Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Indlæg
af Kasper » 20. jan 2026, 13:50
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:22
Hovedet skrev: ↑19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
jonas386
- Allstar

- Indlæg: 12535
- Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Indlæg
af jonas386 » 20. jan 2026, 13:55
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:22
Hovedet skrev: ↑19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
Naturligvis ikke. Men hvis man gerne vil kickstarte en fodboldklub i dagens danmark, er 75 millioner altså ikke noget der rykker særlig meget. I en virkelighed hvor talenter fra superligaens tunge ende rask væk sælges for +40 millioner er det penge du sagtens kan få ind af andre veje.
Du kan selvfølgelig godt booste holdet på den korte bane ved at smide en masse millioner i spillertruppen, men så skal du også være klar på at der muligvis skal flere penge ind senere, såfremt den sportslige satsning ikke giver gevinst lige med det samme.
-
Superior
- Junior

- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45
Indlæg
af Superior » 20. jan 2026, 14:45
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
[quote=jonas386 post_id=718843 time=<a href="tel:1768911772">1768911772</a> user_id=5918]
[quote=Hovedet post_id=718840 time=<a href="tel:1768848695">1768848695</a> user_id=6776]
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
[/quote]
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
[/quote]
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:55
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:22
Hovedet skrev: ↑19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
Naturligvis ikke. Men hvis man gerne vil kickstarte en fodboldklub i dagens danmark, er 75 millioner altså ikke noget der rykker særlig meget. I en virkelighed hvor talenter fra superligaens tunge ende rask væk sælges for +40 millioner er det penge du sagtens kan få ind af andre veje.
Du kan selvfølgelig godt booste holdet på den korte bane ved at smide en masse millioner i spillertruppen, men så skal du også være klar på at der muligvis skal flere penge ind senere, såfremt den sportslige satsning ikke giver gevinst lige med det samme.
Lige for en god ordens skyld: Er vi enige om, at 75 millioner kroner vil stille AaB et bedre sted, og at sse har bedre mulighed for at beskytte sin investering, hvis AaB står et bedre sted end nu?
-
Hovedet
- Allstar

- Indlæg: 3960
- Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16
Indlæg
af Hovedet » 20. jan 2026, 14:53
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:22
Hovedet skrev: ↑19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
Nej, lige præcis. Og hvis nogen skulle være i tvivl, så sammenligning FCM/AGF med AaB i efteråret 2014 - og foretag den samme sammenligning godt et årti senere!
Én ting er sikkert: Hvis man ikke foretager sig noget, sker der heller ingen forandring.
-
Hovedet
- Allstar

- Indlæg: 3960
- Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16
Indlæg
af Hovedet » 20. jan 2026, 14:55
Superior skrev: ↑20. jan 2026, 14:45
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
[quote=jonas386 post_id=718843 time=<a href="tel:1768911772">1768911772</a> user_id=5918]
[quote=Hovedet post_id=718840 time=<a href="tel:1768848695">1768848695</a> user_id=6776]
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
[/quote]
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:55
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:22
Hovedet skrev: ↑19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
Naturligvis ikke. Men hvis man gerne vil kickstarte en fodboldklub i dagens danmark, er 75 millioner altså ikke noget der rykker særlig meget. I en virkelighed hvor talenter fra superligaens tunge ende rask væk sælges for +40 millioner er det penge du sagtens kan få ind af andre veje.
Du kan selvfølgelig godt booste holdet på den korte bane ved at smide en masse millioner i spillertruppen, men så skal du også være klar på at der muligvis skal flere penge ind senere, såfremt den sportslige satsning ikke giver gevinst lige med det samme.
Lige for en god ordens skyld: Er vi enige om, at 75 millioner kroner vil stille AaB et bedre sted, og at sse har bedre mulighed for at beskytte sin investering, hvis AaB står et bedre sted end nu?
[/quote]
Ja!
-
Kasper
- Allstar

- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Indlæg
af Kasper » 20. jan 2026, 15:36
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:55
Kasper skrev: ↑20. jan 2026, 13:50
jonas386 skrev: ↑20. jan 2026, 13:22
Hovedet skrev: ↑19. jan 2026, 19:51
Ja, det skulle man jo netop mene - ud fra alle gængse betragtninger om at pleje en investering! Men SSE 22 har ikke blot forsømt at pleje deres investering,
de leverer også benspænd på benspænd for, at andre mennesker kan rette op på deres makværk, jf. omtalte aktieemission. For hvis de nogensinde skal have hovedparten af deres investering tilbage kræver det, at AaB befinder sig i Superligaen og gerne i den position, som klubben naturligt indtog i årtier. Denne position er omvendt fuldstændig umulig for AaB at vende tilbage til under de nuværende omstændigheder.
Du får det til at lyde som om der er tale om en donation, og ikke en udvanding af SSEs ejerandel, hvilket i sidste ende gør deres aktier mindre værd.
Den position vi har indtaget i årtier var allerede formøblet længe inden SSE kom til. De 75 millioner, eller hvor meget det nu er, som en lokal ejerkreds vil spytte i projektet, kommer ikke til at ændre på den del. Det er for lidt og det er for sent.
Drop nu de dommedags profetier. Der er intet der er stationært i fodboldverdenen.
Mvh Den Mavesure
Naturligvis ikke. Men hvis man gerne vil kickstarte en fodboldklub i dagens danmark, er 75 millioner altså ikke noget der rykker særlig meget. I en virkelighed hvor talenter fra superligaens tunge ende rask væk sælges for +40 millioner er det penge du sagtens kan få ind af andre veje.
Du kan selvfølgelig godt booste holdet på den korte bane ved at smide en masse millioner i spillertruppen, men så skal du også være klar på at der muligvis skal flere penge ind senere, såfremt den sportslige satsning ikke giver gevinst lige med det samme.
Uenig. Vi kan sagtens komme tilbage som midterhold i superligaen med 75 millioner kroner.
Der er talent i klubben, der potentielt kan indbringe store beløber - men der skal styr på stammen op igennem banen.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
Sapiens
- 1. div

- Indlæg: 319
- Tilmeldt: 2. feb 2022, 17:25
Indlæg
af Sapiens » 25. jan 2026, 14:46
Lidt uddrag fra Nordjyskes artikel i dag:
"Jan Peters har ikke tænkt sig at bakke ud af ejerskabet uden kamp, og det er primært derfor, at man endnu ikke har meldt mere detaljeret ud om aktieemissionen."
"AaB får før eller siden brug for en kapitalindsprøjtning, og her vil alles øjne blive rettet mod Hamborg.
Her er det store spørgsmål, om BPTC (Bernhard og Jan Peters’ selskab) kan stampe de nødvendige millioner op til at bevare bestemmelsesretten i AaB.
Noget tyder på, at det ikke uden videre lader sig gøre, og ydermere kan man stille sig selv spørgsmålet: Hvad vil den videre plan være for AaB, hvis de bevarer magten?"
"Der er ingen mellemvej. Mellemvejen vil være lig med en udvanding af værdien af deres investering, så der er meget på spil for særligt to gange Peters. Derfor arbejder de også for enten at forhindre aktieemissionen eller i hvert fald reducere beløbet, så man kan finde de nødvendige millioner for at kunne bevare ejerskabet i sin nuværende form. Trods stor nordjysk modstand mod folk med efternavnet Peters, så viger de ikke en tomme, men tiden arbejder imod dem."
-
Forza
- Allstar

- Indlæg: 8746
- Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59
Indlæg
af Forza » 25. jan 2026, 16:58
Sapiens skrev: ↑25. jan 2026, 14:46
Lidt uddrag fra Nordjyskes artikel i dag:
"Jan Peters har ikke tænkt sig at bakke ud af ejerskabet uden kamp, og det er primært derfor, at man endnu ikke har meldt mere detaljeret ud om aktieemissionen."
"AaB får før eller siden brug for en kapitalindsprøjtning, og her vil alles øjne blive rettet mod Hamborg.
Her er det store spørgsmål, om BPTC (Bernhard og Jan Peters’ selskab) kan stampe de nødvendige millioner op til at bevare bestemmelsesretten i AaB.
Noget tyder på, at det ikke uden videre lader sig gøre, og ydermere kan man stille sig selv spørgsmålet: Hvad vil den videre plan være for AaB, hvis de bevarer magten?"
"Der er ingen mellemvej. Mellemvejen vil være lig med en udvanding af værdien af deres investering, så der er meget på spil for særligt to gange Peters. Derfor arbejder de også for enten at forhindre aktieemissionen eller i hvert fald reducere beløbet, så man kan finde de nødvendige millioner for at kunne bevare ejerskabet i sin nuværende form. Trods stor nordjysk modstand mod folk med efternavnet Peters, så viger de ikke en tomme, men tiden arbejder imod dem."
Worst case scenarie at de modarbejder aktiemissionen og har intentioner om at forsøge at rejse millionerne til at bevare ejerandelen. Det er selvfølgelig for at redde sin investering - men det har bare intet fremtidsperspektiv. Fansene hader dem, de kan ikke engang vise deres ansigter på Hornevej og har tydelig vist at de ikke evner at drive en fodboldklub.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6762
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 25. jan 2026, 20:45
Forza skrev: ↑25. jan 2026, 16:58
Sapiens skrev: ↑25. jan 2026, 14:46
Lidt uddrag fra Nordjyskes artikel i dag:
"Jan Peters har ikke tænkt sig at bakke ud af ejerskabet uden kamp, og det er primært derfor, at man endnu ikke har meldt mere detaljeret ud om aktieemissionen."
"AaB får før eller siden brug for en kapitalindsprøjtning, og her vil alles øjne blive rettet mod Hamborg.
Her er det store spørgsmål, om BPTC (Bernhard og Jan Peters’ selskab) kan stampe de nødvendige millioner op til at bevare bestemmelsesretten i AaB.
Noget tyder på, at det ikke uden videre lader sig gøre, og ydermere kan man stille sig selv spørgsmålet: Hvad vil den videre plan være for AaB, hvis de bevarer magten?"
"Der er ingen mellemvej. Mellemvejen vil være lig med en udvanding af værdien af deres investering, så der er meget på spil for særligt to gange Peters. Derfor arbejder de også for enten at forhindre aktieemissionen eller i hvert fald reducere beløbet, så man kan finde de nødvendige millioner for at kunne bevare ejerskabet i sin nuværende form. Trods stor nordjysk modstand mod folk med efternavnet Peters, så viger de ikke en tomme, men tiden arbejder imod dem."
Worst case scenarie at de modarbejder aktiemissionen og har intentioner om at forsøge at rejse millionerne til at bevare ejerandelen. Det er selvfølgelig for at redde sin investering - men det har bare intet fremtidsperspektiv. Fansene hader dem, de kan ikke engang vise deres ansigter på Hornevej og har tydelig vist at de ikke evner at drive en fodboldklub.
Der skal larmes noget mere i udlandet indtil de er væk. Det skal være så skadeligt for Familiens Peters og BPTCs brand at have et fortsat "virke" i AaB, at der kun er en vej og det er at opgive deres position i AaB. I hver eneste klub, hvor de har et engagement eller er på vej til at få et bør AaB fans på en hvilken som helst måde gør deres fans opmærksomme på, hvilke fusentaster der er i deres klub. De skal gørs så kendte som skadelige, at der vil rejse sig en folkelig modstand i hver eneste klub, hvor de måtte være på vej ind.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Indlæg: 3460
- Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Indlæg
af Gnu » 26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6762
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
RAUS RAUS SSE!
-
Gnu
- Allstar

- Indlæg: 3460
- Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Indlæg
af Gnu » 26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Belwas
- 2. div

- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 1. jul 2024, 19:27
Indlæg
af Belwas » 26. jan 2026, 13:46
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
Altså, dette er ren spekulation, men det er da ikke utænkeligt at det er et offentligt powerplay fra den danske del af SSE for at tvinge BPTC til at tage stilling og ikke lurepasse længere. Det er jo nødt i den sammenhæng enten at sælge eller smide flere penge på bordet, da et minoritets-ejerskab formegentligt ingen mening giver for dem.
-
Gnu
- Allstar

- Indlæg: 3460
- Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Indlæg
af Gnu » 26. jan 2026, 13:52
Belwas skrev: ↑26. jan 2026, 13:46
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
Altså, dette er ren spekulation, men det er da ikke utænkeligt at det er et offentligt powerplay fra den danske del af SSE for at tvinge BPTC til at tage stilling og ikke lurepasse længere. Det er jo nødt i den sammenhæng enten at sælge eller smide flere penge på bordet, da et minoritets-ejerskab formegentligt ingen mening giver for dem.
Tyskerne sidder jo stadig på aktiemarioteten, så en emssion kan mig bekendt ikke gennemføres uden deres velsignelse. Så er det 'powerplay' jo ikke andet en teatertorden, hvis den danske del ikke har nogen reel magt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Jakobsen
- Allstar

- Indlæg: 6762
- Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
- Favoritspiller: Augu
Indlæg
af Jakobsen » 26. jan 2026, 14:03
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:52
Belwas skrev: ↑26. jan 2026, 13:46
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
Altså, dette er ren spekulation, men det er da ikke utænkeligt at det er et offentligt powerplay fra den danske del af SSE for at tvinge BPTC til at tage stilling og ikke lurepasse længere. Det er jo nødt i den sammenhæng enten at sælge eller smide flere penge på bordet, da et minoritets-ejerskab formegentligt ingen mening giver for dem.
Tyskerne sidder jo stadig på aktiemarioteten, så en emssion kan mig bekendt ikke gennemføres uden deres velsignelse. Så er det 'powerplay' jo ikke andet en teatertorden, hvis den danske del ikke har nogen reel magt.
Hvis bestyrelsen er sammensat således, at der er fleretal i bestyrelsen der siger ja til emmsision kan man vel godt gøre det. At SSE så selvfølgelig kan afsætte dem der sidder på deres stemmer og sætte nogle andre ind er en anden sag, men det vil omvent kun gøre deres stilling være i AaB og skabe endnu mere ballade om dem og deres ry, hvilket heller ikke er ønskeligt for dem.
RAUS RAUS SSE!
-
haghdk
- Landshold

- Indlæg: 957
- Tilmeldt: 17. sep 2012, 17:56
- Favoritspiller: Robbie Fowler
- Geografisk sted: Aalborg
Indlæg
af haghdk » 26. jan 2026, 14:10
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:52
Belwas skrev: ↑26. jan 2026, 13:46
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
Altså, dette er ren spekulation, men det er da ikke utænkeligt at det er et offentligt powerplay fra den danske del af SSE for at tvinge BPTC til at tage stilling og ikke lurepasse længere. Det er jo nødt i den sammenhæng enten at sælge eller smide flere penge på bordet, da et minoritets-ejerskab formegentligt ingen mening giver for dem.
Tyskerne sidder jo stadig på aktiemarioteten, så en emssion kan mig bekendt ikke gennemføres uden deres velsignelse. Så er det 'powerplay' jo ikke andet en teatertorden, hvis den danske del ikke har nogen reel magt.
Men faktum er, at der snart skal findes flere penge unanset hvor meget Peters x 2 stiller sig på bagbenene. De har jo reelt tre muligheder. Finde pengene selv og beholde majoriteten og fortsætte ufortrødent, få emissionen gennemført og lade deres majoritet udvande, eller korslægge armene og stå stædigt fast og lade klubben ryge i grusset.
-
Gnu
- Allstar

- Indlæg: 3460
- Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Indlæg
af Gnu » 26. jan 2026, 14:13
haghdk skrev: ↑26. jan 2026, 14:10
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:52
Belwas skrev: ↑26. jan 2026, 13:46
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
Altså, dette er ren spekulation, men det er da ikke utænkeligt at det er et offentligt powerplay fra den danske del af SSE for at tvinge BPTC til at tage stilling og ikke lurepasse længere. Det er jo nødt i den sammenhæng enten at sælge eller smide flere penge på bordet, da et minoritets-ejerskab formegentligt ingen mening giver for dem.
Tyskerne sidder jo stadig på aktiemarioteten, så en emssion kan mig bekendt ikke gennemføres uden deres velsignelse. Så er det 'powerplay' jo ikke andet en teatertorden, hvis den danske del ikke har nogen reel magt.
Men faktum er, at der snart skal findes flere penge unanset hvor meget Peters x 2 stiller sig på bagbenene. De har jo reelt tre muligheder. Finde pengene selv og beholde majoriteten og fortsætte ufortrødent, få emissionen gennemført og lade deres majoritet udvande, eller korslægge armene og stå stædigt fast og lade klubben ryge i grusset.
Det er fuldstændig rigtigt, at der skal findes penge på den ene eller den anden måde, men der er bare ikke noget, der tyder på, at tyskerne lader sig presse af andre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Superior
- Junior

- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45
Indlæg
af Superior » 26. jan 2026, 14:16
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 14:03
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:52
Belwas skrev: ↑26. jan 2026, 13:46
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 13:42
Jakobsen skrev: ↑26. jan 2026, 13:19
Gnu skrev: ↑26. jan 2026, 11:24
Man må jo også bare sige, at det ikke ser ret godt ud for den danske del af bestyrelsen at man har sat gang i den her emission uden at have majoritetsejerne med ombord. I en situation, hvor der skal tiltrækkes investorer er det ikke særlig god reklame at man her knap tre måneder senere stadig ikke har meldt noget ud om et prospekt. Man skulle gerne signalere ro og stabilitet over for potentielle investorer, men i stedet ser man en bestyrelse i konflikt med sig selv og spørgsmålene blafrer i vinden. Hvad havde de regnet med? Var det et mislykket forsøg på at presse tyskerne ud? Hvornår ser vi noget konkret?
Man var jo nødt til at gøre noget for at sætte gang i processen. Ellers havde førerbunkeren i Hamburg jo enten bare lænet sig tilbage eller endnu værre begyndt at udføre klubskadelig virksomhed igen. Det er et politisk spil der køre i kulissen og det er noget forfejlet at konkludere sådan når man ikke sidder med hele billedet.
Jeg vil også gerne have tyskerne ud, men det ændrer bare ikke på, at det var kluntet udført. Især når vi ikke rigtig hører mere. Havde de bare regnet med at tyskerne viller rulle rundt og overgive sig? Hvad er planen for det videre forløb? Det kan godt være, at den danske del af bestyrelsen har hjertet på rette sted, men det ser altså ikke ret overbevisende ud, når det er så ukonkret.
Altså, dette er ren spekulation, men det er da ikke utænkeligt at det er et offentligt powerplay fra den danske del af SSE for at tvinge BPTC til at tage stilling og ikke lurepasse længere. Det er jo nødt i den sammenhæng enten at sælge eller smide flere penge på bordet, da et minoritets-ejerskab formegentligt ingen mening giver for dem.
Tyskerne sidder jo stadig på aktiemarioteten, så en emssion kan mig bekendt ikke gennemføres uden deres velsignelse. Så er det 'powerplay' jo ikke andet en teatertorden, hvis den danske del ikke har nogen reel magt.
Hvis bestyrelsen er sammensat således, at der er fleretal i bestyrelsen der siger ja til emmsision kan man vel godt gøre det. At SSE så selvfølgelig kan afsætte dem der sidder på deres stemmer og sætte nogle andre ind er en anden sag, men det vil omvent kun gøre deres stilling være i AaB og skabe endnu mere ballade om dem og deres ry, hvilket heller ikke er ønskeligt for dem.
Har de mennesker ingen skam i livet - eller for den sags skyld et minimum af indsigt i forretning og økonomi, jf. vanrøgt af egen investering ? Nu er der tale om regulær og åbenlys obstruktion af AaB. Tilsyneladende for enhver pris.
-
jonas386
- Allstar

- Indlæg: 12535
- Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Indlæg
af jonas386 » 26. jan 2026, 14:23
Superior skrev: ↑26. jan 2026, 14:16
Har de mennesker ingen skam i livet - eller for den sags skyld et minimum af indsigt i forretning og økonomi, jf. vanrøgt af egen investering ? Nu er der tale om regulær og åbenlys obstruktion af AaB. Tilsyneladende for enhver pris.
Hold nu op. De lokale kræfter har haft masser af muligheder for at investere i klubben over årene. Da de ikke længere (forståeligt) ville blive ved med at smide penge i et øjensynligt bundløst hul, kunne tyskerne købe klubben til spotpris. Lige nu er aktiekursen noget af det laveste nogensinde, og det kan forhåbentligt ikke blive meget værre. Det eneste der er værre end at købe på toppen er at sælge på bunden.
Værdien er det som ejerne synes klubben er værd. Her kan investorerne tilsyneladende ikke ramme tyskernes vurdering.
-
Superior
- Junior

- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 6. nov 2025, 00:45
Indlæg
af Superior » 26. jan 2026, 15:51
jonas386 skrev: ↑26. jan 2026, 14:23
Superior skrev: ↑26. jan 2026, 14:16
Har de mennesker ingen skam i livet - eller for den sags skyld et minimum af indsigt i forretning og økonomi, jf. vanrøgt af egen investering ? Nu er der tale om regulær og åbenlys obstruktion af AaB. Tilsyneladende for enhver pris.
Hold nu op. De lokale kræfter har haft masser af muligheder for at investere i klubben over årene. Da de ikke længere (forståeligt) ville blive ved med at smide penge i et øjensynligt bundløst hul, kunne tyskerne købe klubben til spotpris. Lige nu er aktiekursen noget af det laveste nogensinde, og det kan forhåbentligt ikke blive meget værre. Det eneste der er værre end at købe på toppen er at sælge på bunden.
Værdien er det som ejerne synes klubben er værd. Her kan investorerne tilsyneladende ikke ramme tyskernes vurdering.
De har valget mellem 0 - som situationen er nu - eller noget, hvis kompetente mennesker får mulighed for at rette op på deres forsømmelser. Dette er alene muligt med kapitaltilførsel. Det er økonomi på det allermest fundamentale niveau.