Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3184
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af troelsh » 23. jun 2026, 10:52

bonanza skrev:
23. jun 2026, 09:50
Aldrig har Thomasberg været mindre aktuel for AaB.

Det er en træner der for kort tid siden blev dansk mester, skulle han skifte til en miderklub i 1. divisions? Han ville jo sætte sin karrier på spil hvis han tog jobbet i AaB. Derudover så er Thomasberg 4-4-2 indtil benet. Da han selv spillede var det 4-4-2 i AaB, da han trænede Randers var det 4-4-2 og da han blev mestre med FCM var det 4-4-2.

Jeg har altid sagt at AaBs naturlige form er 4-4-2, men så længe der sidder en eller anden form for trænerstab-esktern magt og bestemmer at AaB skal spille 4-3-3 - så kan jeg ikke se AaB komme tilbage til 4-4-2.
Ja ham kan vi ikke tiltrække nu, selvom jeg tror han ville være en god mand at få ind, netop fordi han er pragmatisk i sin spillestil, ikke noget med et spilkoncept som truppen ikke kan bære.

En skam det ikke lykkedes brugtvognsforhandleren IAO at hente ham i sin tid i Randers.

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af KongGulerod » 23. jun 2026, 11:42

bonanza skrev:
23. jun 2026, 09:50
Aldrig har Thomasberg været mindre aktuel for AaB.

Det er en træner der for kort tid siden blev dansk mester, skulle han skifte til en miderklub i 1. divisions? Han ville jo sætte sin karrier på spil hvis han tog jobbet i AaB. Derudover så er Thomasberg 4-4-2 indtil benet. Da han selv spillede var det 4-4-2 i AaB, da han trænede Randers var det 4-4-2 og da han blev mestre med FCM var det 4-4-2.

Jeg har altid sagt at AaBs naturlige form er 4-4-2, men så længe der sidder en eller anden form for trænerstab-esktern magt og bestemmer at AaB skal spille 4-3-3 - så kan jeg ikke se AaB komme tilbage til 4-4-2.
Det er altså noget vrøvl, at AaB’s naturlige form er 4-4-2. Det kan godt være, at den nuværende trup passer bedst til 4-4-2, men det er jo blot et øjebliksbillede. En klub kan aldrig have en “naturlig form”. Det er derimod trupsammensætningen samt trænerstaben, der definerer den mest passende form. Klubben er jo blot et selskab.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Indlæg: 875
Tilmeldt: 21. aug 2019, 14:28
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af bonanza » 23. jun 2026, 12:04

KongGulerod skrev:
23. jun 2026, 11:42
bonanza skrev:
23. jun 2026, 09:50
Aldrig har Thomasberg været mindre aktuel for AaB.

Det er en træner der for kort tid siden blev dansk mester, skulle han skifte til en miderklub i 1. divisions? Han ville jo sætte sin karrier på spil hvis han tog jobbet i AaB. Derudover så er Thomasberg 4-4-2 indtil benet. Da han selv spillede var det 4-4-2 i AaB, da han trænede Randers var det 4-4-2 og da han blev mestre med FCM var det 4-4-2.

Jeg har altid sagt at AaBs naturlige form er 4-4-2, men så længe der sidder en eller anden form for trænerstab-esktern magt og bestemmer at AaB skal spille 4-3-3 - så kan jeg ikke se AaB komme tilbage til 4-4-2.
Det er altså noget vrøvl, at AaB’s naturlige form er 4-4-2. Det kan godt være, at den nuværende trup passer bedst til 4-4-2, men det er jo blot et øjebliksbillede. En klub kan aldrig have en “naturlig form”. Det er derimod trupsammensætningen samt trænerstaben, der definerer den mest passende form. Klubben er jo blot et selskab.
Har AaB nogensinde vundet noget eller haft succes i en anden formation? Truppen passer ikke til 4-4-2, men til en rigtig dårlig 4-3-3. Det bør der kigges på..

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 23. jun 2026, 12:15

KongGulerod skrev:
23. jun 2026, 11:42
bonanza skrev:
23. jun 2026, 09:50
Aldrig har Thomasberg været mindre aktuel for AaB.

Det er en træner der for kort tid siden blev dansk mester, skulle han skifte til en miderklub i 1. divisions? Han ville jo sætte sin karrier på spil hvis han tog jobbet i AaB. Derudover så er Thomasberg 4-4-2 indtil benet. Da han selv spillede var det 4-4-2 i AaB, da han trænede Randers var det 4-4-2 og da han blev mestre med FCM var det 4-4-2.

Jeg har altid sagt at AaBs naturlige form er 4-4-2, men så længe der sidder en eller anden form for trænerstab-esktern magt og bestemmer at AaB skal spille 4-3-3 - så kan jeg ikke se AaB komme tilbage til 4-4-2.
Det er altså noget vrøvl, at AaB’s naturlige form er 4-4-2. Det kan godt være, at den nuværende trup passer bedst til 4-4-2, men det er jo blot et øjebliksbillede. En klub kan aldrig have en “naturlig form”. Det er derimod trupsammensætningen samt trænerstaben, der definerer den mest passende form. Klubben er jo blot et selskab.
Mjaeh både og. 4-3-3 ligger jo f.eks. til FCN fordi de har arbejdet på den måde i 15-20 år så der bliver det jo en selvforstærkende, at det ligger til deres måde at arbejde på både lang- og kortsigtet.

Jeg er dog enig i, at der ikke er noget der ligger specielt til AaBs rodebutik lige nu eller sådan historisk i nyere tid. Bare for at illustrere så er idealopstillingen for de fire mesterhold vel ca. sådan ser her og uden rød tråd

2014

Larsen

Dalle, KEP, T/Lasse, Ahlmann

Kusk, Würtz, Risgård, Thomsen

Jönsson

AK/Jönsson

2008

Zaza

Allan O, Califfen, Olfers, MJ

Augu, Risgård

Nomvethe, Johansson, Ene

Prica/Curth

1999

Jimmy

Priske, Jozo, Bælum, Jessen

Kosten

Andersson, Mini

Ståle

Strandli, Søren Glad

1995

Gill

Boye, Ib, Thorst

Jessen, Kosten, Jens Madsen, Jan P

Mini, Peter Rasmussen

Erik Bo

Jeg vil dog mene, at en spillestil i en eller anden grad godt kan ligge til en klub.
F.eks. passede Zornigers psykopat fodbold ret godt til BIF svinene. Omvendt har en storklub som Arsenal jo skiftet fra "1-0 to the Arsenal", god fodbold under Wenger og nu Artetas kontrolfodbold og være succesfuld i alle tre regimer.

I tilfældet AaBs genopbygning er jeg dog helt enig med dig i, at AaB må starte med de forhånden værende søm og få det bedste ud af det.
Find den spillestil og formation der passer til flest muligt af vores bedste spillere og rekruter så til hullerne.
RAUS RAUS SSE!

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af RufusTheDog » 23. jun 2026, 13:27

AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

jayC
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af jayC » 23. jun 2026, 16:15

Der er godt nok stille - men som der er blevet nævnt flere gange - så længe tyskernerne sidder med rundt om bordet og ikke vil punge ud, så bliver det begrænset hvad vi kan få ..

Thomasberg er ønsketræneren, men han vil ikke AaB som tingene ser ud lige nu ..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Funky » 23. jun 2026, 16:26

RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 13:27
AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Tvivler stærkt på, han er dead man walking - er det noget, du ved, eller ønsketænkning?

In other news, fedt at høre i seneste Ripodsten, at Bjarne Pudel er fit for fight og endda ser skarp ud på træningsbanen. Han skulle også have knoklet for det. Hvis han er tilbage og kan holde sig skadesfri er det jo nærmest en transfer ind i fht sidste sæson. Med Tiedemann ude i længere tid er der så stadig en mangel, der skal rettes op på, men jeg kan godt huske Bjarnes impact fra de bedre af hans indsatser - det kan klart styrke holdet.

Også godt at høre, at holdet er mødt ind med ny gejst. Lidt positivitet omkring projektet vil nok ikke skade noget på udtrykket. Så skal der ‘bare’ udføres en bedre pre-season end den sidste, tak.

Endeligt, LÆKKERT at der er blevet forlænget med unge Thompson. Jeg er tæt på ligeglad med, hvad hans mangler i øvrigt er, hvis han kan fortsætte med at gøre sine direkte modstandere rundtossede ude på højre kant.

…jeg skrev TÆT PÅ….
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2026, 16:27

Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
Med Tiedemann ude i længere tid
Hvad er tidshorisonten her?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 453
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Krage » 23. jun 2026, 17:01

jonas386 skrev:
23. jun 2026, 16:27
Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
Med Tiedemann ude i længere tid
Hvad er tidshorisonten her?
I ripodsten mente de at han var klar først i september :S

Rolf Engels
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 15. jul 2025, 22:08
Favoritspiller: Otoa

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Rolf Engels » 23. jun 2026, 19:21

Krage skrev:
23. jun 2026, 17:01
jonas386 skrev:
23. jun 2026, 16:27
Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
Med Tiedemann ude i længere tid
Hvad er tidshorisonten her?
I ripodsten mente de at han var klar først i september :S
*Klar til at træne med, vel at mærke. Jeg tænker ikke der er meget, der ligner kampform på denne side af jul.
Til gengæld lyder det til, at Pudel er klar mere eller mindre fra start.

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af RufusTheDog » 23. jun 2026, 20:29

Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 13:27
AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Tvivler stærkt på, han er dead man walking - er det noget, du ved, eller ønsketænkning?
Ren og skær gætværk og en fornemmelse fra min side. Hvis vi får den rædderlige sæsonstart, som jeg frygter, og der ikke er forbedret noget som helst siden sidste sæson – samtidig med at vi endnu en gang får en røvfuld af semiprofferne i Århus – så tror jeg, alt håb er ude for Højer.

Der springer altså en sikring hos mig, hvis vi vader direkte ind i den tredje ydmygelse på Riisvangen.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 23. jun 2026, 20:53

RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 20:29
Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 13:27
AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Tvivler stærkt på, han er dead man walking - er det noget, du ved, eller ønsketænkning?
Ren og skær gætværk og en fornemmelse fra min side. Hvis vi får den rædderlige sæsonstart, som jeg frygter, og der ikke er forbedret noget som helst siden sidste sæson – samtidig med at vi endnu en gang får en røvfuld af semiprofferne i Århus – så tror jeg, alt håb er ude for Højer.

Der springer altså en sikring hos mig, hvis vi vader direkte ind i den tredje ydmygelse på Riisvangen.
Altså nu meldes målsætningen snart ud.. og mon ikke den forhåbentlig hedder mere end top 6. Mon ikke det er oprykning man melder ud. Det er man jo nødt til.
Og Højer kommer aldrig til at forløse det her hold.
Han fortsætter sin stil med en 6er. Og det lykkes ikke
Og når der så er gået en 5-7 kampe er han fyrings truet

RufusTheDog
2. div
2. div
Indlæg: 190
Tilmeldt: 20. aug 2024, 07:21

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af RufusTheDog » 24. jun 2026, 02:50

baresi skrev:
23. jun 2026, 20:53
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 20:29
Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 13:27
AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Tvivler stærkt på, han er dead man walking - er det noget, du ved, eller ønsketænkning?
Ren og skær gætværk og en fornemmelse fra min side. Hvis vi får den rædderlige sæsonstart, som jeg frygter, og der ikke er forbedret noget som helst siden sidste sæson – samtidig med at vi endnu en gang får en røvfuld af semiprofferne i Århus – så tror jeg, alt håb er ude for Højer.

Der springer altså en sikring hos mig, hvis vi vader direkte ind i den tredje ydmygelse på Riisvangen.
Altså nu meldes målsætningen snart ud.. og mon ikke den forhåbentlig hedder mere end top 6. Mon ikke det er oprykning man melder ud. Det er man jo nødt til.
Og Højer kommer aldrig til at forløse det her hold.
Han fortsætter sin stil med en 6er. Og det lykkes ikke
Og når der så er gået en 5-7 kampe er han fyrings truet
At melde en målsætning ud er jo en gratis omgang. Jeg har desværre svært ved at få øje på ret meget, der peger på, at den kommende sæson bliver bedre end den forrige.

Og ja, Højer er en klublegende og sikkert et af de flinkeste mennesker, man kan møde, men han forløser ikke det her hold. AaB har desværre også en tendens til at slide folk op og bruge dem længere, end godt er.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4116
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af baresi » 24. jun 2026, 06:19

RufusTheDog skrev:
24. jun 2026, 02:50
baresi skrev:
23. jun 2026, 20:53
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 20:29
Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 13:27
AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Tvivler stærkt på, han er dead man walking - er det noget, du ved, eller ønsketænkning?
Ren og skær gætværk og en fornemmelse fra min side. Hvis vi får den rædderlige sæsonstart, som jeg frygter, og der ikke er forbedret noget som helst siden sidste sæson – samtidig med at vi endnu en gang får en røvfuld af semiprofferne i Århus – så tror jeg, alt håb er ude for Højer.

Der springer altså en sikring hos mig, hvis vi vader direkte ind i den tredje ydmygelse på Riisvangen.
Altså nu meldes målsætningen snart ud.. og mon ikke den forhåbentlig hedder mere end top 6. Mon ikke det er oprykning man melder ud. Det er man jo nødt til.
Og Højer kommer aldrig til at forløse det her hold.
Han fortsætter sin stil med en 6er. Og det lykkes ikke
Og når der så er gået en 5-7 kampe er han fyrings truet
At melde en målsætning ud er jo en gratis omgang. Jeg har desværre svært ved at få øje på ret meget, der peger på, at den kommende sæson bliver bedre end den forrige.

Og ja, Højer er en klublegende og sikkert et af de flinkeste mennesker, man kan møde, men han forløser ikke det her hold. AaB har desværre også en tendens til at slide folk op og bruge dem længere, end godt er.
Han får ikke holdet forløst - fuldstændig enig. Og taktik eller ej hvor jeg naturligvis slet ikke er enig med ham -, men uagtet det så sender han et hold på banen hver gang der ligner nogen der ikke gider være der og først samler sig selv lidt op i 2. Halvleg. Han evner simpelthen ikke at skabe en kultur hvor der skal vindes og hvor man kæmper

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 6757
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af Jakobsen » 24. jun 2026, 08:45

RufusTheDog skrev:
24. jun 2026, 02:50
baresi skrev:
23. jun 2026, 20:53
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 20:29
Funky skrev:
23. jun 2026, 16:26
RufusTheDog skrev:
23. jun 2026, 13:27
AlbertE skrev:
23. jun 2026, 10:39
Tænker ikke vi ser et træner skifte, har John Møller ikke sagt vi fortsætter med Steffen og trænerskifte er ikke aktuelt lige nu?
Højer er dead man walking. Men når klubben endnu en gang har syltet at hente en ordentlig 6’er, tvivler jeg på, at der også er penge til endnu en trænerfyring.
Tvivler stærkt på, han er dead man walking - er det noget, du ved, eller ønsketænkning?
Ren og skær gætværk og en fornemmelse fra min side. Hvis vi får den rædderlige sæsonstart, som jeg frygter, og der ikke er forbedret noget som helst siden sidste sæson – samtidig med at vi endnu en gang får en røvfuld af semiprofferne i Århus – så tror jeg, alt håb er ude for Højer.

Der springer altså en sikring hos mig, hvis vi vader direkte ind i den tredje ydmygelse på Riisvangen.
Altså nu meldes målsætningen snart ud.. og mon ikke den forhåbentlig hedder mere end top 6. Mon ikke det er oprykning man melder ud. Det er man jo nødt til.
Og Højer kommer aldrig til at forløse det her hold.
Han fortsætter sin stil med en 6er. Og det lykkes ikke
Og når der så er gået en 5-7 kampe er han fyrings truet
At melde en målsætning ud er jo en gratis omgang. Jeg har desværre svært ved at få øje på ret meget, der peger på, at den kommende sæson bliver bedre end den forrige.

Og ja, Højer er en klublegende og sikkert et af de flinkeste mennesker, man kan møde, men han forløser ikke det her hold. AaB har desværre også en tendens til at slide folk op og bruge dem længere, end godt er.
Klublegende? Manden var her et par sæsoner i 90'erne med begrænset succes. Han er en klublegende i Viborg, men da ikke i AaB.
RAUS RAUS SSE!

Besvar