Bedømt ud fra det jeg så i går, så er jeg enig.Sapiens skrev: ↑19. apr 2026, 09:33Du kan kalde det negativitet, jeg synes nu bare det er for at få en smule realisme ind i det vi ser. Vi har jo ikke været gode i det meste af sæsonen, vi har ikke en gameplan, ingen tydelig spillestil og i går vinder vi på en god skarphed og modstanderens uskarphed. Jeg synes stadig ikke det bevæger sig i en retning som er holdbar, jeg ville ønske det gjorde, men Højer har stadig til at gode at overbevise. Det er bare min holdningPontoppi skrev: ↑18. apr 2026, 23:14ja ja når AaB ikke taber dukker du op alligevel med din negativitet…Sapiens skrev: ↑18. apr 2026, 22:20Dejligt med endnu en sejr.
Men, vi spiller simpelthen pisse dårligt bold. Når folk siger de er tilfredse med kampen i dag, så håber jeg vitterligt kun det er pga. resultatet, vi er jo klart det næstbedste hold på banen, og har for i øvrigt været det i næsten samtlige kampe i hele sæsonen. Det er dybt bekymrende at vi ser nul tendenser til noget der bare ligner en gameplan eller spillestil.
Det går ikke i længden det her.
vi har f.eks. rund smadret rækkens nummer 3 og haft flere dominerene kampe…
det er dog helt rigtigt at Højer har haft svært ved at ramme opstilling og taktik rigtig
Vi skal selvfølgelig ikke tage det positive ud af at vi nu har fået 3 sejre i træk. Det er utrolig vigtigt og altafgørende. Så hvordan de er kommet i hus kan vi måske tillade os at være mindre optaget af. Men vi skal også gerne se en klar og tydelig udvikling rent spillmæssigt. Vi står defensivt men tillader alligevel mange chancer imod os, og pånær de 3 mål, skaber vi næsten ingenting. På hjemmebane. Mod Århus Fremad...
Nu har jeg set highlights og jeg fastholder altså at Fremad har en del pæne tilbud.
11' - frit hovedstød midt for mål i det lille felt, Fremad spilleren er kommet et skridt for langt frem så han kommer skidt op til den.
12' - frit skud fra kanten af feltet (målet)
22' - de får spillet en mand fri midt i feltet, har frit spark på mål, heldigvis overplacerer han - stor chance!
50' - skarpt fladt indlæg som en Fremad mand kommer først på ige foran Bertil, meget stor mulighed for at styre den i kassen. Ren held for os at han ikke får bedre ram på den - meget stor chance!
69' - igen et fladt indlæg som en Fremad mand kommer først på med mulighed for at styre bolden i kassen, han sender den over. Ikke lige så stor som den forrige men stadig en pæn mulighed, og skidt at de kommer først på de bolde her når vi har klar overtal i feltet.
78' - igen et fladt indlæg der finder en fri Fremad spiller lige indenfor feltet midt for mål, kun én AaB'er til at forstyrre, ellers frit spark. Sparker heldigvis svagt lige på Bertil - større mulighed end målet.
https://aabsport.dk/nyheder/2026/april/ ... remad-3-1/
Herudover er der flere situationer hvor der er tilfældigheder på spil i feltet og hvor vi i hvert fald ikke har kontrol over situationen, f.eks. efter 55'. Og så giver vi i øvrigt hele 13 hjørnespark væk, noget en anden modstander havde udnyttet bedre.
Men nuvel, når man er i den krise vi er som klub, så må vi tage det vi kan få. Og en god udvikling starter alt andet lige ved at tanke lidt selvtillid og tro på tingene. Forhåbentlig er det de første spæde skridt til noget mere holdbart.