Det lyder rigtigt. Jeg mindes også en Randers direktør udtale at de havde fået ca. 50 millioner ud af Conference League i denne sæson (kan ikke huske hvor eller hvornår), men det må næsten også være med ALT medregnet. Men med både UEFA-penge, TV-penge, billetsalg og eventuelle præmiepenge osv. så bør +35 millioner da absolut være muligt.FlemmingG skrev: ↑10. apr 2022, 22:12Mener at have læst at kvalifikation til Conference League, kaster ca 30 mio af sig - bare for at træde ind i gruppespillet ( altså penge direkte fra UEFA). Så kommer der præmiepenge oveni + matchday indtægter. Skulle vi komme så langt og bare klare os hæderligt, så burde der være minimum 35 mio i indtægt i det gruppespil.
Så er der selvfølgelig udgifter til udekampene mm, men der kan stadig tjenes en god mønt på den lille europæiske turnering
Dertil er det jo også bare et kanongodt udstillingsvindue og sådan noget der kan få en Rasmus Thelander til at blive i Aalborg et par sæsoner endnu.
Af skade bliver man selvfølgelig klog, men det er svært ikke at bevare det positive blik frem mod sæsonafslutningen. Brøndby virker til endelig at mærke den store profilafgang over det sidste års tid, og FCMs trup synes jeg er sært sammensat. Bo Henriksen synes jeg heller ikke har vist sig som et kæmpe scoop for FCM indtil nu, og jeg har på fornemmelsen at hans personlighed er lidt svær at håndtere for nogle af deres spillere når resultaterne ikke kan være med.
Det er jo helt frygteligt, at vi med lidt held kan være inden for rækkevidde af FCM allerede når vi skal møde dem i næste weekend. Jeg tror ikke de får fuldt hus imod Randers, der i den grad har noget at revanchere, og så er det jo "bare" op til os selv at skaffe de nødvendige point selv. Sølvet er indenfor rækkevidde, og det skal (som jeg ar sagt hele sæsonen) meget gerne blive til minimum et sæt bronzemedaljer.