DBU Pokalen 26/27

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
nj27
1. div
1. div

Re: DBU Pokalen 26/27

Indlæg af nj27 » 26. aug 2026, 10:26

Der er som at gå i noget kviksand lignende, lige som man tror der er fast grund under føderne ,så synker man i igen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. aug 2026, 10:28

RicoBR02 skrev:
26. aug 2026, 10:04
Kasper skrev:
26. aug 2026, 09:05
AaB er på ingen måde ligegyldigt for mig. Det er det vigtigste næstefter min familie. Og jeg er stik hamrende tosset over igår.
Fuldstændig enig! Og der er faktisk enkelte familiemedlemmer hvor AaB er vigtigere. Jeg er rasende over det lort spillere og trænere viste igår. Jeg er rasende over at andre i klubber i Danmark griner af vores klub! Jeg er stadig rasende over at klubben ikke går ud og officielt påtaler denne gigantiske fiasko! Jeg vil skide på pokalturneringen, vi har intet at gøre i den alligevel vores fokus skal være på ligaen, men satme ikke på bekostning af et amatør hold fra Brabrand, hvor er vores faglige stolthed? Havde jeg leveret den gang makværk på mit job i ligeså lang tid som trænere og spillere har, så var jeg blevet fyret!
Enig.
Når nu klubbens 3 kommunikationsansatte er færdige med formiddagskaffen kan de passende gå igang med at udarbejde en plan for hvordan denne her fiasko skal håndteres og adresseres, for det skal ikke bare blive ved det sædvanlige kampreferat og så de få interviews som Nordjyske nok har fået raget til sig, for så at gå videre til de sædvanlige indslag der skal hype næste kamp. Find ærligheden frem, venner.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2026, 10:39

Hanga skrev:
26. aug 2026, 10:28
RicoBR02 skrev:
Kasper skrev:
AaB er på ingen måde ligegyldigt for mig. Det er det vigtigste næstefter min familie. Og jeg er stik hamrende tosset over igår.
Fuldstændig enig! Og der er faktisk enkelte familiemedlemmer hvor AaB er vigtigere. Jeg er rasende over det lort spillere og trænere viste igår. Jeg er rasende over at andre i klubber i Danmark griner af vores klub! Jeg er stadig rasende over at klubben ikke går ud og officielt påtaler denne gigantiske fiasko! Jeg vil skide på pokalturneringen, vi har intet at gøre i den alligevel vores fokus skal være på ligaen, men satme ikke på bekostning af et amatør hold fra Brabrand, hvor er vores faglige stolthed? Havde jeg leveret den gang makværk på mit job i ligeså lang tid som trænere og spillere har, så var jeg blevet fyret!
Enig.
Når nu klubbens 3 kommunikationsansatte er færdige med formiddagskaffen kan de passende gå igang med at udarbejde en plan for hvordan denne her fiasko skal håndteres og adresseres, for det skal ikke bare blive ved det sædvanlige kampreferat og så de få interviews som Nordjyske nok har fået raget til sig, for så at gå videre til de sædvanlige indslag der skal hype næste kamp. Find ærligheden frem, venner.
Ork, de er i gang - allerede ved 7-tiden var der et fødselsdagsopslag med tillykke til random nordmand på Instagram.

Hvad fuck er det i øvrigt for noget lort med de fødselsdagsopslag? Folk er sgu da ligeglade med, hvornår en eller anden tysker, hollænder eller tanzanianer har fødselsdag.
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 26. aug 2026, 10:40

Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Kasper skrev:
Enig.
Det tror jeg godt vi kan skyde en hvid pil efter.

Hvor er det vildt at vi igennem en årrække kontinuerligt synker dybere og dybere. Hver gang man tænker at klubben har vendt sig en smule, så smider de alt på jorden igen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

haghdk
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 26. aug 2026, 10:56

Håber der er nogle der har tid til at tage ud til træningen i dag og se om de bare sidder i en rundkreds og holder om hinanden, med Højer i midten, og snakker om at det da var lidt træls i går - eller om de tæsker igennem i ren frustration.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 26. aug 2026, 10:58

Er til træning...

Den skarpe analytisk anlagte debatside-debattør vil bemærke at baggrunden er lysegrøn som håbet, teksten er brun som lort, og skrifttypen en gammel sur mands.

Billede

Der står:

"Er I min TID værd?
Så vis det"
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 26. aug 2026, 11:04

Dr. Holst skrev:
26. aug 2026, 10:58
Er til træning...

Den skarpe analytisk anlagte debatside-debattør vil bemærke at baggrunden er lysegrøn som håbet, teksten er brun som lort, og skrifttypen en gammel sur mands.

Billede

Der står:

"Er I min TID værd?
Så vis det"
Det er helt på sin plads at minde spillerne om, at forholde sig til hvem de er og hvem de gerne vil være. Det er fuldstændig uacceptabelt det vi har set fornyligt, der skal man virkelig overveje om man vil yde det der skal til for en karrierer som professionel fodboldspiller. Jeg er ligeglad hvor i verden man kommer fra.. Det er os der følger med, som man holder for nar. Det samme gælder ejerskabet, det bliver sgu svært at stole på en tysker igen efter den her omgang.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Indlæg af Dr. Holst » 26. aug 2026, 11:04

Tror sgu vi har matjiss Tieleman til træning

Billede
Al den aktuelle mismod må kanaliseres over i en modstand som kan opbygge og understøtte det vi ønsker at AaB skal være igen og i fremtiden.
Bliv aktiv i https://fanforeningen.dk/alle-indlaeg/

jens fup
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Et langskud fra Hornevej

Indlæg af jens fup » 26. aug 2026, 11:06

Dr. Holst skrev:
26. aug 2026, 10:58
Er til træning...

Billede

Der står:

"Er I min TID værd?
Så vis det"
Hvad står der ved hjertet i bunden? Det er i øvrigt værd at sprede det billede!
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 26. aug 2026, 11:07

Prøv at forestil jer, at vores spillere havde bare halvdelen af den gejst, ild, stolthed og glæde, som Vatanspor-spillerne udviste i går. Så ville vi kunne komme langt.
I stedet så jeg en samling arrogante "professionelle", der tydeligvis troede, de bare lige kunne drible to-tre mand. Som ikke følte, at de behøvede at kommunikere med hinanden. Som tænkte, at deres overlegne fysik automatisk vandt nærkampene. Og som i bund og grund spillede hver for sig og på ingen måde som et hold. Det var skammeligt.

Men på positivsiden har jeg da fået beskeder fra mennesker, der ikke har skrevet til mig i årevis.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 26. aug 2026, 11:22

Hanga skrev:
RicoBR02 skrev:
Kasper skrev:
Enig.
Ærlig og nøgent kommunikation over tingenes tilstand fra AaBs kommunikationsansatte vil chokere mig mere end nederlaget i går.

Men helt enig, det kunne i disse tider være særdeles befriende med noget mere no-bullshit kommunikation fra AaB. Men det kommer ikke til at ske, dette historiske nederlag vil fra nu af blive totalt ignoreret af AaB.

Jeg gad egentlig godt vide, hvor mange der efterhånden læser de spændende nyheder som "Ny tredjetrøje får premiere i morgen", "Kom til Partnerklubbernes Dag 20. september" eller "Børsting før lokalopgør: Altid tænding på". GAAAAAAAB.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Peter-AaB
Junior
Junior

Indlæg af Peter-AaB » 26. aug 2026, 12:56

Kasper skrev:
Jeg har det på fuldstændig samme måde!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 26. aug 2026, 13:04

https://bold.dk/fodbold/stillinger/poka ... er-fadaese

Jeg synes at journalisten for en gangs skyld kommer med det helt rigtige spørgsmål.

"Jeg får næsten lyst til at spørge, om det 'bare' er det, John? Det her resultat sætter ikke en større selvransagelse i gang?"

For det er nemlig præcis det indtryk hans udtalelser lader en tilbage med. At man ikke for alvor er klar til at erkende hvor skidt det rent faktisk er samt at gøre det der skal til for at få tingene ændret. Fokus er videre til næste kamp uden større konsekvens.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 26. aug 2026, 13:10

Jeg ved, at AaB's træner hedder Steffen Højer (endnu), og at Rasmus Würtz er ansat i en eller anden stilling som talentudvikler eller mentalcoach. Jeg har hørt, at tyske Vincent Müller stadig står i mål, og at Peter Møllers nevø vist er ved at få sig et lille gennembrud. Jeg kunne selvfølgelig google og blive klogere, men hvorfor skulle jeg?
Pointen er, at AaB er blevet en ligegyldighed i dansk fodbold. Selvfølgelig er der folk i Nordjylland, der stadig holder med AaB, men på et tidspunkt får man jo nok. Det har de fleste vist efterhånden fået. På et tidspunkt orker man jo ikke mere.
Citat fra TV2 Nords hjemmeside ovenpå blamagen i aftes - skrevet af Morten Bruun.
En mand med et (tidligere) stort hjerte for AaB.
En gigantisk fodboldnørd, som ved hvem der vasker trøjerne i alle klubberne i Regionalligaen.
Og en mand som nu fuldstændig pinpointer, hvad fodbold-Danmark tænker om AaB, men som ikke er gået op for alle fans endnu, når man hører dem tale om, fx hvorfor John Møller ikke får fingeren ud og henter større navne til AaB, end han gør (og tidligere i transfervinduet)!

Ligegyldighed! Den største skam og følelse, der kan ramme en hæderkronet, traditionsklub som AaB.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 26. aug 2026, 13:23

Hanga skrev:
26. aug 2026, 13:04
https://bold.dk/fodbold/stillinger/poka ... er-fadaese

Jeg synes at journalisten for en gangs skyld kommer med det helt rigtige spørgsmål.

"Jeg får næsten lyst til at spørge, om det 'bare' er det, John? Det her resultat sætter ikke en større selvransagelse i gang?"

For det er nemlig præcis det indtryk hans udtalelser lader en tilbage med. At man ikke for alvor er klar til at erkende hvor skidt det rent faktisk er samt at gøre det der skal til for at få tingene ændret. Fokus er videre til næste kamp uden større konsekvens.
Håber bestyrelsen går ind og rydder op efter Tuxen-Bolls arbejde sidste sommer. Katastrofe.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2026, 13:27

Jeg har desværre haft workshops hele formiddagen og modsat AaB spillere møder jeg faktisk op på mit job, men hold kæft hvor havde jeg lyst til at tage derud og lufter et banner som det der beskrives og på alle måder lade dem vide, at de ikke er AaB værdige.
RAUS RAUS SSE!

SSE players Adedeji, Jasson, Müller and de Boer not wanted!

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 26. aug 2026, 13:57

haghdk skrev:
26. aug 2026, 08:29
Morten Bruun har en fremragende analyse af klubbens tilstand: https://sport.tv2.dk/fodbold/2026-08-25 ... savner-ord

"Pointen er, at AaB er blevet en ligegyldighed i dansk fodbold"
Han rammer det sku meget godt!

AaB er blevet en ligyldighed. Min egen interesse for fodbold i dk faldt da man indførte liga ændringingen, jeg forsatte dog med AaB..

men de sidste par år, er minm interesse blevet drænet.. jeg tog turen med ned første gang i 1 div.. men da man kunne se hvor det pejede hen igen, har jeg i år simpelthen været mere ligeglad, jeg orker ikke den ligegyuldighed der er over klubben og det den foretager sig. Man dukker op til kampe uden en kamp plan, eller kan ikke udføre dem, selv om man er fuldtids fodbold spiller og træner det.

Jeg nøjes med at se kampene hvis jeg ikke har andet at lave men heldigvis har jeg det for tiden..

Jeg tror ikke jeg er ene om at miste interessen.. Spørgsmålet er hvor let man kan få folk tilbage når de først opgiver... andre ting for fokus, andre hobbyer....

Man kan bare sige at det er flot AaB har formøblet den position de havde i ligaen og landet.. det kræver sku talent at pisse så meget væk og forsætte sådan..

Højer og Bodega Bo skal bare ud...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2026, 14:06

DenSataniskeHest skrev:
26. aug 2026, 13:57
haghdk skrev:
Morten Bruun har en fremragende analyse af klubbens tilstand: https://sport.tv2.dk/fodbold/2026-08-25 ... savner-ord

AaB er blevet en ligyldighed. Min egen interesse for fodbold i dk faldt da man indførte liga ændringingen, jeg forsatte dog med AaB..

men de sidste par år, er minm interesse blevet drænet.. jeg tog turen med ned første gang i 1 div.. men da man kunne se hvor det pejede hen igen, har jeg i år simpelthen været mere ligeglad, jeg orker ikke den ligegyuldighed der er over klubben og det den foretager sig. Man dukker op til kampe uden en kamp plan, eller kan ikke udføre dem, selv om man er fuldtids fodbold spiller og træner det.

Jeg nøjes med at se kampene hvis jeg ikke har andet at lave men heldigvis har jeg det for tiden..

Jeg tror ikke jeg er ene om at miste interessen.. Spørgsmålet er hvor let man kan få folk tilbage når de først opgiver... andre ting for fokus, andre hobbyer....

Man kan bare sige at det er flot AaB har formøblet den position de havde i ligaen og landet.. det kræver sku talent at pisse så meget væk og forsætte sådan..

Jeg tror sagtens man kan få folk tilbage sådan set.
Jeg tror bare der skal en større ting ændring til for at folk kan mobilisere kræfter/følelser i AaB igen. Der skal være noget der kan kickstarte et vendepunkt.

Og her taler vi en tretrins raket af;
- BPTC/NFG helt ud gerne inkl. rulning i tjære og fjer på Nytorv
- En slagkraftig og troværdig ledelse der kommer et stærkt projekt og knowhow.
Man kan jo sagtens komme med et solidt projekt i 1. division og bygge derfra - ingen beder om Superliga top 6 fra dag et.
Det kommer nok til at tage 10 år som det tog AGF.
- At der vælges en spillestil og rekrutteres spillere der i højere grad passer til at være Aalborg/Nordjyllands hold.
Her tænker jeg ikke det skal være nabosønner hele banden, men vi skal have nogle spillere der værdi og spillemæssigt passer til det her sted. Ikke flere Jasson'er, Adedejier osv.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. aug 2026, 14:39

Jakobsen skrev:
26. aug 2026, 14:06
DenSataniskeHest skrev:
haghdk skrev:

Jeg tror bare der skal en større ting ændring til for at folk kan mobilisere kræfter/følelser i AaB igen. Der skal være noget der kan kickstarte et vendepunkt.

Man kan jo sagtens komme med et solidt projekt i 1. division og bygge derfra - ingen beder om Superliga top 6 fra dag et.
- At der vælges en spillestil og rekrutteres spillere der i højere grad passer til at være Aalborg/Nordjyllands hold.
Her tænker jeg ikke det skal være nabosønner hele banden, men vi skal have nogle spillere der værdi og spillemæssigt passer til det her sted. Ikke flere Jasson'er, Adedejier osv.
Nej, jeg kunne også godt drømme mig tilbage til dengang, hvor man havde en stamme af solide, danske spillere, og man så toppede et niveau op med et par skandinavere (Ståle, Greven, Jozo, Strandli, Bård, Wæhler, Prica den ældre, Rinne, Winsnes, Melker etc) eller tre og så lige et kirsebær på toppen med en sydafrikaner, brasilianer eller noget, der kan det ekstraordinære.

Men nej, vi kører lige en stribe lange kontrakter med gulvopfej fra elendighedens bord af rester.

Det andet KAN komme igen, men det kræver penge, vilje og kompetencer. Tre ting, der glimrer ved deres fravær i AaB.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 26. aug 2026, 14:45

R Rosenberg skrev:
26. aug 2026, 14:39
Jakobsen skrev:
26. aug 2026, 14:06
DenSataniskeHest skrev:
haghdk skrev:

Nej, jeg kunne også godt drømme mig tilbage til dengang, hvor man havde en stamme af solide, danske spillere, og man så toppede et niveau op med et par skandinavere (Ståle, Greven, Jozo, Strandli, Bård, Wæhler, Prica den ældre, Rinne, Winsnes, Melker etc) eller tre og så lige et kirsebær på toppen med en sydafrikaner, brasilianer eller noget, der kan det ekstraordinære.

Men nej, vi kører lige en stribe lange kontrakter med gulvopfej fra elendighedens bord af rester.

Det andet KAN komme igen, men det kræver penge, vilje og kompetencer. Tre ting, der glimrer ved deres fravær i AaB.
Jeg tror det bedste vi kan gøre for AaB lige nu er kampen mod BPTC.
Hvordan får vi vores utilfredshed med de er her og deres greb om klubben til at være allestedsnærværende i deres hverdag. De skal blive så trætte af at blive konfronteret med AaB at de kommer kravlende på deres grædende knæ til en potentiel køber.
RAUS RAUS SSE!

Besvar