Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
HiAce1977
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af HiAce1977 » 26. aug 2025, 14:30

Laumag skrev:
26. aug 2025, 10:21
Bugatti1 skrev:
26. aug 2025, 08:58
NEJ tak til Lucas. Sidst han var her viste han intet andet end at være uhyre langsom, fedtede rundt med bolden til den blev taget fra ham, og så er han i øvrigt for dårlig til opdækning og returløb...... AaB´s skrantende økonomi skal bruges fornuftigt, og gerne noget med perspektiv som man bygge videre på, så en tilbagevenden til SL år efter år bliver større og større. I en klub hvor man har to typer som Gravesen og Tøfting, der har man så meget defensiv midtbane styrke, at en Lucas kunne få større offensiv frihed..... Men der er vi slet ikke..... Så hellere give Bomholt muligheden for at vokse
Ja så - din ekspert viden fra sidst Lucas var i klubben skal bruges til at bedømme om han er egnet til kontrakt fremfor de ret professionelle mennesker der er så heldige at se ham træne med truppen.
;) Godt ord igen der... Bugatti1 kommer vel egentlig med en valid pointe. Nuvel, man kan være uenig og jeg tænker da også, at der er flere ting at tage med i betragtning her.
Ja Lucas har høstet noget erfaring fra Championship - ganske vist med begrænset succes, men ikke desto mindre kunne han måske bidrage med noget erfaring. Og ja, sidst han var i klubben virkede han ikke til at bidrage til meget til slut - jeg synes han virkede en hel del tynget af anførerbindet samt manglende erfaring hos de daværende trænere (Hiljemark & van Dam), hvilket er med til at male ham lidt middelmådig.
Ville han isoleret set kunne være en forstærkning? Ja.
Har vi så brug for det han ville kunne bidrage med? Her mener jeg svaret er 51% nej, da han var en del af en problematisk trup og hvordan vil han reagere ved modgang (enten personligt eller holdmæssigt) ved ingen - Jeg ønsker ham det allerbedste og håber at han finder et nyt eventyr på en højere hylde end AaB, men jeg tror vi har brug for en ren tavle (og ny inspiration!) i holdet for at drive det fremad de kommende to-tre sæsoner.
Signer vi ham? okay, fair nok, men vil forholde mig skeptisk, heppe på ham og håbe at nogen på Hornevej kan styre ham rigtigt...

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 26. aug 2025, 14:42

Jeg tror Lucas må gå ned til ca 1/4 af den løn han fik i QPR. Hvis han skulle skrive med AaB. Så sker det, er det tegn på noget af en commitment. Kan han få en bedre kontrakt et andet sted? Svaret er nok ja, men der er også flere elementer i det. Han er trods alt lokal og derfor kunne det give mening for ham.

Snakken om, om han har kvaliteterne til at gå direkte ind på holdet og om han “er god nok” er et decideret underlige takes. Det er der ingen tvivl om at han er og kan. Tag ud og se en af de træninger hvor han træner med, han har høj kvalitet. Forstår ikke tvivlerne.

Er det så bedst for Lucas at skrive med AaB er principperne for faste til det, eller ligger der kontrakttilbud fra udlandet? Et eventyr ud på en bedre kontrakt end i AaB, er en mulighed, men jeg tror ikke han kommer til at vælge en gøglerdestination som Tyrkiet eller Grækenland. Det bliver UK, Holland, Belgien eller Tyskland. Noget i den stil, eller AaB.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. aug 2025, 16:12

bonanza skrev:
26. aug 2025, 14:42
Jeg tror Lucas må gå ned til ca 1/4 af den løn han fik i QPR. Hvis han skulle skrive med AaB. Så sker det, er det tegn på noget af en commitment. Kan han få en bedre kontrakt et andet sted? Svaret er nok ja, men der er også flere elementer i det. Han er trods alt lokal og derfor kunne det give mening for ham.

Snakken om, om han har kvaliteterne til at gå direkte ind på holdet og om han “er god nok” er et decideret underlige takes. Det er der ingen tvivl om at han er og kan. Tag ud og se en af de træninger hvor han træner med, han har høj kvalitet. Forstår ikke tvivlerne.

Er det så bedst for Lucas at skrive med AaB er principperne for faste til det, eller ligger der kontrakttilbud fra udlandet? Et eventyr ud på en bedre kontrakt end i AaB, er en mulighed, men jeg tror ikke han kommer til at vælge en gøglerdestination som Tyrkiet eller Grækenland. Det bliver UK, Holland, Belgien eller Tyskland. Noget i den stil, eller AaB.
Hvad Lucas fik i QPR er vel ligegyldigt ift. hans valg af AaB nu - det handler derimod om hvad han vil kunne få et andet sted. Og jeg tror du har helt ret i at destinationen spiller en større rolle end det måske ville ved så mange andre, han slår mig som typen der vægter tryghed for familien højt. At Lucas skulle være god nok er der ingen tvivl om, så længe han er fuldt motiveret for AaB. Jeg ved ikke hvad der gik galt med ham i AaB til sidst, men jeg tror det var godt for ham at få "nulstillet" i London.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 26. aug 2025, 16:25

Hanga skrev:
26. aug 2025, 16:12
bonanza skrev:
26. aug 2025, 14:42

Hvad Lucas fik i QPR er vel ligegyldigt ift. hans valg af AaB nu - det handler derimod om hvad han vil kunne få et andet sted. Og jeg tror du har helt ret i at destinationen spiller en større rolle end det måske ville ved så mange andre, han slår mig som typen der vægter tryghed for familien højt. At Lucas skulle være god nok er der ingen tvivl om, så længe han er fuldt motiveret for AaB. Jeg ved ikke hvad der gik galt med ham i AaB til sidst, men jeg tror det var godt for ham at få "nulstillet" i London.
Enig. Vi har stortset skiftet hele truppen, så man kan argumentere for at det var godt for samtlige at komme væk fra det shitshow der forestod første nedrykning, efterfulgt af en ikke overbevisende oprykning og nedrykning igen. Det var hele situationen dengang, som folk dømmer Lucas evner på, han får alt for stor kritik for sin rolle dengang. Han gjorde alt hvad han kunne, men blev trukket så hårdt med ned, at jeg forstår han har et forbehold for at skrive med AaB nu her.

Det er først nu her, at AaB er ved at blive en attraktiv destination igen, og kan vi løfte spillet endnu mere og finde stabilitet ovenpå Hvidovre kampen, jamen så er vi tilbage i oprykningen og måske med endnu bedre kort på hånden i transfervinduet til Januar. Kan godt forestille mig at vi ikke rammer det antal tilgange her til sidst i vinduet som folk skriger på i det her forum, men så kan vi forhåbentlig bygge på sportsligt og så bygge endnu mere på i Januar.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. aug 2025, 17:11

Denne overskrift ville være en drøm.
3 dobbelt komne i AaB
Køber onugha og hermansson fri og signer Lucas Andersen på en fri transfer og gør ham til anfører.
Så tror jeg man vidste at Sse ikke har bukserne på. Hehe
Man har lov til at drømme
1 uge tilbage - lets go
(Har ikke kunne få noget info på ham hermansson btw)

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 26. aug 2025, 17:21

baresi skrev:
26. aug 2025, 17:11
3 dobbelt komne i AaB
Køber onugha og hermansson fri og signer Lucas Andersen på en fri transfer og gør ham til anfører.
1 uge tilbage - lets go
Lucas som anfører ville være definitionen af tonedøvt og et eksempel på, at man INTET har lært af den første nedrykning. Alt det pis med at vise, hvem der bestemmer, skulle nødigt skærme for den omtanke, der forhåbentlig lægges i både transfers og anførervalg...

Hvis Lucas skal lykkes, skal der være andre til at tage ledelsesansvaret på banen, så han rent faktisk kan spille frigjort. En midtbane med ham og Bomholt centralt vinder alt for få dueller i øvrigt - fodbold handler om mere, end det man kan, når man har bolden.
Håber vi får en oprydder til midtbanen og centerforsvaret + en 9'er eller målfarlig kant - det ser jeg som need to have.
Lucas går i kategorien nice to have - synes en centerforsvarer nummer 2 har højere prioritet.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. aug 2025, 17:33

Jakob Rinne er fritstillet.
HENT ham NU.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 26. aug 2025, 17:52

baresi skrev:
26. aug 2025, 17:33
HENT ham NU.
Kom hjem!

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold

Indlæg af bonanza » 26. aug 2025, 17:56

AaB-Jones skrev:
26. aug 2025, 17:21
baresi skrev:
26. aug 2025, 17:11
3 dobbelt komne i AaB
1 uge tilbage - lets go
Lucas som anfører ville være definitionen af tonedøvt og et eksempel på, at man INTET har lært af den første nedrykning. Alt det pis med at vise, hvem der bestemmer, skulle nødigt skærme for den omtanke, der forhåbentlig lægges i både transfers og anførervalg...

Hvis Lucas skal lykkes, skal der være andre til at tage ledelsesansvaret på banen, så han rent faktisk kan spille frigjort. En midtbane med ham og Bomholt centralt vinder alt for få dueller i øvrigt - fodbold handler om mere, end det man kan, når man har bolden.
Håber vi får en oprydder til midtbanen og centerforsvaret + en 9'er eller målfarlig kant - det ser jeg som need to have.
Lucas går i kategorien nice to have - synes en centerforsvarer nummer 2 har højere prioritet.
Vinder Lucas og Bomholt for få dueller? Kan du bakke det op med noget som helst grundlag? Fodbold, handler mest af alt om det du kan når du har bolden. Der ville AaB kunne noget mere med både Lucas og Bomholt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2025, 18:04

baresi skrev:
HENT ham NU.
Nu!!!
Men han tager nok til Saudi igen. Flere klubber meldtes interesseret i ham i foråret.
Ædruelighedens stemme

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 26. aug 2025, 18:09

baresi skrev:
HENT ham NU.
mjällby tror jeg

tror AaB kigger på Oscar pettersson…. potentiale-mål-fart
kornelius er købt som 9-er emne
hjertet i nord :aabfan:

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 26. aug 2025, 18:15

Pontoppi skrev:
26. aug 2025, 18:09
baresi skrev:
HENT ham NU.
mjällby tror jeg

Er han ikke stadig på kontrakt i Go Ahead Eagles ?

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 26. aug 2025, 18:24

Elias Andersson har ophævet sin kontrakt med polske Lech Poznan. Var lejet ud til Viborg i foråret. Mere end habil opgradering fra Marc Nielsen på VB.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 26. aug 2025, 18:26

https://bold.dk/fodbold/stillinger/pole ... -lejesvend Jeg synes han så spændende ud for dem i de få kampe han fik, god pasningsfod og fremadrettet i sit spil. Marc har ikke niveauet, Arnorsson er enten bedste venstre back eller dårligste i 1 div. Han er for svingende.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 26. aug 2025, 18:26

Jimmy1 skrev:
26. aug 2025, 18:24
Elias Andersson har ophævet sin kontrakt med polske Lech Poznan. Var lejet ud til Viborg i foråret. Mere end habil opgradering fra Marc Nielsen på VB.
Lidt hurtigere :cheers:

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 26. aug 2025, 18:28

Martino1 skrev:
26. aug 2025, 18:15
Pontoppi skrev:
26. aug 2025, 18:09
baresi skrev:
HENT ham NU.
mjällby tror jeg

Jo, men han har fået fri til et skifte. Kender ham ikke.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/os ... les/205662

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 26. aug 2025, 18:30

bonanza skrev:
26. aug 2025, 17:52
baresi skrev:
HENT ham NU.
Kom hjem!
ja tak :cheers: :aabfan: :thumbsup: :thumbsup:
AaB AaB AaB AaB

Pontoppi
1. div
1. div
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 26. aug 2025, 18:31

Martino1 skrev:
klikker man ind efter en rinne artikel står der på siden at han er på vej væk og at de vil af med ham når jeg køre oversæt på den

måske man kan overhøre noget til træning i morgen :thumbsup:
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. aug 2025, 18:36

Jeg tvivler umiddelbart på, at man vil prioritere midler til en ny målmand, selv om Rinne måske er ledig. Der har ingen indikationer været i den retning overhovedet. Man har nærmere talt om at ville slå til på en central midt, hvis muligheden skulle vise sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 26. aug 2025, 18:44

Pontoppi skrev:
26. aug 2025, 18:31
Martino1 skrev:
klikker man ind efter en rinne artikel står der på siden at han er på vej væk og at de vil af med ham når jeg køre oversæt på den

måske man kan overhøre noget til træning i morgen :thumbsup:
Det lyder til du ved noget - han skal være velkommen og det samme skal Elias Andersson.
Jeg har håbet på AaB ville hente ham siden han spillede i IK Sirius(altså Elias Andersson). Han kan også spille central midt og er en virkelig dygtig spiller som desværre havde en alvorlig skade; ellers havde han drevet det til endnu mere tror jeg. Hvis de kan få fingrene i ham er det en no-brainer :aabfan:

Besvar