DenSataniskeHest skrev: ↑22. apr 2026, 12:18
haghdk skrev: ↑22. apr 2026, 12:05
Sauer skrev: ↑22. apr 2026, 11:12
Bong skrev: ↑22. apr 2026, 10:57
BPTC forsvarer sig til møde i VVV Venlo i forhold til Aalborg-sagen, der forfølger dem. Hollandsk gut på X har et referat.
De forklarer sig med en gennemført elendig økonomi, på randen af konkurs. Derfor de mange salg, indrømmet, har været fornuftige. Man har bare været virkelig dårlige til at hente nye stabile spillere ind.
Den økonomiske del er jo uomtvistligt rigtigt. Men de har bare heller ikke overhovedet formået at gøre det bedre.
Som en skriver derinde, lønudgifterne er tvært imod nærmest steget under SSE22.
https://x.com/joeysteegh/status/2046686 ... 39626?s=20
Hvordan mon det hænger sammen med deres 2030-strategi, hvor man vistnok skulle være et top 3-hold i Superligaen?
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal læse det. Om de tænker at de ved at de fuckede op, men at nu bliver det hele bedre, eller om de har opgivet projekt AaB og vil prøve det samme i VVV Venlo.
det SSE22 siger, passer jo. Uden de penge sse22 kom med ved nedrykning var man konkurs, selv om man havde overlevet i superligaen dengang var klubben så dårlig drevet at pengenede fossede ud, At man rykkede ned, og så tabte yderlige 30m, og de penge sse22 kom med blev spist med det samme gør bare historien endnu mere tosset. Havde man ikke rykket ned, havde de penge sse22 kommet med også betydet mere.. skal ikke overraske mig de nok skal få succes der nede, men det virker også som om AaB er droppet.. hvilke jeg godt kan forstå.. selv om sse22 lavede store fejl især med ansættelsen af James Grow, så tror jeg ikke klubben er til at rede med mindre nogle finder mange mange penge.
eneste problem med deres fortælling om dyre spilelre er løn udgifterne explodere under sse22 til alle andre end spillerne.. hvilke virkede tåbeligt situationen taget i betrakning..
Jeg er ikke enig med dig, og der er også andre der giver udtryk for det samme som dig, og det er at PENGE, PENGE, PENGE er det vigtigste.
Det er det forkerte narrativ. Det der er helt tydeligt for mig er, at det er helt essentielt at der kommer nogen med en
plan. En form for økonomisk bæredygtig strategi, det har manglet i årtier.
Der er blevet pumpet så mange penge i AaB, over mange omgange, og på intet tidspunkt har vi set konturerne til en klub i balance eller fremdrift.
Nu hvor det er kørt helt skævt, både sportsligt og økonomisk, så vil de penge man propper i AaB forsvinde som dug for solen.
De vil selvfølgelig påstå at de har en plan/strategi, men det er bare den klassiske lirumlarum, som man er nødt til at præsentere for offentligheden.
Så rækkefølgen er ikke ligegyldig.
1. Man skal have den rigtige plan/strategi for AaB.
2. Man skal have de rigtige folk i klubben til at eksekvere den plan.
3. Penge.
I øjeblikket har man intet af ovenstående = failure.