DBU Pokalen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

DBU Pokalen 26/27

Indlæg af le Cid » 3. jul 2026, 13:56

Så er der trukket lod til 1. runde af DBU Pokalen (jeg NÆGTER at bruge sponsor-navnet!)

AaB er blevet velsignet med en tur til Holstebronx i starten af august, hvor de løber ind i de lokale helte, som i den kommende sæson er at finde i 3. division efter en fantastisk sæsonafslutning med oprykning til både førsteholdet og andetholdet.

AaB er naturligvis ret store favoritter, men HB har tidligere (i deres storhedstid) gjort livet svært for klubber fra landets bedste og næstbedste række.

Jeg vil glæde mig til at skulle se AaB spille i min baghave - især i en tid, hvor nærmeste stadion, hvor AaB ellers spiller, ligger i Hobro - 90 kilometer fra min bopæl!

Det bliver stort! :cheers:
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: DBU Pokalen 26/27

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2026, 14:13

Jeg ville hellere have et nordjysk lokalbrag. Jeg synes pokalen ville have gavn af en regional struktur de største runder.

Det giver bedre værdi for AaB og Skagen at møde og at OB og Nyborg mødes end det f.eks. blev AaB - Nyborg og OB - Skagen.
Jeg tror det kunne højne interessen for pokalen i starten.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 3. jul 2026, 14:23

Jakobsen skrev:
3. jul 2026, 14:13
Jeg ville hellere have et nordjysk lokalbrag. Jeg synes pokalen ville have gavn af en regional struktur de største runder.
Min glæde er udelukkende baseret på egoisme. Det bliver første AaB-kamp, hvor jeg ikke helhjertet holder med AaB, siden jeg konverterede efter at have boet et års tid i Aalborg i mine yngre år! :D

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2026, 14:40

le Cid skrev:
3. jul 2026, 14:23
Jakobsen skrev:
Min glæde er udelukkende baseret på egoisme. Det bliver første AaB-kamp, hvor jeg ikke helhjertet holder med AaB, siden jeg konverterede efter at have boet et års tid i Aalborg i mine yngre år! :D
Det forstår jeg udemærket - god kamp og god tur :cheers: :aabfan:
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. jul 2026, 20:05

le Cid skrev:
Jakobsen skrev:
Du var også den første jeg tænkte på de jeg så lodtrækningen :P
Når det så er sagt... Hvis ikke du inderst inde holder med AaB når kampen går igang, så er det på tide du stiller spørgsmålstegn ved dit forhold til AaB ;)
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 3. jul 2026, 20:24

Meget specielt og nostalgisk stadion, som har undgået sanering, fordi Holstebro ikke er blevet til noget i topfodbold. Jeg besøgte det for et par uger siden for at se noget Jyllandsserie. Jeg drømte om at se Vesttribunen indtage deres stejle ståtribune. Nu er stemningen desværre nok død.
Det andet specielle ved lodtrækningen er, at AaB aldrig før i historien har mødt Holstebro på førsteholdsniveau. Hverken i Pokalen eller i Danmarksturneringen. Holstebros højeste placering i historien har været den næstbedste række, og når AaB har været nede og dykke i den tredjebedste række, har Holstebro været endnu længere nede.
Det er den største by i Danmark, vi aldrig før har mødt, når jeg behændigt ser bort fra de hovedstadsforstæder, der forurener bystatistikken uden at være rigtige byer.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 3. jul 2026, 23:09

Jeg har i mange år ønsket Skive eller Holstebro i pokalen :aabfan:
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 4. jul 2026, 00:00

634 skrev:
3. jul 2026, 23:09
Jeg har i mange år ønsket Skive eller Holstebro i pokalen :aabfan:
Vi har faktisk en revanche til gode mod Skive, for AaB's eneste møde nogensinde med Skive var en pokalblamage i 2. runde den 28. november 1960, hvor Skive kom herop og slog AaB med 2-3 på stadion, hvor den ene tribune netop var nedbrændt og resten ventede på nedrivning, fordi det nye stadion skulle opføres.
AaB var i 2. Division (2. niveau), og Skive lå i Kvalifikationsrækken, der bar det uofficielle navn "4. Division": Det var en sluseturnering, hvor de bedste hold fra lokalserierne skulle dyste om oprykning til 3. Division. Danmarksserien fandtes endnu ikke.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 4. jul 2026, 13:16

Hanga skrev:
3. jul 2026, 20:05
le Cid skrev:
Jakobsen skrev:
Når det så er sagt... Hvis ikke du inderst inde holder med AaB når kampen går igang, så er det på tide du stiller spørgsmålstegn ved dit forhold til AaB ;)
Det ender nok med noget i retningen af at håbe på en kamp, hvor AaB kun vinder med nød og næppe. HB kan ikke for alvor bruge en sejr til så meget, hvorimod et nederlag vil være en kæmpe katestrofe for AaB :)

ebbejeppe
2. div
2. div

Indlæg af ebbejeppe » 3. aug 2026, 09:36

Pokalkamp i Holstebro i morgen - håber, at det giver anledning til at spare et par af profilerne (læs Kaasa) samt spillere på de positioner, hvor vi er sårbare for tiden (midterforsvaret og 9'eren). Mon ikke også, at det bliver debut til Persyn. Tror/håber på en line-up i stil med denne:

Bertil
Persyn, Olsson, Noel, Marc N
Bonde, Jasson, Møller
Kubel, John, Thomsen

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 3. aug 2026, 10:25

Jeg kan klart følge tanken om at give "reserverne" chancen.
Dog mener jeg Brian skal spille. Et mål i betydende kamp ville være rart.
Kaasa og Håpnes er vel sikre på ikke at skulle spille.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 3. aug 2026, 10:28

FlæskeFrank skrev:
3. aug 2026, 10:25
Jeg kan klart følge tanken om at give "reserverne" chancen.
Dog mener jeg Brian skal spille. Et mål i betydende kamp ville være rart.
Kaasa og Håpnes er vel sikre på ikke at skulle spille.
Håpnes var på krykker i weekenden, så tænker, han helt kan udelukkes.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2026, 13:11

le Cid skrev:
4. jul 2026, 13:16
Hanga skrev:
3. jul 2026, 20:05
le Cid skrev:
Jakobsen skrev:
Det ender nok med noget i retningen af at håbe på en kamp, hvor AaB kun vinder med nød og næppe. HB kan ikke for alvor bruge en sejr til så meget, hvorimod et nederlag vil være en kæmpe katestrofe for AaB :)
Åh, en kæmpekatastrofe fra eller til rykker nok ikke alverden. Så kan vi også holde fuld fokus på - at spille med i toppen af 1. division ...

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2026, 13:15

Bliver kampen vist nogle steder? Viaplay har rettighederne, men mindes at man kan se de ikke-transmiterede kampe på pokalturneringens hjemmeside, er det stadig sådan?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 3. aug 2026, 13:22

Det ser ud til, at kampen i morgen streames her: https://pokalturnering.dk/livestream

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 3. aug 2026, 14:57

BoT skrev:
3. aug 2026, 13:22
Det ser ud til, at kampen i morgen streames her: https://pokalturnering.dk/livestream
Og hvis de holder vanlig standard, med ganske udmærket kommentering.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 3. aug 2026, 16:19

BoT skrev:
3. aug 2026, 13:22
godt nyt for os der ikke kan nå at kører til holstebro
hjertet i nord :aabfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar

Indlæg af le Cid » 4. aug 2026, 08:55

Så er dagen her endelig! Jeg har rigtig glædet mig til at se AaB spille på det stadion, som jeg har haft mange glæder (og endnu flere skuffelser) på siden jeg var knægt! 😊

Holstebro Idrætspark (eller Krøyer Park, som den åbenbart kaldes nu) er et gammelt pg medslidt stadion, der minder om noget fra Østeuropa i 70’erne. Det er ikke kønt, men det har da sin helt egen charme. Desværre er det også et atletikstadion, så man må trækkes med den irriterende løbebane, som man også kender fra Århus. Kapaciteten er opgjort til 8.000, hvoraf der er 500 overdækkede siddepladser på tribunen.
Hvor stadion nok næppe kan godkendes til superligakampe, er stadionplatten dog langt over superliganiveau. Stadion-grilleren er fra en lokal slagtermester og på hanerne findes fadøl fra Hancock.

Jeg kan læse, at AaBs hjemmeside skriver, at der kan parkeres på Rolf Krakesvej, hvor stadion ligger. Det er en sandhed med modifikationer: Til ”normale” hjemmekampe med 3-400 tilskuere kan det ofte være svært at finde parkering her. Jeg ville anbefale en af de to parkeringspladser på Lægårdvej mellem stadion og Ringvejen.

Skulle man have brug for noget at slukke tørsten på i sommervarmen før eller efter kampen, så kan jeg på det varmeste anbefale Bierstube i Østergade – byens i særklasse bedste værtshus. Her har kro-fatter Mikkel altid mere end 100 forskellige øl – alt fra Tuborg Classic til eksotiske trippel-IPA’er og kulsorte imperial stouts fra diverse microbryggerier. Nogle folk bliver måske skræmt ved tanke om, at det er et ryger-værtshus, men med dagens vejrudsigt in mente kan man jo roligt placere sig udenfor under en af de store parasoller :cheers:

Lige ved siden af Bierstube ligger Smash House, hvor indehaver Milo (som er på det danske kokkelandshold) langer smash burgers over disken – med tilhørende loaded fries 😊

Vel mødt! Det bliver fedt at se byen klædt i rødt og hvidt!! :aabfan:

Besvar