Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Lyngby BK - AaB 13/09/20 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 15. sep 2020, 10:10

Patmand skrev:
15. sep 2020, 09:49
Almindeligvis forekommer du mig at være rimelig objektiv (minus Kusk naturligvis), men nu er det som om du forsøger at fordreje tingene lidt.

Jeg så ikke den første kamp som du henviser til, det må være den mod Honka hvor han scorede?
Det kan da godt være han var rimelig ordinær i den, det ved jeg af gode grunde ikke.

I den første Superligakamp er han banens bedste og flere har ham på rundens hold.
Hvis man er et one season wonder, lige er skiftet til en ny klub, ny spillestil osv., så er det meget godt gået og passer overhovedet ikke ind i den historie du forsøger at fortælle om Patrick Olsen.

Nu er nøgleordene lige pludselig noget med 'et af klubbens dyreste indkøb nogensinde' og monsterløn, men altså Patrick Olsen havde lige forlænget med AaB.

Skal jeg så alligevel forsøge at gå lidt med på din leg, så har AaB kastet utallige millioner efter middelmådige spillere, og i det perspektiv havde jeg været mere end tilfreds med, at AaB hentede en ny spiller for kr. 6 mio. der fra første Superligakamp var banens bedste og på rundens hold.

Jeg tror ikke AGF føler de har købt katten i sækken.
Tipsbladet skrev: Der var mange gode præstationer hos AGF, og man kunne pege på en velspillende Gift Links, Jon Dagur Thorsteinsson eller målscorer Frederik Tingager. Men Patrick Olsen strålede alligevel mest på århusianernes midtbane, hvor han leverede en række skarpe afleveringer, et godt presspil og kom med et godt drev med bolden, selvom det blev til hverken mål eller en assist.

Han kan gå endnu en rigtig stor sæson i møde i Superligaen, hvis han fortsætter på den måde, og det ligner et fornuftigt indkøb af AGF.
Han var ringe i Honka-kampen - lavede masser af fejl, og virkede ukoncentreret.

Det er ret hurtigt du dømmer hans niveau i AGF - nu har han spillet én dårlig, og én rigtig god kamp for AGF.

Patrick Olsen ER et af klubbens dyreste indkøb nogensinde - og går til en høj løn set til hans profil, hvis man skal dømme ud fra avisernes oplysninger. Det er bare en konstatering, og betyder selvfølgelig også at han skal præstere - nøjagtig som vi forventer af Kusk, Thelander, Rinne og Fossum.

Patrick Olsen havde forlænget 1 (!) år - en helt normal forlængelse, fordi han på den gamle kontrakt blev betalt som reservespiller, men jo altså endte med at spille det meste af sæsonen. Men stadigvæk kom han ikke i nærheden af at være specielt højt i lønhierarkiet i klubben.
Der var intet odiøst i den korte forlængelse til en lidt bedre løn!

Patrick Olsen kostede ikke 6 mio. - 7,5 mio. rent. Og det er voldsomt for en spiller, der kun har præsteret én god senior-sæson i sin karriere, og haft store problemer undervejs. Loyalitet har han tydeligvis heller ikke meget af.

Jeg forstår simpelthen ikke harmen her. AaB har lavet en vurdering af hans potentiale og betydning, og særligt hans svagheder, og ment at det set til holdets bedste og måden vi spiller på ville være bedre at sælge ham. Det er ret ukontroversielt - hans mål sidste sæson til trods.
AaB har analyseret sig frem til, at et af de punkter hvor de halter efter de øvrige tophold er på fart og i erobringsspillet. Det har man adresseret i dette vindue i forsvaret, på midtbanen og i angrebet.

Og så igen:
Han gjorde det godt set til hans indkøbspris - men havde AaB betalt 7,5 mio. for ham rent, og givet ham en topløn så ville det skulle være normalen + mere HVER sæson, for at retfærdiggøre at gøre ham til et af klubbens dyreste indkøb nogensinde.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 15. sep 2020, 10:36

Julgranen skrev:
15. sep 2020, 10:10

Det er ret hurtigt du dømmer hans niveau i AGF - nu har han spillet én dårlig, og én rigtig god kamp for AGF.

Patrick Olsen ER et af klubbens dyreste indkøb nogensinde - og går til en høj løn set til hans profil, hvis man skal dømme ud fra avisernes oplysninger. Det er bare en konstatering, og betyder selvfølgelig også at han skal præstere - nøjagtig som vi forventer af Kusk, Thelander, Rinne og Fossum.

Patrick Olsen havde forlænget 1 (!) år - en helt normal forlængelse, fordi han på den gamle kontrakt blev betalt som reservespiller, men jo altså endte med at spille det meste af sæsonen. Men stadigvæk kom han ikke i nærheden af at være specielt højt i lønhierarkiet i klubben.

Patrick Olsen kostede ikke 6 mio. - 7,5 mio. rent. Og det er voldsomt for en spiller, der kun har præsteret én god senior-sæson i sin karriere, og haft store problemer undervejs. Loyalitet har han tydeligvis heller ikke meget af.

Jeg forstår simpelthen ikke harmen her. AaB har lavet en vurdering af hans potentiale og betydning, og særligt hans svagheder, og ment at det set til holdets bedste og måden vi spiller på ville være bedre at sælge ham. Det er ret ukontroversielt - hans mål sidste sæson til trods.
AaB har analyseret sig frem til, at et af de punkter hvor de halter efter de øvrige tophold er på fart og i erobringsspillet. Det har man adresseret i dette vindue i forsvaret, på midtbanen og i angrebet.

Og så igen:
Han gjorde det godt set til hans indkøbspris - men havde AaB betalt 7,5 mio. for ham rent, og givet ham en topløn så ville det skulle være normalen + mere HVER sæson, for at retfærdiggøre at gøre ham til et af klubbens dyreste indkøb nogensinde.
Jeg føler ingen harme whatsoever. Jeg syntes bare det er besynderligt han skal tales sådan ned.

Du skriver jeg er hurtig til at dømme, at han bliver til en succes.
Ja! Det er også lidt for at udstille hvor fjollet det er at kalde ham for et one season wonder.

AGF har temmeligt godt styr på deres økonomi, og de vurderer så at Patrick Olsen er værd at købe i AaB for 1/3 af hvad de fik for Bundu og Stage for den sags skyld.
Tiden vil vise om det er en god investering for AGF.
Slutter de i top-4 så vil jeg mene det er småpenge som var givet godt ud.

Vi har også spillere i AaB der går til monsterlønninger. En Kasper Kusk f.eks. der ofte har varmet bænken, og når han spiller så løber han og kigger ned i jorden. Almindeligvis ikke en adfærd der motiverer medspillerne.

Fossum har heller ikke ligefrem brændt ligaen af.

Thelander; puha man skal helst ikke se på løn ift. spilletid - så ser det rigtigt dyrt ud.

Den store forskel er at AaB meget sjældent henter spillere der lige har haft en stor sæson. Ja, hvornår har vi sidst gjort det?

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. sep 2020, 11:05

Patmand skrev:
15. sep 2020, 10:36
Jeg føler ingen harme whatsoever. Jeg syntes bare det er besynderligt han skal tales sådan ned.

Ja! Det er også lidt for at udstille hvor fjollet det er at kalde ham for et one season wonder.

AGF har temmeligt godt styr på deres økonomi, og de vurderer så at Patrick Olsen er værd at købe i AaB for 1/3 af hvad de fik for Bundu og Stage for den sags skyld.

Vi har også spillere i AaB der går til monsterlønninger. En Kasper Kusk f.eks. der ofte har varmet bænken, og når han spiller så løber han og kigger ned i jorden. Almindeligvis ikke en adfærd der motiverer medspillerne.

Thelander; puha man skal helst ikke se på løn ift. spilletid - så ser det rigtigt dyrt ud.

Den store forskel er at AaB meget sjældent henter spillere der lige har haft en stor sæson. Ja, hvornår har vi sidst gjort det?
Men det er jo ikke min vurdering - det er AaBs! AaB vurderer at han har spillet langt over evne. Ud fra al tilgængelig data. Derfor 'one season wonder'.

7,5 mio. er aldrig småpenge + høj løn - heller ikke selvom man har fået penge for Stage og Bundu. Pengene skal i AGF's tilfælde i høj grad også bruges på at konsolidere sig økonomisk.
Det er 15 mio. bundet op i en spiller uden videresalgspotentiale over kontraktperioden, som kun har én god seniorsæson bag sig.

Og så skal vi ikke glemme at AGF i øjeblikket rider på en bølge af medgang, og har gjort det længe, lad os nu se hvad der sker hvis de f.eks. begynder at ryge ud af Europa, få skader osv. Det er nemmere at falde ind på et hold der overpræsterer.
AaB har fået noget helt andet med Pedro Ferreira, og vi ved at de jagter spillere på en højere hylde end Patrick Olsen. Jeg tror på at det i længden er givet bedre ud for AaB.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 15. sep 2020, 11:12

Julgranen skrev:
15. sep 2020, 10:10
Patmand skrev:
15. sep 2020, 09:49
Almindeligvis forekommer du mig at være rimelig objektiv (minus Kusk naturligvis), men nu er det som om du forsøger at fordreje tingene lidt.

Jeg så ikke den første kamp som du henviser til, det må være den mod Honka hvor han scorede?
Det kan da godt være han var rimelig ordinær i den, det ved jeg af gode grunde ikke.

I den første Superligakamp er han banens bedste og flere har ham på rundens hold.
Hvis man er et one season wonder, lige er skiftet til en ny klub, ny spillestil osv., så er det meget godt gået og passer overhovedet ikke ind i den historie du forsøger at fortælle om Patrick Olsen.

Nu er nøgleordene lige pludselig noget med 'et af klubbens dyreste indkøb nogensinde' og monsterløn, men altså Patrick Olsen havde lige forlænget med AaB.

Skal jeg så alligevel forsøge at gå lidt med på din leg, så har AaB kastet utallige millioner efter middelmådige spillere, og i det perspektiv havde jeg været mere end tilfreds med, at AaB hentede en ny spiller for kr. 6 mio. der fra første Superligakamp var banens bedste og på rundens hold.

Jeg tror ikke AGF føler de har købt katten i sækken.
Tipsbladet skrev: Der var mange gode præstationer hos AGF, og man kunne pege på en velspillende Gift Links, Jon Dagur Thorsteinsson eller målscorer Frederik Tingager. Men Patrick Olsen strålede alligevel mest på århusianernes midtbane, hvor han leverede en række skarpe afleveringer, et godt presspil og kom med et godt drev med bolden, selvom det blev til hverken mål eller en assist.

Han kan gå endnu en rigtig stor sæson i møde i Superligaen, hvis han fortsætter på den måde, og det ligner et fornuftigt indkøb af AGF.

kostede ikke 6 mio. - 7,5 mio. rent. Og det er voldsomt for en spiller, der kun har præsteret én god senior-sæson i sin karriere, og haft store problemer undervejs. Loyalitet har han tydeligvis heller ikke meget af.

Og så igen:
(AaB har analyseret sig frem til, at et af de punkter hvor de halter efter de øvrige tophold er på fart og i erobringsspillet.) Patrick Olsen var da ikke dårlig i erobringsspillet
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. sep 2020, 11:18

hit666 skrev:
15. sep 2020, 11:12
Patrick Olsen var da ikke dårlig i erobringsspillet
Jo, det er et af de parametre hvor han halter efter næsten alle andre startende, centrale midtbanespillere i ligaen.

Og det skyldes vel blandt andet, at han er ret langsom.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 15. sep 2020, 11:21

Julgranen skrev:
15. sep 2020, 11:18
hit666 skrev:
Jo, det er et af de parametre hvor han halter efter næsten alle andre startende, centrale midtbanespillere i ligaen.

Med fare for at du beskylder mig for at køre had på ham er kusk god til erobringsspillet og fart
AaB AaB AaB AaB

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 15. sep 2020, 11:56

hit666 skrev:
15. sep 2020, 11:21
Julgranen skrev:
15. sep 2020, 11:18
hit666 skrev:

Med fare for at du beskylder mig for at køre had på ham er kusk god til erobringsspillet og fart
Man behøver vidst ikke statistik for at konstatere at Kusk i hvert ikke halter efter på fart. Om erobringsspillet - der er han måske relativt svag og nok derfor han ligger som 9er hvilket ikke var tænkt som Patricks plads.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. sep 2020, 12:50

Julgranen skrev:
15. sep 2020, 11:05
Patmand skrev:
15. sep 2020, 10:36

Men det er jo ikke min vurdering - det er AaBs! AaB vurderer at han har spillet langt over evne. Ud fra al tilgængelig data. Derfor 'one season wonder'.

7,5 mio. er aldrig småpenge + høj løn - heller ikke selvom man har fået penge for Stage og Bundu. Pengene skal i AGF's tilfælde i høj grad også bruges på at konsolidere sig økonomisk.
Det er 15 mio. bundet op i en spiller uden videresalgspotentiale over kontraktperioden, som kun har én god seniorsæson bag sig.

Og så skal vi ikke glemme at AGF i øjeblikket rider på en bølge af medgang, og har gjort det længe, lad os nu se hvad der sker hvis de f.eks. begynder at ryge ud af Europa, få skader osv. Det er nemmere at falde ind på et hold der overpræsterer.
AaB har fået noget helt andet med Pedro Ferreira, og vi ved at de jagter spillere på en højere hylde end Patrick Olsen. Jeg tror på at det i længden er givet bedre ud for AaB.
AaB har mig bekendt ikke et eneste sted, udtalt at han har spillet over evne? Man har blot vurderet at økonomien i handlen gjorde at han var værd at sende afsted. Ydermere har jeg heller ikke hørt/læst dem nævne at man ikke forventede han kunne leve op til sin første sæson i denne sæson.

Hvor får du det fra?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2020, 12:56

Forza skrev:
15. sep 2020, 12:50
AaB har mig bekendt ikke et eneste sted, udtalt at han har spillet over evne? Man har blot vurderet at økonomien i handlen gjorde at han var værd at sende afsted. Ydermere har jeg heller ikke hørt/læst dem nævne at man ikke forventede han kunne leve op til sin første sæson i denne sæson.

Hvor får du det fra?
Inge antydede ret kraftigt, at man havde fået det absolut maksimale ud af Olsen, og at det var klogt at smede mens jernet var varmt. Måske det var i ridposten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. sep 2020, 13:06

jonas386 skrev:
15. sep 2020, 12:56
Forza skrev:

Hvor får du det fra?
Inge antydede ret kraftigt, at man havde fået det absolut maksimale ud af Olsen, og at det var klogt at smede mens jernet var varmt. Måske det var i ridposten.
Okay, fair nok. Jeg har helt sikkert hørt interviewet men den del er smuttet for mig. Tak for opklaring.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 15. sep 2020, 14:33

jonas386 skrev:
Forza skrev:

Hvor får du det fra?
Det lyder som norsk sprogforvirring enten den ene eller den anden vej, men det var selvfølgelig klogt at smede mens jernet var varmt. Jeg ved det, for jeg er søn af en smed.
Olsen blev solgt fordi han gerne ville, og fordi tilbuddet var i orden. Ellers var han jo ikke blevet solgt, når AaB havde forlænget med ham kort tid forinden. Lad nu den sølle AGF'er være i fred og kom videre.
Den diskussion hører vel heller ikke hjemme i kamptråden fra Lyngby-kampen.

McMark
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Indlæg af McMark » 15. sep 2020, 14:33

Forza skrev:
15. sep 2020, 13:06
jonas386 skrev:
Forza skrev:

Hvor får du det fra?
Okay, fair nok. Jeg har helt sikkert hørt interviewet men den del er smuttet for mig. Tak for opklaring.
Ellers tror jeg, at der henvises til interviewet på Eurosport 2 før kampen i søndags. Der synes jeg, at han sagde noget i den dur.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. sep 2020, 15:09

McMark skrev:
15. sep 2020, 14:33
Ellers tror jeg, at der henvises til interviewet på Eurosport 2 før kampen i søndags. Der synes jeg, at han sagde noget i den dur.
Ja, præcis.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 15. sep 2020, 19:02

Julgranen skrev:
15. sep 2020, 00:01
raekkeettre skrev:
14. sep 2020, 23:39
PS. Det du nævner omkring investorer har intet med en ændring i strategien at gøre. Investorerne bliver hentet ind fordi de tror på den strategi AaB har lagt og de mål klubben har. Hvis de ikke tror på det, bliver de heller ikke investorer. Hvis de troen på den, vil deres midler enden underbygge en acceleration af opnåelse af de strategiske mål eller skabe et bedre fundament for at lykkes med den.
Du forstår simpelthen ikke særligt meget, enormt trættende at debattere med dig. Dine argumenter er baseret på dine egne slutninger.

Det er helt nyt at strategien har et tydeligt investorspor, ligesom det er helt nyt at AaB tilbyder sig til udenlandske investorer, og indretter klubbens transferpolitik og spillertrup efter det.
En strategi hvor udvikling af nordiske, danske og internationale talenter spiller en central rolle, og hvor vi pludselig har et hyperambitiøst måltal for transfers ud.
Gaarde advokerede for det modsatte - at vi ikke skulle kigge ud.
Bestyrelsen er gået i en anden grøft hvor sportschefen, modsat Gaarde, har erfaring med at integrere et væld af udlændinge og med at opbygge et enormt velanset talentmiljø.

Det er to forskellige verdener.
Men Nordkraft er udviklet af blandet andet Gaarde, fortolket af Gaarde, sat i verden af Gaarde og nu fortolket af IAO på en anden måde. Som jeg bestem ikke begræder...men det er den samme strategi som Gaarde lancerede...enig...heller høre du ikke alle omkring AaB sige ar de ikke fraviger deres strategi?

Besvar