Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker Vol. 41 (Sommervinduet 2026)

Indlæg af raekkeettre » 24. aug 2026, 19:21

Buzz Killington skrev:
24. aug 2026, 18:37
Alpa Chino skrev:
24. aug 2026, 18:17
Superior skrev:
24. aug 2026, 15:52
Alpa Chino skrev:
24. aug 2026, 15:34
Man kan sige meget om David Nielsen.

Men det første han ville købe ind, var en hardcore 6'er.
Jeg er ret overbevist om, at Steffen Højer og en hvilken som helst anden træner ville gøre det samme. Jeg er endda ligeså overbevist om, at hverken David Nielsen, Steffen Højer eller en hvilken som helst anden træner ville stoppe indkøbene der!

Problemet er imidlertid, at det ikke er træneren, der bestemmer indkøb! Hvilket nok engang bringer os til sagens kerne.

Jeg finder simpelthen den trænerdiskussion urkomisk og helt afkoblet virkeligheden: en efter AaB - standard miserabel spillertrup, som er resultatet af miserabel ledelse, som igen forårsager, at klubben hverken har praktisk mulighed for at skifte træner efter fyringsbonanzaen så sent som for et år siden og dertil heller ikke ville kunne tiltrække en træner blot i nærheden af Steffen Højer - kaliber.

Hvad endnu værre er, medvirker det nonsens om at fyre Steffen Højer til indirekte at blåstemple de skyldige for klubbens tilstand - og de findes højere i systemet.
Det er sgu mere komisk at fritage Steffen Højer for ansvaret.

Hans taktik sejler og det er tydeligt. Vi har brug for en træner der kan bokse over sin vægtklasse med de få midler og dårlige spillere vi har. Og det er tydeligt at det kan Steffen Højer ikke.
Hvordan kan kan se det er tydeligt at hans taktik sejler? Altså, man kan spekulere i det. Men hvordan kan man se at det er tydeligt at ændre trænere med samme spillertrup kunne have fået holdet til at præstere bedre? Hvilke småjusteringer eller radikale ændringer havde fået mere ud af Børsting, Maarup (god vind), Kallesøe (pas på hovedet), Olsson, Jubril (har også et efternavn) osv? Har vi overhovedet mere end 3-4 spillere til toppen af 1. Div?
Det er jo det...lige foruden Kent Nilsen er der ikke en eneste af de nye trænere der har gjort noget - og så siger flere jo men nogle af de trænere de har erstattet, er blevet solgt. Men det er jo lige meget 90% herinde ville også have dem ud inden de blev solgt. Der er jo ikke en eneste af de sidste 10-11 der har gjort noget godt. Så hvad er det der NU er så pisse selvfølgeligt......

martinaalborg
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af martinaalborg » 24. aug 2026, 19:25

Der er godtnok stille på Hornevej :o
Frygter ligesom mange, AaB klassikeren: vi har undersøgt markedet og der var ingen muligheder der var bedre end det vi har i forvejen. En trup som er stærk og har potentiale.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 24. aug 2026, 20:02

Altså man kan jo godt forstå de ikke stoler på Makolli/Noel og Tiedeman/Pudel skal bringes langsomt tilbage, men kommer ikke til at forstå at 6’eren er nedprioriteret.
RAUS RAUS SSE!

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 24. aug 2026, 20:06

Forza skrev:
24. aug 2026, 12:19
I transferbloggen peger Ydesen på at AaB kører hårdt på for at hente en stopper. Det undrer mig lidt, nu Tiedemann fik comeback i fredags.

Jeg havde hellere set at man først og fremmest gik efter en god 6’er. Men det kan selvfølgelig også være et tegn på at Pudel stadig er langt fra det nødvendige niveau.
Men siger han så, at de ikke laver andet end at kigge efter en stopper, eller spekulerer du blot selvstændigt i det?

Blot fordi det nu hidser folk vældigt op herinde, at man kun skulle kigge efter en stopper… :@

AlbertE
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 24. aug 2026, 20:11

martinaalborg skrev:
24. aug 2026, 19:25
Der er godtnok stille på Hornevej :o
Frygter ligesom mange, AaB klassikeren: vi har undersøgt markedet og der var ingen muligheder der var bedre end det vi har i forvejen. En trup som er stærk og har potentiale.
hvis der sker noget så bliver det nok først på sidste dag

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. aug 2026, 22:30

andrii skrev:
24. aug 2026, 20:06
Forza skrev:
24. aug 2026, 12:19
I transferbloggen peger Ydesen på at AaB kører hårdt på for at hente en stopper. Det undrer mig lidt, nu Tiedemann fik comeback i fredags.

Jeg havde hellere set at man først og fremmest gik efter en god 6’er. Men det kan selvfølgelig også være et tegn på at Pudel stadig er langt fra det nødvendige niveau.
Men siger han så, at de ikke laver andet end at kigge efter en stopper, eller spekulerer du blot selvstændigt i det?

Blot fordi det nu hidser folk vældigt op herinde, at man kun skulle kigge efter en stopper… :@
Jeg undrer mig også lidt over, at det lige netop er en stopper, man "går hårdt efter", som Ydesen ca. udtrykte det. En VB kunne jeg forstå, eller en defensiv midt.
Og ja, man bliver da bekymret for Pudel. Vi er gået fra storrosende historier om, hvor seriøst han har trænet hele skadesperioden for at stå helt skarpt nu til komplet radiotavshed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Superior
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af Superior » 24. aug 2026, 23:11

Buzz Killington skrev:
24. aug 2026, 18:37
Alpa Chino skrev:
24. aug 2026, 18:17
Superior skrev:
24. aug 2026, 15:52
Alpa Chino skrev:
24. aug 2026, 15:34
Man kan sige meget om David Nielsen.

Men det første han ville købe ind, var en hardcore 6'er.
Jeg er ret overbevist om, at Steffen Højer og en hvilken som helst anden træner ville gøre det samme. Jeg er endda ligeså overbevist om, at hverken David Nielsen, Steffen Højer eller en hvilken som helst anden træner ville stoppe indkøbene der!

Problemet er imidlertid, at det ikke er træneren, der bestemmer indkøb! Hvilket nok engang bringer os til sagens kerne.

Jeg finder simpelthen den trænerdiskussion urkomisk og helt afkoblet virkeligheden: en efter AaB - standard miserabel spillertrup, som er resultatet af miserabel ledelse, som igen forårsager, at klubben hverken har praktisk mulighed for at skifte træner efter fyringsbonanzaen så sent som for et år siden og dertil heller ikke ville kunne tiltrække en træner blot i nærheden af Steffen Højer - kaliber.

Hvad endnu værre er, medvirker det nonsens om at fyre Steffen Højer til indirekte at blåstemple de skyldige for klubbens tilstand - og de findes højere i systemet.
Det er sgu mere komisk at fritage Steffen Højer for ansvaret.

Hans taktik sejler og det er tydeligt. Vi har brug for en træner der kan bokse over sin vægtklasse med de få midler og dårlige spillere vi har. Og det er tydeligt at det kan Steffen Højer ikke.
Hvordan kan kan se det er tydeligt at hans taktik sejler? Altså, man kan spekulere i det. Men hvordan kan man se at det er tydeligt at ændre trænere med samme spillertrup kunne have fået holdet til at præstere bedre? Hvilke småjusteringer eller radikale ændringer havde fået mere ud af Børsting, Maarup (god vind), Kallesøe (pas på hovedet), Olsson, Jubril (har også et efternavn) osv? Har vi overhovedet mere end 3-4 spillere til toppen af 1. Div?
Det er tydeligt, at klubben sejler såvel sportsligt som økonomisk. Det er ligeledes tydeligt, at spillertruppen befinder sig langt under den kvalitet, der har udgjort benchmark i AaB gennem små fire årtier før SSE-æraen; om man så må kalde den.

Derimod er det ganske rigtigt et postulat, at Steffen Højers taktik sejler. Og i et sådant postulat må implicit ligge, at træneren udgør det primære problem i klubben- og ikke spillertruppen, ejerkreds og ledelse. Dette tør jeg ligeledes afvise som endda meget tydelig fejlanalyse.

Jeg skal da ikke kunne afvise, om der et eller andet sted måtte findes en træner, der med den samme spillertrup og under tilsvarende forhold som Steffen Højer på en sæson kunne presse en god håndfuld ekstra point ud af det forhåndenværende materiale, end selvsamme Højer måtte være i stand til.

Og her rammer vi så brist nummer to i trænerligningen: Nemlig, at en sådan træner af meget tydelige årsager ville befinde sig uden for (det nuværende)AaBs rækkevidde ; og dertil stadig ville være underlagt almene naturlove, herunder ikke mindst de spillere vedkommende måtte have til rådighed.

Besvar