Jeg føler personligt, at der har sneget sig en form for apati ind omkring AaB. Når samtalen falder på AaB, er det mere bare et skuldertræk – og det er giftigt for et underholdningsprodukt, især når man både har håndbold som konkurrent og skiftende forbrugsmønstre hos potentielle nye fans. Negativ opmærksomhed kan vendes, men hvis folk bliver ligeglade, bliver det svært.DarkHorse9000 skrev: ↑25. aug 2025, 09:13Mennesker jagter gode følelser, det er kun inkarnerede fans der er trofaste i modgang. Der er fest og fællesskab på Vesttribunen, og det fungere selv med skod resultater. AaB skal begynde at vinde igen, så vender folk tilbage efter et skud gode hormoner. Det er simple biologi.bonanza skrev: ↑25. aug 2025, 08:57Ja, så ville der komme lidt flere på stadion.R Rosenberg skrev: ↑24. aug 2025, 09:48Tænk, hvis Jens Rasmussen og et par andre så også lige købte tyskerne ud og smed 250 mio i klubben oveni. Halleluja!bonanza skrev: ↑24. aug 2025, 09:33Hvis man sammenholder det med at han havde en solotræning fredag, så vidner det om en ekstremt målrettet mand der er kommet for at gøre en forskel med det samme. Jeg elsker alt ved det, og kan vi få et par stykker mere af den her kaliber, samtidig med at vi bygger på præstationen mod Hvidovre, jamen så kan vi forholdsvist hurtigt komme tilbage i kampen om oprykningen.Funky skrev: ↑24. aug 2025, 09:06Ham den nye nordmand ligner godt nok en stone-cold no-nonsense type i det obligatoriske velkomst-interview. Ikke den store mimik, meningsløse spørgsmål får meningsløse svar, alt emmer af, at han egentlig ikke gider den slags udenoms pjat. Han er ikke kommet her for at danse.
Fingers crossed, men jeg kan kun være positiv over den udvikling der er sket hele vejen rundt siden vi fik ny formand og siden Steffen Højer ankom. Det virker som om, selvom vi har ventet på der skulle ske noget og lidt et par nederlag, at det bliver taget ekstremt seriøst og at der bliver udøvet dygtigt, jordnært og realistisk arbejde målrettet mod den målsætning der er meldt ud. Det fundament vi er ved at lave nu, tror jeg 100 gange mere på end det vi lavede sidste sommer, ifht. at komme op i superligaen og blive der.
Det er først når AaB er rykket op, kommet i Europa og solen skinner at der for alvor ville komme folk på stadion. Nu her, på lavpuntket, bliver folk nærrige over 125kr og vælger sofaen over stadion, selvom de bor 5 minutter væk. Sådan er mentaliteten i byen bare. Derfor er der altid fuldt hus til Håndbold, i øvrigt har det også den fordel at det er indendørs...
Den eneste kur er sejre og profiler. Derfor er de sidste dage af vinduet de vigtigste i nyere tid (måske nogensinde), hvis man tager den kommercielle situation alvorligt. Når der samtidig flyder store transferpenge rundt i Superligaen, er det simpelthen den dårligst tænkelige timing at rende rundt i 1. division for længe.
For at vende tilbage til transfers har jeg ikke selv nye forslag, så jeg prøvede ChatGPT
“Med bl.a. Kornelius Normann Hansen, Kallesøe og Børsting er der bygget lidt på. Men med Pudels korsbåndsskade mangler vi en leder i midterforsvaret – og en 9’er, der kan afgøre de tætte 1. div.-kampe.”
Mine ønsker fra en realistisk hylde:
Midterforsvar: Hjörtur Hermannsson (Volos) – rutineret, kender ligaen og kan gå direkte ind. Alternativ: Alexander Milošević (fri) på en kort kontrakt som plug-and-play.
Angriber/9’er: German Onugkha (FCK, lån) – virker ude i kulden, kunne være en fysisk referencemand nu. Plan B: Kristian Strømland Lien (HamKam) – kontraktudløb 31/12-25, realistisk at hente og udvikle ved siden af de etablerede.