AaB - B93 - 23.04.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: AaB - B93 - 23.04.26

Indlæg af Jakobsen » 25. apr 2026, 14:06

Funky skrev:
25. apr 2026, 09:42
Jakobsen skrev:
24. apr 2026, 19:55
troelsh skrev:
24. apr 2026, 12:41
Gentleman Finn skrev:
23. apr 2026, 22:52
Funky skrev:
23. apr 2026, 21:38
troelsh skrev:
23. apr 2026, 21:22

Helt utroligt man skulle helt derud hvor man lignede en potentiel nedrykker til 2. Division før man ændrede kurs.

Vi kæmpet med om oprykning nu hvis vi havde gjort det noget før. Ret trist at tænke på.
Jae vi kunne have spillet i top-6. Men jeg tror ærligt talt, at vi har haft og har for mange skader på nøglespillere, og også nogle spillere, som ikke har performet helt som man nok har forventet, til at vi havde nået en oprykningsplads.
Tror godt vi kunne have endt på 2. Pladsen, havde vi lavet formationsskiftet et par kampe før. Det er jo ikke fordi der er nogle andre der ser gode ud, udover Lyngby, helt i toppen. Og de er vidst mere stabile end de er gode. Omvendt har vi en trup der har spillet 433 med højt pres hele sæsonen, så det er ikke sikkert vi havde taget den mens truppen tilpasser sig en ny formation
Det tror jeg også, med en mere stabil defensiv tror jeg vi kunne have snuppet den 2. Plads fra Esbjerg, Hvidovre eller hvem der nu ender med at rykke op.

Næste sæson bliver det ikke nemmere at rykke op, tværtimod.

Jeg ville ønske vores klub kendte til begrebet “rettidig omhu”, at man ikke først ændrer taktisk kurs når man er ved at rykke i 2. Division, og man ikke først rydder op i udgifter når man er på vej mod konkurs.

Tiden vise om vores synkende skude kan reddes.
Det må simpelthne være alfa og omega, at man holder fast i den pragmatiske tilgang til spillet i næste sæson. Selvfølgelig skal der være en vision og retning, men vi er simpelthen nødt til at tage udgangspunkt i de kompetencer der er der i den trup vi nu en gang har.
Det er utroligt hvordan man i mange år - også før SSE - har dyrket spillemæssige idealer man ikke har spillerne til. Det er jo egentlig også milevidt fra den traditionelle AaB tilgang, hvor man også har set på at få max ud af det man har. Bevares vores trup har da stadig mangler, men vores hold og spillere bliver ikke bedre af konstant at blive sat i situationer, hvor de er dårlige og som ikke matcher deres kompetenceprofil.
Du kan vel ‘takke’ mesterskabet i 2014 for det.
Der tror jeg til dels du har ret. Jeg syntes i hvert fald det var underlig selvfoståelse der pludselig kom i årene efter om AaB som en klub der altid spiller flot fodbold. Jeg synes egentlig det var rigtig nok at holde fast i en tilgang som havde virket og arbejde med den i akademi osv., men når man så begynder at hente Holgersson og andre spillere der ikke passer til den spillestil så klinger det utroligt hult. Skulle det give mening at køre videre med den tilgang skulle det jo først og fremmest have været understøttet at hente de rigtige spillere ind til at bære det videre. Og så bør man også se på om det var det akademiet kom med i de år. Magnus, Børsting mfl. kunne sikkert være blevet uddannet til fine habile Superligaspillere i en spillestil der passer til dem, men at sætte dem ind og bede dem om at være bærende i den type fodbold var bare så virkelighedsfjernt. Og så er jeg slet ikke startet på P/Blåbjerg projektet. Jeg tror egentlig Blåbjerg kunne være blevet god, men han skulle have været i skole ved en hård som T eller KEP.
Jeg var personligt meget pissed over Søndergaard fyringen dengang. Egentlig ikke fordi jeg var specielt stor Lars Søndergaard fan, men fordi man bad ham spille noget fodbold der var helt umuligt med det materiale Gaarde købte efter åreladningen fra 13/14 holdet. Vi var rykket ned i 16/17, hvis ikke Søndergaard havde sat proppen i. Så ved jeg godt, at Søndergaard fik meget røg for f.eks. Holgersson på 6'eren, men det handler jo også om en mangel på spillere og et forsøg på at stabilisere defensiven. Jeg tror aldrig nogensinde, at nogen træner har tænk at Holgersosn som 6'er var noget nær en optimal løsning. I foråret 2017 gik det jo også af h... til med meget beskeden pointhøst da man gik tilbage til "flot" fodbold med Wieghorst. Og her skal "flot" forstås som det man prøvede på og ikke det man gjorde.
RAUS RAUS SSE!

Besvar