Reyad skrev: ↑4. aug 2026, 09:35
AaB's største udfordring bliver stadig at få ryddet ud i overskudslageret.
Spillere som:
- Kelvin John
- Rody de Boer
- Cornelius Olsson
- Andreas Maarup
- Bertram Skovgaard
bør ikke have en fremtid i klubben og skal sendes videre. Samtidig er der en række spillere, der lige nu spiller, men som egentlig også kan/bør sendes videre eller sælges. Fx:
- Adedeji
- Jasson
- Müller
- Marc Nielsen
Læg hertil eventuelle salg af Møller, Normann eller hvem der nu udvises interesse for. Kunne også være Makolli.
Jeg tror, at vi stadig kommer til at se en ret stor udskiftning i truppen, og som flere skriver, kommer meget til at ske til sidst i vinduet. Det vil sige om en lille måneds tid. Og så tror jeg ikke, at alt kommer til at lykkes.
Jeg håber på, at Jasson skifter og erstattes af en kvalitetsspiller. Samme med Marc Nielsen, Müller og Adedeji. De to sidstnævnte kan sagtens være i talentkategorien eller lejeaftaler.
Derudover håber jeg på en angriber mere. Hvis John og Skovgaard forlader biksen bliver vi for sårbare. Det kan også være en lejeaftale med købsoption. Nwadike har vist sig godt frem, men kan ikke bære os gennem sæsonen. De minutter Helenius måtte kunne spille skal anses som en bonus.
Slipper vi alle de spillere du lister her, så skal vi jo minimum have 5-7 nye ind. Vi har ikke råd til at lave så stor en udskiftning.
For at kommentere lidt på din liste, så ville jeg nok gøre det sådan her:
-
Kelvin John: Der har været interesse, og han er tilsyneladende en dyr herre kontra det slutprodukt vi får. Sælg.
-
Rody de Boer: For dyr til at være 3. keeper. Sælg/ophæv.
-
Cornelius Olsson: Jeg syntes han har noget råt over sig. En udlejning ville være fint.
-
Andreas Maarup: Tænker ikke han er dyr. Kan dække flere pladser, og så virker han topprofessionel.
-
Bertram Skovgaard: Som Maarup, dog med et større potentiale. Evt. ud på leje.
-
Adedeji: Fremgår lige nu, som en af de få der kan noget på egen hånd. Er blevet markant bedre defensivt. Behold, med mindre der kommer et acceptabelt bud på ham.
-
Jasson: Ser også en klar fremgang her. På sin nye position skal han slippe bolden lidt tidligere. Han har trukket et hav af frispark de sidste 1,5 år, men som offensiv spiller. Behold.
-
Müller: Pt. en bedre keeper en Grønkjær. Behold.
-
Marc Nielsen: kommer der et godt bud, så sælg. Ellers behold, da han er en af vores få trusler på dødbolde og indlæg. Eftersom vi sandsynligvis kommer til at være mere boldbesiddende den her sæson, så behold.
-
Møller: Potentialet er tilsyneladende stort, jeg kan bare ikke få øje på spidskompetencerne. Sælg når Mjällby får nogle flere Europa penge.
-
Normann: Sælger vi ham, så sælger vi oprykningen. Behold.
-
Makolli: Behold.