DBU Pokalen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: DBU Pokalen 26/27

Indlæg af haghdk » 4. aug 2026, 09:56

le Cid skrev:
4. aug 2026, 09:32
Til trods for Holstebros fornuftige start bør AaB være en rimelig klar favorit. Hvis man undlader at sende et rent andethold på banen, så burde man vinde nogenlunde komfortabelt over et nyoprykket divisionshold. Kun hvis Højer stiller et hold af ene reserver, kan der opstå panik, men mon ikke vi ser et AaB hold hvor der er plads til nogle solide spillere – krydret med nogle af de unge?
Håber da også at vi stiller i forholdvis stærk opstilling. En del af charmen ved pokalturneringen er vel også at (amatør)spillere fra de noget lavere divisioner og rækker kan være heldige at komme til at spille imod de "store stjerner" som de normalt kun ser på TV - eller stadion.

Laumag
2. div
2. div
Favoritspiller: Ib simonsen

Indlæg af Laumag » 4. aug 2026, 10:00

Vi er helt i starten af sæsonen så der brug for alt andet end hvile- der skal køres maks på som i en opbygningsfase.
Derfor skal vi stille med stærkeste opstilling køres på.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 4. aug 2026, 10:23

Historisk set er Holstebro Boldklub ikke ligefrem en gigant i dansk fodbold. Klubben er grundlagt i 1921, og har kun en enkelt officiel pokal: DM i indendørs fodbold 1999. Det var en på papiret flot titel, hvis ikke lige det var fordi at ”mægtige” Døllefjelde-Musse IF havde vundet året forinden! :D

Ellers har Holstebro Boldklub gjort sig bemærket på den ugentlige tipskupon som et hold i de lavere divisioner. De bedste år var nok i 90’erne, hvor holdet gjorde sig som elevatorhold med første og anden division. Et enkelt år lå man nummer 4 i første division ved vinterpausen, men man formåede dog med taktisk snilde alligevel at rykke ned!

Ellers er Holstebro nok mest kendt som storleverandør af spillere til spillere til Superligaen – dengang hvor man ikke startede på akademiet i Ikast som 12-årig, hvis man blot havde den mindste antydning af talent! Gennem årene er det kommet en del spillere ud fra det lokale ungdomshold – ligesom spillere fra mindre klubber lige var et smut omkring Holstebro, inden de flyttede til en endnu større adresse.

Spillere som Morten Skoubo, Jakob Kjeldbjerg, Bo Hansen, Jens Risager, Claus Bech Jørgensen, Søren Krogh, Kim Kristensen (nuværende træner) og Thomas Thorninger er alle eksempler fra en for længst svunden tid!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. aug 2026, 10:27

le Cid skrev:
4. aug 2026, 08:55
Så er dagen her endelig! Jeg har rigtig glædet mig til at se AaB spille på det stadion, som jeg har haft mange glæder (og endnu flere skuffelser) på siden jeg var knægt! 😊

Holstebro Idrætspark (eller Krøyer Park, som den åbenbart kaldes nu) er et gammelt pg medslidt stadion, der minder om noget fra Østeuropa i 70’erne. Det er ikke kønt, men det har da sin helt egen charme. Desværre er det også et atletikstadion, så man må trækkes med den irriterende løbebane, som man også kender fra Århus. Kapaciteten er opgjort til 8.000, hvoraf der er 500 overdækkede siddepladser på tribunen.
Hvor stadion nok næppe kan godkendes til superligakampe, er stadionplatten dog langt over superliganiveau. Stadion-grilleren er fra en lokal slagtermester og på hanerne findes fadøl fra Hancock.

Jeg kan læse, at AaBs hjemmeside skriver, at der kan parkeres på Rolf Krakesvej, hvor stadion ligger. Det er en sandhed med modifikationer: Til ”normale” hjemmekampe med 3-400 tilskuere kan det ofte være svært at finde parkering her. Jeg ville anbefale en af de to parkeringspladser på Lægårdvej mellem stadion og Ringvejen.

Skulle man have brug for noget at slukke tørsten på i sommervarmen før eller efter kampen, så kan jeg på det varmeste anbefale Bierstube i Østergade – byens i særklasse bedste værtshus. Her har kro-fatter Mikkel altid mere end 100 forskellige øl – alt fra Tuborg Classic til eksotiske trippel-IPA’er og kulsorte imperial stouts fra diverse microbryggerier. Nogle folk bliver måske skræmt ved tanke om, at det er et ryger-værtshus, men med dagens vejrudsigt in mente kan man jo roligt placere sig udenfor under en af de store parasoller :cheers:

Lige ved siden af Bierstube ligger Smash House, hvor indehaver Milo (som er på det danske kokkelandshold) langer smash burgers over disken – med tilhørende loaded fries 😊

Vel mødt! Det bliver fedt at se byen klædt i rødt og hvidt!! :aabfan:
Forrygende servicemeddelelse. Sådanne bør altid indgå i away-tråde, hvis der er folk bosiddende i byen, der skal spilles i. Bravo!
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. aug 2026, 12:01

Lad os gå med ca følgende.

Grønkjær: Lad os få ham spillet varm og han er jo ikke kilometer fra Müller

Persyn: Kampform, Kampform, Kampform
Makolli og Noel: Ingen grund til at rykke på midterforsvaret medmindre Pudel er klar til at starte
Marc N: Kan ikke rigtigt få øje på andre

Jasson: Kontinuitet
Bonde: Vel bedste bud på en 1:1 udskiftning af Håpnes
Kaasa: Skift med Møller undervejs

Thomsen: Adedeji har ikke været god så ind med ungdommens gå-på-mod
Brian: Få ham spillet endnu mere ind
Kubel: En kærkommen mulighed til at få ham i gang og hvile Normann
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. aug 2026, 12:24

Jakobsen skrev:
4. aug 2026, 12:01

Makolli og Noel: Ingen grund til at rykke på midterforsvaret medmindre Pudel er klar til at starte

Det ser meget rigtigt ud, dog tror jeg, man stadig passer meget på Kaasa, så måske det nærmere er ham, der bliver skiftet ind til sidst i kampen. Det kunne nok være et par giftige herrer at skifte ind: Kaasa og Normann. Bang.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
KME
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Indlæg af KME » 4. aug 2026, 12:32

Kan kampen ses nogle steder (altså udover ved fremmøde i Holstebro Idrætspark (Krøyers..)? :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 4. aug 2026, 12:36

KME skrev:
4. aug 2026, 12:32
Kan kampen ses nogle steder (altså udover ved fremmøde i Holstebro Idrætspark (Krøyers..)? :aabfan:
Kampen ser ud til at blive livestreamet på pokalturnering.dk. Der skal oprettes et gratis LigaLogin for at få adgang.

Brugeravatar
KME
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Indlæg af KME » 4. aug 2026, 12:52

Sauer skrev:
4. aug 2026, 12:36
KME skrev:
4. aug 2026, 12:32
Kampen ser ud til at blive livestreamet på pokalturnering.dk. Der skal oprettes et gratis LigaLogin for at få adgang.
Super - tak for svaret. :aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 4. aug 2026, 13:16

Funky skrev:
4. aug 2026, 12:24
Jakobsen skrev:

Det ser meget rigtigt ud, dog tror jeg, man stadig passer meget på Kaasa, så måske det nærmere er ham, der bliver skiftet ind til sidst i kampen. Det kunne nok være et par giftige herrer at skifte ind: Kaasa og Normann. Bang.
Tror man sparer Kaasa, og smider Valdemar ind fra start. Kubel kan faktisk også spille nede centralt, det gjorde i nogle af træningskampene, det så ret fint ud faktisk.

Glæder mig til at se Persyn i aktion, ved godt kampformen når ikke er der helt endnu, men tænker alligevel vi får set lidt af hvad han kan.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 4. aug 2026, 13:23

troelsh skrev:
4. aug 2026, 13:16
Funky skrev:
4. aug 2026, 12:24
Jakobsen skrev:

Tror man sparer Kaasa, og smider Valdemar ind fra start. Kubel kan faktisk også spille nede centralt, det gjorde i nogle af træningskampene, det så ret fint ud faktisk.

Glæder mig til at se Persyn i aktion, ved godt kampformen når ikke er der helt endnu, men tænker alligevel vi får set lidt af hvad han kan.
Jeg kunne også godt forestille mig, at Helenius ville drømme om at kunne spille denne kamp og have gode muligheder for at komme tættere på titlen som mest scorende AaB’er nogensinde :D
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 4. aug 2026, 13:57

Maarup kunne vel også få spilletid?
- FlæskeFrank

Besvar