB har været kronisk ringe til at sælge spillere. Men nu er jeg dog slet ikke så sikker på, at andre end tyskerne ikke kunne få 20 mio for Jørgensen, 30 for Widell osv. Markedet er også pænt noget andet nu end for bare få år siden.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold

Indlæg af haghdk » 6. aug 2025, 13:55

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:39
Frygah skrev:
fordi folk vil have lokale ejere for enhver pris uden at forstå at det er lokale ejere der er skyld i vi er endt i et sort hul

hvorfor diskutere ingen HVAD der skal til for at vi kommer tilbage?! det er langt mere interessant end hvem

hvis ikke man lære af sine fejl så gentager man dem. det er derfor jeg gør opmærksom på at fortiden er fuld af fejl som man skal være sikker på at en eventuel ny ledelse ikke gentager….
Jeg vil ikke have lokale ejere for enhver pris. MEN det er tydeligt for enhver at et udenlandsk ejerskab dur ikke hvis ikke ejerne der kommer ind har nogen som helst respekt for den historie og kultur de også køber ind i når de køber klubben.

Og så har vi fået nogle ejere som mener at den rigtige måde, at gøre det på, er at spare stort set alt væk og så krydse fingre for at man kan blive succesfuld med gratis eller billigere spillere fundet i de europæiske smådivisioner.

Jeg mener, at for at vi kan komme tilbage, så kræver det den store investering på trup og løn - og akademi - og så bygge op på den måde, kombinereret med de rigtige fodboldkompetencer. Fodbold på det helt høje niveau er svinedyrt - så hvis man vil være med der, må man være villig til at investere det det kræver.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 13:59

R Rosenberg skrev:
6. aug 2025, 13:48
Ja, AaB har været kronisk ringe til at sælge spillere. Men nu er jeg dog slet ikke så sikker på, at andre end tyskerne ikke kunne få 20 mio for Jørgensen, 30 for Widell osv. Markedet er også pænt noget andet nu end for bare få år siden.
der er ikke mange andre nedrykkere der har solgt for +75 mio på et år og selv i skandinavien er det flotte cifre
sammenlign selv på transfer markt

netop transfer indtægter er SÅ vigtige som vores primær indtægts kilde

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 14:06

haghdk skrev:
6. aug 2025, 13:55

Jeg mener, at for at vi kan komme tilbage, så kræver det den store investering på trup og løn - og akademi - og så bygge op på den måde, kombinereret med de rigtige fodboldkompetencer.
naivt og for at du får nogen med på den rejse SKAL du vise at du kan få ro på økonomien
du gentager jo bare bælum ‘lad os bruge 30 mio mere end vi har på spillertrup og håbe på at vi kan sælge nogle spillere’
den taktik er fejlet og den har de lokale investorer sagt nej til

eneste løsning er at sælge spillere…. dyrt

der skal pengene til vækst komme fra

jeg tror ikke nogen fatter hvor meget det har skadet tilliden fra lokale penge mænd at AaB i 20 år har lavet kapital udvidelse på kapital udvidelse og gentaget den ene dumme beslutning efter den anden for så at be om flere penge….

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. aug 2025, 14:13

Pontoppi skrev:
6. aug 2025, 13:59
R Rosenberg skrev:
6. aug 2025, 13:48
der er ikke mange andre nedrykkere der har solgt for +75 mio på et år og selv i skandinavien er det flotte cifre
sammenlign selv på transfer markt

netop transfer indtægter er SÅ vigtige som vores primær indtægts kilde
Sgu da ikke, hvis man er på vej længere ned i dyndet som konsekvens. At kunne sælge spillere er ikke nogen kvalitet i sig selv.

Jeg har aldrig sagt, at det ikke er pæne salg. Jeg siger bare, at det udelukker jeg ikke, at andre også kunne få for dem i dagens marked. Davidsen er den eneste overraskende for mig af dem.

Kommer du med svar på de positive ting, som du hævder jeg ikke har ledt efter?
Ædruelighedens stemme

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 6. aug 2025, 15:28

R Rosenberg skrev:
Raptorr skrev:
R Rosenberg skrev:

Andet?

Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen som helst positive ting under SSE22. Ingen. Og kunne jeg alligevel finde et par stykker, hvilket jeg som sagt ikke kan, ville de aldrig nogensinde opveje alt det lort, de har lavet. Imagemæssigt, sportsligt og etisk.
De har ladet hånt om Nordjyllands fodboldflagskib, de har smadret klubbens muligheder for at spille superliga, endsige rykke op igen, de har skabt det ringeste hold, jeg nogensinde har set på stadion i Aalborg (siden start-90'erne), de har opført sig usmageligt over for spillere, heraf flere koryfæer, der for mange af os er en central del af AaB's historie.
De har hentet de ringeste spillere, jeg nogensinde har set i superligaen. Det er ren Klaus-Dieter.
Økonomisk er intet ændret heller. Det er jo, efter 2,5 år i deres varetægt stadig en rodebutik, der er stadig ikke styr på noget som helst ift indtjening. Sponsorer hænger i tynde tråde, én af vores største ville endog have et møde med dem for at bevare deres sponsorat.
De har en af de største fanbaser i landet på nakken, og dem er de nu begyndt at censurere.
Man har ansat to trænere, som har NUL erfaring med voksen-bold. Herefter ansætter man så endelig én, der har, som man så fyrer efter 5 kampe, fordi han ikke vil stå ret og gøre, som Varer Peter siger.
Og så kommer forsvaret med, at ja ja, men akademiet har de jo oprustet voldsomt. Hvor? Altså, at man fyrede akademi chefen, som åbenbart er god nok til at blive sportschef i Lidt Jylland? At u19-træneren er skredet? Og andre. Hvor?

Jeg KAN ikke se, hvor AaB er ændret til det bedre under deres regime. Og jeg var endda kæmpe fanboy i begyndelse, fordi det var så pisse nødvendigt, at man sadlede totalt om. Og som Niels David faldt jeg nok også for deres sweet talking.

Jeg er med på, at de ikke bare kan få sparket. At nogen er nødt til at samle resterne op.
Og det er så bare der, jeg håber, at nogle lokale folk vil gøre det af naiv kærlighed (eller fordi de trods alt kan se potentialet), og at Vater Peters ikke kræver en ublu pris for et håndværkertilbud, han og hans tropper har smadret til ukendelighed.
Jeg ser ikke alt så negativt, men jeg kan sagtens genkende dit budskab. Vi var i en situation, hvor vi skreg på folk med faglighed, som kunne sætte en ny kurs og lede AaB tilbage til top 5 i dansk fodbold. Vi blev lovet, at de kom med netop det, fodbold faglighed, og så står vi her i dag. For mig begyndte det at gå den forkerte vej, da Kappmeier trak sig som sportschef, uden dog at have alt for meget at ha' det i. Men nu bagefter, virker det klart, at James Gow i hvert fald ikke var opgaven voksen, og det er selvfølgelig et SSE22 ansvar. Så er vi tilbage ved, at de undervurderede opgaven, og i samme omgang tog de AaB's fanbase for givet (de var fraværende, da det brændte på) og udviste ikke respekt for den fanbase og det opland, som de selv havde omtalt som store aktiver, da de trådte til. Stor fejl. Det virker som om, at de stolede for meget på deres model, men den fodboldfaglighed, som vi var blevet lovet, den virkede fraværende.

Jeg kommer til at sætte mig ind i regnskaberne og det der ligger bag tallene (så godt jeg kan), for jeg har brug for at vide, hvad der op og ned med driften og økonomien. Men jeg mistænker, at AaB var i en miserabel tilstand mht. drift og indtægter/udgifter, da SSE22 kom ind, så der har været nogle huller, som skulle fyldes og ting der skulle rettes op. Jeg går ud fra, at det arbejde stadig pågår, og jeg husker, at Tuxen Boll i et interview mere end antydede, at det så skidt ud, og han havde ellers stået foran udfordringer af samme art før. Bare ikke lige så svære, som det han blev mødt med i AaB. Ansættelsen af ham sætter jeg på plussiden, ligesom vores salg af spillere er på et helt andet niveau. Hvis det er rigtigt, som Tuxen Boll flere gange har udtalt, at der er investeret i infrastruktur omkring 1. hold og Akademiet (kan meget vel være mere personale), så er det også et skridt i den rigtige retning. Men det skal opklares. Jeg har noteret mig, at jeg fejlagtigt troede, at kunstgræsbanen var en SSE22 udgift.

Jeg ved ikke, om det giver mening at håbe på, at SSE22 har lært af deres fejl, for jeg tror ikke længere på, at de har en fremtid i AaB. Og jeg tror ikke på, at de har evnerne og ydmygheden til at klinke skårene med fans'ene og byen. Men jeg tillader mig at sætte rekrutteringen af John Møller og Højer på plussiden. Det er selvfølgelig op til bevis, men det er i hvert fald mere ambitiøst end James Gow. I løbet af de næste uger, får vi så at se, hvor meget man vil lægge i at forstærke truppen. Ingen tvivl om, at bestyrelsen skylder noget der, og det tror jeg også John Møller og Steffen Højer har haft en samtale med bestyrelsen og direktøren om. Ellers tror jeg ikke, at de havde sagt ja til opgaven.

Pontoppi
Superliga
Superliga

Indlæg af Pontoppi » 6. aug 2025, 17:09

Raptorr skrev:
6. aug 2025, 15:28
Jeg har noteret mig, at jeg fejlagtigt troede, at kunstgræsbanen var en SSE22 udgift.
de har lånt moderklubben 3 mio. på markedsbilkår så jo, det er en sse udgift at der er fundet penge til forbedringer nu hvor en glad giver løste hoved parten af regningen….

jeg tror at de er røget med i puljen til ny hybridbane på anlægget som også er et 1885 projekt.

hvem husker ikke et af de pinligste øjeblikke i klubbens historie i 2012 da moderklubben måtte låne AaB 6 mio så de kunne betale løn til d 1 fordi banken smækkede kassen i og ingen investorer ville hjælpe længere…. med enorm risiko for AaB af 1885 til følge. skammeligt

Besvar