Hobro - AaB den 21. august

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Hobro - AaB den 21. august

Indlæg af troelsh » 21. aug 2026, 21:08

Funky skrev:
21. aug 2026, 20:57
Frygah skrev:
21. aug 2026, 20:44
Funky skrev:
21. aug 2026, 20:25
Superior skrev:
21. aug 2026, 20:13
PonySlaystation skrev:
21. aug 2026, 20:00
jens fup skrev:
21. aug 2026, 19:55
Jeg har heller ikke en skid tillid til Højer længere, men vi kan ikke blive ved med at fyre os ud af den her situation, og tro at det er en universalløsning på alle problemerne. Det er et langt, surt træk, der skal til, hvor vi begynder at udvikle på de unge talenter og sluse dem ind på førsteholdet - og når Højer's kontrakt står til at udløbe, skal den naturligvis ikke fornyes. Men at fyre ham nu, er bare at grave det hul, vi står i, endnu dybere.
Men han har jo overhovedet ikke fået udviklet holdet i det år han har været her. AaB taber til noget der minder om et halvt hold af AaB rejects. Det må simpelthen kunne gøres bedre.
På hvilken måde, om man må agere djævelens advokat her. Er det udtryk for afmagt og/eller (ikke helt uforståelig) virkelighedsflugt at blive ved med at pege på Steffen Højer som det strukturelle problem i en for længst sammenbrudt ligning. Vores spillertrup er i bedste fald på niveau med sidste sæsons- hvilket vil sige den suverænt ringeste i klubbens sammenlignelige historie- og nej, man kan ikke bare træne sig til Superliga uanset kvalitet - og slet ikke i løbet af en sommerpause! I så fald kunne man bare have forfremmet serie 3 - holdet og sparet en masse penge.

Og nok så væsentligt: Hvad forventer folk, at AaB vil kunne tiltrække af trænere på højere hylde eller tilsvarende hylde end Steffen Højer? Man kan jo bekendt ikke bruge penge på spillertrup og trænere… der allerede er brugt på at finansiere et personalebudget, som stadig hører hjemme i den øverste halvdel - altså af Superligaen!
Hørt. Det er ikke Højer, der er problemet.
Ej, stop nu.

Fordi klubben har sejlet i en årrække, så kan man sgu ikke bare fritage træneren for al ansvar for hvordan holdet præsterer.

Når der ingen struktur, vilje eller udvikling på enkeltspiller-niveau eller som hold, så falder det altså tilbage på træneren og hans team. Det kan vi ikke bare tørre af på tyskere eller andet. Højer har altså et ansvar for at Arnor sejler, at 1.divisionsprofiler fra andre klubber som Kubel og Marc Nielsen er helt væk niveaumæssigt. Han har også ansvaret for vores taktiske setup, som er helt væk og uden nogen form for struktur. Vi løber altså og får smæk af semi-proffer. Det kan godt være vi ikke er et naturligt top-2 hold med de spillere vi har, men Højer har fandme en markant del af ansvaret. Og han har bare slet ikke leveret.
Jeg synes ikke, det er korrekt, at der ikke har været nogen udvikling på spiller- eller hold-niveau. Det var der i optaktskampene, og det blev fint båret ind i de første kampe. En spiller som Jasson har også løftet sig. Kampen i dag har også elementer, som er bedre på hold-niveau, end i en del af foråret. Men det er skuffende, at flere spillere ikke kan holde niveau fra optakten og koncentrere sig i 90 minutter. Det MÅ altså også være et spiller-ansvar. Og jeg gentager gerne nok engang: Makolli, Noel og Marc N - jeg er bange for, at de simpelthen bare ikke har niveauet. De to unge kan stadig nå at få det, men de skal jo for f… ikke være startere lige nu. Marc N - hvem ringer til politiet og efterlyser det offensive niveau fra ham, som i sin tid gjorde ham relevant?
Fuldstændig enig, vi kan altså ikke give træneren skylden for personlige fejl.

De tre nævnte spillere har kostet os dyrt, desværre har vi ikke mulighed for at skifte dem ud, endnu.

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 21. aug 2026, 21:14

Forza skrev:
doukas skrev:
21. aug 2026, 19:57
Den 3. dyreste trup i ligaen, og så ser top 6 særdeles svær ud.
Dog med nogle alt for dyre kontrakter fra tidligere tider.
Den konstante undskyldning de sidste 4 år

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 21. aug 2026, 21:45

Hold kæft hvor jeg savner have to 2 meter høje no nonsense forsvarsklipper i det centrale forsvar, to gutter der ikke bliver puffet væk af et lille skub og håber på frispark, to gutter med erfaring der tør gå forrest og råber af de andre hvis de ikke giver 100 %.
To gutter der kan pande nogle mål ind på dødbolde.

To gutter som Thelander og Kramer i AaB anno 2024

Eller Dorph og Dietz i Hobro anno 2026..

Vi mangler krumtappen på vores hold.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. aug 2026, 22:08

DenSataniskeHest skrev:
21. aug 2026, 21:14
Forza skrev:
doukas skrev:
Det undskylder ikke alt, men det er trods alt en forklaring på truppens udgifter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

AlbertE
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 21. aug 2026, 22:20

KongGulerod skrev:
21. aug 2026, 20:49
Det vender på tirsdag!
Optimist! :D ;)

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 22. aug 2026, 03:32

Vidste godt der var kamp i dag, men det er først nu jeg set resultatet.
Har aldrig glemt en kamp i 30 år. AaB er bare blevet ligegyldige.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Superior
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Superior » 22. aug 2026, 05:49

Forza skrev:
21. aug 2026, 22:08
DenSataniskeHest skrev:
21. aug 2026, 21:14
Forza skrev:
doukas skrev:
Det undskylder ikke alt, men det er trods alt en forklaring på truppens udgifter.
Nu må det altså stoppe! Klubben opererer med et oersonalebudget, der hører hjemme i den øverste halvdel af Superligaen , hvortil kommer et trecifret millionbeløb i transferoverskud gennem de sidste par år. De eneste grund til, at klubben befinder sig i den nuværende elendighed er uhørt miserabel og uanstændig ledelse. Intet andet! Det her idiotii med Steffen Højer, formation og - Gud bedre det - god organisation i træningskampe (!!!) medvirker ikke til andet end at støtte de kræfter, der ødelægger AaB !

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 22. aug 2026, 07:31

DEt var hurtigt optimismen forsvandt. Møller står med en meget stor opgave de næste par uger.
Masser af spillere skal ud - og kvalitet skal ind.

Og hvad med træneren? Hvor længe kan det blive ved med at gå?

Sapiens
1. div
1. div

Indlæg af Sapiens » 22. aug 2026, 07:41

Kejserens nye klæder, mange blev forblindet af den "gode" optakt og sæsonstart, andre så at intet nyt var sket. Ja lad os da bare beholde Højer, han gør det jo fremragende, vi udvikler os hele tiden i en positiv retning og man kan sagtens se spilmønstrene og den overordnede plan, spillerne virker trygge i det de laver. Superligaen, here we come

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar

Indlæg af troelsh » 22. aug 2026, 08:54

Sapiens skrev:
22. aug 2026, 07:41
Kejserens nye klæder, mange blev forblindet af den "gode" optakt og sæsonstart, andre så at intet nyt var sket. Ja lad os da bare beholde Højer, han gør det jo fremragende, vi udvikler os hele tiden i en positiv retning og man kan sagtens se spilmønstrene og den overordnede plan, spillerne virker trygge i det de laver. Superligaen, here we come
Jeg er en af dem der synes spillet er blevet bedre, og det synes jeg faktisk stadigvæk, også på trods af de seneste resultater.

Jeg synes generelt vi ser bedre ud på bolden, primært fordi Kaasa er kommet i gang og Jason ser bedre ud.

Er vi blevet 100 gange bedre? Nej, det ville også være mærkeligt med stort set det samme hold, og en enkelt sommerpause til forskel.

Men jeg synes der er kommet en bund i holdet, og noget der kan bygges videre på.

Vi er hårdt ramt af at have to store drenge i midterforsvaret, og Mark på venstre back, vi taber på personlige fejl.

Det bliver et kæmpe upgrade af få Tiedemann med igen, og lykkedes vi med at få to reelle forstærkninger ind til start 11’eren, så tror jeg godt vi kan spille med om oprykning.

Ja kald mig bare naiv :-D

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 22. aug 2026, 09:01

Reyad skrev:
22. aug 2026, 07:31
DEt var hurtigt optimismen forsvandt. Møller står med en meget stor opgave de næste par uger.
Masser af spillere skal ud - og kvalitet skal ind.

Og hvad med træneren? Hvor længe kan det blive ved med at gå?
Jeg synes kritikken af Højer i dette tilfælde er noget forfejlet. AaB dominere Hobro langt henad vejen. De får et tidligt mål (koks eller frispark, Arnarsson havde ihverfald ikke fanget dommerens hårde linje.) Det hjælper Hobros kampplan gevaldigt.

Dygtige spillere som Normann, Kaasa og Kubel pisser boldene væk i gunstige situationer, som skabes gennem gode erobringer og flot udspil i fase 1.

Mark Nielsen og Børsting slår det ene dårlige indlæg efter det andet. Brian Nwadike bliver pakket sammen, Højer reagere hurtigt og sender Kelvin John på banen i pausen. Det træk er tæt på at give et tidligt mål i anden halvleg, da Johns fart et par gange overrumpler Hobrodefensiven.

Vi ved flere af spillerne har niveau til mere. Jeg håber John Møller holder hovedet koldt og henter som minimum en stærk sekser, der sammen Tiedemann kan skabe noget ro i holdet.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 22. aug 2026, 09:13

Jeg synes også, at vi er blevet mere solide. Og selvfølgelig kan Højer ikke få skylden for, at Arnorsson falder for nemt eller at Makolli vælger at glemme, at han er forsvarsspiller et par gange pr. kamp.

Men vi skaber tæt på ingen chancer, vi er elendige på offensive og defensive dødbolde, og vi vender aldrig kampe fra bænken. Det peger på ham.

Måske kan han løse de problemer. Intet i mig tror på det. Selvom jeg til hver en tid ønsker kontinuitet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 22. aug 2026, 09:17

Nå men det eneste rigtige lyspunkt igår, synes jeg var at Jasson faktisk spiller en fin kamp på den 6´er position.
Nu pakkede Hobro sig efter deres føring, hvilket de har holdet til - de spiller jo med Christian Enemark på midtbanen det siger vel alt, men vi skaber simpelthen alt alt for lidt. Og nu Hobro pakker sig hvorfor så ikke sætte Thomsen ind som rent faktisk kan sætte en mand, og ikke behøver store rum at løbe i for at blive farlig? Jeg forstår simpelthen ikke Steffen og Bos dispositioner.

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 22. aug 2026, 09:42

Martino1 skrev:
22. aug 2026, 09:17
Nå men det eneste rigtige lyspunkt igår, synes jeg var at Jasson faktisk spiller en fin kamp på den 6´er position.
Nu pakkede Hobro sig efter deres føring, hvilket de har holdet til - de spiller jo med Christian Enemark på midtbanen det siger vel alt, men vi skaber simpelthen alt alt for lidt. Og nu Hobro pakker sig hvorfor så ikke sætte Thomsen ind som rent faktisk kan sætte en mand, og ikke behøver store rum at løbe i for at blive farlig? Jeg forstår simpelthen ikke Steffen og Bos dispositioner.
Hmm jeg syntes jasson driblede sig selv ihjel mange gange, men i det heletaget rent alle AaB spillere rundt som hovede løse høns, intet fungerer i går, hvis nogle mener vi var bedst i går, så har vi godt nok ikke set den samme kamp, og mht til træneren så er det ikke hans skyld de ikke gør som han siger, der mangler kvalitet
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 22. aug 2026, 10:55

Bundgaard skrev:
22. aug 2026, 09:42
Martino1 skrev:
Hmm jeg syntes jasson driblede sig selv ihjel mange gange, men i det heletaget rent alle AaB spillere rundt som hovede løse høns, intet fungerer i går, hvis nogle mener vi var bedst i går, så har vi godt nok ikke set den samme kamp, og mht til træneren så er det ikke hans skyld de ikke gør som han siger, der mangler kvalitet
Han var den mindst ringe synes jeg ;)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. aug 2026, 11:07

Bundgaard skrev:
Martino1 skrev:
Jo, det er det satanrendme!
Hvis ikke spillerne GØR, hvad træneren siger, så har han ikke den fornødne respekt i truppen.

Hvis det er, fordi de ikke FORSTÅR, hvad han siger, så har vi et helt andet problem - som enten også peger på træneren eller - endnu værre - et IQ-problem i truppen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 22. aug 2026, 11:28

Vi bliver en fast del af midterfeltet. Enten klemmer vi os lige med i top 6, men med et kæmpe spring til top 2 eller også bliver vi i den bedste del af nedrykningsspillet. Fuldstændigt som det altid har været. Nu er det bare lige i en række lavere. Ren leverpostej

Brugeravatar
andy
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Risgård
Geografisk sted: Aaleren

Indlæg af andy » 22. aug 2026, 11:29

Men der er altså også noget fundamentalt der er helt galt. Mod Fredericia står Børstning og alibi-opdækker Rieper, som er deres suverænt bedste header. Han får så lov at heade den ind stående i det lille felt - han skal ikke engang hoppe. Igår vælger de så at sætte Persyn, som ikke virker som noget nærkampsmonster til at dække Dietz på bagerste stolpe ved et Hobro-frispark. Altså hvad fanden i helvede er det lige der foregår? Det er da tilladt at slå hjernen til inden en dødbold

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2026, 11:29

R Rosenberg skrev:
22. aug 2026, 11:07
Bundgaard skrev:
Martino1 skrev:
Jo, det er det satanrendme!
Hvis ikke spillerne GØR, hvad træneren siger, så har han ikke den fornødne respekt i truppen.

Hvis det er, fordi de ikke FORSTÅR, hvad han siger, så har vi et helt andet problem - som enten også peger på træneren eller - endnu værre - et IQ-problem i truppen.
Stadig træneren. Så må man forsimple budskabet eller taktikken.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. aug 2026, 11:37

troelsh skrev:
22. aug 2026, 08:54
Sapiens skrev:
22. aug 2026, 07:41
Jeg er en af dem der synes spillet er blevet bedre, og det synes jeg faktisk stadigvæk, også på trods af de seneste resultater.

Jeg synes generelt vi ser bedre ud på bolden, primært fordi Kaasa er kommet i gang og Jason ser bedre ud.

Er vi blevet 100 gange bedre? Nej, det ville også være mærkeligt med stort set det samme hold, og en enkelt sommerpause til forskel.

Men jeg synes der er kommet en bund i holdet, og noget der kan bygges videre på.

Vi er hårdt ramt af at have to store drenge i midterforsvaret, og Mark på venstre back, vi taber på personlige fejl.

Det bliver et kæmpe upgrade af få Tiedemann med igen, og lykkedes vi med at få to reelle forstærkninger ind til start 11’eren, så tror jeg godt vi kan spille med om oprykning.

Ja kald mig bare naiv :-D
Så er vi to. Deler fuldt ud din vurdering.
Jeg håber i øvrigt, man giver Kubel 4-5 kampe nu i streg til at vise sig frem. Det var ikke skidt alt sammen fra ham i går.
OG HVOR ER PUDEL?!?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar