Han var ringe i Honka-kampen - lavede masser af fejl, og virkede ukoncentreret.Patmand skrev: ↑15. sep 2020, 09:49Almindeligvis forekommer du mig at være rimelig objektiv (minus Kusk naturligvis), men nu er det som om du forsøger at fordreje tingene lidt.
Jeg så ikke den første kamp som du henviser til, det må være den mod Honka hvor han scorede?
Det kan da godt være han var rimelig ordinær i den, det ved jeg af gode grunde ikke.
I den første Superligakamp er han banens bedste og flere har ham på rundens hold.
Hvis man er et one season wonder, lige er skiftet til en ny klub, ny spillestil osv., så er det meget godt gået og passer overhovedet ikke ind i den historie du forsøger at fortælle om Patrick Olsen.
Nu er nøgleordene lige pludselig noget med 'et af klubbens dyreste indkøb nogensinde' og monsterløn, men altså Patrick Olsen havde lige forlænget med AaB.
Skal jeg så alligevel forsøge at gå lidt med på din leg, så har AaB kastet utallige millioner efter middelmådige spillere, og i det perspektiv havde jeg været mere end tilfreds med, at AaB hentede en ny spiller for kr. 6 mio. der fra første Superligakamp var banens bedste og på rundens hold.
Jeg tror ikke AGF føler de har købt katten i sækken.
Tipsbladet skrev: Der var mange gode præstationer hos AGF, og man kunne pege på en velspillende Gift Links, Jon Dagur Thorsteinsson eller målscorer Frederik Tingager. Men Patrick Olsen strålede alligevel mest på århusianernes midtbane, hvor han leverede en række skarpe afleveringer, et godt presspil og kom med et godt drev med bolden, selvom det blev til hverken mål eller en assist.
Han kan gå endnu en rigtig stor sæson i møde i Superligaen, hvis han fortsætter på den måde, og det ligner et fornuftigt indkøb af AGF.
Det er ret hurtigt du dømmer hans niveau i AGF - nu har han spillet én dårlig, og én rigtig god kamp for AGF.
Patrick Olsen ER et af klubbens dyreste indkøb nogensinde - og går til en høj løn set til hans profil, hvis man skal dømme ud fra avisernes oplysninger. Det er bare en konstatering, og betyder selvfølgelig også at han skal præstere - nøjagtig som vi forventer af Kusk, Thelander, Rinne og Fossum.
Patrick Olsen havde forlænget 1 (!) år - en helt normal forlængelse, fordi han på den gamle kontrakt blev betalt som reservespiller, men jo altså endte med at spille det meste af sæsonen. Men stadigvæk kom han ikke i nærheden af at være specielt højt i lønhierarkiet i klubben.
Der var intet odiøst i den korte forlængelse til en lidt bedre løn!
Patrick Olsen kostede ikke 6 mio. - 7,5 mio. rent. Og det er voldsomt for en spiller, der kun har præsteret én god senior-sæson i sin karriere, og haft store problemer undervejs. Loyalitet har han tydeligvis heller ikke meget af.
Jeg forstår simpelthen ikke harmen her. AaB har lavet en vurdering af hans potentiale og betydning, og særligt hans svagheder, og ment at det set til holdets bedste og måden vi spiller på ville være bedre at sælge ham. Det er ret ukontroversielt - hans mål sidste sæson til trods.
AaB har analyseret sig frem til, at et af de punkter hvor de halter efter de øvrige tophold er på fart og i erobringsspillet. Det har man adresseret i dette vindue i forsvaret, på midtbanen og i angrebet.
Og så igen:
Han gjorde det godt set til hans indkøbspris - men havde AaB betalt 7,5 mio. for ham rent, og givet ham en topløn så ville det skulle være normalen + mere HVER sæson, for at retfærdiggøre at gøre ham til et af klubbens dyreste indkøb nogensinde.