jonas386 skrev: ↑4. aug 2026, 18:40
Hovedet skrev: ↑4. aug 2026, 18:24
Det er derimod yderst problematisk, at den nedrykning - for helvede, den eneste gennem små 35 års Superligahistorie - bliver ved og ved med at danne grobund for en dolkestødslegende i forhold til SSE. Trods dårlig ledet overtog samme SSE en klub, der i alle henseender var gearet; ikke blot til Superligaen, men til den øverste halvdel af samme, jf. sæsonen før.
Kig på placeringerne fra sæsonen efter mesterskabet t.o.m den sæson tyskerne overtog.
5, 5, 10, 5, 7, 5, 12. Tag derefter de foregående 15 sæsoner. Fortæl mig så en gang til, at vi ikke allerede var en klub i klar tilbagegang. Mønstret er nærmest så tydeligt som det kan blive. Vi er gået fra en 5. som en base (men også bund) til en 5. plads som base men også top.
Jo, gu var vi da gået tilbage. Helt enig. Jeg har heller ikke tal på de indlæg, jeg har produceret gennem tiderne om nedrakning af Gaarde-ledelsen efter 2014. Jeg forestillede mig, at dette måtte være det absolutte lavpunkt, en så stor en klub som AaB - og med det udgangspunkt efter 2014 i særdeleshed - var i stand til at "opnå".
Og her rammer vi så humlens humle: Meningen med SSE 22 eller en ekstern investor var
netop at gøre op med denne stagnation, hvis pil hele tiden pegede en lille smule længere ned. Med andre ord ville SSE 22 have været en
fiasko, såfremt klubben var blevet ved med at rode omkring Gaarde-benchmarket. I stedet er klubben - og det med lyntempo - endt på et meget lavere niveau. Og ikke bare det: Der er absolut ingen udsigt til selv marginal bedring, i alle henseender tværtimod.
Og når man, og her altså frivilligt på baggrund af årelang forberedelsestid (!)- påtager sig ansvaret som klubejer - og det er absolut ingen formildende omstændighed, at man går i flyverskjul som følge af et være komplet overmatchet i alle ender, leder og kanter! - så bærer man det
fulde ansvar! Hverken mere eller mindre. Det kan godt være, at Lynge Jakobsen fejlede med indkøbet af Marco Reda tilbage i 2006 - det stiller ikke SSE 22 i et bedre lys!
Ingen har tvunget SSE 22 til at komme ind i denne klub. Og slet ingen - ser vi lige igen bort fra den yderste decimal på tosseskalaen - har tvunget dem til at blive. Og så længe de insisterer på at blive: så står de med det fulde ansvar. Med streg under
fulde ansvar.
Uanset hvad.
Her ser vi så igen helt bort fra den flodbølge af skærpende omstændigheder, der knytter sig til bemeldte ejerkreds varetagelse af sit fulde ansvar. Jeg har stadig til gode at høre så meget som en eneste konkret formildende omstændighed!
EDIT: Det ville svare til, at jeg fra det andet udgangspunkt postulerede, at det var på grund af den nuværende ejerkreds gode arbejde, at AaB kort før pausen fører med 1-0 over Holstebro. Og så endda på udebane!