Cortsen har vel en konkret ide om hvad der (den sportslige forskel til trods) kunne være gjort fra AaBs side for at være attraktiv for bare vores egne talenter.Forza skrev: ↑12. jan 2026, 11:57Vi ved vel allesammen godt hvorfor nogle vil vælge FCK over AaB. Jeg tænker ikke det er en særlig stor viden Cortsen kommer til bordet med der.jonas386 skrev: ↑11. jan 2026, 14:32Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.Lyfe skrev: ↑11. jan 2026, 14:20Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.jonas386 skrev: ↑11. jan 2026, 09:19Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.Lyfe skrev: ↑11. jan 2026, 08:22Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
Men nej, det er da ikke raketvidenskab, det er jeg helt enig i.