Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 14. sep 2020, 11:33

634 skrev:
13. sep 2020, 23:36
Sauer skrev:
13. sep 2020, 21:04
Hovedet skrev:
13. sep 2020, 21:01
634 skrev:
13. sep 2020, 18:05
doukas skrev:
13. sep 2020, 18:02
634 skrev:
13. sep 2020, 17:57

Han er da panisk efter at få scoret mål, og når modstanderen erobrer bold til en omstilling som kan blive farlig taber han hjernen.
Kæft noget ævl. Prica forsøgte at lave et meget kalkuleret frispark, som desværre for ham blev takseret meget hårdt. Det er vist mere dig, der har tabt hjernen.
Prica rammer Rømer på hælen og bolden er 1 meter foran Rømer
Men jeg er ikke i tvivl om at Prica for en stor karriere nu i AaB og senere i en større liga
På baggrund af 10 minutter og et rødt kort?
Du kan formentlig lægge træningskampe, skudsmål fra IAO og store klubbers interesse i ham oveni de 10 minutter. Men bare et gæt.
Aargh træningskampe ligger jeg ikke så meget i, men så meget andet, der er ikke rigtig noget der taler for andet, og så var den sidste linie også til at lukke skepsis om ham for sit dumme røde kort
Den unge Prica kan selvfølgelig sagtens blive en god spiller for os; men lad os nu se efter et par spilledages karantæne.

Den aktion er i øvrigt noget nær den mest vanvittige, jeg har set i min AaB-tid. Men herregud, han er 18 år.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2020, 11:35

jonas386 skrev:
14. sep 2020, 11:29
Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 11:24
jonas386 skrev:
14. sep 2020, 11:20
Fromthecradle skrev:
14. sep 2020, 11:16

En tabertræner ligefrem?

I øvrigt:

1. Fossum var ok - ikke voldsomt god men godkendt.
2. Pallesen har en frispilning af Kusk - der rammer målmanden. Det er vel ikke Pallesens skyld at Kusk er uskarp?
3. Kusk var klart bedste mand i offensiven - han var også klart godkendt (selv om han er noget uskarp).

Det er ok at gå efter det ene point efter Prica's forthjente røde kort. Kusk formoder jeg bliver hevet ud fordi tanken er tom.
Bange for at tabe. Jeg synes generelt det er en ting der kendetegner Friis, at han hellere vil undgå at tabe end at vinde. Og det ses desværre for ofte i vores præstationer synes jeg.

Pallesen, Børsting og Van Weert havde alle enkelte gode aktioner, men det samlede billede over hele kampen var for ringe synes jeg. Generelt synes jeg Fossum er alt for usynlig. Han laver måske ikke deciderede fejl, men han bidrager heller ikke med super meget - hverken defensivt eller offensivt.

Vi sluttede af i noget der lignede en 3-5-1 med Nkada som eneste offensive spiller, og med både Kakeeto, Magnus og Pedro centralt. Det burde være en fast regel at Kakeeto og Magnus ikke må være på banen samtidig, med mindre vi er foran med tre.
Baseret på hvad egentlig? For mig at se taler om den mest offensive træner i AaB i mange år. Selv Kent var mere livrem og seler end Friis.
Begge dele kan godt være sandt? Vi har jo ikke ligefrem været beriget af offensive trænere de sidste mange år. Wieghorst, Persson og Søndergaard led lidt af samme syndrom, med at være bange for at tabe. De to førstnævnte led så også under at være decideret dårlige til deres job, hvilket jeg ikke mener at Friis er. Han er bare ikke gearet til at være seniortræner på et hold der også har ambitioner om pokaler, mesterskabskampe og europa.
(det med fed) Og er det egentlig ikke nærmere det der dikterer dine domme om Friis når det kommer til stykket, at du har dømt ham ude? Jeg kan ikke se noget mønster i at Friis skulle foretrække uafgjort fremfor sejre. Han anlægger en spillestil med indbygget store risiko og vi var det hold der havde færrest uafgjorte kampe sidste år udover de to tophold.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2020, 11:36

doukas skrev:
14. sep 2020, 11:31
doukas skrev:
14. sep 2020, 11:22
Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 11:00
doukas skrev:
14. sep 2020, 10:56
Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 10:50
Ser highlights. Ffs nogle afbrændere af Pallesen og Kusk lige foran mål hvor de tyrer den over. Adr badr.

edit: men også nogle fornuftige skud fra Kusk, hvor vi var er uheldige.
Jep. Det svier i øjnene. Kunne være interessant at se på xG. Også i forhold til, hvordan de egentlig rater Lyngby-chancen i 1. halvleg, hvor Rinne er på en vanvittig skovtur.
Jeg kan se superliga.dk har Lyngby til 0,4 og os til 1,7. Så pænt stort overtag i chancer.
Så må jeg næsten tolke det til, at xG har ratet skovturen med Rinne lavt. For den alene burde havde 30-40 % chance for at gå i mål.
Tjekkede lige op på det. Skuddet, hvor Rinne er på skovtur er slet ikke med! Desuden mener xG, at Nkada brænder vores næststørste chance, som er en større chance end den Børsting brænder. Slet ikke enig! Pallesens chance er heller ikke med... Det kan man sgu ikke bruge til noget. Håber ikke Divisionsforeningen betaler alt for mange penge for det data

Er du sikker på den ikke er med? Jeg kan se Gytkjær har en afslutning efter 27 min, fra nogenlunde samme position. Det må da næsten være den.

Billede
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2020, 11:53

Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 11:35

(det med fed) Og er det egentlig ikke nærmere det der dikterer dine domme om Friis når det kommer til stykket, at du har dømt ham ude? Jeg kan ikke se noget mønster i at Friis skulle foretrække uafgjort fremfor sejre. Han anlægger en spillestil med indbygget store risiko og vi var det hold der havde færrest uafgjorte kampe sidste år udover de to tophold.
Det er rigtigt, at jeg har dømt Friis ude. Men han har heller ikke overbevist mig om andet siden da. Vi begyndte først at få point og sejre i mesterskabsspillet, da løbet mere eller mindre var kørt, og vi havde pisset pokalen væk i mod Haderslev. En finale som vi ikke rigtigt gad at møde op til. Friis udtalelser i pressen mindede da også mest om en mand der var glad for at være med, og at vi ikke behøvede at præstere i mesterskabs spillet. Nu var vi jo kommet med, og så var sæsonen mere eller mindre slut. Alt den snak om trods-reaktioner og hvad ved jeg, begyndte til sidst at være direkte pinligt.
Det var også en ret heftig debat herinde, hvor der blev diskuteret forskellen på Friis og spillerne (især Patrick O) i medierne. Det virker på mig som om han er fint tilfreds med at være med blandt de bedste, udvikle spillere og sådan, men ikke har et brændende ønske om at være nummer 1. Hans rolle i AaB burde være mere teoretisk og henvendt til ungdomsholdene.

Udover FCN var vi så også det top-6 hold med flest nederlag. Sæsonen før fuckede vi op, fordi Friis ikke turde jagte det sidste mål i mod GF', og vi manglede et sølle mål for at komme i mesterskabslutspil. Jeg køber ikke forklaringen (fra Friis og trænerne) at de ganske enkelt ikke var klar over at der manglede et mål. Så uforberedt må man altså ikke være på det her niveau.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 14. sep 2020, 12:08

Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 11:36
doukas skrev:
14. sep 2020, 11:31
doukas skrev:
14. sep 2020, 11:22
Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 11:00
doukas skrev:
14. sep 2020, 10:56
Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 10:50
Ser highlights. Ffs nogle afbrændere af Pallesen og Kusk lige foran mål hvor de tyrer den over. Adr badr.

edit: men også nogle fornuftige skud fra Kusk, hvor vi var er uheldige.
Jep. Det svier i øjnene. Kunne være interessant at se på xG. Også i forhold til, hvordan de egentlig rater Lyngby-chancen i 1. halvleg, hvor Rinne er på en vanvittig skovtur.
Jeg kan se superliga.dk har Lyngby til 0,4 og os til 1,7. Så pænt stort overtag i chancer.
Så må jeg næsten tolke det til, at xG har ratet skovturen med Rinne lavt. For den alene burde havde 30-40 % chance for at gå i mål.
Tjekkede lige op på det. Skuddet, hvor Rinne er på skovtur er slet ikke med! Desuden mener xG, at Nkada brænder vores næststørste chance, som er en større chance end den Børsting brænder. Slet ikke enig! Pallesens chance er heller ikke med... Det kan man sgu ikke bruge til noget. Håber ikke Divisionsforeningen betaler alt for mange penge for det data

Er du sikker på den ikke er med? Jeg kan se Gytkjær har en afslutning efter 27 min, fra nogenlunde samme position. Det må da næsten være den.

Billede
Du har helt ret.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2020, 12:18

Det siger jo også en del om de udfordringer der er med expexted goals/points. Fodbold er ikke en sport hvor den type data giver en meget mere end at have set kampen selv. Jeg håber at sportsjournalisterne snart kommer over den dille. Benjamin Leander, eller hvad han hedder, er især slem. Meget stærk i troen må man give ham

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 14. sep 2020, 12:48

Julgranen skrev:
14. sep 2020, 11:15
Patmand skrev:
14. sep 2020, 11:05

At man kan levere over evne i momenter, enkelte kampe på en sæson, fair nok, men at det på mig strider mod sund fornuft at man kan spille over evne igennem en hel sæson.
Simon Bræmer, Kenneth Stenild osv. Der har været masser af one season-wonders - også i AaB.

Det er jo ikke fordi hans track record, manglende fart og problemer i defensiven ikke har været nævnt herinde?
Super tekniker, god for holdmoralen osv., men havde vi selv betalt en fyrstelig løn og største transfer i årevis for en spiller med én (!) rigtig god sæson på senior-niveau, så var ingen faldet på halen.
Eller en Anders K. Jacobsen der i det rigtige setup begyndte at shine. Vi ved det ikke, men om et par år er vi nok klogere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2020, 13:09

jonas386 skrev:
14. sep 2020, 11:53
Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 11:35

Det er rigtigt, at jeg har dømt Friis ude. Men han har heller ikke overbevist mig om andet siden da. Vi begyndte først at få point og sejre i mesterskabsspillet, da løbet mere eller mindre var kørt, og vi havde pisset pokalen væk i mod Haderslev. En finale som vi ikke rigtigt gad at møde op til. Friis udtalelser i pressen mindede da også mest om en mand der var glad for at være med, og at vi ikke behøvede at præstere i mesterskabs spillet. Nu var vi jo kommet med, og så var sæsonen mere eller mindre slut. Alt den snak om trods-reaktioner og hvad ved jeg, begyndte til sidst at være direkte pinligt.
Det var også en ret heftig debat herinde, hvor der blev diskuteret forskellen på Friis og spillerne (især Patrick O) i medierne. Det virker på mig som om han er fint tilfreds med at være med blandt de bedste, udvikle spillere og sådan, men ikke har et brændende ønske om at være nummer 1. Hans rolle i AaB burde være mere teoretisk og henvendt til ungdomsholdene.

Udover FCN var vi så også det top-6 hold med flest nederlag. Sæsonen før fuckede vi op, fordi Friis ikke turde jagte det sidste mål i mod GF', og vi manglede et sølle mål for at komme i mesterskabslutspil. Jeg køber ikke forklaringen (fra Friis og trænerne) at de ganske enkelt ikke var klar over at der manglede et mål. Så uforberedt må man altså ikke være på det her niveau.
Det er godt nok noget rod det der. Din påstand er at Friis er en træner der hellere vil have et point end at vinde. Du kalder ham en "taber". Så anfægter jeg det prædikat med henvisning til at vores spillestil og resultater ikke understøtter det.

Så svarer du på en hel masser der ikke har ret meget med din påstand at gøre. En værre omgang gish gallop.

- Hvilken relevans er det i forhold til din konklusionen om at Friis er en tabertræner at vi først begyndte at få point og sejre i mesterskabsspillet da løbet var kørt? (hvilket det ikke var). Og selv hvis løbet var kørt efter de tre tabte kampe, så var det altså kampe mod bl.a. til FCK og FCM - ikke modstandere vi ligefrem er gareanteret sejre imod. Og tæller kampene i grundspillet pludselig ikke? Du ved, de kampe der faktisk fik os i slutspillet?

- Og hvilken relevans har det i forhold til din påstand om at Friis hellere vil spille uafgjort end at vinde at vi tabte pokalfinalen? Vi kom i pokalfinalen! Det er et bedre resultat end næsten alle hold i ligaen. Og vi kom sgu ikke i finalen ved at spille en masse uafgjorte kampe. Vi vandt bl.a. AGF i semien 3-2 og over FCK 2-0 i kvartfinalen.

- Og hvilke konkrete udtalelser omkring mesterskabesspillet henviser du til hvor Friis udtrykker at man bare er glade for at være med? Og selv hvis han har sagt det, hvad er relevansen af dem, når vi nu klarede os godt? Undskyld mig, men vi var fandme det tredjebedste hold i slutspillet med 1,60 point i snit! Kun FCM og AGF klarede sig bedre (begge 1,70). Vores præstationer i slutspillet understøtter heller ikke din påstand om at Friis er en tabertræner.

Og sådan helt overordnet. Det er muligt vi kan få en bedre træner end Friis, det er muligt han har meget at lære, bl.a. kommunikativt. Men når du helt bombastisk kalder ham en "tabertræner", så forventer jeg godt nok du har lidt mere at komme med end ovenstående, som hovedsagligt bærer præg af at du har dømt ham på forhånd, og nu forsøger at konstruerere et rationale per efterkrav.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2020, 13:24

jonas386 skrev:
14. sep 2020, 10:52

Nå ja; Kusk var også dårlig. Han har nogle virkelig vattede afslutninger i de fleste tilfælde, og jeg savner nogle gange at han bare smadrer til den, istedet for at prøve at placere den. Der er ikke fart nok, og det er for nemt at pille ned. Derudover kunne det være fedt hvis han gad slippe bolden noget mere når han har en halv dårlig dag. Men desværre går han i den anden grøft og afslutter på nærmest alle muligheder han får.
Det sidste her er jeg slet ikke enig i - han stod da bag meget af det der havde potentialet til at blive farligt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2020, 13:28

Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 13:09
Det er godt nok noget rod det der. Din påstand er at Friis er en træner der hellere vil have et point end at vinde. Du kalder ham en "taber". Så anfægter jeg det prædikat med henvisning til at vores spillestil og resultater ikke understøtter det.

Så svarer du på en hel masser der ikke har ret meget med din påstand at gøre. En værre omgang gish gallop.

- Hvilken relevans er det i forhold til din konklusionen om at Friis er en tabertræner at vi først begyndte at få point og sejre i mesterskabsspillet da løbet var kørt? (hvilket det ikke var). Og selv hvis løbet var kørt efter de tre tabte kampe, så var det altså kampe mod bl.a. til FCK og FCM - ikke modstandere vi ligefrem er gareanteret sejre imod. Og tæller kampene i grundspillet pludselig ikke? Du ved, de kampe der faktisk fik os i slutspillet?

- Og hvilken relevans har det i forhold til din påstand om at Friis hellere vil spille uafgjort end at vinde at vi tabte pokalfinalen? Vi kom i pokalfinalen! Det er et bedre resultat end næsten alle hold i ligaen. Og vi kom sgu ikke i finalen ved at spille en masse uafgjorte kampe. Vi vandt bl.a. AGF i semien 3-2 og over FCK 2-0 i kvartfinalen.

- Og hvilke konkrete udtalelser omkring mesterskabesspillet henviser du til hvor Friis udtrykker at man bare er glade for at være med? Og selv hvis han har sagt det, hvad er relevansen af dem, når vi nu klarede os godt? Undskyld mig, men vi far fandme det tredjebedste hold i slutspillet med 1,60 point i snit! Kun FCM og AGF klarede sig bedre (begge 1,70). Vores præstationer i slutspillet understøtter heller ikke din påstand om at Friis er en tabertræner.
Det siger en del om hvordan truppen og trænerteamet håndterer presset. Først da vi ikke havde mere at spille for begyndte vi at få point. Så endte vi med en fin afslutning, og var så nogenlunde tæt på en top-4, der isoleret set ville være et fint AaB resultat, men i sig selv ikke gav hverken europa eller medaljer.
Du kan da sagtens inkludere kampene i grundspillet. Her havde vi et stærkt snit på 1.3 point pr. kamp. Sæsonen, eller indtrykket af sæsonen, blev i høj grad reddet af den gode afslutning på mesterskabs spillet. Og det var på et tidspunkt hvor vi var gået all-in på defensiven. Jeg ser dog aldrig en AaB sæson som en succes fordi vi er i top-6 efter 26 kampe. Det burde være rimelig givet. Personligt synes jeg at slutningen på sæsonen var udmærket, men jeg havde nok hellere taget en række nederlag, da det andet bare har givet Friis længere tid i sædet.

Hvad tænker du konkret ift vores spillestil? Det er ikke udelukkende et spørgsmål om hvordan vi stiller op når kampen starter. Det er også et spørgsmål om de ændringer der foretages i løbet af kampen, og hvordan vi justerer alt efter kampbilledet. Når vi først kommer bagud er der nærmest aldrig noget at komme efter. Og jeg synes meget sjældent at Friis har satset for de tre point, hvis der er en udsigt til et enkelt point. Din pointe med de få uafgjorte ville sikkert give mening, hvis ikke manden havde flere nederlag end sejre.

Jeg tænker på den her udtalelse,
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvikling/
Ifølge AaB-træner Jacob Friis er fokus ikke så meget på at nå bronzemedaljerne. Han vil i stedet bruge mesterskabsspillet til at udvikle holdet.

- Vores tilgang til kampene i mesterskabsspillet er stadig at udvikle holdet, konstaterer Friis.

Aktuelt er AaB sidst i top-seks med ni point op til AGF på tredjepladsen.

Afstanden til aarhusianerne kan dog blive endnu større, hvis AGF får point søndag aften mod Brøndby. Men det ændrer ikke noget for AaB-træneren.

- Vores præmis for det her mesterskabsspil ændrer sig ikke alt efter, hvor mange point, der er op til bronzemedaljerne.

- Jeg er glad for, at der er stadig ni kampe tilbage, hvor vi kan måle os og se, hvad der skal til for at rykke os og for at kunne bide skeer med de store hold, siger Friis.
I samme artikel giver Olsen udtryk for, at han selvfølgelig går efter medaljerne, fordi ellers kunne han lige så godt stoppe med at spille fodbold. Hvis ikke man tror på sejren eller det lange træk, så kan det være det samme. Altså hvad er appellen til fans? At man skal bruge 26 kampe til at nå et slutspil hvor man så vil være med som blind passager, og lidt se hvad der sker?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 14. sep 2020, 13:48

jonas386 skrev:
14. sep 2020, 13:28
Buzz Killington skrev:

- Og hvilke konkrete udtalelser omkring mesterskabesspillet henviser du til hvor Friis udtrykker at man bare er glade for at være med? Og selv hvis han har sagt det, hvad er relevansen af dem, når vi nu klarede os godt? Undskyld mig, men vi far fandme det tredjebedste hold i slutspillet med 1,60 point i snit! Kun FCM og AGF klarede sig bedre (begge 1,70). Vores præstationer i slutspillet understøtter heller ikke din påstand om at Friis er en tabertræner.
[1]Det siger en del om hvordan truppen og trænerteamet håndterer presset. Først da vi ikke havde mere at spille for begyndte vi at få point. Så endte vi med en fin afslutning, og var så nogenlunde tæt på en top-4, der isoleret set ville være et fint AaB resultat, men i sig selv ikke gav hverken europa eller medaljer.
[2]Du kan da sagtens inkludere kampene i grundspillet. Her havde vi et stærkt snit på 1.3 point pr. kamp. Sæsonen, eller indtrykket af sæsonen, blev i høj grad reddet af den gode afslutning på mesterskabs spillet. Og det var på et tidspunkt hvor vi var gået all-in på defensiven. [3]Jeg ser dog aldrig en AaB sæson som en succes fordi vi er i top-6 efter 26 kampe. Det burde være rimelig givet. Personligt synes jeg at slutningen på sæsonen var udmærket, men jeg havde nok hellere taget en række nederlag, da det andet bare har givet Friis længere tid i sædet.

[4]Hvad tænker du konkret ift vores spillestil? Det er ikke udelukkende et spørgsmål om hvordan vi stiller op når kampen starter. Det er også et spørgsmål om de ændringer der foretages i løbet af kampen, og hvordan vi justerer alt efter kampbilledet. Når vi først kommer bagud er der nærmest aldrig noget at komme efter. Og jeg synes meget sjældent at Friis har satset for de tre point, hvis der er en udsigt til et enkelt point. [5] Din pointe med de få uafgjorte ville sikkert give mening, hvis ikke manden havde flere nederlag end sejre.

Jeg tænker på den her udtalelse,
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... udvikling/
Ifølge AaB-træner Jacob Friis er fokus ikke så meget på at nå bronzemedaljerne. Han vil i stedet bruge mesterskabsspillet til at udvikle holdet.

- Vores tilgang til kampene i mesterskabsspillet er stadig at udvikle holdet, konstaterer Friis.

Aktuelt er AaB sidst i top-seks med ni point op til AGF på tredjepladsen.

Afstanden til aarhusianerne kan dog blive endnu større, hvis AGF får point søndag aften mod Brøndby. Men det ændrer ikke noget for AaB-træneren.

- Vores præmis for det her mesterskabsspil ændrer sig ikke alt efter, hvor mange point, der er op til bronzemedaljerne.

- Jeg er glad for, at der er stadig ni kampe tilbage, hvor vi kan måle os og se, hvad der skal til for at rykke os og for at kunne bide skeer med de store hold, siger Friis.
I samme artikel giver Olsen udtryk for, at han selvfølgelig går efter medaljerne, fordi ellers kunne han lige så godt stoppe med at spille fodbold. Hvis ikke man tror på sejren eller det lange træk, så kan det være det samme. Altså hvad er appellen til fans? At man skal bruge 26 kampe til at nå et slutspil hvor man så vil være med som blind passager, og lidt se hvad der sker?
[1] Det er bare faktuelt forkert. Vi tabte tre kampe før vi kom i gang. En mod de senere suveræne mestre, og en mod FCK. Vi fik 1,60 point i snit i mesterskabsspillet mod de bedste hold i rækken. Vi endte over vores målsætning. Vi begyndte ikke første at få point da det hele var overstået. Så hvis din påstand er at præstationerne i mesterskabsspillet siger noget om hvordan vi håndterer presset, så må du acceptere at præstationerne ikke understøtter din påstand.

[2] 1,30 er bedre end 8 andre hold, og nok til at nå vores målsætning. Men det var egentlig ikke pointen. Vi havde langt flere sejre end uafgjorte, og scorede fjerdeflest mål i grundspillet. Det var for at påpege at det heller ikke understøtter din pointe om at Friis hellere vil have 1 end tre point.

[3] Du har mistet overblikket. Det er muligt du ikke ser det som en succes at vi når slutspillet. Det er bare ikke hvad det her handler om. Du påstår at Friis er en tabertræner pga. at han hellere vil undgå at tabe end vinde. Og det er der intet ved resultaterne der understøtter.

[4] Jeg ser ham som en træner der tager udgangspunkt i det materiale han er givet, som ofte har været elendigt da vi ikke har haft noget at skyde med fra bænken. Jeg kan ikke få øje på i det mønster du bringer frem, og jeg kan ikke se noget ved resultater og spillestil der understøtter det.

Mht. vores spillestil så ser jeg en aggressiv spillestil, hvor man spiller med stor risiko bagude. Igen, ikke noget der understøtter noget med en "tabertræner".

[5] Den pointe giver fint mening i forhold til at understøtte en påstand om at vi har en træner der ikke er bange for at vinde. Man lavede nogle ændringer op til sidste sæson, hvor man ville spille mere aggressivt og med større risiko. De alene er tilstrækkeligt til at dokumentere at dit prædikat "tabertræner" er langt ude.

Du (eller måske også andre end dig) kan argumentere for at han er taktisk dårlig (ikke enig). Men at spillet på banen skulle dokumentere at han heller vil spille uafgjort end at vinde, kan jeg ikke få øje på.

edit: angående udtalelsen så ved du jo godt hvad han henviser til. At man har anlagt en ny strategi som handler om at spiller chanceskabende og seværdigt. Den vil man udvikle og udvikle holdet til at følge. Og da man samtidig fik gode resultater, kan det da aldrig understøtte at man ikke ville vinde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 14. sep 2020, 13:59

Hvordan kan det egentligt være, at dommeren fløjter af efter at give Lyngby et frispark udenfor feltet? Det har keg aldrig set før

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 14. sep 2020, 14:10

dyhrmaN skrev:
14. sep 2020, 13:59
Hvordan kan det egentligt være, at dommeren fløjter af efter at give Lyngby et frispark udenfor feltet? Det har keg aldrig set før
Hvis tiden er gået. Hvis det havde været et straffespark havde han nok ikke gjort det, det er de små mærkelige ting, man nok skal finde sig i.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 14. sep 2020, 14:13

Buzz Killington skrev:
som hovedsagligt bærer præg af at du har dømt ham på forhånd, og nu forsøger at konstruerere et rationale per efterkrav.
Hvor er det nu vi har set jonas386 praktisere det før? Kan det være omkring vores nye signings?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2020, 14:18

Buzz Killington skrev:
14. sep 2020, 13:48

[1] Det er bare faktuelt forkert. Vi tabte tre kampe før vi kom i gang. En mod de senere suveræne mestre, og en mod FCK. Vi fik 1,60 point i snit i mesterskabsspillet mod de bedste hold i rækken. Vi endte over vores målsætning. Vi begyndte ikke første at få point da det hele var overstået. Så hvis din påstand er at præstationerne i mesterskabsspillet siger noget om hvordan vi håndterer presset, så må du acceptere at præstationerne ikke understøtter din påstand.

[2] 1,30 er bedre end 8 andre hold, og nok til at nå vores målsætning. Men det var egentlig ikke pointen. Vi havde langt flere sejre end uafgjorte, og scorede fjerdeflest mål i grundspillet. Det var for at påpege at det heller ikke understøtter din pointe om at Friis hellere vil have 1 end tre point.

[3] Du har mistet overblikket. Det er muligt du ikke ser det som en succes at vi når slutspillet. Det er bare ikke hvad det her handler om. Du påstår at Friis er en tabertræner pga. at han hellere vil undgå at tabe end vinde. Og det er der intet ved resultaterne der understøtter.

[4] Jeg ser ham som en træner der tager udgangspunkt i det materiale han er givet, som ofte har været elendigt da vi ikke har haft noget at skyde med fra bænken. Jeg kan ikke få øje på i det mønster du bringer frem, og jeg kan ikke se noget ved resultater og spillestil der understøtter det.

Mht. vores spillestil så ser jeg en aggressiv spillestil, hvor man spiller med stor risiko bagude. Igen, ikke noget der understøtter noget med en "tabertræner".

[5] Den pointe giver fint mening i forhold til at understøtte en påstand om at vi har en træner der ikke er bange for at vinde. Man lavede nogle ændringer op til sidste sæson, hvor man ville spille mere aggressivt og med større risiko. De alene er tilstrækkeligt til at dokumentere at dit prædikat "tabertræner" er langt ude.

Du kan (eller måske dig, men andre) argumentere for at han er taktisk dårlig. Men at spillet på banen skulle dokumentere at han heller vil spille uafgjort end at vinde, kan jeg ikke få øje på.

edit: angående udtalelsen så ved du jo godt hvad han henviser til. At man har anlagt en ny strategi som handler om at spiller chanceskabende og seværdigt. Og da man samtidig fik gode resultater, kan det da aldrig understøtte at man ikke ville vinde.
1: Hvad er faktuelt forkert? Der var ikke mere at spille for. Bronze og muligheden for europa igennem ligaen var afskrevet, både internt og i medierne, efter nederlaget til FCN. Efter den linkede udtalelse skulle vi stadig igennem et par kampe (hvor vi havde slået AGF og tabt til SønderjyskE), før vi gik over til 3-4-3, eller hvad man vil kalde det.

2: Jeg forstår ikke hvad du mener. At der er flere uafgjort end nederlag er irrellevant.

3 og 4: Jamen jeg kan jo heller ikke se kampen for dig. Jeg oplever ofte at han vælger den sikre (læs: defensive) indskiftning, også når der skal jagtes. Er vi foran med en enkelt, så forsvares den hjem.
At vi oftere taber end får point synes jeg ikke rigtigt taler Friis' sag.

At du falder på halen over, at vi er bedre end 6-7 andre hold i knoldesparkerligaen siger måske mere om dit eget forventingsniveau.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 14. sep 2020, 14:18

Brodernumsi skrev:
14. sep 2020, 14:10
dyhrmaN skrev:
14. sep 2020, 13:59
Hvis tiden er gået. Hvis det havde været et straffespark havde han nok ikke gjort det, det er de små mærkelige ting, man nok skal finde sig i.
Ja, lige så vel som at der i tillægstiden næsten spilles efter effektiv spilletid - i klar modsætning til 2. halvleg - og især 1. halvleg.
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 14. sep 2020, 14:19

Julgranen skrev:
14. sep 2020, 14:13
Buzz Killington skrev:
som hovedsagligt bærer præg af at du har dømt ham på forhånd, og nu forsøger at konstruerere et rationale per efterkrav.
Hvor er det nu vi har set jonas386 praktisere det før? Kan det være omkring vores nye signings?
Ja, man kan i hvert fald ikke tillade sig at dømme en træner efter halvanden sæson og et pointsnit marginalt bedre end Wieghorst.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 14. sep 2020, 14:22

jonas386 skrev:

I samme artikel giver Olsen udtryk for, at han selvfølgelig går efter medaljerne, fordi ellers kunne han lige så godt stoppe med at spille fodbold. Hvis ikke man tror på sejren eller det lange træk, så kan det være det samme.
Undskyld mig, men den ene er spiller, den anden træner. Det er jo decideret åndssvagt at påstå, at de skulle være eksponent for det samme.
Patrick Olsens opgave er at levere individuelt hver kamp, trænerens er at levere på den korte OG den lange bane - og i øvrigt få en række spillere til individuelt at blomstre. Er man i tvivl om hvor vigtig den lange bane er for AaB så skal man lytte til Inge-interviewet i går.
Basketball-Robert plejer at sige strategier er for syns skyld - men det tvivler jeg på at denne nye, meget målrettede og ambitiøse strategi, er i AaB.
Den er lagt an på at tiltrække investorer indenfor de næste 2-3 år - levere på salgsfronten, og efterfølgende kunne tiltrække nye spillere med talent. Lidt á la FCM.
Og hvis man er i tvivl om hvad Friis mente i det interview, så skal man se på det hold han afsluttede med, og de parametre vi har handlet på i vinduet.

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 14. sep 2020, 14:32

Julgranen skrev:
14. sep 2020, 14:22
jonas386 skrev:

I samme artikel giver Olsen udtryk for, at han selvfølgelig går efter medaljerne, fordi ellers kunne han lige så godt stoppe med at spille fodbold. Hvis ikke man tror på sejren eller det lange træk, så kan det være det samme.
Undskyld mig, men den ene er spiller, den anden træner. Det er jo decideret åndssvagt at påstå, at de skulle være eksponent for det samme.
Patrick Olsens opgave er at levere individuelt hver kamp, trænerens er at levere på den korte OG den lange bane - og i øvrigt få en række spillere til individuelt at blomstre. Er man i tvivl om hvor vigtig den lange bane er for AaB så skal man lytte til Inge-interviewet i går.
Basketball-Robert plejer at sige strategier er for syns skyld - men det tvivler jeg på at denne nye, meget målrettede og ambitiøse strategi, er i AaB.
Den er lagt an på at tiltrække investorer indenfor de næste 2-3 år - levere på salgsfronten, og efterfølgende kunne tiltrække nye spillere med talent. Lidt á la FCM.
Og hvis man er i tvivl om hvad Friis mente i det interview, så skal man se på det hold han afsluttede med, og de parametre vi har handlet på i vinduet.
Jeg er helt enig i, at strategien er ret tydelig, og jeg kan godt li´ den, men jeg er lidt bekymret over, at denne investor-liderlighed gør, at vi sælger vores største salgsobjekter for tidligt. Ross skal vi fanme ikke miste nu.
Tror egentlig heller ikke, at holdet havde brug for det yderligere pres i slutspillet, hvis nu Friis havde udtrykt høje ambitioner.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 14. sep 2020, 14:42

FIDEL skrev:
14. sep 2020, 14:32
Julgranen skrev:
14. sep 2020, 14:22
jonas386 skrev:

Jeg er helt enig i, at strategien er ret tydelig, og jeg kan godt li´ den, men jeg er lidt bekymret over, at denne investor-liderlighed gør, at vi sælger vores største salgsobjekter for tidligt. Ross skal vi fanme ikke miste nu.
Tror egentlig heller ikke, at holdet havde brug for det yderligere pres i slutspillet, hvis nu Friis havde udtrykt høje ambitioner.
Som IAO også har sagt flere gange er strategien den samme som før hans ansættelse. Nordkraften er strategien.
You pay for this?

Besvar