Den vinkel med Andersson og Tiedemann forstår jeg godt, for de kunne vel have været hentet for mere end en måned siden. Det ville nok have betydet en forskel i defensiven. Så der er jeg helt på linje med dig og @KasperGnu skrev: ↑3. sep 2025, 08:51Kallesøe: 28 år, kunne ikke bruges i Horsens og med pil ned.Funky skrev: ↑2. sep 2025, 21:16Så hvordan ser kæderne så ud nu i optimal opstilling:
Müller
Kallesøe - Makolli - Tiedemann - Andersson
Bomholt - Håpnes - Kaasa
John - Helenius - Normann
På bænken kan man så trække på folk som Børsting, Olsson, Ross, Jasson, Marc N., Arnorsson, Skovgaard, osv. Jeg gætter på, at særligt Børsting nok skal få masser af minutter som multiværktøj-indskifter.
Forsvarskæden ser pludselig meget solid ud - men det kan hurtigt blive kritisk, hvis Tiedemann bliver skadet. Der er vel 'rimelige' muligheder for at dække sig ind på midtbanen, og i angrebet vil jeg fastholde, at skulle Helenius blive skadet, så bliver John kun bedre af at blive rykket ind på den plads.
Jeg synes helt ærligt, det ligner et hold, som burde kunne give alle modstandere i 1.div. problemer.
Makolli: Tager skridt frem, men det ser stadig noget råt ud.
Tiedemann: 31 år, har ikke spillet megeet på detr seneste og AIK ville af med ham og med pil ned.
Andersson: 28 år, i overskud i Lyngby.
Håpnes: Kommer fra næstbedste norske række og det vi har set indtil videre har været som nat og dag.
Kaasa og Normann kender jeg ikke nok til at vurdere.
Jeg håber, det bliver godt, men jeg er langt fra overbevist, for der er stadig en masse ubesvarede spørgsmål ved det her hold. Hvis de nye falder hurtigt ind på holdet skal det nu nok klare sig i 1. division, men det her er ikke noget, som peger i retning af superligaen og da slet ikke bagkæden. Jeg forstår ikke, at man skal helt hen i slutningen af transfervinduet for at kunne hente spillere som Benjamin Tiedemann og Adam Andersson.
Grundlæggende synes jeg, at det er nogle fine signings, men netop ovenstående kunne måske tyde på, at fx Tiedemann ikke var førsteprioritet.
Overall et godkendt transfervindue, men jeg ser os heller ikke lige nu som kandidat til at pøle med om oprykning. Dertil er der simpelthen stadig et par for mange huller og svage led.
Men kunne man være i top 6 og ligge til I toppen, når vi rammer vintervinduet, kan meget ske i foråret med et par stærke signings. Og skulle man ligge med potentiale til at rykke op, ville det naturligvis gøre det nemmere at tiltrække et højere niveau på de signings, der SKAL laves til vinter.