jonas386 skrev: ↑14. sep 2020, 13:28
Buzz Killington skrev: ↑14. sep 2020, 13:09
Det er godt nok noget rod det der. Din påstand er at Friis er en træner der hellere vil have et point end at vinde. Du kalder ham en "taber". Så anfægter jeg det prædikat med henvisning til at vores spillestil og resultater ikke understøtter det.
Så svarer du på en hel masser der ikke har ret meget med din påstand at gøre. En værre omgang gish gallop.
- Hvilken relevans er det i forhold til din konklusionen om at Friis er en tabertræner at vi først begyndte at få point og sejre i mesterskabsspillet da løbet var kørt? (hvilket det ikke var). Og selv hvis løbet var kørt efter de tre tabte kampe, så var det altså kampe mod bl.a. til FCK og FCM - ikke modstandere vi ligefrem er gareanteret sejre imod. Og tæller kampene i grundspillet pludselig ikke? Du ved, de kampe der faktisk fik os i slutspillet?
- Og hvilken relevans har det i forhold til din påstand om at Friis hellere vil spille uafgjort end at vinde
at vi tabte pokalfinalen? Vi
kom i pokalfinalen! Det er et bedre resultat end næsten alle hold i ligaen. Og vi kom sgu ikke i finalen ved at spille en masse uafgjorte kampe. Vi vandt bl.a. AGF i semien 3-2 og over FCK 2-0 i kvartfinalen.
- Og hvilke konkrete udtalelser omkring mesterskabesspillet henviser du til hvor Friis udtrykker at man bare er glade for at være med? Og selv hvis han har sagt det, hvad er relevansen af dem, når vi nu klarede os godt? Undskyld mig, men vi far fandme det tredjebedste hold i slutspillet med 1,60 point i snit! Kun FCM og AGF klarede sig bedre (begge 1,70). Vores præstationer i slutspillet understøtter heller ikke din påstand om at Friis er en tabertræner.
[1]Det siger en del om hvordan truppen og trænerteamet håndterer presset. Først da vi ikke havde mere at spille for begyndte vi at få point. Så endte vi med en fin afslutning, og var så nogenlunde tæt på en top-4, der isoleret set ville være et fint AaB resultat, men i sig selv ikke gav hverken europa eller medaljer.
[2]Du kan da sagtens inkludere kampene i grundspillet. Her havde vi et stærkt snit på 1.3 point pr. kamp. Sæsonen, eller indtrykket af sæsonen, blev i høj grad reddet af den gode afslutning på mesterskabs spillet. Og det var på et tidspunkt hvor vi var gået all-in på defensiven.
[3]Jeg ser dog aldrig en AaB sæson som en succes fordi vi er i top-6 efter 26 kampe. Det burde være rimelig givet. Personligt synes jeg at slutningen på sæsonen var udmærket, men jeg havde nok hellere taget en række nederlag, da det andet bare har givet Friis længere tid i sædet.
[4]Hvad tænker du konkret ift vores spillestil? Det er ikke udelukkende et spørgsmål om hvordan vi stiller op når kampen starter. Det er også et spørgsmål om de ændringer der foretages i løbet af kampen, og hvordan vi justerer alt efter kampbilledet. Når vi først kommer bagud er der nærmest aldrig noget at komme efter. Og jeg synes meget sjældent at Friis har satset for de tre point, hvis der er en udsigt til et enkelt point.
[5] Din pointe med de få uafgjorte ville sikkert give mening, hvis ikke manden havde flere nederlag end sejre.
Jeg tænker på den her udtalelse,
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvikling/
Ifølge AaB-træner Jacob Friis er fokus ikke så meget på at nå bronzemedaljerne. Han vil i stedet bruge mesterskabsspillet til at udvikle holdet.
- Vores tilgang til kampene i mesterskabsspillet er stadig at udvikle holdet, konstaterer Friis.
Aktuelt er AaB sidst i top-seks med ni point op til AGF på tredjepladsen.
Afstanden til aarhusianerne kan dog blive endnu større, hvis AGF får point søndag aften mod Brøndby. Men det ændrer ikke noget for AaB-træneren.
- Vores præmis for det her mesterskabsspil ændrer sig ikke alt efter, hvor mange point, der er op til bronzemedaljerne.
- Jeg er glad for, at der er stadig ni kampe tilbage, hvor vi kan måle os og se, hvad der skal til for at rykke os og for at kunne bide skeer med de store hold, siger Friis.
I samme artikel giver Olsen udtryk for, at han selvfølgelig går efter medaljerne, fordi ellers kunne han lige så godt stoppe med at spille fodbold. Hvis ikke man tror på sejren eller det lange træk, så kan det være det samme. Altså hvad er appellen til fans? At man skal bruge 26 kampe til at nå et slutspil hvor man så vil være med som blind passager, og lidt se hvad der sker?
[1] Det er bare faktuelt forkert. Vi tabte tre kampe før vi kom i gang. En mod de senere suveræne mestre, og en mod FCK. Vi fik 1,60 point i snit i mesterskabsspillet mod de bedste hold i rækken. Vi endte over vores målsætning. Vi begyndte ikke første at få point da det hele var overstået. Så hvis din påstand er at præstationerne i mesterskabsspillet siger noget om hvordan vi håndterer presset, så må du acceptere at præstationerne ikke understøtter din påstand.
[2] 1,30 er bedre end 8 andre hold, og nok til at nå vores målsætning. Men det var egentlig ikke pointen. Vi havde langt flere sejre end uafgjorte, og scorede fjerdeflest mål i grundspillet. Det var for at påpege at det heller ikke understøtter din pointe om at Friis hellere vil have 1 end tre point.
[3] Du har mistet overblikket. Det er muligt du ikke ser det som en succes at vi når slutspillet. Det er bare ikke hvad det her handler om. Du påstår at Friis er en tabertræner pga. at han hellere vil undgå at tabe end vinde. Og det er der intet ved resultaterne der understøtter.
[4] Jeg ser ham som en træner der tager udgangspunkt i det materiale han er givet, som ofte har været elendigt da vi ikke har haft noget at skyde med fra bænken. Jeg kan ikke få øje på i det mønster du bringer frem, og jeg kan ikke se noget ved resultater og spillestil der understøtter det.
Mht. vores spillestil så ser jeg en aggressiv spillestil, hvor man spiller med stor risiko bagude. Igen, ikke noget der understøtter noget med en "tabertræner".
[5] Den pointe giver fint mening i forhold til at understøtte en påstand om at vi har en træner der ikke er bange for at vinde. Man lavede nogle ændringer op til sidste sæson, hvor man ville spille mere aggressivt og med større risiko. De alene er tilstrækkeligt til at dokumentere at dit prædikat "tabertræner" er langt ude.
Du (eller måske også andre end dig) kan argumentere for at han er taktisk dårlig (ikke enig). Men at spillet på banen skulle dokumentere at han heller vil spille uafgjort end at vinde, kan jeg ikke få øje på.
edit: angående udtalelsen så ved du jo godt hvad han henviser til. At man har anlagt en ny strategi som handler om at spiller chanceskabende og seværdigt. Den vil man udvikle og udvikle holdet til at følge. Og da man samtidig fik gode resultater, kan det da aldrig understøtte at man ikke ville vinde.