Jeg synes egnetlig nok der er noget i det med et HOLD. Det vil vel pr. definition altid være et hold, men man kan jo godt se på om truppen som enhed er et godt hold. Fodboldhistorien er jo fuld er gode trupper, som har været dårlige hold. Jeg synes faktisk i AaB, at vi endelig begynder at se truppen rykke sammen og blive bedre som hold, men der er jo noget om i de sidste par år at vi har haft relativt gode trupper, men svage hold. Det med at få skabt et godt hold handler jo både om dem der er på det, men også om hvordan det ledes og det kommer jo bl.a. til udtryk i modgang og hvor meget vi får ud af vores spillermateraiel ifht. dets kvalitet. Der er der noget at hente i AaB, men jeg synes faktisk holdet er begyndt at fremstå bedre og bedre i denne halvsæson.Patmand skrev: ↑17. jun 2021, 11:26Kan du blive mere konkret omkring hvad du mener med HOLD?R Rosenberg skrev: ↑17. jun 2021, 10:54Jeg tror, du har ret. Og så skal vi have skabt et HOLD. Det er som oftest det, der kan rykke en klub.Maglau skrev: ↑17. jun 2021, 09:52Vi skal droppe mudderkastning - men jeg synes sagtens vi kan debattere om Hiljemark satset er rigtig og vejen vi skal gå i fremtiden - det er relevant i tråd om signings.Prica22 skrev: ↑16. jun 2021, 22:11Skulle vi ikke droppe diskussionen om, hvorvidt Hiljemark var et fornuftigt sats eller ej og snakke transfers istedet?
Inge har lige bekræftet overfor Nordjyske, at man er formaliteter fra at kunne præsentere en ny spiller. Det er næsten en invitation til debat og gætterier herinde.
Lige pt synes jeg slet slet ikke det er tid til satsninger i den prisklasse. Risikoen for at vi i så fald har 30-40% af vores lønbudget inaktivt siddende på tribunen og ikke på banen kan være katastrofalt.
Vi skal igennem en periode hvor vi køber driftsikre rugbrødspillere der langsomt forbedrer hele truppen og holdet.
Ikke 2-3 stjerner der skal bære alt igennem og som vi er alt for afhængige af.
Har vi ikke et HOLD? Og har vi ikke haft et HOLD den sidste sæsons tid?
Og hvad er det for type spillere du ser vi skal hente, og evt. hvem bør man skille sig af med for at opnå det du ønsker?
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Vi kan også kalde det et velsmurt maskineri. En enhed, som ikke afhænger af enkeltpræstationer, som vi har set længe. Hvor automatismerne (findes det ord?) sidder på rygraden. Hvor man er villig til at give sin højre gonade for holdet og manden ved siden af.Patmand skrev: ↑17. jun 2021, 11:26Kan du blive mere konkret omkring hvad du mener med HOLD?R Rosenberg skrev: ↑17. jun 2021, 10:54Jeg tror, du har ret. Og så skal vi have skabt et HOLD. Det er som oftest det, der kan rykke en klub.Maglau skrev: ↑17. jun 2021, 09:52Vi skal droppe mudderkastning - men jeg synes sagtens vi kan debattere om Hiljemark satset er rigtig og vejen vi skal gå i fremtiden - det er relevant i tråd om signings.Prica22 skrev: ↑16. jun 2021, 22:11Skulle vi ikke droppe diskussionen om, hvorvidt Hiljemark var et fornuftigt sats eller ej og snakke transfers istedet?
Inge har lige bekræftet overfor Nordjyske, at man er formaliteter fra at kunne præsentere en ny spiller. Det er næsten en invitation til debat og gætterier herinde.
Lige pt synes jeg slet slet ikke det er tid til satsninger i den prisklasse. Risikoen for at vi i så fald har 30-40% af vores lønbudget inaktivt siddende på tribunen og ikke på banen kan være katastrofalt.
Vi skal igennem en periode hvor vi køber driftsikre rugbrødspillere der langsomt forbedrer hele truppen og holdet.
Og hvad er det for type spillere du ser vi skal hente, og evt. hvem bør man skille sig af med for at opnå det du ønsker?
Jeg medgiver, at det er noget abstrakt - og deraf også svært at udpensle. 2014 står for mig netop som dette. Selvfølgelig havde vi også nogle gode spillere, men det var da de færreste, som var sådan outstanding - det var holdet som sådan, enheden, der skabte mesterskabet.
Mht spillere, så vil lederskikkelser være alfa og omega. Spillere, der tager ansvar. Og kalder de andre.
Spillere som Ståle, som KEP, som Hilje, som Würtz.
Dem mangler holdet. Til gengæld har vi masser i den modsatte ende - introverte drenge.
Ædruelighedens stemme
Ding ding ding. Ny spiller senest i morgen (nok Prip)
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... PWfP4i_B40
Et andet element vi savner i udbredt grad ér, at vi ikke spiller hinanden dårligere. Spillere som KEP og Würtz var netop centrale på '14-holdet fordi deres svagheder ikke blev udstillet. Holdet fungerede, så spilleres dårlige egenskaber som Würtz' boldomgang, og KEP's manglende fart blev beskyttet.R Rosenberg skrev: ↑17. jun 2021, 11:39Dem mangler holdet. Til gengæld har vi masser i den modsatte ende - introverte drenge.
Det er bl.a. der det er til at få lange løg af Magnus, når han for gud ved hvilken gang sender bolden tilbage til bagkæden, til den modsatte fod af det ønskelige, og dermed giver modstanderne anledning til at presse. Eller når vi forærer bolden væk ved dårlige pasninger, der i første omgang skyldes at vi har tager forkerte valg i opspillet.
Det skal simpelthen elimineres fra vores spil. Vi skal blive skarpere og alt muligt andet, men vi skal først og fremmest minimere svaghederne i vores eget spil (f.eks. en boldomgang, der er langt under niveau i for mange kampe).
Fin nyhed. Har en del af det vi har savnet, og får vi ham til billige penge, så er det jo et glimrende køb. Det er den slags pil op-spillere med output vi har brug for nogle stykker af.emenike skrev: ↑17. jun 2021, 11:43Ding ding ding. Ny spiller senest i morgen (nok Prip)
Understreger endnu en gang, at fremtiden i AaB er bedre boldbehandling og færre trampolintæmninger.
Jeg håber det er planen at erstatte Hiljemark. Hvem der dog er på marked, der kan være en mulighed for os har jeg ingen ide om. Men det er tydeligt vores spil er så meget bedre, når vi har en spiller der har ro og lederskab der er der inde. Der samtidig kan fordele spillet...
Der er ikke meget debat tilbage. Linjerne er ligesom trukket op og der er ikke bragt noget nyt til torvs i laaang tid.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Julgranen skrev: ↑17. jun 2021, 12:09Fin nyhed. Har en del af det vi har savnet, og får vi ham til billige penge, så er det jo et glimrende køb. Det er den slags pil op-spillere med output vi har brug for nogle stykker af.emenike skrev: ↑17. jun 2021, 11:43Ding ding ding. Ny spiller senest i morgen (nok Prip)
Understreger endnu en gang, at fremtiden i AaB er bedre boldbehandling og færre trampolintæmninger.
Det nærmer sig en Lynge-udtalelse, vi kommer vist ikke meget tættere på 100%- Det vil jeg hverken be- eller afkræfte, men jeg vil sige, at jeg synes, at Nordjyske skriver mange fornuftige ting, siger Inge André Olsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Han skal klart erstattes. Han blev jo hentet som afløser for Patrick Olsen, og i og med at Hilje var ude det meste af sidste sæson, så vi spillere tilbage på holdet, som ellers var droppet pga. manglende niveau. Det er efter min mening en del af forklaringen på, hvorfor vi missede top 6 sidste sæson.gravballe skrev: ↑17. jun 2021, 12:15Jeg håber det er planen at erstatte Hiljemark. Hvem der dog er på marked, der kan være en mulighed for os har jeg ingen ide om. Men det er tydeligt vores spil er så meget bedre, når vi har en spiller der har ro og lederskab der er der inde. Der samtidig kan fordele spillet...
På den måde er det fint at der er trukket en streg i sandet omkring Hiljemark nu. Nu kan der ikke være tvivl om, at Inge skal på markedet efter en midtbaneprofil.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Dog er formationen også skiftet siden da. Hvis der kun skal spilles med to centrale midtbanespillere, gør det jo behovet mindre. Det ændrer dog ikke på at der mangler en reel spilfordeler på midtbanen. Det er Fossum ikke, og det kommer heller ikke fra de to backs som man ser i andre klubber.Hanga skrev: ↑17. jun 2021, 12:24Han skal klart erstattes. Han blev jo hentet som afløser for Patrick Olsen, og i og med at Hilje var ude det meste af sidste sæson, så vi spillere tilbage på holdet, som ellers var droppet pga. manglende niveau. Det er efter min mening en del af forklaringen på, hvorfor vi missede top 6 sidste sæson.
På den måde er det fint at der er trukket en streg i sandet omkring Hiljemark nu. Nu kan der ikke være tvivl om, at Inge skal på markedet efter en midtbaneprofil.
Pedro tilbage i topform og niveau, så har vi en klasse 6er i ligaen. Og så en som du siger, der kan holde på bolden men også fordele den til de offensive, det ville være meget interessant. Er dog stadig spændt på om man skal køre med 2 eller 3 centrale midt. Julgranen tror du Cifuentes fortsætter i 3-4-3 / 3-4-2-1??
Det tror jeg efter hånden jeg tænker, men ja vi bliver snart klogere.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Ift indkøb af centrale midtbanespillere, er vi næsten et sted, hvor vi stadig skal have nogle ud.
Forsætter vi med kun 3-4-3, så har vi reelt seks spillere til to pladser (Ferreira, Fossum, Jeppe P, Højholt, MC, Kakeeto). Det er for mange.
Rykker vi tilbage til Cifuentes-classic med 4-2-3-1, hvor Fossum bliver offensiv midtbanespiller, er vi stadig ikke udfordret på antal - men på kvalitet. Så opgaven er også at finde andre arbejdsgivere til Kakeeto, MC og Jeppe P. Dernæst hente 1-2 spillere ind.
Men den helt store ubekendte er hvilken forfatning Ferreira er i. For hvis det er som i foråret, så er han ikke meget værd. Også har vi rigtig nok mange ift antal - men meget lidt kvalitet.
Det er en spændende opgave til Inge. Mit ønske er en dynamisk midtbanespiller, der tør tage fat i kuglen og kan sætte en mand.
Forsætter vi med kun 3-4-3, så har vi reelt seks spillere til to pladser (Ferreira, Fossum, Jeppe P, Højholt, MC, Kakeeto). Det er for mange.
Rykker vi tilbage til Cifuentes-classic med 4-2-3-1, hvor Fossum bliver offensiv midtbanespiller, er vi stadig ikke udfordret på antal - men på kvalitet. Så opgaven er også at finde andre arbejdsgivere til Kakeeto, MC og Jeppe P. Dernæst hente 1-2 spillere ind.
Men den helt store ubekendte er hvilken forfatning Ferreira er i. For hvis det er som i foråret, så er han ikke meget værd. Også har vi rigtig nok mange ift antal - men meget lidt kvalitet.
Det er en spændende opgave til Inge. Mit ønske er en dynamisk midtbanespiller, der tør tage fat i kuglen og kan sætte en mand.
Der er ikke noget sjovt ved den ekstremt kedelige meddelelse om, at Hiljemark stopper karrieren pga. hans svage hofte...MEN jeg har aldrig set nogen padle baglæns så hurtigt og så desperat
"Hiljemark er en kæmpe kapacitet i trænerteamet" og flere andre underholdende citater, ikke mindst den om den skadede Bøgelund som nærmest var bedst som skadet. Det fik lattermusklerne i gang her
Du har fået malet dig op i et hjørne med Hiljemark og hans hofte, hvor fantastisk det var at sælge Patrick Olsen og bruge pengene på en kronisk skadet Hiljemark.
Man skal også kunne erkende sit nederlag i stedet for at transformere sig selv til Komiske Ali.
Jeg tænker Inge står med kæmpe udfordringer i dette transfervindue og noget af det er selvforskyldt. Han har ikke ramt rigtigt med ret meget indtil videre.
Prip tror og håber jeg bliver en succes. Ham ser jeg gerne som vores højre offensive spiller.
der ramte du det lige i numsenPatmand skrev: ↑17. jun 2021, 14:02Der er ikke noget sjovt ved den ekstremt kedelige meddelelse om, at Hiljemark stopper karrieren pga. hans svage hofte...MEN jeg har aldrig set nogen padle baglæns så hurtigt og så desperat![]()
"Hiljemark er en kæmpe kapacitet i trænerteamet" og flere andre underholdende citater, ikke mindst den om den skadede Bøgelund som nærmest var bedst som skadet. Det fik lattermusklerne i gang her![]()
Du har fået malet dig op i et hjørne med Hiljemark og hans hofte, hvor fantastisk det var at sælge Patrick Olsen og bruge pengene på en kronisk skadet Hiljemark.
Man skal også kunne erkende sit nederlag i stedet for at transformere sig selv til Komiske Ali.
Jeg tænker Inge står med kæmpe udfordringer i dette transfervindue og noget af det er selvforskyldt. Han har ikke ramt rigtigt med ret meget indtil videre.
Prip tror og håber jeg bliver en succes. Ham ser jeg gerne som vores højre offensive spiller.
AaB AaB AaB AaB
Kunne en Alexander Fransson være en Inge kigger på? Han har kontraktudløb med Norrköping her den 30 juni. 27 årig svensker med 8 landskampe, anfører for klubhold og central midtbane spiller. Måske kun top 3 klubber her hjemme der kan hente sådan en spiller. Håber Inge finder noget helt magisk til 8er positionen, det er meget afgørende for den kommende sæson

Nå ja, men det er jo svært at være uenig med dig i det.R Rosenberg skrev: ↑17. jun 2021, 11:39Vi kan også kalde det et velsmurt maskineri. En enhed, som ikke afhænger af enkeltpræstationer, som vi har set længe. Hvor automatismerne (findes det ord?) sidder på rygraden. Hvor man er villig til at give sin højre gonade for holdet og manden ved siden af.Patmand skrev: ↑17. jun 2021, 11:26Kan du blive mere konkret omkring hvad du mener med HOLD?R Rosenberg skrev: ↑17. jun 2021, 10:54Jeg tror, du har ret. Og så skal vi have skabt et HOLD. Det er som oftest det, der kan rykke en klub.Maglau skrev: ↑17. jun 2021, 09:52Vi skal droppe mudderkastning - men jeg synes sagtens vi kan debattere om Hiljemark satset er rigtig og vejen vi skal gå i fremtiden - det er relevant i tråd om signings.Prica22 skrev: ↑16. jun 2021, 22:11Skulle vi ikke droppe diskussionen om, hvorvidt Hiljemark var et fornuftigt sats eller ej og snakke transfers istedet?
Jeg medgiver, at det er noget abstrakt - og deraf også svært at udpensle. 2014 står for mig netop som dette. Selvfølgelig havde vi også nogle gode spillere, men det var da de færreste, som var sådan outstanding - det var holdet som sådan, enheden, der skabte mesterskabet.
Mht spillere, så vil lederskikkelser være alfa og omega. Spillere, der tager ansvar. Og kalder de andre.
Spillere som Ståle, som KEP, som Hilje, som Würtz.
Dem mangler holdet. Til gengæld har vi masser i den modsatte ende - introverte drenge.
Jeg fik heldigvis det svar som jeg forventede, og det flugter jo fuldstændigt med mit forslag om at sælge præsidenten for de introvertes klub i AaB. Ham der er alt andet end en lederskikkelse, ikke tager ansvar, ikke er i stand til at motivere sine medspillere - men ham vil du gerne beholde.
Nu lader det til hans afløser, Prip, er på vej. Det er den slags spillere jeg gerne vil have til afløse dem som har svært ved at finde det rigtige tændingsniveau, og naturligvis skal vi også af med de ringeste i truppen.
Men yngre ærgerrige spillere - nogle med fremtid i og som kan være med til at skabe en langt bedre holdånd. Det er den slags spillere der skal hentes ind.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg glæder mig til at høre vi køber kvalitetsspillere for dyre penge, som kan spille hele tiden. For udbud og efterspørgsel er yderst central i denne verden, og hvis efterspørgslen er meget lille på en spille, så er der nok en god grund. Nu har vi hentet billige-penge-spillere og en dyr spiller der nu er assistent.Julgranen skrev: ↑17. jun 2021, 12:09Fin nyhed. Har en del af det vi har savnet, og får vi ham til billige penge, så er det jo et glimrende køb. Det er den slags pil op-spillere med output vi har brug for nogle stykker af.emenike skrev: ↑17. jun 2021, 11:43Ding ding ding. Ny spiller senest i morgen (nok Prip)
Men det er nok bare mig
Som så mange gange før, håber jeg vi kigger efter ledere til holdet.
Vi har en trup, hvor de fleste shiner når det kører. Vi har ikke mange spillere, som kan steppe op i modgang og hive holdkammeraterne med op.
Ved godt det er dyre spillere, hvis man vil have spillere som vi har haft gennem tiderne (Ståle, Hiljemark, Califf og Jozo eks)
Men den type spillere er så vigtige for et hold! Spillere som i stedet for at kigge i græsset råber: Giv mig den bold. Så skal jeg satme vise jer.
Det er så vigtigt at have spillere de andre kan læne sig op af i modgang.
Vil hellere have 2 af de spillere end 5:Granli, Rufo, Samuelsen, Nkada og Prijovic indkøb.
Vi har en trup, hvor de fleste shiner når det kører. Vi har ikke mange spillere, som kan steppe op i modgang og hive holdkammeraterne med op.
Ved godt det er dyre spillere, hvis man vil have spillere som vi har haft gennem tiderne (Ståle, Hiljemark, Califf og Jozo eks)
Men den type spillere er så vigtige for et hold! Spillere som i stedet for at kigge i græsset råber: Giv mig den bold. Så skal jeg satme vise jer.
Vil hellere have 2 af de spillere end 5:Granli, Rufo, Samuelsen, Nkada og Prijovic indkøb.
Jeg tror du kan være sikker på at hvis Inge havde valget mellem 5 middelmådige eller 2 generaler så havde han valgt det sidste.Gaarde6 skrev: ↑17. jun 2021, 15:33Som så mange gange før, håber jeg vi kigger efter ledere til holdet.
Problemet er at selv hvis man sætter pengene til side, så er disse spillere også eftertragtet i større klubber og derfor skal der en del til før de ender i AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.