AaB - Kolding IF - 9.08.26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: AaB - Kolding IF - 9.08.26

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2026, 22:20

Kunji skrev:
9. aug 2026, 21:58
Jeg er heller ikke Højer-fan, men jeg synes ikke, han har meget at gøre med.

Nwadike kramper efter 60. Helenius må kun spille 15.
Persyn er på begrænsede minutter og spillede i midtugen.
Resten er knejtrøve.

Vi har ikke en bænk, der kan ændre forholdkampe pt.
Jeg var frustreret over, at vi ikke hælder bolde i feltet til sidst. Det var Højer også selv.

Han efterlyser også selv modenhed og energi fra spillerne på banen. Igen, jeg er ikke forrest i Højer-fanbussen, men jeg ser ikke, at det er træneren, der fejler i dag. Og han var ikke en tilfreds mand i ripodsten, som jeg ellers nogle har har oplevet til egen frustration. Han var irriteret.
Jo, men vi kan vel blive enige om, at den manglende modenhed og energi falder tilbage på ham? Eller man kan vende den om og sige, at andre trænere evner at få den modenhed og energi frem.

Min pointe er, at en cheftræner er meget mere og andet end en strateg, der skal excellere ved taktiktavlen. Han skal jo også coache, motivere og meget andet.

Jeg siger ingenlunde, at Højer er eneste årsag, for spillerne skal jo også selv kunne, og der mangler desuden ledere på banen, der er mange kids osv., men i den sidste ende er træneren jo den ansvarlige for det hold, der løber på banen. Og der synes jeg alt for ofte, vi har set to forskellige hold mentalt i to forskellige halvlege i samme kamp.
Ædruelighedens stemme

Baatnakken
1. div
1. div
Favoritspiller: Prica

Indlæg af Baatnakken » 9. aug 2026, 22:24

Sapiens skrev:
9. aug 2026, 20:38
andrii skrev:
9. aug 2026, 20:26
Sapiens skrev:
9. aug 2026, 16:21
Vi bliver rykket rundt næste fredag hvis vi spiller sådan, Fredericia og Vejle rykker stensikkert op igen
Altså Vejle, som hjemme i allersidste minut vandt 5-4 over Hillerød i dag…?
ja lige præcis, dem.
Fredericia er alt andet end imponerende, kunne ikke slå hjørrings 10 mand

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 9. aug 2026, 22:35

R Rosenberg skrev:
9. aug 2026, 22:20
Kunji skrev:

Resten er knejtrøve.

Jeg var frustreret over, at vi ikke hælder bolde i feltet til sidst. Det var Højer også selv.

Han efterlyser også selv modenhed og energi fra spillerne på banen. Igen, jeg er ikke forrest i Højer-fanbussen, men jeg ser ikke, at det er træneren, der fejler i dag. Og han var ikke en tilfreds mand i ripodsten, som jeg ellers nogle har har oplevet til egen frustration. Han var irriteret.
Jo, men vi kan vel blive enige om, at den manglende modenhed og energi falder tilbage på ham? Eller man kan vende den om og sige, at andre trænere evner at få den modenhed og energi frem.

Min pointe er, at en cheftræner er meget mere og andet end en strateg, der skal excellere ved taktiktavlen. Han skal jo også coache, motivere og meget andet.

Jeg siger ingenlunde, at Højer er eneste årsag, for spillerne skal jo også selv kunne, og der mangler desuden ledere på banen, der er mange kids osv., men i den sidste ende er træneren jo den ansvarlige for det hold, der løber på banen. Og der synes jeg alt for ofte, vi har set to forskellige hold mentalt i to forskellige halvlege i samme kamp.
Egentlig synes jeg, vi i denne sæson indtil videre har gjort op med noget, som ellers plagede holdet i store dele af sidste sæson: Man var ikke klar fra kampstart. Det synes jeg, vi har været denne sæson, inklusiv i dag.

Jeg tror, Højer og spillerne kommer til at bruge meget tid i morgen på den 2.halvleg og måden, man kom ud til den på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 9. aug 2026, 22:37

Kunji skrev:

Resten er knejtrøve.

Det er jo det samme kampbillede vi har set i alle 3 runder. Vi kommer godt ud, vinder duellerne, skaber ok med chancer og ligner et hold med en plan. Som kampene skrider frem, justere modstanderne, går højere i pres på os, og så sejler vi ellers rundt og bliver spillet rundt på kryds og tværs og formår ikke at sætte noget som helst sammen. Det falder altså helt og holdet tilbage på træneren.

Når reaktionen i dag, så er at stille sig længere tilbage, tage to af de bedste boldspillere ud, og så ellers håbe på Kubel eller Thomsen laver noget på egen hånd, så mener jeg bestemt det er på sin plads, at pege fingre af trænerteamet.

Det virker til, at man ikke evner at forudsige hvad modstanderne kommer til at gøre, og man har derfor ingen modtræk. Her synes jeg den med modenhed falder tilbage på Højer.

Jeg tror ikke Hillerød, Kolding eller Fremad har kvaliteterne til at komme i top 6. At vi spiller lige op med dem, er en forbedring i forhold til sidste sæson, men hvis vi skal spille med i toppen, skal vi levere langt mere konstant.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 9. aug 2026, 22:38

Baatnakken skrev:
9. aug 2026, 22:24
Sapiens skrev:
andrii skrev:
Sapiens skrev:
Vi bliver rykket rundt næste fredag hvis vi spiller sådan, Fredericia og Vejle rykker stensikkert op igen
ja lige præcis, dem.
Det må være mere end fyringsgrund!!!! Altså efter folk her på siden....Jeg synes det er dybt dybt useriøst, det er fandme da imponerende hvad Højer har gjort med den her gruppe mennesker på under 1 år. Vi ligner meget mere et hold, end vi har gjort længe! Det er med at holde fast nu, få de rutinerede spillere tilbage, få hentet et par stykker mere, så tror jeg godt vi kan se ind i et seriøst bud på en mulig oprykker. Det ville fandme da være fuldkommen galmati at snakke om at fyre og starte forfra igen! Det er også 100% sikkert, at den tanke griner de bare af på Hornevej, hvis de overhoved har den fantasi at tro på, nogle skulle tænke den....hold fast og opbygge. Og det er heldigvis også det der sker nu.

Pollack2
Allstar
Allstar

Indlæg af Pollack2 » 9. aug 2026, 23:58

Er der nogen, som kan fortælle, hvordan John kan være faldet så meget i niveau? Når vi til sidst jagter en føring, må han da med sin fart (hvis ikke han også har mistet den?!?) kunne udfordre Kolding i de sidste 10 min af kampen? Men Højer vurderer åbenbart, at man er bedre med Børsting og Håpnes på fløjene. Det er helt grotesk.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. aug 2026, 08:21

Pollack2 skrev:
9. aug 2026, 23:58
Er der nogen, som kan fortælle, hvordan John kan være faldet så meget i niveau? Når vi til sidst jagter en føring, må han da med sin fart (hvis ikke han også har mistet den?!?) kunne udfordre Kolding i de sidste 10 min af kampen? Men Højer vurderer åbenbart, at man er bedre med Børsting og Håpnes på fløjene. Det er helt grotesk.
Jeg ved ikke hvorfor, men sidst han spillede godt var vel i efteråret 2025 hvor han havde en række gode kampe, og siden har han jo nærmest været usynlig, han har fået meget langt snor pga. tidligere meritter, men jeg håber for begge parter han kommer videre, det ville måske også give luft i budgettet til at hente en ny højre kant.

Jeg er enig i, at vi fejlede lidt taktisk i 2. halveg i går, men til Højers forsvar har vi lige nu den store udfordring, at vores mest bærende spillere kun kan spille en times tid, Kaasa, Nwadike og tilsyneladende også Normann (Han har i hvert fald spillet præcis 60 minutter i alle tre opgør).

Vi er tydeligt blevet dårligere i 2. halveg i alle kampene, og det skyldes jo nok ovenstående problematik.

Håber vi snart kan lykkedes med at få noget kvalitet ind.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 10. aug 2026, 09:21

troelsh skrev:
10. aug 2026, 08:21
Pollack2 skrev:
9. aug 2026, 23:58
Jeg ved ikke hvorfor, men sidst han spillede godt var vel i efteråret 2025 hvor han havde en række gode kampe, og siden har han jo nærmest været usynlig, han har fået meget langt snor pga. tidligere meritter, men jeg håber for begge parter han kommer videre, det ville måske også give luft i budgettet til at hente en ny højre kant.

Jeg er enig i, at vi fejlede lidt taktisk i 2. halveg i går, men til Højers forsvar har vi lige nu den store udfordring, at vores mest bærende spillere kun kan spille en times tid, Kaasa, Nwadike og tilsyneladende også Normann (Han har i hvert fald spillet præcis 60 minutter i alle tre opgør).

Vi er tydeligt blevet dårligere i 2. halveg i alle kampene, og det skyldes jo nok ovenstående problematik.

Håber vi snart kan lykkedes med at få noget kvalitet ind.
Børsting og Håpness blev brugt som wingbacks så vidt jeg kunne se. Selv en kelvin John i storform var blevet valgt fra på den position :D

I de perioder hvor AaB har været på vej til at blive et velspillende hold, har det været i momenter af kampene og momenterne er så blevet gradvist længere og længere.

AaB skal være Danmarks bedste pasningshold erklæret Erik Hamrén og tilføjede “men indtil da, så skal vi krige pointene hjem”. Sådan frit husket.

Vi er i min optik undervejs til noget godt. Tiedemann skubber Børsting og Arnarsson på bænken. Børsting er med på højreback fordi holdet mangler lederskab. Den nye belgier må være en klar opgradering ellers har nogen været på TikTok imens de så bold for penge. Dertil håber jeg der kommer en stærk sekser med noget pondus, der kan skubbe Jasson længere frem - han er bedst på otteren, men også en fin reserve på sekseren. Tror faktisk den defensive skoling han har fået på sekseren, vil gavne ham og holdet, når han spiller lidt længere fremme.

Sidst håber jeg en venstre back gør Marc Nielsen til 1. reserve. Tænk hvis vi kunne have sat Marc ind som venstre wingback i går! Håpness kæmper altid forbilledligt, men venstre back er han saftsuseme ikke..

Pontoppi
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nomvethe

Indlæg af Pontoppi » 10. aug 2026, 10:06

forstår ikke dem der ønsker jason væk…. en af de bedste individuelle spiller-præstationer det seneste år i går i 1. halvleg !

tager en lang række løb op i banen , eneste der prøver at bryde kæder med afleveringer, flot assist til målet… flashscore har ham også som banens bedste !

sover en enkelt gang men tager ansvar…. noget der er en mangel vare på det her hold…
hjertet i nord :aabfan:

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 10. aug 2026, 10:40

Pontoppi skrev:
10. aug 2026, 10:06
forstår ikke dem der ønsker jason væk…. en af de bedste individuelle spiller-præstationer det seneste år i går i 1. halvleg !

tager en lang række løb op i banen , eneste der prøver at bryde kæder med afleveringer, flot assist til målet… flashscore har ham også som banens bedste !

sover en enkelt gang men tager ansvar…. noget der er en mangel vare på det her hold…
Fuldstændig enig, ham og kaasa ligner virkelige et par spillere der har genfundet sig selv..

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 10. aug 2026, 10:58

RicoBR02 skrev:
10. aug 2026, 10:40
Pontoppi skrev:
10. aug 2026, 10:06

Fuldstændig enig, ham og kaasa ligner virkelige et par spillere der har genfundet sig selv..
Også enig! Gad godt at vide hvad der er sket med Jasson. Det er en helt anden spiller i forhold til foråret. Det fedt at se at når han laver en fejl så forsøger han at rydde op med det samme. Han tog den også flere gange fra omkring Koldings felt og hele vejen hjem i går. Det er også fedt at se! Han virker også til at have stoppet med de mange mange boldberøringer.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 10. aug 2026, 11:01

Det er helt og aldeles afgørende for holdets chancer for oprykning, at Tiedemann og Pudel snart er helt klar, da Noel og Makolli ikke har niveauet til at spille med i toppen af rækken. Alt alt for mange personlige fejl, så snart modstanderen begynder at presse højt. Uacceptabelt.

Peroni21
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Spalvis

Indlæg af Peroni21 » 10. aug 2026, 11:02

Jeg har godt nok kun højdepunkterne at gå ud fra, men Børsting virker godt nok shaky i flere af de klip....

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 10. aug 2026, 11:19

Peroni21 skrev:
10. aug 2026, 11:02
Jeg har godt nok kun højdepunkterne at gå ud fra, men Børsting virker godt nok shaky i flere af de klip....
Han så også meget meget træt ud til sidst i kampen, jeg forstår stadig ikke hvorfor man ikke sendte Persyn ind.

Når man ser highligts kommer man også til at tænke på, at vi burde hente en spiller der kan finde ud af at sparke frispark, hjørnespark osv. for det er godt nok helt til hundene.

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 10. aug 2026, 11:52

Mon ikke vi så småt ser effekten af kontinuitet på trænersiden?

Vi ligner et fodboldhold, selvom det individuelt på alt for mange pladser ikke er til superliga - men det kan vi komme i top 6 med.

Selvfølgelig skal vi være skuffede over 2.halvleg og pointtabet, men sammenlignet med sidste år har vi allerede fået fire point mere end sidste år mod de samme tre modstandere efter blot første kamp (Hillerød 2 gange uafgjort, Aarhus Fremad 1 uafgjort og 3 nederlag, Kolding 2 nederlag)

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 10. aug 2026, 14:35

Når selv i recap at børsting ligner en 2 div spiller, så står det sku slemt til.

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 10. aug 2026, 15:48

Baatnakken skrev:
9. aug 2026, 22:24
Sapiens skrev:
andrii skrev:
Sapiens skrev:
ja lige præcis, dem.
Godt nok tidligt at bedømme både AaBs og Fredericias niveau..

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 10. aug 2026, 16:38

DenSataniskeHest skrev:
10. aug 2026, 14:35
Når selv i recap at børsting ligner en 2 div spiller, så står det sku slemt til.
Bare vi ikke glemmer han altid giver sig 120 procent, italesætter egne fejl og mangler, er ægte AaB-mand og en fantastisk rollemodel.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 10. aug 2026, 17:06

Før sæsonen havde jeg til enhver tid solgt de 3 første kampe for 7 point. Holdet er ikke til mere end det, glem navnet og historien.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. aug 2026, 18:23

DarkHorse9000 skrev:
10. aug 2026, 16:38
DenSataniskeHest skrev:
10. aug 2026, 14:35
Bare vi ikke glemmer han altid giver sig 120 procent, italesætter egne fejl og mangler, er ægte AaB-mand og en fantastisk rollemodel.
Det har aldrig rigtig haft den store effekt på banen eller i tabellen. Det var akkurat samme argumentation for ham, da han var i klubben sidst.

Men ja, et dejligt AaB-hjerte.
Ædruelighedens stemme

Besvar