AaB - Hvidovre 22.08.2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4826
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Kristian » 23. aug 2025, 14:30

R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 09:34
Nitten skrev:
23. aug 2025, 09:30
Fantastisk kamp
Lad os håbe det får flere folk på stadion igen
4300 til fodbold i går 5300 til håndbold ????
Ja, det er vanærende.
Det er jo ikke mærkeligt.
Men hvornår har der sidst været så få på stadion. Det er meget lang tid siden.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2025, 14:39

Kristian skrev:
23. aug 2025, 14:30
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 09:34
Nitten skrev:
23. aug 2025, 09:30
Fantastisk kamp
Lad os håbe det får flere folk på stadion igen
4300 til fodbold i går 5300 til håndbold ????
Ja, det er vanærende.
Det er jo ikke mærkeligt.
Men hvornår har der sidst været så få på stadion. Det er meget lang tid siden.
Det er stadig vanærende.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2025, 14:40

AaBWanKenobi skrev:
23. aug 2025, 14:01
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:40


"Viborg, det er en håndbold klub"

The good old days, i dag er det lige omvendt :@ :thumbsdown:
Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Særligt håndboldstemningen ER bøvet, men efter næsten et år uden sejr på hjemmebane er det også som om, at nogle har glemt, at AaB jo rent faktisk er en del af underholdningsindustrien og ikke et sponsorbarn i Afrika.
Det er nærmest ‘haram’ at sige, men når produktet har været SÅ ringe over SÅ lang tid, og mange har muligheden for at se kampen “gratis” på et i forvejen betalt TV-abonnement, er det vel ikke underligt, at tilskuertallet er faldende.
Jo jo, der er mange grunde. Men stadig voldsomt krænkende, at flere nordjyder foretrækker klappepølser end Stadion.
Ædruelighedens stemme

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af haghdk » 23. aug 2025, 14:45

R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:40
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 09:34


Ja, det er vanærende.
"Viborg, det er en håndbold klub"

The good old days, i dag er det lige omvendt :@ :thumbsdown:
Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af R Rosenberg » 23. aug 2025, 15:19

haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:40


"Viborg, det er en håndbold klub"

The good old days, i dag er det lige omvendt :@ :thumbsdown:
Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Det tror jeg, du har ret i. Passion vs underholdning.
Ædruelighedens stemme

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af AlbertE » 23. aug 2025, 16:23

634 skrev:
23. aug 2025, 11:59
Jakobsen skrev:
23. aug 2025, 11:41
AlbertE skrev:
22. aug 2025, 20:42
le Cid skrev:
22. aug 2025, 20:40
Både kommentator og de livescore-sites, som jeg kender, siger stadig, at Ross scorede første mål.
AaB's egen app siger også Ross scorer første mål. jeg har kun set den en gang, og der ligner det for mig os at det er ross der scorer
Du kan være helt sikker på, at der ikke sidder nogen fra AaB og taster live scores i AaB appen. De får/køber stensikkert deres data fra en eller anden live score tjeneste ude i verden. TV billederne er lidt utaknemlig, men jeg synes at de bekræfter det var Helenius der retter den af. Kan dog godt se, hvorfor TV/livescore kan tage fejl.
På Stadion og på TV synes jeg det var og er tydeligt at Helenius scorer. Ross afleverer hellere og bedre end selv at score, den 10 tal på ryggen har ikke hjulpet ham.
Er det almindeligt at man ikke kan sende indlæg under kampen på Stadion ? jeg forsøgte men fik en besked om min IP adresse er banned.
Havde kun set den engang da jeg skrev det, efter at have set den efterfølgende kunne jeg godt se det var Helle's mål.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Patmand » 23. aug 2025, 19:16

Patmand skrev:
22. aug 2025, 20:02
Er der 4400 tilskuere i dag? Hvad gætter I på?
Det var ikke helt ved siden af.

Godt med en sikker sejr på hjemmebane. Forhåbenligt er det med til at løsne lidt op hos flere spillere. Med nogle forstærkninger og flere træninger med Højer, så begynder vi måske at spille noget hæderligt fodbold igen, for det har godt nok været på et lavt niveau i starten af denne sæson.

Det vil være dejligt med lidt optimisme igen.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af bonanza » 23. aug 2025, 23:20

troelsh skrev:
23. aug 2025, 12:46
bonanza skrev:
23. aug 2025, 12:28
Jakobsen skrev:
23. aug 2025, 11:34
Gentleman Finn skrev:
22. aug 2025, 20:00
Olson er i gang med hvad, den 3. Seniorkamp, der kommer disse fejl, især i starten når de skal vænne sig til tempo. Jeg forstår ikke dem der har set fodbold længe og er ved at gå i panik over det. Så længe han begynder at skære ned på fejlene, så har han faktisk spillet fint, var blandt de bedste for 3 dage siden. Jeg ser et talent i ham
Jeg synes også folk er alt for hårde der. Ung spiller der skal vænne sig til seniorfodbold samtidig med han kommer ind på et hold, som bare ikke rigtigt har fungeret og manglet selvtillid og hans makker er Makolli der heller ikke har stor erfaring eller er nogen styrmand. Jeg synes klart først Olsson skal vurderes om en sæson eller to, hvor han for alvor er blevet integreret seniorspiller og forhåbentlig har spillet i et velfungerende forsvar.
Han spiller allerede brandgodt nu, så hvorfor skal man vente en eller to sæsoner? Ja der bliver lavet nogle fejl, men vi skal ikke rate spillere, særligt ikke unge på antallet af fejl. Af en 19 årig er det sygt imponerende at være så duelstærk, og i øvrigt så er han rigtig god til at dirigere positioner omkring sig.
Olsson skal nok blive rigtig god, og han skal selvfølgelig have spilletid, men han skal ikke være i start 11, hvis vi mener det seriøst med at rykke op denne sæson, så har vi brug for en mere rutineret spiller ved siden af Makolli.
Jeg er ikke enig med dig i at han ikke skal være i startopstillingen. Det kan han sagtens, men du har ret i at vi godt kan bruge en erfaren spiller som både Olsson og Makolli kan læse sig op af.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af bonanza » 23. aug 2025, 23:25

R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 15:19
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45


Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Det tror jeg, du har ret i. Passion vs underholdning.
Præcis, Aalborg har en lang og vedvarende historie med medløberfans. Det er dejligt at se Vest altid være proppet, men bitre nord smider 30% til rækken og 20% til temperature under 25 grader. Resten op til fuldt hus på stadion, kommer først hvis der spillers om medaljer eller i Europa.

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Raptorr » 24. aug 2025, 11:22

R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 14:40
AaBWanKenobi skrev:
23. aug 2025, 14:01
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45


Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Særligt håndboldstemningen ER bøvet, men efter næsten et år uden sejr på hjemmebane er det også som om, at nogle har glemt, at AaB jo rent faktisk er en del af underholdningsindustrien og ikke et sponsorbarn i Afrika.
Det er nærmest ‘haram’ at sige, men når produktet har været SÅ ringe over SÅ lang tid, og mange har muligheden for at se kampen “gratis” på et i forvejen betalt TV-abonnement, er det vel ikke underligt, at tilskuertallet er faldende.
Jo jo, der er mange grunde. Men stadig voldsomt krænkende, at flere nordjyder foretrækker klappepølser end Stadion.
Enig.

Raptorr
Allstar
Allstar
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Raptorr » 24. aug 2025, 11:28

haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:40


"Viborg, det er en håndbold klub"

The good old days, i dag er det lige omvendt :@ :thumbsdown:
Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.

Brugeravatar
MortenN
Superliga
Superliga
Indlæg: 699
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Nibe

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af MortenN » 24. aug 2025, 12:36

Raptorr skrev:
24. aug 2025, 11:28
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:45


Arrrrr. Vi har ikke vundet en hjemmekamp i 327 dage. Håndbold møder en af Europas mest attraktive modstandere. Læg dertil at Queen Machine med statsgaranti trækker en del fodbold tilskuere... Og var der ikke også koncert i Karolinelund??? Jeg synes faktisk det er imponerende at vi var mere end 4000...
Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.
Helt enig.. tillykke til Aalborg håndbold med succesen, jeg synes dog stadigvæk at håndbold er det kedeligste sport der findes, især forskellen i kultur på lægterne, og i klientellet der kommer og ser kampene, er i hvert fald her i Danmark kolossal.
Jeg ved godt, at på Balkan, og i nogle af de store tyske klubber, er håndbold ikke klappe pølser, og Johnny Reimar over højttalerne, men det er det her i Danmark,og når diverse pensionsmodne kvinder, skriver på Facebook at AaBer grin og Aalborg håndbold bare kan finde ud af at spille bold, så er mit humør, et eller andet sted mellem at trække på skuldrene eller et brækket mig en spand
The games you play
Make people say
You're either weird or lonely

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af troelsh » 24. aug 2025, 13:10

MortenN skrev:
24. aug 2025, 12:36
Raptorr skrev:
24. aug 2025, 11:28
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48


Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.
Helt enig.. tillykke til Aalborg håndbold med succesen, jeg synes dog stadigvæk at håndbold er det kedeligste sport der findes, især forskellen i kultur på lægterne, og i klientellet der kommer og ser kampene, er i hvert fald her i Danmark kolossal.
Jeg ved godt, at på Balkan, og i nogle af de store tyske klubber, er håndbold ikke klappe pølser, og Johnny Reimar over højttalerne, men det er det her i Danmark,og når diverse pensionsmodne kvinder, skriver på Facebook at AaBer grin og Aalborg håndbold bare kan finde ud af at spille bold, så er mit humør, et eller andet sted mellem at trække på skuldrene eller et brækket mig en spand
Håndbold har jo den fordel at det ikke er så stor en sport internationalt, hvorfor det ikke kræver så meget kapital at lave et af de bedste hold i verden.
Det er først nu håndbold har overhalet AaB på spillerbudget, og vi roder rundt i 1. Division i Danmark og håndboldholdet er vel top 3 i verden.

Skal vi igen have et fodboldhold i Aalborg der igen spiller internationalt skal der jo trecifret millionbeløb til.

Og Bente og Hanne vil selvfølgelig hellere ud og se “verdensstjernerne” fremfor AaB mod Hvidovre.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Funky » 24. aug 2025, 15:38

troelsh skrev:
24. aug 2025, 13:10
MortenN skrev:
24. aug 2025, 12:36
Raptorr skrev:
24. aug 2025, 11:28
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49


Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.
Helt enig.. tillykke til Aalborg håndbold med succesen, jeg synes dog stadigvæk at håndbold er det kedeligste sport der findes, især forskellen i kultur på lægterne, og i klientellet der kommer og ser kampene, er i hvert fald her i Danmark kolossal.
Jeg ved godt, at på Balkan, og i nogle af de store tyske klubber, er håndbold ikke klappe pølser, og Johnny Reimar over højttalerne, men det er det her i Danmark,og når diverse pensionsmodne kvinder, skriver på Facebook at AaBer grin og Aalborg håndbold bare kan finde ud af at spille bold, så er mit humør, et eller andet sted mellem at trække på skuldrene eller et brækket mig en spand
Håndbold har jo den fordel at det ikke er så stor en sport internationalt, hvorfor det ikke kræver så meget kapital at lave et af de bedste hold i verden.
Det er først nu håndbold har overhalet AaB på spillerbudget, og vi roder rundt i 1. Division i Danmark og håndboldholdet er vel top 3 i verden.

Skal vi igen have et fodboldhold i Aalborg der igen spiller internationalt skal der jo trecifret millionbeløb til.

Og Bente og Hanne vil selvfølgelig hellere ud og se “verdensstjernerne” fremfor AaB mod Hvidovre.
Uanset om det hedder håndbold eller fodbold skal man nok bare erkende, at Bente og Hanne ikke behøver at være særligt anderledes tænkende for at mene, at man ganske enkelt er blevet væsentligt bedre underholdt i Gigantium de senere år end på Portland Park. Jeg tvivler egentlig på, hvor meget AaB ligger og konkurrerer med Jan Larsen om Bente og Hanne, men det kan folk med mere indsigt i fan-grupperinger, end jeg har, givetvis sige mere om.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 222
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af AaBWanKenobi » 24. aug 2025, 16:03

bonanza skrev:
23. aug 2025, 23:25
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 15:19
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48


Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Det tror jeg, du har ret i. Passion vs underholdning.
Præcis, Aalborg har en lang og vedvarende historie med medløberfans. Det er dejligt at se Vest altid være proppet, men bitre nord smider 30% til rækken og 20% til temperature under 25 grader. Resten op til fuldt hus på stadion, kommer først hvis der spillers om medaljer eller i Europa.
Medløber har i min verden intet at gøre med, om man er på stadion, men om man fx skifter yndlingshold alt efter resultaterne. Særligt ikke, når man også kan se kampene på TV.
Ifølge din definition er man ikke fan, hvis man fx smider 500k årligt som sponsor, men aldrig er på stadion.

Jeg vil altid være fan af AaB, men det er også bare underholdning. Hvis jeg havde en passion for Metallica, og de begyndte at spille dansktopmusik til deres koncerter, ville jeg stoppe med at købe billet, og hvis jeg bare ukritisk skulle give mine penge til AaB - uanset spillet på banen og arbejdet i bestyrelsen og direktionen - vil jeg faktisk hellere have et rigtigt sponsorbarn.
Det er man velkommen til at synes er en medløbers holdning, men faktum er, at det er sådan nogle som mig, man skal have overbevist om, at det altid er billetten værd at komme på stadion, hvis man nogensinde skal have 8.000 - 9.000 i tilskuergennemsnit.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af R Rosenberg » 24. aug 2025, 16:40

Funky skrev:
24. aug 2025, 15:38
troelsh skrev:
24. aug 2025, 13:10
MortenN skrev:
24. aug 2025, 12:36
Raptorr skrev:
24. aug 2025, 11:28
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53


Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.
Helt enig.. tillykke til Aalborg håndbold med succesen, jeg synes dog stadigvæk at håndbold er det kedeligste sport der findes, især forskellen i kultur på lægterne, og i klientellet der kommer og ser kampene, er i hvert fald her i Danmark kolossal.
Jeg ved godt, at på Balkan, og i nogle af de store tyske klubber, er håndbold ikke klappe pølser, og Johnny Reimar over højttalerne, men det er det her i Danmark,og når diverse pensionsmodne kvinder, skriver på Facebook at AaBer grin og Aalborg håndbold bare kan finde ud af at spille bold, så er mit humør, et eller andet sted mellem at trække på skuldrene eller et brækket mig en spand
Håndbold har jo den fordel at det ikke er så stor en sport internationalt, hvorfor det ikke kræver så meget kapital at lave et af de bedste hold i verden.
Det er først nu håndbold har overhalet AaB på spillerbudget, og vi roder rundt i 1. Division i Danmark og håndboldholdet er vel top 3 i verden.

Skal vi igen have et fodboldhold i Aalborg der igen spiller internationalt skal der jo trecifret millionbeløb til.

Og Bente og Hanne vil selvfølgelig hellere ud og se “verdensstjernerne” fremfor AaB mod Hvidovre.
Uanset om det hedder håndbold eller fodbold skal man nok bare erkende, at Bente og Hanne ikke behøver at være særligt anderledes tænkende for at mene, at man ganske enkelt er blevet væsentligt bedre underholdt i Gigantium de senere år end på Portland Park. Jeg tvivler egentlig på, hvor meget AaB ligger og konkurrerer med Jan Larsen om Bente og Hanne, men det kan folk med mere indsigt i fan-grupperinger, end jeg har, givetvis sige mere om.
Problemet er ikke Bente og Hanne, for de har aldrig været på stadion. Det synes de, er både for koldt og for kedeligt. Problemet er deres mænd, de gamle venner John og Carsten. De skal hives tilbage i folden, men de kommer først, når sejrene kommer, og vi igen spiller superliga om pladser, der er sjove.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6760
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Jakobsen » 24. aug 2025, 22:06

Funky skrev:
24. aug 2025, 15:38
troelsh skrev:
24. aug 2025, 13:10
MortenN skrev:
24. aug 2025, 12:36
Raptorr skrev:
24. aug 2025, 11:28
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53


Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.
Helt enig.. tillykke til Aalborg håndbold med succesen, jeg synes dog stadigvæk at håndbold er det kedeligste sport der findes, især forskellen i kultur på lægterne, og i klientellet der kommer og ser kampene, er i hvert fald her i Danmark kolossal.
Jeg ved godt, at på Balkan, og i nogle af de store tyske klubber, er håndbold ikke klappe pølser, og Johnny Reimar over højttalerne, men det er det her i Danmark,og når diverse pensionsmodne kvinder, skriver på Facebook at AaBer grin og Aalborg håndbold bare kan finde ud af at spille bold, så er mit humør, et eller andet sted mellem at trække på skuldrene eller et brækket mig en spand
Håndbold har jo den fordel at det ikke er så stor en sport internationalt, hvorfor det ikke kræver så meget kapital at lave et af de bedste hold i verden.
Det er først nu håndbold har overhalet AaB på spillerbudget, og vi roder rundt i 1. Division i Danmark og håndboldholdet er vel top 3 i verden.

Skal vi igen have et fodboldhold i Aalborg der igen spiller internationalt skal der jo trecifret millionbeløb til.

Og Bente og Hanne vil selvfølgelig hellere ud og se “verdensstjernerne” fremfor AaB mod Hvidovre.
Uanset om det hedder håndbold eller fodbold skal man nok bare erkende, at Bente og Hanne ikke behøver at være særligt anderledes tænkende for at mene, at man ganske enkelt er blevet væsentligt bedre underholdt i Gigantium de senere år end på Portland Park. Jeg tvivler egentlig på, hvor meget AaB ligger og konkurrerer med Jan Larsen om Bente og Hanne, men det kan folk med mere indsigt i fan-grupperinger, end jeg har, givetvis sige mere om.
En ting er selvfølgelig AaBs nuværende deroute, men der er mere i det. Jeg oplever hos flere af dem jeg plejer at se fodbold med, at de i højere grad er situationen i klubben og den måde den drives på SSE22 der får folk til at blive væk i afmagt og de her folk var altså flittige stadiongængere sidst vi var i 1. division.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af bonanza » 25. aug 2025, 08:54

AaBWanKenobi skrev:
24. aug 2025, 16:03
bonanza skrev:
23. aug 2025, 23:25
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 15:19
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49


Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Det tror jeg, du har ret i. Passion vs underholdning.
Præcis, Aalborg har en lang og vedvarende historie med medløberfans. Det er dejligt at se Vest altid være proppet, men bitre nord smider 30% til rækken og 20% til temperature under 25 grader. Resten op til fuldt hus på stadion, kommer først hvis der spillers om medaljer eller i Europa.
Medløber har i min verden intet at gøre med, om man er på stadion, men om man fx skifter yndlingshold alt efter resultaterne. Særligt ikke, når man også kan se kampene på TV.
Ifølge din definition er man ikke fan, hvis man fx smider 500k årligt som sponsor, men aldrig er på stadion.

Jeg vil altid være fan af AaB, men det er også bare underholdning. Hvis jeg havde en passion for Metallica, og de begyndte at spille dansktopmusik til deres koncerter, ville jeg stoppe med at købe billet, og hvis jeg bare ukritisk skulle give mine penge til AaB - uanset spillet på banen og arbejdet i bestyrelsen og direktionen - vil jeg faktisk hellere have et rigtigt sponsorbarn.
Det er man velkommen til at synes er en medløbers holdning, men faktum er, at det er sådan nogle som mig, man skal have overbevist om, at det altid er billetten værd at komme på stadion, hvis man nogensinde skal have 8.000 - 9.000 i tilskuergennemsnit.
Det er altid billetten værd at komme på stadion. 125kr for en enkeltbillet, hvordan kan man vurdere at det ikke er pengene værd? Det er jo ingenting.

Der er mange grunde til at der ikke er 8.000-9.000 på stadion hver gang. Det er bl.a. vejret, rækken man spiller i, at AaB ikke vinder hver gang og at tingene ikke altid kører på banen.
Selvfølgelig er man fan hvis man støtter klubben i alle henseende, men det er der rigtig mange der kun gør i medgang. Deraf medløber fans.

Metallica der spiller dansktop eri øvrigt en sygt underlig analogi.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1281
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Spanky » 25. aug 2025, 09:19

Jakobsen skrev:
24. aug 2025, 22:06
Funky skrev:
24. aug 2025, 15:38
troelsh skrev:
24. aug 2025, 13:10
MortenN skrev:
24. aug 2025, 12:36
Raptorr skrev:
24. aug 2025, 11:28
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45


Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Ja, og fremmødet fredag aften var nok også tæt på bundniveauet, forstået på den måde, at det var i en tid med uro, nedrykning, dårligt spil og ringe pointhøst. Mange af "medløber" fans'ene kommer, når skuden vender. Hvilket jeg håber den allerede har gjort.
Helt enig.. tillykke til Aalborg håndbold med succesen, jeg synes dog stadigvæk at håndbold er det kedeligste sport der findes, især forskellen i kultur på lægterne, og i klientellet der kommer og ser kampene, er i hvert fald her i Danmark kolossal.
Jeg ved godt, at på Balkan, og i nogle af de store tyske klubber, er håndbold ikke klappe pølser, og Johnny Reimar over højttalerne, men det er det her i Danmark,og når diverse pensionsmodne kvinder, skriver på Facebook at AaBer grin og Aalborg håndbold bare kan finde ud af at spille bold, så er mit humør, et eller andet sted mellem at trække på skuldrene eller et brækket mig en spand
Håndbold har jo den fordel at det ikke er så stor en sport internationalt, hvorfor det ikke kræver så meget kapital at lave et af de bedste hold i verden.
Det er først nu håndbold har overhalet AaB på spillerbudget, og vi roder rundt i 1. Division i Danmark og håndboldholdet er vel top 3 i verden.

Skal vi igen have et fodboldhold i Aalborg der igen spiller internationalt skal der jo trecifret millionbeløb til.

Og Bente og Hanne vil selvfølgelig hellere ud og se “verdensstjernerne” fremfor AaB mod Hvidovre.
Uanset om det hedder håndbold eller fodbold skal man nok bare erkende, at Bente og Hanne ikke behøver at være særligt anderledes tænkende for at mene, at man ganske enkelt er blevet væsentligt bedre underholdt i Gigantium de senere år end på Portland Park. Jeg tvivler egentlig på, hvor meget AaB ligger og konkurrerer med Jan Larsen om Bente og Hanne, men det kan folk med mere indsigt i fan-grupperinger, end jeg har, givetvis sige mere om.
En ting er selvfølgelig AaBs nuværende deroute, men der er mere i det. Jeg oplever hos flere af dem jeg plejer at se fodbold med, at de i højere grad er situationen i klubben og den måde den drives på SSE22 der får folk til at blive væk i afmagt og de her folk var altså flittige stadiongængere sidst vi var i 1. division.
Jeg er i fuldstændig samme kategori, som den du beskriver.
Min egen tanke før sæsonstart var, at blive væk indtil tyskerne var fortid i klubben. Så kom udmeldingerne om, at tyskerne vil trække sig fra den daglige drift. Det tvivlede jeg stærkt på vil holde i praksis. Herefter blev Møller og Højer ansat, det er ansættelser som i min verden er et godt signal om, at det ikke længere er tyskernes elendige netværk vi trækker ansættelser fra. Okay så, jeg kommer på stadion og bakker op om holdet, på trods af jeg tager kraftig afstand fra ejerne. Nu overvejer jeg igen at blive væk når vinduet lukker pga. manglende investeringer i truppen. Får vi ikke de fornødne investeringer i truppen, som koster, er det for mig et klart signal om, at tyskerne har opgivet projektet og fremadrettet vil foretrække besparelser, og salg uden geninvestering, fremfor investeringer i holdet og fremtiden. Kald mig bare en møgforkælet fan, men det er sådan jeg forholder mig til situationen i øjeblikket.

Alexis
Landshold
Landshold
Indlæg: 904
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af Alexis » 25. aug 2025, 09:46

Nu er jeg så en dem der kommer til både håndbold og fodbold. Jeg har som barn og ung altid dyrket begge dele, og det gjorde næsten alle drengebørn i det område jeg kommer fra. Og i mine børns skole er der også rigtig mange som dyrker begge dele.

Jeg tror der er flere elementer i snakken her. Det handler også meget om passion kontra underholdning.
Hvis begge hold spiller samme tidspunkt vil jeg altid vælge AaB, idet de vækker langt flere følelser i mig. Problemet er blot at underholdningsværdien er vanvittigt lav hos AaB og superligaen generelt (og nu specielt i 1.div). Der er jo ikke nogen der nyder at se et hold hvor 75 procent af spillerne ikke kan slå en aflevering over 10 meter. Hvor de ikke kan slå et indlæg uden at skyde den 10 meter for langt. At se Børsting fumle med den hver gang han har den. At se Ross skyder 10 meter ved siden af målet hver gang han afslutter. Altså det er jo ikke underholdende. Niveauet er simpelthen bare virkelig lavt. Og det er den jo også i superligaen. Man bliver helt forarget over folk der får så god løn og træner hver dag kan være så dårlige. Jeg ser vitterligt ikke den store forskel på AaBs spil og når jeg er nede og se det lokale jyllandsseriehold ud over formen. Det tekniske niveau virker sku nogenlunde ens.
Hvorimod der ved Aalborg Håndbold virkelig er kvalitet. Det er verdensstjerner der er blandt de bedste til deres sport. Og jaja det er 100 gange nemmere at være god til håndbold end fodbold fordi der er færre der spiller. Men du kan alligevel mærke en kæmpe forskel i kvalitet når du kører til en AaB kamp og til en håndbold kamp.
Derudover er der også en fighter faktor der spiller ind. For mig giver det mere at se nogle ordentlige brød på 1,95 cm og 100 kilo tæske løs på hinanden, frem for at se en på 1,75 og 65 kilo kaste sig rundt og smide sig ved den mindste berøring.

Jeg har 3 børn. Alle under 14. Der også spiller både håndbold og fodbold. De tager også med til begge ting og fortæller igen blandet om det. Hvis de får valget mellem at se cl finalen i fodbold eller i håndbold vil de 10/10 vælge fodbold fordi det bare er meget større og federe. Men mellem AaB og Aalborg håndbold er den mere delt. Showet omkring Aalborg håndbold er bare lavet federe. Arenaen lyser op. Stort lysshow ved indløb. Hele gigantium gynger i store og tætte kampe fordi det er stativer man sidder på. Det giver bare en kæmpe effekt.

På Communale har man muligheden for at sidde på familietribunen hvor det eneste man kan høre er udefans. Sidde på complea hvor der er halvt tomt og marginal stemning, Og så på vest som børnene syntes er sjovt fordi folk synger og der nogen gange er tifo og romerlys (ja de syntes det er fedt at se på, selvom man ikke må), men her er problemet bare at det et pisse svært for børnene at se noget og følge med i spiller fordi man står bag målet.

Bare lige for at give et andet indspark end fodbold er sejt og håndbold er bøvet. Begge dele er fede hos rigtig mange.

Besvar