Økonomitråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2026, 12:02

Forza skrev:
12. jan 2026, 11:57
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 14:32
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 14:20
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.

Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
Vi ved vel allesammen godt hvorfor nogle vil vælge FCK over AaB. Jeg tænker ikke det er en særlig stor viden Cortsen kommer til bordet med der.
Cortsen har vel en konkret ide om hvad der (den sportslige forskel til trods) kunne være gjort fra AaBs side for at være attraktiv for bare vores egne talenter.

Men nej, det er da ikke raketvidenskab, det er jeg helt enig i.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Økonomitråden

Indlæg af R Rosenberg » 12. jan 2026, 18:50

Emil skrev:
12. jan 2026, 11:52
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 14:32
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 14:20
jonas386 skrev:
11. jan 2026, 09:19
Lyfe skrev:
11. jan 2026, 08:22
Er det ikke kun 4 måneder siden han flyttede hele familien til københavn fordi hans dreng skiftede til FCK?
Så vi skal have en i bestyrelsen som bor i københavn og har valgt at drengen skulle skifte væk fra AaB. Familie kommer selvfølgelig først og det er helt fair, hvis han mener det er bedst for hans familie og søn. Jeg har bare svært ved at se man samtidigt skal ind i bestyrelsen i AaB så.
Et bestyrelsesjob er jo ikke 8-16 fem dage om ugen, men nærmere et par arbejdsdage om måneden og bestyrelsesmøder som det eneste faste on-location. Der er selvfølgelig en del læsestof og den slags, men det kan klares hjemmefra.

Jeg aner ikke noget om sønnen, men hvis jeg havde en knægt med et seriøst fodboldtalent, havde jeg nok også valgt noget andet end AaB, uanset hvor meget det smerter mig at sige det.
Men hvilket signal sender det så til resten af klubbens unge der står med valget mellem AaB og FCK hvis vores egen bestyrelse sender signalet om at det er bedre og vælge ungdomsfodbold i fck end AaB.
Når selv de tredjebedste talenter i FCK kan få en udlandskarriere som de bedste talenter i AaB de seneste par år kun kan drømme om, så tror jeg ikke valget er så svært. Cortzen har vel så omvendt en indsigt i hvorfor forældre og talenter i den situation vælger FCK, frem for at gå efter et gennembrud i AaB.

Vi kan kun overvinde den position vi pt. befinder os i, hvis vi har nogle gode eksempler at vise frem. Vi har haft ok held med at tage spillere udefra, udvikle dem og sælge dem fhv. dyrt til udlandet (Widell, Otoa og Jørgensen som de åbenlyse eksempler), men det er efterhånden længe siden vi kan pege på en spiller med ungdomsbaggrund i klubben, som har taget turen op igennem førsteholdet og blevet solgt dyrt til en god udenlandsk klub med succes.
Det skulle da lige være Højholt, M. Ross, Kasper Davidsen
"Solgt dyrt", skriver manden. Desuden skriver han " god udenlandsk klub" og "med succes"

Ingen af de tre, du nævner, rammer samlet de tre punkter.
Ædruelighedens stemme

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 717
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Økonomitråden

Indlæg af Gamling » 19. jan 2026, 08:35

Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2026, 08:48

Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Økonomitråden

Indlæg af troelsh » 19. jan 2026, 08:52

Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 8746
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Økonomitråden

Indlæg af Forza » 19. jan 2026, 10:17

troelsh skrev:
19. jan 2026, 08:52
Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had
Absolut intet. Men de har bundet en masse penge i klubben, så den holdes vel som gidsel indtil man kan komme ud med skindet på næsen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

haghdk
Landshold
Landshold
Indlæg: 957
Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: Økonomitråden

Indlæg af haghdk » 19. jan 2026, 11:11

Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Bare en tanke - kan det ikke blive noget værre bavl, hvis John Møller, Steffen Højer og også Rasmus Würtz måske er blevet lovet at BPTC holder sig fuldstændig i baggrunden? Jeg spekulerer bare.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2026, 16:09

troelsh skrev:
19. jan 2026, 08:52
Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Indlæg: 823
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Økonomitråden

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. jan 2026, 16:22

Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
troelsh skrev:
19. jan 2026, 08:52
Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hold nu kæft et latterligt skriv.
Find selv køllen frem og gør oprør, bassemand!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2026, 16:35

Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2026, 16:58

DarkHorse9000 skrev:
19. jan 2026, 16:22
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
troelsh skrev:
19. jan 2026, 08:52
Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hold nu kæft et latterligt skriv.
Find selv køllen frem og gør oprør, bassemand!
Bøssemand?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2026, 17:08

jonas386 skrev:
19. jan 2026, 16:35
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
Jamen, hvad pokker skulle formålet med deres "engagement" i denne klub så være, hvis det ikke drejer sig om at hæve det månedlige honorar og "beskyttelse" af deres oprindelige investering? Det var jo dét. spørgsmålet i tråden lød på.

Bortset fra det, så svarer de 140.000 kroner om måneden i honorar næsten til klubbens erklærede lønloft på 150.000 kroner. Når man nu er tudet ørene fulde med "bæredygtighed" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har"; så kan man vist godt tillade sig at stille spørgsmål ved et årligt millionhonorar til en ejerkreds, der for mere end et halvt år siden (officielt) trak sig fra klubbens daglige drift. Det ville ungefähr svare til (der findes slet og ret intet sammenligneligt her!), at en af truppens dyreste spillere trak fra sig fra træning og kamp og fortsatte med at modtage løn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2026, 17:16

Hovedet skrev:
19. jan 2026, 17:08
jonas386 skrev:
19. jan 2026, 16:35
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
Jamen, hvad pokker skulle formålet med deres "engagement" i denne klub så være, hvis det ikke drejer sig om at hæve det månedlige honorar og "beskyttelse" af deres oprindelige investering? Det var jo dét. spørgsmålet i tråden lød på.

Bortset fra det, så svarer de 140.000 kroner om måneden i honorar næsten til klubbens erklærede lønloft på 150.000 kroner. Når man nu er tudet ørene fulde med "bæredygtighed" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har"; så kan man vist godt tillade sig at stille spørgsmål ved et årligt millionhonorar til en ejerkreds, der for mere end et halvt år siden (officielt) trak sig fra klubbens daglige drift. Det ville ungefähr svare til (der findes slet og ret intet sammenligneligt her!), at en af truppens dyreste spillere trak fra sig fra træning og kamp og fortsatte med at modtage løn.
Adgangen til medarbejderne og øvrige ressourcer er der stadigvæk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6762
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Økonomitråden

Indlæg af Jakobsen » 19. jan 2026, 17:23

jonas386 skrev:
19. jan 2026, 16:35
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
Det er trods alt penge der kunne bruges bedre, men enig i at BPTC ikke bare kan forære os konsulentydelser og, at den slags skal ske på markedsvilkår.
Jeg gad dog virkelig godt se hvad den aftale præcist indeholder og en opgørelse af ALT, som er faktureret fra førerbunkeren i Hamburg. Som konsulent skal du kunne svare for det du har faktureret. BPTC/SSE har pådukket en fast pris for konsulentarbejdet - også typisk kaldet en fastpris aftale. Dem hader man typisk som konsulentarbejde, da kunderne som regel vil prøve at få så meget som muligt ind i fastprisaftalen, hvilket udhuler profitten. Det er måske i mindre grad tilfældet her, hvor konsulenterne er uduelige og man bare ønsker bliver væk.

Jeg mener, at det er uhyre relevant at vide hvad BPTC har faktureret AaB for både indenfor deres fastpris aftale og hvad de evt. måtte have faktureret derudover. Der opstår en underlig interessekonflikt når der kan sidde ansatte i AaB, som er udpeget f.eks. Jame Gow og som leder måske bare har frit spil til at bestille ekstra ydelser herudover, hvis ikke der er nogen chef over der skal godkende. Bernhard Peters kan i princippet sidde på et Teams kald og sige til hans udpegede medarbedjere, at de skal købe mere i hans butik. Ikke, at det er forbudt for et konsulenthus at foreslå ydelser/forsøge at sælge dem, men i normale setups kan man jo ikke bare gå over på den anden side af bordet og godkende indkøbet.

BPTC burde fremlægge deres timeregnskab i tilfredstillende detaljegrad. Dvs. minimum sige Dato for udført argejde, antal timer, medarbejder, timepris og indenfor hvilken kontrakt arbejdet er udført.
Når vi så er ude over at snakke timeantal og fakturerede timer så bør vi også vide:
- Software licenser og lign. der er faktureret videre til AaB.
- Travel and expense omkostninger i forbindelse med arbejde udført for AaB/i Aalborg. Nu er det jo folk udenbys fra så det er da yderst relevant at vide om de har været nogle svin der har boet i suiter på AaBs regning eller andet frås.
RAUS RAUS SSE!

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Indlæg: 823
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: Økonomitråden

Indlæg af DarkHorse9000 » 19. jan 2026, 17:41

Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:58
DarkHorse9000 skrev:
19. jan 2026, 16:22
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
troelsh skrev:
19. jan 2026, 08:52
Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48
Gamling skrev:
19. jan 2026, 08:35
Godt nok utroligt så lang tid AaB kan bruge på at få indkaldt til den ekstraordinære generalforsamling og få lavet et prospekt når nu man meldte intensionen omkapitalforhøjelsen ud primo November 2025.
Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hold nu kæft et latterligt skriv.
Find selv køllen frem og gør oprør, bassemand!
Bøssemand?
Du optræder anonymt under navnet Hovedet og kalder med-fans til væbnet kamp.
Hvor herre til hest.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2026, 19:16

jonas386 skrev:
19. jan 2026, 17:16
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 17:08
jonas386 skrev:
19. jan 2026, 16:35
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
Jamen, hvad pokker skulle formålet med deres "engagement" i denne klub så være, hvis det ikke drejer sig om at hæve det månedlige honorar og "beskyttelse" af deres oprindelige investering? Det var jo dét. spørgsmålet i tråden lød på.

Bortset fra det, så svarer de 140.000 kroner om måneden i honorar næsten til klubbens erklærede lønloft på 150.000 kroner. Når man nu er tudet ørene fulde med "bæredygtighed" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har"; så kan man vist godt tillade sig at stille spørgsmål ved et årligt millionhonorar til en ejerkreds, der for mere end et halvt år siden (officielt) trak sig fra klubbens daglige drift. Det ville ungefähr svare til (der findes slet og ret intet sammenligneligt her!), at en af truppens dyreste spillere trak fra sig fra træning og kamp og fortsatte med at modtage løn.
Adgangen til medarbejderne og øvrige ressourcer er der stadigvæk.
Åh, mon ikke en fodboldspiller eller to ville være at foretrække fremfor omtalte medarbejderadgang og "øvrige ressourcer". Nå, nu var det oprindeligt et indspark i forhold til tidligere spørgsmål om, hvad deres motivation for et fortsat engagement i denne klub måtte være, da dette ud fra alle andre rationaler forekommer fuldstændigt skørt for alle parter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2026, 19:18

DarkHorse9000 skrev:
19. jan 2026, 17:41
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:58
DarkHorse9000 skrev:
19. jan 2026, 16:22
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
troelsh skrev:
19. jan 2026, 08:52
Jakobsen skrev:
19. jan 2026, 08:48


Jeg tror du kan være helt sikker på, at bestyrelse og direktion gerne ville indkalde i morgen. Det har været ude, at det er Peters familien og BPTC, som blokerer for fremdriften fordi de nægter at opgive kontrollen med klubben. Skyd på dem i stedet for ledelsen i den her omgang.
Hvad dælen er det efterhånden de får ud af det ejerskab, andet end et månedligt honorar og en masse had
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hold nu kæft et latterligt skriv.
Find selv køllen frem og gør oprør, bassemand!
Bøssemand?
Du optræder anonymt under navnet Hovedet og kalder med-fans til væbnet kamp.
Hvor herre til hest.
Ja, lad os få Hjemmeværnet i spil her!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 19. jan 2026, 19:28

Hovedet skrev:
19. jan 2026, 19:16
jonas386 skrev:
19. jan 2026, 17:16
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 17:08
jonas386 skrev:
19. jan 2026, 16:35
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
Jamen, hvad pokker skulle formålet med deres "engagement" i denne klub så være, hvis det ikke drejer sig om at hæve det månedlige honorar og "beskyttelse" af deres oprindelige investering? Det var jo dét. spørgsmålet i tråden lød på.

Bortset fra det, så svarer de 140.000 kroner om måneden i honorar næsten til klubbens erklærede lønloft på 150.000 kroner. Når man nu er tudet ørene fulde med "bæredygtighed" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har"; så kan man vist godt tillade sig at stille spørgsmål ved et årligt millionhonorar til en ejerkreds, der for mere end et halvt år siden (officielt) trak sig fra klubbens daglige drift. Det ville ungefähr svare til (der findes slet og ret intet sammenligneligt her!), at en af truppens dyreste spillere trak fra sig fra træning og kamp og fortsatte med at modtage løn.
Adgangen til medarbejderne og øvrige ressourcer er der stadigvæk.
Åh, mon ikke en fodboldspiller eller to ville være at foretrække fremfor omtalte medarbejderadgang og "øvrige ressourcer". Nå, nu var det oprindeligt et indspark i forhold til tidligere spørgsmål om, hvad deres motivation for et fortsat engagement i denne klub måtte være, da dette ud fra alle andre rationaler forekommer fuldstændigt skørt for alle parter.
Det kan da sagtens være, men det er næppe en uretfærdig aftale der går på at suge penge ud af klubben. Uanset hvor skumle og udspekulerede tyskerne skulle være, så kommer de kun til at tjene sjove penge, hvis vi får sportslig succes. Der er simpelthen ingen der smider flere millioner i et højrisikoprojekt for at kunne suge småpenge ud den anden vej.

Ift. deres videre engagement, så håber de vel at den nuværende sportslige ledelse kan få os tilbage i superligaen, i stedet for at sælge på - må man antage - bunden. Det må alt andet lige være nemmere at sælge en ejerandel af en superligaklub
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Økonomitråden

Indlæg af Hovedet » 19. jan 2026, 19:51

jonas386 skrev:
19. jan 2026, 19:28
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 19:16
jonas386 skrev:
19. jan 2026, 17:16
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 17:08
jonas386 skrev:
19. jan 2026, 16:35
Hovedet skrev:
19. jan 2026, 16:09
Det månedlige honorar er ikke småpenge - det løber sig op i 1,7 millioner kroner hvert år, som unægtelig ville pynte på vores kraftigt decimerede spillerbudget. Mig bekendt er denne vanvidsordning uopsigelig indtil engang i 2027, hvor den så har kørt i absurde 5 år! Og som en anden skriver, så kan Peters-klanen og BPTC holde AaB som gidsel i et forsøg på at beskytte deres egen investering, samtidig med at de dræner klubben for millioner af kroner hvert år gennem honoraret.

Der er nu kort sagt tale om rendyrket obstruktion; formentlig ud fra den erkendelse, at foretagendet har fejlet så eklatant, at det ikke har nogen fremtid inden for fodboldbranchen, og at man lige så godt kan køre linen helt ud, hvad angår AaB. Her har protesterne trods alt været så afdæmpede, at glæden ved pengene langt opvejer bøvlet. I Brøndby, Aarhus og Odense var der nok blevet fundet andet og mere end tennisbolde som skyts...
Hvor meget fodboldspiler eller administrativ medarbejder forestiller du dig lige præcis man får for 1,7 millioner? Jeg bliver næsten træt af, at skrive det igen, men du må (igen) meget gerne forklare mig den fede fidus i at smide 30'ish millioner i et projekt for at kunne score lige over halvanden million (før skat i øvrigt) i en årrække.

Vi får tilsyneladende en eller anden form for modydelse (adgang til BPTCs medarbejdere). Den slags skal foregå på markedsvilkår, også selvom det er to virksomheder med samme ejer. Det ville ikke engang være muligt for BPTC bare at donere arbejdskraften hvis de ville.
Jamen, hvad pokker skulle formålet med deres "engagement" i denne klub så være, hvis det ikke drejer sig om at hæve det månedlige honorar og "beskyttelse" af deres oprindelige investering? Det var jo dét. spørgsmålet i tråden lød på.

Bortset fra det, så svarer de 140.000 kroner om måneden i honorar næsten til klubbens erklærede lønloft på 150.000 kroner. Når man nu er tudet ørene fulde med "bæredygtighed" og "man kan ikke bruge penge, man ikke har"; så kan man vist godt tillade sig at stille spørgsmål ved et årligt millionhonorar til en ejerkreds, der for mere end et halvt år siden (officielt) trak sig fra klubbens daglige drift. Det ville ungefähr svare til (der findes slet og ret intet sammenligneligt her!), at en af truppens dyreste spillere trak fra sig fra træning og kamp og fortsatte med at modtage løn.
Adgangen til medarbejderne og øvrige ressourcer er der stadigvæk.
Åh, mon ikke en fodboldspiller eller to ville være at foretrække fremfor omtalte medarbejderadgang og "øvrige ressourcer". Nå, nu var det oprindeligt et indspark i forhold til tidligere spørgsmål om, hvad deres motivation for et fortsat engagement i denne klub måtte være, da dette ud fra alle andre rationaler forekommer fuldstændigt skørt for alle parter.
Det kan da sagtens være, men det er næppe en uretfærdig aftale der går på at suge penge ud af klubben. Uanset hvor skumle og udspekulerede tyskerne skulle være, så kommer de kun til at tjene sjove penge, hvis vi får sportslig succes. Der er simpelthen ingen der smider flere millioner i et højrisikoprojekt for at kunne suge småpenge ud den anden vej.

Ift. deres videre engagement, så håber de vel at den nuværende sportslige ledelse kan få os tilbage i superligaen, i stedet for at sælge på - må man antage - bunden. Det må alt andet lige være nemmere at sælge en ejerandel af en superligaklub
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering, de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Økonomitråden

Indlæg af jonas386 » 20. jan 2026, 13:22

Hovedet skrev:
19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering, de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.

Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar